Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Leene

Leene

10-03-2022 om 11:53

Willen verhuizen vanwege burengerucht en problemen dus. Dat is ook heel naar.
Ik wil nog wel een lans breken voor Zeeland. Daar wil niemand heen lijkt het wel omdat het zover weg is. Maar dat valt reuze mee, zeker als je op Walcheren ( Vlissingen, Middelburg, Veere) gaat kijken of Zuid Beveland ( Goes, Kruiningen etc). Er is een hele goede treinverbinding met Rotterdam. 
Vanuit Rotterdam naar Vlissingen is het 1 uur en 15 minuten rijden met de auto de trein ook zo iets. Eerlijk gezegd denk ik dat Flevoland nog lastiger te bereiken is. 
Maar goed het zal ook afhangen waar jullie kinderen wonen. Als zij allemaal in Noord Holland wonen is het wel een eind weg.
Zeeland heeft ten onrechte een slecht imago.  Middelburg is heel erg mooi en leuk om te wonen. Er zijn hele leuke dorpen.( Domburg, Zoutelande) En is ook minder behoudend dat sommige dorpen op de Veluwe. Je kunt er hele leuke fietstochten maken. Als het mooi weer is kun je gewoon na je werk of in de middag ( of morgen ) gaan zwemmen in de zee ( als het hoog water is Strandwandelingen als het hard waait is ook leuk.
De huizenprijzen zijn daar ook gestegen maar nog niet zo dramatisch hoog als in sommige andere gebieden in Nederland.
Kortom.... ga eens kijken zou ik zeggen. Zet je - onbewuste- vooroordelen opzij

Hm Leene, ik denk dat Zeeland leuk wonen is, maar mij overtuig je niet met 'maar een uur en een kwartier tot Rotterdam'. Dan ben je dus wel pas in Rotterdam. Maar als je naar Utrecht wil (nog een uur erbij) of het oosten van het land, ben je dus echt wel heel veel uur aan het reizen. Precies wat iedereen al dacht.

Leene

Leene

10-03-2022 om 12:15

Egel. schreef op 10-03-2022 om 12:03:

Hm Leene, ik denk dat Zeeland leuk wonen is, maar mij overtuig je niet met 'maar een uur en een kwartier tot Rotterdam'. Dan ben je dus wel pas in Rotterdam. Maar als je naar Utrecht wil (nog een uur erbij) of het oosten van het land, ben je dus echt wel heel veel uur aan het reizen. Precies wat iedereen al dacht.

Ik ben bevooroordeeld, kom er vandaan

Maar het is niet zo ver weg als sommige denken. Ik heb me ook buitengewoon geïrriteerd aan de mariniers die niet naar Vlissingen willen. Nu zitten ze op de Veluwe!! mariniers op de Veluwe. Alsof Zeeland een of ander achter gebleven gebied is vol met holbewoners en moerassen. Belachelijk.

En de afstand van Lelystad naar Haarlem is ook ruim één uur. Ik zeg verder dat ik ook niet zeker weet of het geschikt is voor de kinderen van TO en dat als zij in Noord Holland wonen het wel ver is. 
En de andere kant is natuurlijk weer dat Nederland geen grote afstanden kent. 

En Rotterdam-Utrecht is natuurlijk geen uur he. Wij zijn er in krap 45 minuten. 

En waarom wel in Brabant willen wonen maar niet in Zeeland. De eilanden die ik noemden hebben namelijk een hele goede treinverbinding. Echt het valt mij vaak op dat mensen de reisafstand naar Zeeland totaal verkeerd inschatten.

dan

dan

10-03-2022 om 12:24

Leene schreef op 10-03-2022 om 12:15:

[..]

Ik ben bevooroordeeld, kom er vandaan

Maar het is niet zo ver weg als sommige denken. Ik heb me ook buitengewoon geïrriteerd aan de mariniers die niet naar Vlissingen willen. Nu zitten ze op de Veluwe!! mariniers op de Veluwe. Alsof Zeeland een of ander achter gebleven gebied is vol met holbewoners en moerassen. Belachelijk.

En de afstand van Lelystad naar Haarlem is ook ruim één uur. Ik zeg verder dat ik ook niet zeker weet of het geschikt is voor de kinderen van TO en dat als zij in Noord Holland wonen het wel ver is.
En de andere kant is natuurlijk weer dat Nederland geen grote afstanden kent.

En Rotterdam-Utrecht is natuurlijk geen uur he. Wij zijn er in krap 45 minuten.

En waarom wel in Brabant willen wonen maar niet in Zeeland. De eilanden die ik noemden hebben namelijk een hele goede treinverbinding. Echt het valt mij vaak op dat mensen de reisafstand naar Zeeland totaal verkeerd inschatten.

Het ligt er natuurlijk aan waar je precies woont in Zeeland. Vanaf Vlissingen richting de randstad is een stuk beter te doen dan vanuit Zeeuws-Vlaanderen. Zeker met het ov ben je al een uur onderweg voordat je bij een station bent. Maar verder vind ik het fijn wonen hier. 

Leene schreef op 10-03-2022 om 11:53:


Vanuit Rotterdam naar Vlissingen is het 1 uur en 15 minuten rijden met de auto de trein ook zo iets. Eerlijk gezegd denk ik dat Flevoland nog lastiger te bereiken is.

Wat bedoel je? Wel eens naar een kaart gekeken hoe Flevoland te bereiken is? Dat kun je toch niet vergelijken met een uiterste puntje van het land? Flevoland bestaat ook uit Almere he? Centraal voor alles. En als je in Emmeloord woont: ook vandaar gaan er alle kanten snelwegen uit. Vreemde opmerking om zo een uiterst puntje te vergelijken met een locatie midden in in het land. 

Leene schreef op 10-03-2022 om 12:15:

[..]

Ik ben bevooroordeeld, kom er vandaan

Maar het is niet zo ver weg als sommige denken. Ik heb me ook buitengewoon geïrriteerd aan de mariniers die niet naar Vlissingen willen. Nu zitten ze op de Veluwe!! mariniers op de Veluwe. Alsof Zeeland een of ander achter gebleven gebied is vol met holbewoners en moerassen. Belachelijk.

En de afstand van Lelystad naar Haarlem is ook ruim één uur. Ik zeg verder dat ik ook niet zeker weet of het geschikt is voor de kinderen van TO en dat als zij in Noord Holland wonen het wel ver is.
En de andere kant is natuurlijk weer dat Nederland geen grote afstanden kent.

En Rotterdam-Utrecht is natuurlijk geen uur he. Wij zijn er in krap 45 minuten.

En waarom wel in Brabant willen wonen maar niet in Zeeland. De eilanden die ik noemden hebben namelijk een hele goede treinverbinding. Echt het valt mij vaak op dat mensen de reisafstand naar Zeeland totaal verkeerd inschatten.

Ja je bent zeker bevooroordeeld. Ik denk dat die mariniers er niet zoveel problemen mee hadden maar wel hun partners. De kans is klein dat de familie in Zeeland woont als je zelf op de veluwe werkt en ja dan ben je dus al ruim een uur aan het rijden en ben je in Rotterdam. Vanaf het noorden van Brabant ben je zo in de provincie Utrecht. Ik snap werkelijk waar niet wat je nu aan het roepen bent aangezien TS het over Noord-Holland en Veluwe heeft en relaties in Noord-Oost Nederland. Wat moet je dan in Zeeland? 

fusion

fusion

10-03-2022 om 17:38 Topicstarter

Flanagan schreef op 10-03-2022 om 10:26:

Herkenbare zoektocht, die maar even op laag pitje is gezet.
Zo lijkt ieder leuk vrijstaande woning wel wat te mankeren. Van de week leuk vrijstaand huis in Schoorl. Satelliet-check; smalle paadje naast woning is toegangsweg naar bungalowpark erachter. Dus weer een andere vorm van drukte, waar je niet op zit te wachten.
Gebied onder de rivieren ; Brabant is ook een optie. Maar het is niet eenvoudig, dat is zeker.

Ja, zo herkenbaar! Tegenwoordig kijken we als huis past in zoekgebied en prijs éerst op Google maps, satelliet. En zo vaak ligt het idd naast ofwel een bedrijventerrein, bungalowpark (logisch want mooie omgeving, maar toch), tegen een drukke N-weg (‘dicht bij uitvalswegen’). Áls we al iets zien dat zou kunnen passe maken we meteen de bezichtigingsafspraak (want als je een dag wacht kun je vaak niet eens meer op de wachtlijst), en gaan dan zsm erheen om te kijken ter plekke.
Brabant komt ook wel in beeld, lijkt mij leuk, maar komt ook nauwelijks iets vrij. Ik blijf hopen op dat éne, rustig gelegen huis. 
normaliter zouden wij ook even pas op de plaats maken maar willen echt graag weg dus zoeken hard verder. 

fusion

fusion

10-03-2022 om 17:46 Topicstarter

Aiden schreef op 10-03-2022 om 14:31:

[..]

Ja je bent zeker bevooroordeeld. Ik denk dat die mariniers er niet zoveel problemen mee hadden maar wel hun partners. De kans is klein dat de familie in Zeeland woont als je zelf op de veluwe werkt en ja dan ben je dus al ruim een uur aan het rijden en ben je in Rotterdam. Vanaf het noorden van Brabant ben je zo in de provincie Utrecht. Ik snap werkelijk waar niet wat je nu aan het roepen bent aangezien TS het over Noord-Holland en Veluwe heeft en relaties in Noord-Oost Nederland. Wat moet je dan in Zeeland?

Zeeland is zeker prachtig! Regelmatig weekenden en vakantieweekjes gehad. De rust, ruimte en nabijheid strand: heerlijk. En idd leuke plaatsen als Veere en Middelburg. Alleen is dat voor ons toch echt nét te ver. Hetzelfde geldt voor Groningen en Friesland overigens. Práchtig - maar hoe zeer we ook bereid zijn om echt wat vaker en meer te reizen, dat is net te veel. We werken (nog) en passen op kleinkind op, dus dat moet wel een beetje te doen zijn. Best bereid, voor dat fijne wonen om 6 uur op, 7 uur in de auto - maar meer dan een uur, uur en kwartier moet ‘t toch liever niet zijn..

Leene

Leene

10-03-2022 om 18:47

dan schreef op 10-03-2022 om 12:24:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan waar je precies woont in Zeeland. Vanaf Vlissingen richting de randstad is een stuk beter te doen dan vanuit Zeeuws-Vlaanderen. Zeker met het ov ben je al een uur onderweg voordat je bij een station bent. Maar verder vind ik het fijn wonen hier.

Ja klopt. Daarom noemde ik ook alleen Walcheren en Zuid Beveland. En die laatste ook als je dicht bij een station woont.

Leene

Leene

10-03-2022 om 19:01

Aiden schreef op 10-03-2022 om 14:31:

[..]

Ja je bent zeker bevooroordeeld. Ik denk dat die mariniers er niet zoveel problemen mee hadden maar wel hun partners. De kans is klein dat de familie in Zeeland woont als je zelf op de veluwe werkt en ja dan ben je dus al ruim een uur aan het rijden en ben je in Rotterdam. Vanaf het noorden van Brabant ben je zo in de provincie Utrecht. Ik snap werkelijk waar niet wat je nu aan het roepen bent aangezien TS het over Noord-Holland en Veluwe heeft en relaties in Noord-Oost Nederland. Wat moet je dan in Zeeland?

Nou nou... Heb ik je beledigd of zo. Maar  je opmerking over het uiterste puntje van Nederland doet mij vermoeden dat jij niet goed op de kaart kijkt. Vlissingen is niet het uiterste puntje van Nederland. Zeker niet omdat je een zeer goede trein verbinding hebt. Mijn broer heeft in een dorp in Noord Brabant gewoond. Heeft geen auto. Moest met de trein naar Utrecht voor zijn werk. Heeft een keer daar met mijn moeder afgesproken. Hij was 10 minuten korter onderweg dan mijn moeder. Omdat zij vlak bij een treinstation wonen. Dus het hangt er maar net vanaf waar je precies zit. 

Maar ik snap heel goed hoor dat TO niet naar Zeeland wil als familie in Noord Holland woont. 

Maar in Nederland is afstand relatief. Heb in Groot Brittannië gewoond. Een goede vriendin moest 12 uur reizen omdat haar ouders in de Schotse Hooglanden woonden

En overigens ben ik van mening dat de mariniers naar Vlissingen hadden moeten komen ipv naar Nieuw Millingen op de Veluwe. ( Vrij naar Cato: overigens ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden). Vlissingen waar de stamvader van de mariniers vandaan komt. Watjes ... 

Leene

Leene

10-03-2022 om 19:03

fusion schreef op 10-03-2022 om 17:46:

[..]

Zeeland is zeker prachtig! Regelmatig weekenden en vakantieweekjes gehad. De rust, ruimte en nabijheid strand: heerlijk. En idd leuke plaatsen als Veere en Middelburg. Alleen is dat voor ons toch echt nét te ver. Hetzelfde geldt voor Groningen en Friesland overigens. Práchtig - maar hoe zeer we ook bereid zijn om echt wat vaker en meer te reizen, dat is net te veel. We werken (nog) en passen op kleinkind op, dus dat moet wel een beetje te doen zijn. Best bereid, voor dat fijne wonen om 6 uur op, 7 uur in de auto - maar meer dan een uur, uur en kwartier moet ‘t toch liever niet zijn..

Ik snap dat hoor... Je kunt beter dichter bij je kinderen blijven wonen. Succes met jullie zoektocht. Valt niet mee vandaag de dag

Wij wonen in Harderwijk en vinden het hier fijn wonen. Goed bereikbaar met ov en snelweg. Bos en heide en water in de buurt. Mooie binnenstad, op zaterdag is er markt. De boulevard is opgeknapt en mooi geworden. Veel voordelen van een stad zonder dat het heel massaal is. En voor ons fijn dat het centraal is. Man’s ouders wonen in Friesland en de mijne in Zuid-Holland. Wij willen hier niet meer weg.

@Steak, ben je niet bang voor geluidsoverlast als straks een nieuwe luchthaven voor vrachtverkeer in de Flevopolder wordt aangelegd?
Zo ken ik  mensen die de drukte van de hoofdstad ontvluchtten en naar een kustplaats boven IJmuiden verhuisden. Alleen hadden ze daar veel overlast van afbuigende vliegtuigen. Flinke domper op hun woongenot.

Putten en Nunspeet zijn wel erg gelovig hoor. Maar of je het dorp uitgebonjourd wordt als je de was op zondag buiten hangt, dat weet ik niet. Zou je het erg vinden om op zondag de was niet buiten te kunnen hangen? Dat is namelijk maar een klein onderdeel denk ik.
Denk aan al het andere wat je niet kan op zondag. Winkels (waaronder supermarkten) zijn niet open in ieder geval. Restaurants ook een deel niet.
Ermelo is wat opener, maar een zondagsopening van winkels ligt daar zeker ook niet in het verschiet.

fusion

fusion

12-03-2022 om 21:00 Topicstarter

Steak schreef op 10-03-2022 om 21:32:

Wij wonen in Harderwijk en vinden het hier fijn wonen. Goed bereikbaar met ov en snelweg. Bos en heide en water in de buurt. Mooie binnenstad, op zaterdag is er markt. De boulevard is opgeknapt en mooi geworden. Veel voordelen van een stad zonder dat het heel massaal is. En voor ons fijn dat het centraal is. Man’s ouders wonen in Friesland en de mijne in Zuid-Holland. Wij willen hier niet meer weg.

Leuk te horen! Wij hebben net een stadswandeling door Harderwijk gemaakt: echt aangenaam verrast. Superleuk historisch centrum, maar ook die boulevard is heel erg mooi met dat vrije uitzicht over het wakker. Terrasjes vol, maar denk ook in de winter mooi. Sprak ons erg aan! Gaat zeker bovenin de zoektocht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.