Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

27-12-2009 om 02:16

De sneeuw zat

Het begon zo geweldig die kerst vakantie met sneeuw,maar nu ben ik en ook de kinderen het zat. Hier is het in onze wijk nog niet weg gedooid en spiegel glad op de weg. Met de sneeuw kunnen we niets meer. Ik vind het zelf eng om te rijden, glibbert alle kanten op,zowel lopend als met de auto. Fietsen kan hier echt niet in de wijk, durf ik ook niet met kinderen op de fiets. Ik hoop dat het even flink gaat regenen en dat die sneeuw echt weg is. Ik hoorde dat het aan de eind van de week weer gaat sneeuwen en merk dat ik er geen zin meer in heb. Hoe is het met jullie sneeuw vreugde?.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

27-12-2009 om 09:03

Ook zat

Ik denk er precies zo over als jij, Jessica! Maar gelukkig heeft het hier (aan de kust) gister en eergister veel geregend en is hiephoi alle sneeuw nu weg. Heerlijk. Kan morgen rustig naar mijn werk.

Ik moet er niet aan denken dat er eind van de week weer sneeuw komt.... Werd al chagrijnig dat ik eerste kerstdag zag dat er een enorm pak sneeuw was gevallen (ik ben nog nooit zo blij met regen geweest als die dag).

emma43

emma43

27-12-2009 om 09:17

Erg zat

Het is ook geen sneeuw meer hier ,maar een blubberzooi.Ik wilde graag met zoon bezig zijn met onze pony,maar dat ging niet door sneeuw.En nu heeft ze een week stilgestaan en is door dit weer erg fris,dus deze vakantie komt het er niet meer van.Nu moet ze eerst weer even haar energie kwijt voor ik mijn kind erop zet.

Blubber zat

Verse witte sneeuw kan er voor mij nooit genoeg liggen. Prachtig. Helaas verwordt het hier meestal binnen een dag tot óf een spiegelgladde ijslaag, óf een vieze blubber.
Hier is het nu ook bijna verdwenen. Wat betreft werk: gelukkig. We hebben vorige week ellende genoeg gehad met alle annuleringen en vertragingen op Schiphol.

Bastet

Bastet

27-12-2009 om 09:59

Nou...

Ik ben dol op verse witte sneeuw,ik stond eerste kerstdag vroeg op om een tulband te bakken,en alles was wit,geweldig!! De huidige vieze troep vind ik ook niks,uiteraard.
Bastet

tonny

tonny

27-12-2009 om 12:36

Welke sneeuw?

Hier ligt vrijwel niks meer hoor.

Groene kerst met een wit randje.

Nely

Nely

27-12-2009 om 12:52

Sneeuw is weg

en vanochtend regende het toen ik naar mijn werk ging. Nu maar hopen dat het niet meer gaat sneeuwen want ik heb daar echt geen zin meer in, zeker niet als ik moet werken (post).

Warm weer

Ik ben echt een warmweer-mens, en voel me zowieso wat aan de depri-kant dit jaargetijde. En dan met die sneeuw helemaal; hardstikke gevaarlijk, ik heb al meerdere auto's hier in de straat tegen paaltjes aan zien glijden. En meerdere fietsers niet zacht tegen de grond aan zien vallen. Ik kan het zelfs niet mooi vinden: het doet zo 'doods' aan.

Gr. Poezie. Die met smart wacht op de lente...

Tirza G.

Tirza G.

27-12-2009 om 13:10

Gister al weg

Hier was alles gisteren al weg. Ik zie mijn groene gras met het zonnetje er op

Tirza

Dames bedankt

woon zelf niet in NL, en rond de kerstdagen hier alleen maar grauw en regen; ik had een onnoemlijke heimwee naar NL, de plaatjes op tv met die sneeuw ... absoluut geen kerstsfeer hier.
na jullie berichten ben ik nu hier weer een beetje blij: vandaag droog, heel nu en dan een zonnetje en dan is het al weer lekker

Beo

Beo

27-12-2009 om 14:15

Sneeuw?

De sneeuw ben ik nooit zat! De blubber gisteren wel, en de regen eergisteren ook. Maar de straten hier zijn nu schoon, dus van mij mag het weer gaan sneeuwen.

Beo

Jeetje

hebben we een keer een witte kerst is het weer niet goed. Alle voordeel heb z'n nadeel zei JC al.

Balletmama76

Balletmama76

27-12-2009 om 14:23

Nely...

...de postkarretjes zijn echt niet te schuiven bij een dikke laag sneeuw, he?

Hier is het ook al weer weg. Ik vond de sneeuw hartslikke leuk, totdat ik voor het eerst met een postkarretje erdoor heen moest. Laat het me zo zeggen, deze karretjes zijn niet bepaalt offroad-voertuigen, kleine voorwieltjes en je moet aardig je best doen om erdoor heen te komen.

Naar werk fietsen was laatste week ook geen optie. Dat ik kon schaatsen, was het een optie geweest, omdat alle zijstraaten lagen onder het ijs. Maar dat kan ik helaas niet, dus was het maar naar m'n werk lopen/slippen. En tijdens mijn postrondje erg goed uitkijken, dat ik niet ga uitglijden.

Dus ik ben blij, dat de sneeuw weer weg is...

Balletmama76

Balletmama76

27-12-2009 om 15:30

Pelle...

Ik was al n tijdje niet meer op Intranet, maar meteen eens kijken.

Ik heb n karretjeswijk, karretjes zijn op zich wel ok, ook al zijn de remmen er alleen maar ter decoratie... Was wel handig, toen de stoep vol lag met ijs, kon me goed vasthouden!

Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2009 om 16:11

Sneeuw

zelf vind ik wel leuk, maar liever niet als ik nog weg moet. Die drab die er nu ligt en dan weer een beetje opvriest, dat is geen sneeuw meer te noemen en levensgevaarlijk, 1e Kerstdag brak ik bijna mijn nek toen we naar het wok-restaurant gingen.....

Rafelkap

Rafelkap

27-12-2009 om 17:28

Lente

Van mij mag de lente beginnen. Ik vond het erg leuk, al die sneeuw, behalve als ik op pad wilde. En met 2 kinderen op de fiets met die gladheid wil niet zo. Ik zit dus al dagen veel te veel binnen. Bah.

margje van dijk

margje van dijk

27-12-2009 om 18:52

Oooh, hoe kan je het zeggen

De sneeuw zat? Helemaal nog niet, eerder spijt dat het al weer weg is.

Ja, blubber en gladheid is minder leuk, maar dat neem ik voor lief hoor. We hebben toch ook die eerste fantastische dagen gehad?

Nee, ik ben als een kind zo blij geweest met deze sneeuwperiode. Het scheelt natuurlijk inderdaad dat je geen praktische problemen hebt zoals je kinderen op school krijgen of zo, maar dat neemt niet weg dat ik er werkelijk erg van geniet.

Man heeft zich 5 uur lang uitgesloofd om een heuse iglo met de jongens te bouwen, dat vonden we allemaal 'kicken'.

Helaas waren we met kerst een paar dagen weg en nu blijkt-ie bij terugkomst uit elkaar gevallen te zijn. Ongelofelijk, zo snel als dat gegaan is, vinden wij.

Dat is trouwens best een goed recept als je de blubbersneeuw niet leuk vindt: begraaf je met je familie en doe leuke dingen binnenshuis, en kom pas weer naar buiten als alles (bijna) weg is.

Margje

Brianna F

Brianna F

27-12-2009 om 19:14

Eens met margje

Ik ben dol op sneeuw, hoe meer hoe beter, daarom was het ook zo jammer dat hier in het zuiden van Nederland geen witte kerst te beleven was.(regen dus) Van mij had het tot eind maart mogen sneeuwen.
Als het maar lang genoeg sneeuwt, raakt iedereen er aan gewend, rijdt het openbaar vervoer gewoon normaal, wennen automobilisten er ook aan. Vinden fietsers en wandelaars er ook wel wat op. Hoe moeten ze anders in landen waar 6 maanden sneeuw ligt vooruit komen, daar rijdt alles gewoon door hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2009 om 19:43

Oh ja lente

Ik had er zowaar niet bij stilgestaan dat 21 december gepasseerd was en dus de kortste dag. Ik heb dat later goedgemaakt met een vreugdedansje. Hoera!! we gaan weer naar de lente toe.

Guinevere

Guinevere

27-12-2009 om 20:47

Lengen/strengen

Ja maar Kaaskopje, je weet toch: "Als de dagen lengen, gaat de winter strengen". Maak je borst dus maar nat!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2009 om 22:06

Ja maar

dat neem ik voor lief. Het idéé dat hierna de lente komt is voor mij genoeg. Net zoals ik een momentje van somberheid kan voelen wanneer de zomer begint, want daarná is het alweer herst. Iedere gek zijn gebrek za'k maar zeggen Dat komt vast doordat ik middenin de zomer ben geboren, in januari wel te verstaan, ik ben daarmee voorgoed verpest. Wat mij betreft wisselen zomer en lente elkaar af.

Hahaha kaaskopje

"Dat komt vast doordat ik middenin de zomer ben geboren, in januari wel te verstaan"
Ben jij in Nieuw-Zeeland geboren ofzo?

Nely

Nely

28-12-2009 om 12:35

Daarvoor zijn die karretjes dus handig

om je aan vast te houden als het spekglad is, dat heb ik vorige week ook op sommige plekken gedaan terwijl ik dat ding normnaal gezien aan het begin van de straat ergens neerplant en dan gewoon de huizen langsga met de bundel in mijn hand (en nog meerdere in mijn tas).

Geef me meer!

Nee, lang niet zat, spijtig dat het is verdwenen!!

Wie verlangt er nou naar drek en miezerregen, die nooit op lijkt te houden, donkere dagen én miezerregen, dat is toch bijna het toppunt van depressie (letterlijk en figuurlijk )

Ik hoop van harte dat we nog een PAK krijgen, met bijhorende vorst, lekker rode wangen wangen weer, slapen als een os en dat knisperverse gevoel van sneeuwwitte sneeuw, de gedempte geluiden van buiten als je wakker wordt, het saamhorigheidsgevoel...

Need I say more?? Ik hou echt van sneeuw en vorst.

Guinevere

Guinevere

28-12-2009 om 13:55

Balletmama76

Balletmama76

28-12-2009 om 17:31

Nely...

Zo doe ik het normaal ook - karretje aan de hoek en met bundel in m'n hand mijn straatje aflopen (en eventuele bundels in m'n tas).

Maar laatste week - met 4 dikke bundels kerstkaartjes op mijn arm balancierend over het ijs glibberen leek me geen fijn idee - ik ben postbezorger, geen akrobaat!

Dus maar lekker achter mijn karretje aangehobbelt/geslibbert.

Guinevere!

Hey, dat zijn heel andere geluiden dan ik me herinner van de voorspellingen!

Ik hoop dat het doorzet!!

I´m dreaming of a cold winterrrrrrrrrrr (maar ook brrrrrr, wat zal het koud zijn..lekkere spagaat tussen fijn en niet fijn, zoals de meeste dingen in life )

Fraz

Fraz

29-12-2009 om 23:40

En het sneeuwt

Ik hoop toch dat het de hele nacht blijft door sneeuwen/vriezen. Vind sneeuw heel mooi zolang het niet dooit. Heb dus een hekel aan blubber sneeuw maar een mooie pak en dan overdag koud met zon vind ik heel fijn.

Fraz

Fraz

30-12-2009 om 00:52

Hier het westen dus wel veel sneeuw

raar dat het dan bij jou regent jessica. Nou wonen wij boven amsterdam misschien dat dat uitmaakt. Ben net naar buiten gegaan met man en hebben samen een sneeuwpop gemaakt Daarna ben ik nog een stukje verder wezen lopen.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2009 om 00:54

Wit

Ik vind het prachtig maar het komt zo slecht uit! Voor dochter betekent het minder visite op haar verjaardag als het zo blijft en glibberend boodschappen doen is niet echt mijn hobby. Brrr.

Bibi72

Bibi72

30-12-2009 om 10:07

Regen

Hier in de buurt van Den Haag ook regen... Vind ik niet zo heel erg eerlijk gezegt, moet zo weer boodschappen doen. Daar ik geen rijbewijs heb, heb ik vorige week alles lopend moeten doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.