Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kopzorg

Kopzorg

17-11-2020 om 10:35

Gedeelde smart is halve smart


Cecile66

Cecile66

22-11-2020 om 11:56

Nieuwe baan kwijt, Corona gehad in proeftijd)

Na een lange sollicitatieprocedure met 3 online sollicitatiegesprekken eindelijk weer een goede baan gevonden, een droombaan zelfs, heel leuk werk, dichtbij, geweldige arbeidsvoorwaarden. Net op tijd want de wwperiode was afgelopen, ik werkte wel tijdens de ww maar als tussenoplossing en om aan het werk te blijven. Ik ben over de 50 met diploma's en werkervaring maar kom zelden tot een eerste sollicitatiegesprek. Voor het werk dat ik altijd deed word ik niet gekozen en voor andere banen vinden ze vaak dat ik te veel bagage heb of ze denken dat ik niet lang blijf. Toen ik in september eindelijk kon beginnen moest ik voornamelijk thuiswerken wat op zich prima is alleen mezelf inwerken via handleidingen met hulplijnen van nieuwe, onbekende collega's die het door alle corona perikelen loeidruk hadden was moeilijk. Ik liep vaak vast met bepaalde programma's waardoor de druk opliep. Omdat ik voor deze baan tijdelijk schoonmaakte bij oude mensen hield ik mezelf in een een soort thuisquarantaine maar via een van mijn kinderen raakte ik besmet dus moest me in week 3 ziekmelden met Corona, gelukkig niet lang en niet heel ziek geweest maar het kon voor mij niet slechter uitkomen. Kortom ik ben de proeftijd niet doorgekomen. Nu geen ww en wegens eigen huis met overwaarde geen bijstand dus we, ik woon alleen met de kinderen, leven nu van ons spaargeld wat eigenlijk bedoeld was voor mijn pensioen en studie kinderen. Ik ben gelijk weer in de schoonmaak gaan werken maar dat is erg, eigenlijk te, zwaar en levert veel te weinig op. Ik ben kostwinner.
Ik solliciteer weer maar mijn zelfvertrouwen is weg. Ik sta stijf van de zorgen en heb daar lichamelijk last van en loop met klachten bij huisarts. Huis verkopen is geen probleem in deze tijd maar in onze eigen omgeving een huurhuis vinden is niet te doen, ik sta al 8 jaar ingeschreven. Momenteel speelt er hier meer, ook met de kinderen, te veel, ik durf het niet goed te noemen uit angst voor herkenning maar pfff, "men" zegt dat het goed komt maar hoe en wanneer?

Chrono

Chrono

22-11-2020 om 12:04

Cecile66

Ai, dat is leed van de zwaardere categorie. Dikke knuf en sterkte.

Kopzorg

Kopzorg

22-11-2020 om 12:07

Cecile 66

Heel veel sterkte met deze moeilijkheden. Ik hoop dat je irl voldoende mensen hebt die je met raad en daad bij kunnen staan.

zebra

zebra

22-11-2020 om 12:25

Cecile66

wat een tegenslag zeg! Veel sterkte hoor, hopelijk heb je veel mensen rond je heen die iets voor je kunnen betekenen, op welke manier dan ook.

Cecile 66

Jeetje, wàt een tegenvallers en zorgen. Heel veel sterkte.

Cecile66

Cecile66

22-11-2020 om 12:30

Mensen om me heen

Nee, amper mensen om me heen die mee kunnen denken of helpen te relativeren. Er zijn goede vrienden en familieleden overleden, een heel recent en dat is een groot gemis. Heb tijdens ww veel hulp gevraagd bij uwv en adviesbureaus maar daar hield het op gegeven moment op, opleiding is er, ervaring is er, cv is redelijk, zie er goed en netjes uit, elevator pitch is oké etc. Als je niet voor bijstand in aanmerking komt dan is er verder geen begeleiding. Niks samen van Rutte. Op advies huisarts met tegenzin aangeklopt bij maatschappelijk werk, aardige meiden maar ik werd er niet wijzer van en was zelf beter op de hoogte. Ik begrijp zelf ook wel dat solliciteren moeizaam is als je veel aan je hoofd hebt daar prikken ze vaak doorheen ondanks dat ik energiek en stabiel wil overkomen. Ik ga in januari op zoek naar een goede coach, liefst een man, die een paar keer mee wil denken en dan heel zakelijk en eerlijk, daar heb ik denk ik het meeste aan.

zebra

zebra

22-11-2020 om 12:33

winkelen

ik vind er niks meer aan dus ik ga zeker niet funshoppen. Wel naar de supermarkten en andere winkels alleen als het echt niet anders kan.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

22-11-2020 om 12:44

Ah Cecile wat akelig

Daar steekt veel ‘ klein leed ‘ sobertjes bij af. Wat waardeloos dat het zo slecht afliep met je nieuwe baan, het is en rottijd om iets nieuws te beginnen met collega’s op afstand die het te druk hebben.
Meer dan sterkte wensen kan ik niet doen. Diepe zucht...

Och Cecile

Wat akelig allemaal... Ik hoop dat je heel snel weer gewoon aan het werk kunt in een passende baan en dat allerlei doemscenario's niet zullen plaatsvinden!

Laetitia

Laetitia

22-11-2020 om 12:56

Cecile 66

Wat ontzettend rot voor je. Geen woorden voor. Sterkte.

Bah wat naar

Sterkte Cecile66, ik hoop dat je toch een baan vindt. Werkgevers weten waarschijnlijk niet wat ze missen aan ervaring door je niet aan te nemen en alleen naar je leeftijd te kijken, en alleen energieke jongere mensen aan te nemen. Hoewel die natuurlijk ook een baan nodig hebben. Voor zulke situaties zou een basisloon toch een uitkomst zijn.

Cecile, bijstand is niet uitgesloten!!

Cecile, bewijs jezelf een dienst en maak zsm een afspraak met een sociaal raadsman/ vrouw. Laat je voorlichten over je financiële situatie en mogelijkheden

Het is NIET waar dat iemand met een koophuis geen recht op bijstand heeft. Want inderdaad, dan verkoop je je huis, maar waar moet je dan wonen?

Bijstand voor bezitters van een koophuis wordt gewoonlijk verstrekt als een soort hypotheek. Als je dan ooit je huis verkoopt moet je na aftrek van eventuele hypotheek eerst nog de sociale dienst betalen. Maar dat zie je dan wel weer.

Het is best mogelijk dat je teveel spaargeld hebt om nu voor bijstand in aanmerking te komen. Maar dat je een koophuis hebt, hoeft bijstand niet in de weg te staan. Laat je informeren!

Veel sterkte gewenst,

Temet

Veer

Veer

22-11-2020 om 16:31

Cecile

Er is een tweede traject van start gegaan waarbij de overheid beperkte loopbaancoaching vergoed. Je kon je, als ik me niet vergis, nog enkele dagen inschrijven. Ik ga zo een link zoeken.

Veer

Veer

22-11-2020 om 16:38

Link

https://www.hoewerktnederland.nl/werknemen/leren-en-ontwikkelen/loopbaanadvies

Er is idd een 'tweede ronde' gestart. Je kunt zelf een gecertificeerde coach zoeken. De eerste ronde kon de coach iets van 700 euro declareren bij de overheid. Stond open voor en iederéén boven de 18, loondienst, zzp, iedereen.

rutiel

rutiel

26-11-2020 om 14:28

Kenfan #149

"Tip voor Kopzorg: als je toch in Kruidvat/Etos/Wibra/Action bent bent ALTIJD tandpasta meenemen. Gewoon altijd. Kost niets, weegt niets, past zelfs in een jaszak als je met die fiets bent,komt altijd van pas en bederven doet het ook niet. Indien met auto, pas dezelfde tip toe met wcpapier. Bij tampons bedenken dat je zelf wel een uiterste houdbaardatum hebt."

Als een automatisme pas ik dit principe al geruime jaren toe. Gevolg: tandpasta in alle hoeken en gaten van het huis (gelukkig nog wel veilig in de tube) omdat ik altijd denk "handig, tandpasta!" bij het betreden van tandpasta-rijke winkels.
W.b. de tampons: eh, iemand nog behoefte aan een pakket voor ongeveer twee jaar? Ik ben over mijn houdbaarheidsdatum heen

rutiel

rutiel

26-11-2020 om 14:29

En Cecile

Dat gaat echt boven "klein leed". Veel sterkte gewenst!!

Voedselbank Rutiel

Ik weet zeker dat je bij de Voedselbank een hoop vrouwen een hoop plezier gaat doen met die tampons.

Flavia

Flavia

26-11-2020 om 18:41

Tessa #115

In #115 gaf je Stoov tip, Ik vond en vind 'm eigenlijk te duur maar bij gebrek aan weekendjes weg en de verkoop van wat opties tegen een zeer goede koers heb ik mijzelf de 'big hug' kado gedaan.

Vanmiddag kwam hij binnen, dinsdag besteld en het is een heerlijk warm gevoel onder de bollen en benen. In standje laag. Dekentje kopje thee, the Crown en die training mag nog wel even duren.
Echt een coconnetje met mijn lampje erbij.

Met een wijntje en chips zou ik het zo de hele avond uithouden. Ware het niet dat ik nog naar huis moet rijden.

Tessa

Tessa

26-11-2020 om 20:15

Flavia

Dat vind ik nou leuk, om te horen dat mijn tip goed bevalt Ik heb er zelf geen maar kom het vaker tegen. Als rechtgeaarde koukleum onthou je dat soort dingen. Ik hoop dat je er heel lang plezier van hebt.

Koukleum

Koukleum

29-11-2020 om 17:23

Warme kleding

Hier geen probleem met de temperatuur. Ik werk beneden in de buurt van de thermostaat. Die staat op 19 graden. Niet hoog dus, maar ik draag een thermoshirt en thermolegging onder mijn kleding. Mijn man werkt in een zolderkamer van 7m2, met een kleine radiator. Daarnaast heeft hij een elektrisch kacheltje waarmee hij de kleine ruimte snel kan opwarmen. Ik heb zo geen last van de temperatuur op zijn werkkamer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.