Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kopzorg

Kopzorg

17-11-2020 om 10:35

Gedeelde smart is halve smart


Amsterdamse

Amsterdamse

19-11-2020 om 21:53

Klein leed

In de categorie klein leed: ik had echt een supermooi en gaaf pak gekocht, broek en jasje in een te gekke kleur. Met toffe bloes. Speciaal voor een aantal congressen en workshops. Vlak voor corona gekocht, dus jullie raden het al:
NOG NOOIT AAN GEHAD, snif

Doenja

Doenja

19-11-2020 om 22:01

Ik geloof niet

Ik snap de strekking van je verhaal maar ik geloof niet dat ik als ontvanger van de boodschap gelijk had toen ik dingen als onprettig heb ervaren. Toen lag het echt aan mij en niet aan de boodschapper. ......beetje kort door de bocht...
Er zijn heel veel mensen die minder prettige dingen meemaken nu. En die vinden t niet leuk om te horen dat er ook mensen zijn die dat minder zo ervaren. Maar aan wie ligt dat?

Angela67

Angela67

19-11-2020 om 22:09

doenja

Nlog een ding: dit draadje was ook helemaal niet "bedoeld" voor jouw insteek, dat kwam er nog eens bij.

Nu ben ik het altijd eens met de mededeling dat als je iets op het forum plaatst, je ook reacties kunt krijgen die afwijken van wat de bedoeling is voor degene die post.
Maar in dit geval had je echt door kunnen hebben wat het doel was van het draadje en dat jouw reactie dus als een 'tang op een varken' sloeg in die context.

Je had namelijk dan kunnen besluiten je ervaringen in een ander draadje te plaatsen. Dan had je daar wellicht dezelfde terugkoppeling gehad qua empathie maar had je in ieder geval doorgehad wat voor soort ervaringen er uitgewisseld worden in dit draadje. En nee, ik haal het verleden er niet bij dat blijf jij doen, gezien je reactie. Jammer.
gr Angela

Doenja

Doenja

19-11-2020 om 22:18

Je vergist je Angela

Er waren er meer die ook minder negatieve corona ervaringen hadden. Net als ik. Het lijkt wel een doodzonde!
‘Wat jij vind mag je voor jezelf houden’ dat is wat ik proef, zo respectloos.

Dr Zeur

Dr Zeur

19-11-2020 om 22:20

Ook even zeuren

Ik ben omtzettend dankbaar dat ik als arts alle dagen naar mijn werkb mag/moet maar soms heb er eventje zo de pest in:

Dat ik als single eigenlijk niet kan daten want ik heb een verhoogd risico om het virus bij me te dragen (werk echt frontline) en wil de regels strikt naleven.

Dat ik al maanden alleen met mijn huisgenoten rondhang en dat die ook nog eens bijna alle dagen thuiszijn. Echt de pest in dat ik niet meer zoals precorona in mijn nakie door het huis kan banjeren als ik laat begin.

Dat ik mijn ouders sinds februari niet heb kunnen bezoeken en dat mijn moeder deze maand door haar Alzheimer’s echt niet meer wist dat ik jarig was ook al had mijn lieve vader dat nog voor de video call ingefluisterd. (Woon niet in Ned)

Dat ik geen handen meer schud met patienten hun familie als ik moeilijke dingen bespreek. Dat ik achter een masker zit als ik slecht nieuws gesprekken voer.

Dat we elke vijf of zes weken wel een paar dagen met zijn vieren thuis hebben moeten zijn. Dat het kind in huis dan helemaal dol wordt. Dat de hond dan niet buiten de tuin komt omdat je ook niet mag wandelen als je Covid symptomen hebt.

Dat ik zelf een soort politie agente ben geworden die iedereens masker, handenwas afstandsgedrag binnenmonds bekritiseert. Gek word ik van mezelf!

Dat ik stiekum wilde dat er deze golf ook weer zoveel voordelen waren voor zorgmedewerkers ook al heb ik er de eerste golf uit schaamte geen gebruik van gemaakt.

Dat ik al maanden mijn haar niet heb gekleurd, teennagels heb laten lakken of mijn benen laten harsen (en nee geen tips voor zelf doen, mijn badkamer zit nog onder de haarverf).

@Flavia stoov is duur maar fantastisch

@iedereen, excuus het is serieuzer geworden dan bedoeld!

Helga

Helga

19-11-2020 om 22:24

Doenja

Heb je de beginpost gelezen?

Dr Zeur, ach, zo herken allemaal.
Maar over welke voordelen voor zorgmedewerkers heb je het? Wat heb ik gemist? (ook zorgmedewerker)

Laetitia

Laetitia

19-11-2020 om 22:27

Doenja

Het laatste wat ik er over zeg: je bent er op terug gekomen, dat is waar. Maar nog steeds lijk je niet te willen zien dat je woorden in je eerste post en de uitleg daarna verkeerd overkomen. Dat kun je bij al die anderen leggen die jouw posts opvatten als een oordeel. Maar je kunt je ook afvragen of er in jouw formuleringen iets zit dat dat oproept.

Nogmaals, ik val niet over het feit dat er mensen zijn die in dit klaagdraadje positieve dingen in hun leven van het moment op de voorgrond zetten. Ook niet van jou. Ik vind het zelfs mooi om te lezen dat er mensen zijn die geen last hebben van Corona. En dat jij na zoveel jaren weer in rustiger vaarwater zit. Ik gun het je van harte en ben oprecht blij voor je. Ik zou dat ook graag willen delen als ik in jouw schoenen stond.

Doenja

Doenja

19-11-2020 om 22:34

Mooi Laetitia

Wat heb je dat mooi verwoord Laetitia! Het klopt dat t eerst misschien anders over kwam, dat heb ik uitgebreid uitgelegd en herschreven (te lang vind ik, teveel woorden gebruikt). Maar je slaat de spijker op zijn kop, ik wil zo graag vertellen dat het eindelijk goed gaat! En ook dat wordt negatief ontvangen. En daarom extra blij dat jij het wel ziet. Het gaat zo goed dat alle negatieve gevolgen van corona me niks doen. En nee dat betekent niet dat anderen heel veel negatieve gevolgen ervaren door de corona zoals Dr. Zeur. Die heeft het pas zwaar, petje af.

Ja Helga ik heb de beginpost gelezen maar zoals zovelen had ik zowel negatieve als positieve ervaringen. De mijne waren iets te blij. Sorry

Dr Zeur

Dr Zeur

19-11-2020 om 22:43

Zorgmedewerker voordelen

Oh was dat in Nederland niet?

Hier tijdens de eerste lockdown:

Stapels eten gebracht door restaurants, bakkerijen en suoermarkten in de omgeving.

Supermarkten hadden een uurtje voor zorgmedewerkers. Verscheidene deden tien procent korting (gedwongen gebruik van gemaakt toen een medewerker me herkende van precorona als ik soms gehaast in werkkleding binnenstoof.

Bij tankstation eten kreeg je vijftig procent discount.

En er werd wekelijks geklapt. Heel blij dat dat gestopt is. Echt super raar gevoel.

En het is echt niet zwaar. En ik ben zo blij met een vast salaris, baan perspectief en en een fantastisch team maar ik ben er wel af en toe helemaal zat van!

Dat daten.

Dat is echt een serieus probleem. Mijn collega had het hier ook over. Ze is naarstig op zoek naar een leuke partner maar durft het nu niet aan. Ze appt maar wat om toch wat contacten in stand te houden voor toekomstige ontmoetingen. Ze wordt er ook niet jonger op, Corona duurt veels te lang zegt ze.
Mijn jonge single buurman app ik af en toe of hij nog leeft achter de computer, hij wordt ook knetterdol van thuiszitten, videobellen en te lange werkdagen maken. We ontmoeten elkaar dan even in de tuin, kan hij ook even lekker klagen.

Ik werk buiten de deur, ik wil geen moment ruilen met de thuiszitters achter de beeldschermen, zou ook dol worden van te grote groepen op te kleine schermpjes. Ik merk dat ik ook steeds slechter prikkels kan verwerken. Het leven is veel stiller, weinig mensen tegelijk, geen feestjes en andere sociale gezelligheid. Ik word al wat onrustig in de supermarkt. Lijkt zo druk allemaal, terwijl dat best meevalt.

zebra

zebra

20-11-2020 om 10:58

dr Zeur

ik kan me goed voorstellen dat je het handen schudden met patiënten wel mist en zeker bij bepaalde gesprekken. En dan ook nog een mondmasker op moeten hebben. Natuurlijk hebben patiënten daar begrip voor maar het voelt zeker als een gemis op zo'n moment (als begeleider van mijn moeder binnen een paar maanden al 2 keer een slecht nieuws gesprek moeten aanhoren).

Chrono

Chrono

20-11-2020 om 11:02

Dr Zeur

Ha, jij mag zeker klagen! Bij deze een hart onder de riem PS mijn haar zit ook vreselijk, want ik durf nog steeds niet naar de kapper.

Doenja / Joepie

We kunnen misschien ook wel een "Joepie" draadje maken waarin je mag jubelen of alle grote en kleine dingen die je leuk vind. En misschien komen er dan ook wel tips hoe je weer een rotleven kan krijgen 😅

Elledoris

Goed idee!

Piep

Piep

20-11-2020 om 12:58

Joepie

Ik denk dat de meeste mensen in beide draadjes terecht kunnen. Het is niet zo zwart wit allemaal.

Dr Zeur

Dr Zeur

21-11-2020 om 12:49

Mini ergernissen

Ik vond vooral de mini Corona ergernissen wel leuk. Mijne deze week:

Dat mijn Opa minder braaf is dan ik en dus ook deze weken naar de fitness gaat en dineren bij vrienden en dat ik dus minder sociale interactie heb dan iemand van in de 90!

Dat we gisteren allemaal thuis waren maar dat iedereen in een Zoom/Teams meeting zat en dat ik dan niet binnen durf te lopen om thee te brengen omdat ik nooit weet wie er mee kijkt/luistert. En dat ik dat dan weer stom van mezelf vind.

Dat ik nu toch echt aan de slag moet met mijn epileer apparaat want de wax salon heropening duurt nog wel even. Au!

Dat mijn badkamer onder de haarverf zit omdat ik dat zelf niet veilig blijk te kunnen!

Iemand nog meer ergernissen?

Corona

Vanmiddag ga ik naar een oudere vriendin die ik beloofd heb langs te komen en ik heb haar ook al veel te lang niet gezien.

Maar op mijn vraag of ze wel lucht anticorona begint te sputteren.

Nu weet ik dat ze niemand ziet, nauwelijks, haar zoon doet de boodschappen, en hetis geen knuffelig type.

Dus ik gok het maar een kwartiertje. Maar ik weet dat ze vast gaat mopperen dat ik zo kort blijf en bij een andere vriendin blijf ik wel langer. Ja, die lucht wel.

Bah, zal blij zijn als dit weer over is. Normaal houd je je toch helemaal niet bezig met de hygiënische maatregelen van anderen en vind je het gezeur.

Menorquina

Menorquina

21-11-2020 om 13:00

Het leven, het heelal en de rest

Bleh regen, een stapel was, weer een weekend thuis zitten. Winkelen is niet leuk nu, wandelen met vriendinnen is ook minder gezellig, uit eten zit er niet in. En dan spookt De Vraag nog door mijn hoofd: als er een vaccin komt, ga ik die dan nemen? Is de eerste lading vaccins wel veilig?
Ik kan niet wachten tot dit voorbij is. Mijn grote angst op dit moment is dat het leven nooit meer 'normaal' wordt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-11-2020 om 13:03

Vaccin

Ik vind eigenlijk dat werkende moeders het vaccin het eerst zouden moeten krijgen. Wij houden de economie draaiend en zorgen voor iedereen. Het is wel veiliger als eerst de zwakken hem krijgen. Als zij het overleven, zal het voor ons ook wel veilig zijn. Ik ben er ook voor dat je zonder vaccinatiebewijs niet met het OV mag en niet mag vliegen en zo.

Menorquina

Menorquina

21-11-2020 om 13:13

Phryne Fisher

'Ik ben er ook voor dat je zonder vaccinatiebewijs niet met het OV mag en niet mag vliegen en zo'

Echt? Ik kan me daar niet zo veel bij voorstellen. Vooral omdat het maanden gaat duren voor iedereen aan de beurt is. En omdat er aanwijzingen zijn dat het vaccin maar een beperkte tijd werkt.

En zou dat dan ook niet moeten gelden voor andere inentingen zoals polio?

Chrono

Chrono

21-11-2020 om 13:15

Phryne

*zwakke* werkende moeders, zoals ik. Neeeee geen eigenbelang hoor... 😉

Lou

Lou

21-11-2020 om 15:30

Winkelen

Winkelen inderdaad, niks aan nu. Ik doe vooraf online een vergelijkend onderzoek, daarna fiets ik in één streep naar de juiste winkel, ik ontsmet mijn handen en zet mijn mondkapje op en vijf minuten later fiets ik met het juiste artikel weer naar huis. Gezellig wezen winkelen haha.

Ik kan ook niet wachten tot het voorbij is maar nog enger, ik kan het me ook al haast niet meer voorstellen dát het ooit voorbij is.

Kopzorg

Kopzorg

21-11-2020 om 16:27

Voor en nadelen van die hyperfocus.

Voordeel je komt niet met allerlei onnodige zooi thuis. 😊
Nadeel je komt op weg naar de paracetamol bij de drogist langs de tandpasta maar je bedenkt dan niet dat daarvan de voorraad ook weg is in het wastafelkastje.
Pubers hebben en wastafel op de eigen kamer maar tot maandag moet een van de twee tandpasta halen op de badkamer. 😥
Ik heb nu geen zin meer om nog een keer heen en weer te gaan, maandag weer.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-11-2020 om 17:12

Blegh

Al die langdradige vergaderingen met veel Japke P Bouma- taal. . Nee, niet dat ik daar middenin zit, maar ik hoor ze gebeuren in onze woonkamer waar mijn man werkt. Man man wat een gezanik vaak. (En lekker dat ie een tweede scherm erbij kan zetten met iets boeienders. )
Nee, ik vind het iemand die fysiek aanwezig is en waar je toch niet meer kunt praten. En die ook even vlug vlug de lunch naar binnen schuift. Heeft ie wel zelf gesmeerd, ook voor mij, dat is lief. Maar verder - Blegh.
Ik heb weinig vriendinnen in de buurt wonen, vermaak mezelf op zolder, waar het wat te koud naar mijn zin begint te worden.

Werk heb ik nu en dan, daar is het verre van gezellig ivm coronamaatregelen en besmettingen. Door alle dozen in de hal is er niet eens plek voor de kerstboom die we anders met de vriendenstichting optuigen. Bah bah bah, ik wou dat we een half jaar konden doorscrollen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-11-2020 om 17:30

Easypeasy Kopzorg

Die puber mag van mij dan even zelf zijn tandpasta gaan halen bij de drogist.

Kopzorg

Kopzorg

21-11-2020 om 18:03

De pubers hebben geen zin

Dus mogen ze tot maandag wachten😅🤣😬
Ik heb ook geen zin.
Maandag moet ik toch naar de supermarkt voor iets voor de avondmaaltijd wat ik gisteren heb vergeten mee te nemen en dan neem ik gelijk het lijstje mee wat nu alweer aan de binnenkant van de keldedeur hangt.

De regel dat ze het noteren als ze ergens de laatste van pakken is goed ingesleten sinds maart.
Positief bijverschijnsel van veel thuis zijn.
In principe doe ik maar 2 keer per week boodschappen en soms op maandag extra voor de volume pakken en het aanvullen van de voorraad. Meestal is de aanleiding dan dat ik wat vergeten ben en het lijstje al flink gevuld is.

Woest gewinkeld

in een wijkblokker. Zo een waar naast een stapel met 80 mandjes staat dat je niet naar binnen mag als de mandjes op zijn. Langdurig gedraald en op m'n gemak een douchegordijn en een strijkplanovertrek gezocht. Man nog even gebeld wat de maten ook al weer waren, want er waren meer maten dan de alleen groot en klein die ik gezien had. Verkoopster had er geen bezwaar tegen dat haar enige klant het mondkapje afdeed. Me nog de Blokkerapp na uitvoerige uitleg laten aansmeren en direct gedownload zodat ik de overtrek voor de helft van de prijs meekreeg - voor de welstrijkers onder ons, echt geen geld. Toen ik wilde betalen bleek ik de verkeerde portemonnee te hebben meegenomen. Die waar mijn pasje niet inzat. Kon ik weer terug naar huis fietsen, wat me toch weer met een ritje van 7 km de broodnodige lichaamsbeweging opleverde.

Tip voor Kopzorg: als je toch in Kruidvat/Etos/Wibra/Action bent bent ALTIJD tandpasta meenemen. Gewoon altijd. Kost niets, weegt niets, past zelfs in een jaszak als je met die fiets bent,komt altijd van pas en bederven doet het ook niet. Indien met auto, pas dezelfde tip toe met wcpapier. Bij tampons bedenken dat je zelf wel een uiterste houdbaardatum hebt.

Tango

Tango

21-11-2020 om 22:20

Die boodschappen

Ik vind dat ook een ding hoor. Op dagen dat ik geen supermarkt heb ingepland ga ik dus ook pertinent niet.
Vandaag moest ik wel iets hebben bij Action, maar daar stond zo'n lange rij dat ik eerst door liep naar Kruidvat waar ik ook iets moest halen. Het belangrijkste dat ik bij Action nodig had, hadden ze daar ook. Op de terugweg ging ik weer langs de Action, rij was nog even lang. Wat doen al die mensen daar, vroeg ik me af. Ik was heel snel weer thuis dus. De rest komt dan morgen weer bij de supermarkt.
Kleding shoppen doe ik ook zelden nog, vind daar niets aan met die mondkapjes. Laatst wilde dochter even shoppen, maar we waren er snel klaar mee. Niets aan als je niet ergens wat kan eten of drinken, behalve afhalen en dan op een bankje in de kou opdrinken.
En oja, vanavond dachten we de plaatselijke horeca even te sponsoren, dus eten besteld. Werd het ruim een half uur te laat, en bovendien koud, geleverd. Nou daar was ik ook wel weer klaar mee.
En nog even over video-vergaderen. Van de week had ik een training van zo'n 6 uur, toen kon je me ook wel opvegen. Bij dochter gebeurt hetzelfde, MBO, op maandag 6 uur lang Duits. En dan klaagt de docente nog dat 's middags de opkomst zo laag is en er geen vragen worden gesteld.
Heerlijk zo'n klaagdraadje!

Lange rijen

Mijn dochter is binnenkort jarig en had een spel op haar verlanglijstje staan. Die heb ik toen besteld en omdat ik toch langs de speelgoedwinkel zou komen, voor afhalen gekozen. Okay, de wachtrijen voor de speelgoedwinkels haalden het journaal... Zowel buiten als binnen een rij en binnen was die 1.5 m onmogelijk te houden. Dr volgende keer kies ik voor bezorgen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.