Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

28-06-2011 om 08:17

En hier is het weerdraadje

Gisteren die bloedverziekend hete dag. En vandaag komen de onweersbuien aan land. 'Ze komen eerder en zijn zwaarder' lees ik net op een weersite.

Vertel eens, hoe is het weer daar?

Hier, regio Drechtsteden, zie ik al dreigend grijs in de verte.
Vervelend, ik moet om 10.00 uur met (o)ma bij de tandarts zijn, als de beste man z;n apparatuur maar niet doorslaat. In de auto ben ik verder niet bang als het begint, dat is een kooi van Faraday (of hoe schrijf je dat?) en ik heb me laten vertellen dat dat veilig is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

28-06-2011 om 08:38

Brabant meldt zich ))

Dank voor dit draadje Tonny! Ik wilde net mijn was buiten hangen, maar heb nu buienradar gecheckt en zie daar toch maar vanaf. Er komt een hoop ellende aan! Jongste moet zo naar school voor z'n laatste proefwerkdag, die geef ik maar een slinger met de auto. De zon schijnt hier nog wel, maar niet meer zo uitbundig als anderhalf uur geleden (ik heb nl. al een uurtje hardgelopen). Sterkte bij de tandarts. Die apparatuur zal toch wel beveiligd zijn tegen blikseminslag?!

Belle Époque

Belle Époque

28-06-2011 om 08:50

Geniet er maar van!

Binnenkort hebben we namelijk geen weer meer

http://www.nu.nl/politiek/2550805/vvd-wil-knmi-opheffen.html

Drenthe hier!

Strakblauw & snikheet. Ik kijk reikhalzend richting westen in afwachting van een verfrissende hoosbui...maar geen grijs te zien nog....

Ingrid

Achterhoek!

Licht bewolkt, warm en plakkerig. Nog geen zicht op Noodweer, helaas. Ik hou wel van een beetje vuurwerk

Overigens lijkt me dat men weer eens paniek aan het zaaien is... NS heeft een nooddienstregeling afgekondigd tsss. Ik weet niet of ze het weten hoor, maar in Nederland krijg je nou eenmaal vaak onweer na een paar hete dagen. Niks bijzonders.

Petr@

Petr@

28-06-2011 om 09:06

Het gaat snel hier!

De zon is weg, het begint een beetje te waaien en te rommelen. Heb net gauw de markiezen weer omhoog gehaald, fiets naar binnen en ramen dicht boven. En dat alles met het zweet om mijn rug, wat is het warm! Ben benieuwd wanneer de bui losbarst!

Ayanna

Ayanna

28-06-2011 om 09:12

Hier noord-limburg

Blauwe hemel met wat sluierbewolking en warm.....vies warm. Begint wel een klein beetje te waaien nu. Maar volgens buienradar zijn wij de komende uren nog niet aan de beurt....

Ayanna

Ayanna

28-06-2011 om 09:13

Haha izar

Het weer werd mede mogelijk gemaakt door: Ouders Online!

Survivallen

Vanochtend om 8 uur was het nog drukkend warm, 10 minuten later voelde ik het al afkoelen. Nu rommelt het wat en is het aardig donker.

Mijn achtstegroep-dochter wordt geacht zometeen een stuk te gaan fietsen naar het bos om daar te gaan survivallen. Maar of dat nou zo'n goed idee is?

skik

Toch

In het zuiden van Limburg voorlopig nog niks aan de hand, maar ik krijg het nu (ondanks de airco) toch wel benauwd bij het lezen van dit draadje dus ik heb mijn moeder even gebeld, ze gaat het zonnescherm (dat al scheef hangt van een vorige keer) opdraaien en de kussens binnenhalen....

Bellefleur

Bellefleur

28-06-2011 om 09:19

Groningen hier

O hellup, dat gaat snel! Ik had niet eerder onweer verwacht dan vannacht! Ik heb boven alle ramen wijd openstaan, en alles staat nog buiten! Ik hou dit draadje goed in de gaten!

krin

krin

28-06-2011 om 09:22

In leiden

Regent het nog net niet, en rommelt het in de verte. Alhoewel, in de verte... Mooie egaal grijs luchtje.

Pelle

De NS gaat al plat bij een nat herfstblaadje op de rails... ze dekken zich gewoon in na die sneeuwbui van afgelopen winter. Ik geloof best dat het donderen wordt hoor, maar om nou van tevoren al uit te gaan van een soort natuurramp vind ik echt overdreven.

Ook groningen

26 graden in de schaduw, wel een briesje, blauw met wat hoge sluierbewolking..

Airco op 20 gr ontvochtigen, de benauwdheid vind ik het rottigst (ik kan helemaal niet tegen benauwde warmte..)

Zometeen, NU spring ik op mijn scootmobiel, kranig, fier, rechtop door de ...benauwdigheid!

Sterkte vandaag!

Rieke

Rieke

28-06-2011 om 09:34

Zuid drenthe

bewolkt, 26 gr. Af en toe zon. Volgens buirenradartot 12 uur nog geen regen.

Jet Burg

Jet Burg

28-06-2011 om 09:34

Regen in regio drechtsteden!

Hier dondert en het bliksemt en regen! Helaas nog geen koelte te bekennen. En ik houd niet van onweer....

Nehalennia

Nehalennia

28-06-2011 om 09:36

Alphen a/d rijn meldt zich

Nog geen regen maar wel een heel erg grijze lucht. Zo te zien kan het elk moment naar beneden komen.

Rieke

Rieke

28-06-2011 om 09:36

Tjee

wat een woord: buirenradar. Onze hond ligt al uitgeteld op het koelste plekje van het huis na de ochtendwandeling. Zo warm.

Petr@

Petr@

28-06-2011 om 09:36

Regen in brabant!

En donder en bliksem!

Pelle

Ik kreeg net een belletje dat ze inderdaad niet gaan survivallen, maar iets anders gaan doen.

skik

ayla

ayla

28-06-2011 om 09:42

Zuid limburg

en volgens mij gaat het meeste langs ons, tenminste als ik op weeronline en buienradar kijk zie ik dat het meeste langs ons trekt.

NaShA

NaShA

28-06-2011 om 09:50

Mwah...

het lijkt eigenlijk nog wel mee te vallen hier (Drechtsteden...) Misschien moet het ergste nog komen?

Guinevere

Guinevere

28-06-2011 om 09:52

Nog droog

Hier in het Groene hart is het nog droog. Maar de lucht is donker. En ik moet straks naar de fysio...
Voor de zekerheid heb ik het folie tegen ijsvorming over de voorruit van mijn auto gelegd. Voor als er écht hagelstenen van 5 cm uit de lucht komen vallen. Jammer dat de rest van de auto daar ook niet tegen bestand is.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 09:54

Hier zoetermeer

Donker,dreigend, gerommel maar nog droog.

ilsepilse

ilsepilse

28-06-2011 om 09:56

Flevoland

nog zonnig en droog !
en airco op het werk op 18 gr!

@nehalennia (o.t.)

Jij was toch aangespoeld in Zeeland?
Nou ja, in het RMO hebben ze ook nog 30 van jouw altaren liggen geloof ik, dus misschien regeerde je wel over de hele Delta.

Zwembad

Zoon (11) is vandaag vrij. Ik breng hem straks met vriendje naar een buitenzwembad een dorp verderop. Ik houd lucht en buienradar goed in de gaten, en haal hem zo nodig op. Ik had het noodweer pas vannacht verwacht eigenlijk. Het buitenconcert van zoon 2 zal vanavond niks meer worden vrees ik.

Van utrecht naar het westen onder de band door

..gereden. Dus vrijwel onbewolkt in U, met hoge sluierbewolking, en dan komt er een smalle gladde band en daarachter de onderkant van de wolken met allemaal van die merkwaardige bubbels en daarna verder richting Rotterdam een Donkergrijze Lucht.

Van mij mag-ie komen, ben ik meteen van dat aangebrande Gat-draadje verlost.. hoop ik.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2011 om 10:11

Bliksem

De eerste bliksem gespot in de verte, en her rommelt flink. Mijn katten komen uit zichzelf naar binnen, dat gebeurt niet vaak!

Nehalennia

Nehalennia

28-06-2011 om 10:11

@rodebeuk (ook o.t.)

Ik sta als standbeeld in het Archeon. Daarom neem ik deze nickname als het over mijn woonplaats gaat. Natuurlijk was mijn regeergebied veel groter........

Nehalennia

Nehalennia

28-06-2011 om 10:15

Nog droog en het koelt af

Ik zie wat vals licht onder de wolken door in het oosten. Verder grijs en somber maar nog geen spat of donderklap. En gelukkig begint het een beetje af te koelen buiten. Bleeeeeh wat was het klam heet vanmorgen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.