Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

22-12-2010 om 20:44

Boer zoekt vrouw-draadje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

03-01-2011 om 19:09

Heel leuk huis heeft Annemarie, totaal niet wat ik verwachtte. En ook nog tiramisu maken. Ik denk dat er in haar best een spannende vrouw schuilgaat die graag door dat nuchtere mens heen wil komen.

En ook leuk is dat het mij totaal niet is opgevallen dat de boerderij van Gijsbert rommelig is. Vind ik blijkbaar niet belangrijk.

Liora

Polly Shearman

Polly Shearman

03-01-2011 om 22:11

Uitzending gemist gekeken

en wat zal ik er van zeggen, wat mij opvalt is de kleding van de boeren/in.
Ik ben opgegroeid tussen de boeren en werkelijk nog nooit zulke goed geklede boeren gezien.
Annemarie, die met een kek spijkerjackje de kalfjes hooi geeft in de slal ?!?
anyway die richard is eigenlijk geen boer, die heeft zoveel personeel dat hij zijn handen niet vuil hoeft te maken.
Het voorstukje van volgende week vond ik wel heftig, dat gedoe bij die jonge knul ( naam kwijt) aan tafel.

groet, polly

Chippie

Chippie

03-01-2011 om 23:25

Polly, gedoe aan tafel

Ik snapte dat niet helemaal (dat is natuurlijk ook de bedoeling zodat je volgende week weer gaat kijken). Maar er werd even niets gezegd, toen werd er door één persoon gelachen... Huh? Wat heb ik gemist?

Jesse_1

Jesse_1

03-01-2011 om 23:43

Chippie

Wat er na komt denk ik. Die ene meid zat te lachen (in haar eentje) en toen zei één van de andere meiden: "Nou ja, als je het zelf maar leuk vindt" of zo.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-01-2011 om 11:26

Blog

Ik vind Richard nog steeds eng, maar die zg Maxima is nog veel enger! Hoe ze die Amerikaanse buitensluit, ongelofelijk.

Ik vind Johan van Annemarie wel een aardige vent, maar of hij bij haar past is een tweede. Zij lijkt me ook niet de makkelijkste om contact mee te maken. Op zich wel een leuk huis van haar, wel wat kil naar mijn smaak. Woont ze nou alleen of wonen haar ouders daar ook?

Zit er nog niet goed genoeg in om alle namen te kennen. Vond Berber wel een leuke vrouw trouwens.

Zag nog een geinige blog over BzV:

http://www.viva.nl/2011/01/03/vivablog-nynke-bzv-marcel-frank-heidy-douche-pruik-anita/

Polly Shearman

Polly Shearman

04-01-2011 om 19:34

Oh en

een van de mannen van de boerin... volgens mij was het johannes.. die heeft een groot irritatie punt voor mij, hij zucht achteruit!! oh vreselijk! nog meer mensen opgevallen?
en berber? is dat onze berber? nee toch??? das een grietje van 23???

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

05-01-2011 om 09:25

Geweldige blog

Bedankt voor de links!

Sancy

Sancy

05-01-2011 om 12:18

Grijns, polly

"volgens mij was het johannes.. die heeft een groot irritatie punt voor mij, hij zucht achteruit!!"
Ja, dat was ook een irritatiepunt van mij. Ik noem het alleen niet achteruit zuchten (mooi gevonden!) maar 'ja' zeggen terwijl hij inademt.

Wilma

Wilma

05-01-2011 om 15:22

Haha, geweldig polly

"hij zucht achteruit". Geweldige vondst !!! Nu wil ik dus de aflevering weer zien, alleen maar om die zucht te horen .

Groetjes,
WIlma

Rembrand

Rembrand

05-01-2011 om 15:29

Achteruit zuchten

Mijn zoon en ik doen hem steeds na. We kunnen het zelf al tegelijk met hem want je ziet het aankomen dat hij het gaat doen.
Errug irritant trouwens.
M.

Haha, ja

mijn moeder had ook wel die neiging, dat hebben we haar snel afgeleerd. Johannes was aan 't praten, ik dacht toen: hij is toch best wel leuk, maar toen kwam die achteruitzucht... En later nogmaals...
Ik vrees trouwens dat onze jongste dochter (4) dit ook gaat doen. Ze haalt nu al gewoon adem terwijl ze aan het praten is, ze kan dus achteruit praten! Het is alleen niet zo goed verstaanbaar.

Rembrand

Rembrand

05-01-2011 om 19:47

Ach, het kan erger

Beter achteruit zuchten dan achteruit eten ( als je begrijpt wat ik bedoel
M.

O wat erg,

nu zit ik te kijken en na elke zin van Johannes verwacht ik een achteruitzucht... Tot nu toe nog niet gehoord en de tiramisu is al op!

Puck

Puck

09-01-2011 om 22:03

Annemarie

Ik vind Annemarie nog boerser als al die 3 boeren samen als ze aan tafel zit. Onderuitgezakt met d'r hele arm op tafel, kan niet eens een lepel soep fatsoenlijk vasthouden en zit in de tiramisu te spitten alsof ze met een hooivork een baal hooi uit elkaar wil trekken. En ik denk dat ze achteruitgezucht van Johannes eruit hebben geknipt.
Berber en Frank gaat het volgens mij niet worden, wat een trieste stemming onder het eten.
Richard vind ik wel bijdraaien, hij is minder erg dan in het begin en ik denk dat zijn Maxima hem ondertussen een beetje gaat irriteren.
Marcel is wel erg gefocust op kinderen, hij vraagt meer over de kinderen van zijn vrouwen dan over de vrouwen zelf.
En Gijsbert: scheren met die hap, ik hou niet van mannen met zo'n 2-dagen baard. Valt jullie trouwens ook op dat hij van die megagrote handen heeft?

Sancy

Sancy

10-01-2011 om 09:07

Ja Annemarie, die het 'zat was' na de eerste dag, hahaha. Op deze manier gaat ze aan het eind van de serie nog overtuigd alleengaand worden En Johannes: niet alleen zuchtte hij niet achteruit, hij was ook nog even leuk ook, tijdens het eten
En Marcel, in zijn zwarte onderbroek en sokken nachtzoenen uitdelend... nou nou nou. De vooruitblik op volgende week lijkt te hinten naar vroegtijdig vertrek van wat dames op die boerderij. Zou hij nu al voor Sonja kiezen?
Bij Frank blijft het aanmodderen met die meiden. En taai suddervlees voorschotelen, als Berber niet al vegetarisch was geweest, dan was ze het prompt geworden denk ik.
Gijsbert heeft inderdaad grote handen. Niks mis mee Van die meiden krijg ik nog niet echt goed hoogte trouwens.
Bij Richard zie ik 3 dames die zeer bedreven zijn in het onderhuids stoken. Ik weet niet waarom, maar ik heb de indruk dat al die vriendinnenhartelijkheid tussen de dames een grote show is en dat ze ondertussen elkaar zeer nauwlettend in de smiezen houden en als daar de bom zou barsten, gaat er flink gekat worden.
Nou, genoeg ongegeneerd geroddel en gegok. Er moet ook nog gewerkt worden.
Wat vonden jullie van de activiteiten in de avond trouwens?

Aagje

Aagje

10-01-2011 om 09:49

Net gekeken

Lang leve uitzending gemist! Tijdens het kijken viel dit me op...

Gatver, dat er volwassenen bestaan die met hun mond vol eten. Die Annemarie, wat een boer. Wel leuk dat ze een spel gemaakt heeft, grappig dat Johannes gewaagdere vragen wilde, nooit gedacht. Maar zegt ze nou dat ze het zat is?
Die blonde van Richard lijkt wel helemaal nep, pruik, facings op de tanden, maar dat is wel heel oppervlakkig van mij... Ze heeft tenminste wel eten meegebracht. Die Amerikaanse kan toch best Nederlands praten, ze werkt tenslotte met Ned. kinderen, toch? Annemieke is denk ik de 'winner'.
Goh, wat is die Frank gastvrij zeg, hij wist toch dat ze vegetarisch is van de speeddate? Hij komt er niet zo best uit, die dames zijn er net een middagje man! Geweldig daarna, die ijzige sfeer bij het eten. Het is wel duidelijk dat het eten niet te vreten was...
Gijsbert, ik vind het vies daar, een rommeltje. Maar hij is tenminste wel geinteresseerd. Leuke vraag, "wat zouden jullie anders gedaan hebben op dit moment, als jullie niet hier waren?". Spelletjes doen, wijntje erbij, gezellig hoor
Marcel... kinderen, kinderen, kinderen. Zijn huis ziet er iig wel mooi uit, maar hij zoekt echt een baarmoeder. Sorry hoor en dan komt hij als een halve Chippendale die slaapkamer binnenlopen, aaaaaagh! Iedereen 3 zoenen, mijn koffie zat op mijn laptop .

Gourmet of steengrill?

Die vragen van Annemarie 's avonds, allemachtig. Wat weet je nou helemaal van iemand als hij aangeeft dat hij liever gourmet dan steengrillt? Johannes had helemaal gelijk dat hij liever wat meer diepgaande vragen had gewild en hij heeft niet achteruitgezucht, good for him. Adriaan wil niet samenwonen voor het huwelijk dus die gaat het niet worden denk ik.

Frank valt me ontzettend tegen, wat een botte boer zeg zoals hij Berber aanviel. En dan als zogenaamde vleesdeskundige stoofvlees in een wokschotel doen.

Richard, tja Susan was de eerste die toegaf dat ze hem erg aantrekkelijk vindt, maar hij gaat voor Annemieke denk ik.

Van Marcel verwacht ik dat hij in de volgende aflevering in zwarte boxer en t-shirt met sokken iets spannends gaat doen in die stoomdouche.

Gijsbert is wat mij betreft de leukste, hij heeft zo'n aanstekelijke lach. Voor Femke is hij echter veel te lapzwansig. Misschien toch Yvonne?

Chris

Wilma

Wilma

10-01-2011 om 10:45

Marcel wil ik zo helemaal niet zien!

In zijn boxer en tshirt en dan nog even de dameskamer in, gatver. Heel correct hoe hij een hand gaf en drie zoenen om ze welterusten te wensen. Als hij ooit een baarmoeder heeft mogen gebruiken voor zijn doeleinden geeft hij die vrouw vast ook een hand en zegt "hartelijk bedankt" .

Dat spel bij Annemarie vond ik op zich wel leuk bedacht, dan heb je tenminste wat te doen. Net als die spelletjes bij Gijsbert, daar vond ik 't overdag niet zo gezellig, maar 's avonds des te meer.

Frank viel wat door de mand, met zijn pittige gedrag omtrent vlees enzo. Hij is niet zo makkelijk als hij wil lijken volgens mij.

Jammer dat er niet achteruitgezucht werd, ik wilde dat wel even graag horen .

Bij Richard, die me werkelijk steeds meer gaat meevallen, denken wij ook dat 't die donkere gaat worden, die als laatste kwam. Die maxima met d'r hoofd steeds zo schuin irriteert me mateloos. Wel leuk dat ze eten meenam.

Groetjes,
Wilma

Sancy

Sancy

10-01-2011 om 11:44

Verder

Ach ja, ik heb wat huishoudelijks gedaan en mag van mezelf nu met een koffie verder zeuren.
Bij Annemarie viel me dat eetgedrag ook op ja. Niet helemaal mijn stijl, maar in mijn omgeving zijn er genoeg boeren en boerinnen die zo eten. (Doet me denken aan mijn opa die altijd groentesoep zó at dat de vermicelli op zijn kin plakte :s)
Ik vond het idee van een spel leuk, maar ze had wel wat pittiger stellingen mogen maken. "Roodbont of zwartbont"? Niet echt boeiend, tenzij je een keus maakt op principiële diervoorkeuren maar wel een veilig onderwerp als je niet direct met de denkbeeldige billen bloot wilt. Daar mag Marcel een voorbeeld aan nemen, kunnen ze het ook eens over andere onderwerpen praten dan kinderen.
Pelle: "Verder denk ik niet dat je met drie mannen ernaast hele gewaagde vragen moet gaan stellen op deze manier. Volgens mij wordt dat er niet gezelliger op. De vraag samenwonen/trouwen ga idd al genoeg duidelijkheid om er één af te laten vallen." Met die laatste zin ben ik het helemaal eens, maar met 3 mannen zou ik juist wat gewaagder vragen stellen. De interactie tussen die mannen onderling zou er dynamischer van kunnen worden.
Ik wist al lang dat Berber vegetarisch eet. Frank had het ook kunnen weten. Ik moest wel grinniken toen Frank zich beklaagde over het feit dat geen van de dames hem vroeg hoe het voor hem voelt als er een geitje ziek is, net nadat hij als een stoomwals over Berbers grenzen ging door tekeer te gaan over vegetariërs die uit principe geen vlees eten, terwijl Berber het al had gezegd en het voor haar niet de hoofdreden was om geen vlees te eten.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-01-2011 om 14:57

Brr

Die hand die Marcel er nog bij gaf toen hij de dames welterusten ging zoenen, haha! Die oudste is nu volgens mij op hem wel afgeknapt

En Frank, wat een eikel. Ik had eigenlijk verwacht dat Berber haar boeltje zou pakken en weg zou gaan. Suf van die andere dames ook dat ze haar niet te hulp schoten!

En dan Annemarie, die lijkt me niet geschikt voor het samenwonen. Gaat gewoon haar eigen gang. En dan idd die opmerking dat ze het zat was, haha! Ik was ook wel verbaasd over haar eetgedrag, maar ze kan blijkbaar wel lekker koken. Ben wel benieuwd hoe ze die witlof nou had klaargemaakt met de gebakken aardappels.

Die Amerikaanse had beter niet aan het programma mee kunnen doen, op zich wel sneu dat ze wordt buitengesloten, maar dat had ze vooraf ook wel kunnen bedenken. En Richard spreekt niet echt goed Engels dus dat kan nooit wat worden.

Verder ben ik wel heel benieuwd hoe die wijn smaakte van Gijsbert, die stond volgens mij al heel wat jaartjes onderin de kast te wachten

joos

joos

10-01-2011 om 16:34

De boeren van annemarie

die allemaal bleven zitten toen zij stond te koken en dat er ook nog eentje zei dat het toch echt vrouwenwerk was. Hmm, zou hij bij mij geen punten mee scoren. En ik weet niet of ze zo lekker kan koken, de heren waren ook niet veel gewend: kenden geen tiramisu. En het vlees was een varkenshaasje met iets van spek er om heen. Dat kwam uit de sudderjus. Lijkt me ook niet echt lekker. maar goed, als de mannen het lekker vinden, is het natuurlijk prima.
Richard blijf ik een vreemde man vinden. Het feit dat zijn tanden niet van elkaar af komen tijdens het praten pleit niet in zijn voordeel, maakt hem nog enger. Die dame die eten had meegenomen vind ik ietwat overdreven. Ook zo uitsloverig met dat eten. Kom op zeg, een paar opgewarmde knakworsten en dan een menukaart maken.
Marcel, zou hij vergeten dat er camera's zijn? Wie gaat er nu zo op tv?
Gijsbert vind ik de leukste boer en daar zitten wat mij betreft ook de leukste vrouwen.
Ik ben erg benieuwd wat er uit deze serie gaat komen.

liora

liora

10-01-2011 om 22:37

Sancy geniaal

""Roodbont of zwartbont"? Niet echt boeiend, tenzij je een keus maakt op principiële diervoorkeuren "

Ik heb hier echt keihard zitten lachen!

Jujube

Jujube

10-01-2011 om 22:57

Grappig

Ik vond het weer een grappige aflevering. Die boer Richard zal ongetwijfeld de amerikaanse het eerst wegstemmen vanwege communicatieproblemen. Annemarie's spel sloeg werkelijk als een tang op een varken, wat een sneue vragen. Harry lijkt me de leukste man aldaar, een lekker vrolijk en ongecompliceerd type.
Boer Gijsbert is uiteraard de leukste boer en lijkt me ook de meest normale van het stel. Marcel vind ik een rasechte creep; en die actie om in z'n onderbroek nachtzoenen te komen uitdelen hilarisch! Pappie kwam z'n dochtertjes welterusten zeggen....jakkes.
Berber moet volgende aflevering gewoon zelf opstappen; wat een sukkel, die Frank. Ze kan wel wat beters krijgen.
Groet,
Jujube

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2011 om 01:09

Geen sukkel

Als Frank een sukkel is, dan vind ik Berber ook een sukkel. Ik vind ze dus allebei maar geen sukkel Van Berber vind ik het wat naïef om als vegetariër kans te willen maken bij een boer. En van Frank is het niet bepaald slim om een vegetariër uit te nodigen als je weet dat dat je irritatie opwekt. Ik weet ook niet beter of ze had dat al geschreven.
Voor mij als kijker maakt dit incident Frank niet kanslozer. Ik vond het eigenlijk best verfrissend hoe hij reageerde. Dit was uiteindelijk toch wel gebeurd, je kan het maar gehad hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2011 om 01:14

Broekie van marcel

Ik zat in mijn eentje te kijken en zat hier hardop te lachen om het broekje van Marcel. Als mijn man zich zo durfde te vertonen zou ik het broekje stiekem bij de eerst volgende gelegenheid per ongeluk stuk knippen geloof ik. Ik krijg een beetje jeuk van Marcel. Die zijïge zachte manier van praten... ik moet er niet aan denken om daar een leven lang mee te moeten praten. Hoewel... die boerderij spreekt me wel aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2011 om 01:16

Richard

Richard is nog steeds niet mijn type, maar nu we hem op zijn boerderij zien, vind ik hem minder erg dan ik had gedacht. Maar dat die Amerikaanse zo over hem zwijmelt 'zo knap, zulke mooie ogen!'... ik zie het niet.

Twee centen

Ach, zo raar vind ik het ook weer niet van Berber om te reageren op een boer. Frank is tenslotte een geitenboer en geen vleeskoeienboer, za'k maar zeggen. Ik vind haar een leuke meid en ik denk dat Frank zichzelf een beetje voorbij is gehold in zijn bekeringsdrang. Het overkomt mij ook wel eens
De engelstalige dame (ik meende dat die uit Australië kwam? Maar goed, ik kijk niet heel consequent, dus ik kan ernaast zitten), euhm, hoe zal ik dat nou netjes omschrijven... Ze deelt naar mijn idee een boel complimenten uit aan iemand op wie ze niet slaan, in mijn beleving Richard vrolijk? Hij zat een partij te sjacherijnen boven die aardappels, gaat voetballen kijken en roept: als ik nog wat moet doen, hoor ik het wel hè? Handsome? Hándsome?? Maar meisje toch, smaken verschillen, dat weet ik, maar... Ik krijg juist het gevoel dat ik hem niet in het donker moet tegenkomen

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-01-2011 om 10:19

Verfrissend? kaaskopje?

Kaaskopje:

"Voor mij als kijker maakt dit incident Frank niet kanslozer. Ik vond het eigenlijk best verfrissend hoe hij reageerde."

Nou eet ik zelf geen vlees, dus ben wellicht niet helemaal objectief, maar ik kan je vertellen dat de reactie van Frank verre van verfrissend was. Vegetariërs moeten zich 9 van de 10 keer bij vreemden verdedigen voor hun keus om geen vlees te eten. Zeer irritant. Daar is niks verfrissends aan.

Belachelijk van hem om zo te reageren. Zeker als je al weet dat ze vegetarisch is, dat kwam in de eerste aflevering bij het brieven selecteren al aan de orde. En dan ook nog zeggen dat hij geen apart pannetje wil klaarmaken omdat dat teveel gedoe is. Tsssssss. Lekker gastvrij!

myrna

myrna

11-01-2011 om 19:36

Kaaskopje

ik zie het ook absoluut niet bij Richard, ieuw ik vind hem een griezel met die ogen en die rare vierkante kaken... moest het gewoon even kwijt

En wat vinden jullie eigenlijk van Annemarie??..tja...ik vind het net een kerel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.