Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Winterslaap

Winterslaap

26-11-2010 om 01:41

Geen zin in de winter

Hebben jullie al moeten krabben?. Ik bedoel natuurlijk de ruiten van je auto.
Woensdag moest ik al weer krabben (hier aan de kust).
Heb zo geen zin in die winter!. Die kouw,hagel natte of droge sneeuw heb er geen zin in. Na die zomer die geen zomer was zie ik zo op tegen die winter. Als weer vroeg donker is en dan ook nog als je naar buiten stapt hier die rot wind die het nog kouder maakt. Nee ik kijk al weer uit naar het voorjaar. Kruip het liefst een paar maanden in bed en dan ontwaak ik wel weer als het voorjaar is. Wie heeft dat ook?.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-11-2010 om 07:13

Ik vind drie dagen winter, nou vooruit, een week sneeuw, ijspret voor de kinderen enzo enig. En dan mag het van mij weer gauw lente worden!

liora

liora

26-11-2010 om 07:55

Lekker

Ja lekker winterslaap, lijkt me heerlijk. Niet omdat ik zo tegen de winter opzie maar omdat je dan vantevoren heel veel moet etenven dan enorm afvalt tijdens de winterslaap!

Ik hou juist wel van de verschillen tussen de seizoenen en ook vind ik heel fijndat get een deel van het haar vroeg donker wordt en een ander deel heel lang licht blijft.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

26-11-2010 om 09:06

Winterpoëzie

Winterslaap (Jan Boerstoel)

Zo'n egeltje, dat in november slapen gaat
en dromend alles mist: de Sint als kreupelrijmer,
de kerstcommercie en het oudejaarsgemijmer,
de nieuwjaarsborrels en de nieuwjaarsleuterpraat,

fantastisch toch? En wat hem verder blijft bespaard:
sneeuw, ijs en hagelbuien, bibberen en rillen
en carnaval... Zoiets zou u toch ook wel willen?
Pas als de lente terugkomt in de loop van maart

ontwaakt hij fit en fris na bijna twintig weken.
En daarna gaat hij een verkeersweg oversteken.

Ook geen winter mens

ben nu voor e 2e keer zwaar verkouden, zere keel, zieke kinderen, te weinig slaap en vroeg op, werken en in het donker weer naar huis. En het is jammer dat de kinderen niet buiten kunnen spelen want dan is het al donker en het is te koud dus alles tussen 4 muren na school.

Nee bah, ik ga dit weekend maar wat wandelen anders raak ik echt in een dip.

Ik ben echt een zomermens, heerlijk die lange warme avonden, gezelligheid met alle kinderen laat op straat.

reina

reina

26-11-2010 om 09:23

Mee eens!

Ik ga ook voor de optie van Fiorucci, paar dagen sneeuw- en ijspret en daarna weer voorjaar. Ik ben geen wintermens, zou ook het liefst in wnterslaap gaan. Ik heb het gewoon koud, al mijn spieren doen alweer pijn. Ik ga proberen het leuk te vinden, maar 't wil nog niet echt lukken

Helemaal mee een!

En de oplossing voor deze winter is 4 weken Thailand! Ik kan niet wachten!

Haha cobi

ik moet er echt niet aan denken om sávonds op de fiets te ergens naar toe te gaan, dan moet je je eerst weer idioot dik aankleden, beslagen bril, gevloek omdat je die k-gleuf van het fietsslot niet kan vinden in het donker en al helemaal niet richting een ijsbaan kraken en je dan pas vol mag gooien met alcohol als je echt verkleumd bent.

Tv en alcohol helpt de mens de winter door ? Haha !

Eens cobi!

Ik vind de winter juist ook heerlijk. Nou vooruit, de afwisseling van de seizoenen dan. Die herfstdagen net boven vriespunt met ijzige wind mogen weg, maar als het echt gaat vriezen vind ik het heerlijk. Liefst nog met een zonnetje erbij. Ben vanmorgen ook lekker op de fiets naar mijn werk gegaan (half uurtje). Scheelt weer ijs van de auto krabben!
Ik slaap ook altijd zo lekker in een ijskoude kamer onder een dik donzen dekbed. Warm nestje en alleen een koude neus. Hmmmm.

Zomer is ook wel leuk tot 25 °C. Daarboven wordt het zo vies klef en zweterig en dan vooral in Nederland met die hoge luchtvochtigheid.

Julia64

Julia64

26-11-2010 om 11:23

Winter (en krin)

Wat een leuk gedichtje!!

Ik vind de winter leuk t/m 31 december.
Maar daarna heb ik er schoon genoeg van, en dan begint de ellende meestal pas. Met een beetje pech is het pas eind maart een beetje afgelopen. Dat is toch veeeel te lang? Op zich vind ik het wisselen van de seizoenen wel fijn, alleen jammer dat het zo oneerlijk verdeeld is...

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2010 om 11:47

Tuurlijk cobi

Die onderschrijf ik helemaal, lekker met een boekje tegen de verwarming, met een breiwerkje voor de tv,die vroeger aan kan want het is al donker buiten (ja, dit is volstrekt irrationele logica). 's Avonds nog even op de fiets naar de ijsbaan, en dan voldaan en verkleumd terug nog een gluhwein inschenken.
He-le-maal eens, tot 31 december. Nou vooruit, nog een elfstedentocht in januari, maar dan klaar hoor!

krin

krin

26-11-2010 om 12:00

Liever een trui dan een zomerjurk

weer opwarmen na kou is heerlijk, terwijl moeten zien af te koelen bij zomerse warmte onbegonnen werk is. In de winter is het heerlijk warm in bed, bijvoorbeeld, zomers lig je 's nachts verdorie nog te zweten.
Mij heb je dus niet met de winter. Tot half januari, dan krijg ik wel weer behoefte aan groene sprietjes. Het liefst had ik alleen winter en lente. Vooruit, een of twee herfststormen, voor het betere Sinterklaasgevoel, en een weekje zwoele zomeravond.

Ja.nee

de winter bevalt me wel,leuke tijd nu,s,avonds kaarsjes aan,warme chocolademelk drinken,lekker cocoonen binnen.
en zometeen die heerlijke december maand met allemaal leuke dingen ,ontspannen met het gezin,lekker relaxen,lekker eten.
en dan op 1 januari in slaap vallen,en wakker worden van de eerste lente zon in maart,dat zou mijn ideale winter zijn.
(ik droom nog even verder)

emma43

emma43

26-11-2010 om 13:22

Vandaag is het heerlijk

Heerlijk de winter.Ik heb niet zoveel energie,dus afgelopen zomer ,tijdens die paar warme weken ben ik zo zwak,door de warmte.Nu met dit weer krijg ik meer energie,'s avonds heerlijk op de bank,vroeg naar bed,is super voor me.Vanochtend gaan paardrijden in het bos zo mooi,het was vroeg,dus nog stil,een beetje vorst op de bomen,toen werd het ook nog mistig,het was sprookjesachtig.
Nu opwarmen met een kopje soep achter de pc,zo meteen weer naar buiten,zoon heeft paardrijles.

krin

krin

26-11-2010 om 13:57

Land van mest en mist

maar weer eens de Boutade van De Genestet tegen het natte Nederland. Mijn koukleumende moeder put op kille dagen veel troost uit het op verbeten toon declameren van deze tirade.

O land van mest en mist, van vuile, koude regen,
Doorsijperd stukske grond, vol kille dauw en damp,
Vol vuns, onpeilbaar slijk en ondoorwaadbre wegen,
Vol jicht en paraplu's, vol kiespijn en vol kramp!

O saaie brij-moeras, o erf van overschoenen,
Van kikkers, baggerlui, schoenlappers, moddergoôn,
Van eenden groot en klein, in allerlei fatsoenen,
Ontvang het najaarswee van uw verkouden zoon!

Uw kliemerig klimaat maakt mij het bloed in de aderen
Tot modder; ’k heb geen lied, geen honger, vreugd noch vreê.
Trek overschoenen aan, gewijde grond der Vaderen,
Gij - niet op mijn verzoek - ontwoekerd aan de zee.

Brianna F

Brianna F

26-11-2010 om 14:00

Mijn seizoen

Ik onderschrijf alles wat de winterliefhebbers hier verkondigen, ik vind het heerlijk. Ik ben zelfs begin dit jaar midden in de winter naar Lapland geweest omdat ik nog meer sneeuw wilde

Fraz

Fraz

26-11-2010 om 14:37

Geen wintermens

ik word gek van het binnen zitten. Laat mij maar lekker 's avonds een stukje fietsen of naar het strand ofzo. Maar dat binnen gehang bah. En buiten is het nu gewoon te nat en/of te koud. Nee ben echt een zomer mens.

Wel van de winter, maar niet van natte kou

Zolang het gaat om vrieskou en een heldere hemel met een zonnetje vind ik het prima. Waterkou daar heb ik een pesthekel aan. Met vroeg donker heb ik geen moeite, lekker een beetje cocoonen.

En Krin, wat een prachtig gedicht van de Génestet. Er hoort ook echt een kuch bij als je het declameert.

Chris

Slapen...

Ik word er zo slaperig van, van de winter. Al die duisternis... Zo'n dag als vandaag is dan wel weer mooi, maar dat het om half zes al stikkedonker is, daar ben ik niet blij mee.

IJs- en sneeuw'pret' is aan mij ook maar zeer matig besteed, al was het maar omdat ik zo snel koude voeten en handen krijg.

Kortom: ik zou wel voelen voor een winterslaap. Eerst even flink aaneten (daar heb ik ook altijd meer behoefte aan in dit seizoen) en dan snurken tot maart, als de vogeltjes weer fluiten. Jottem.

Groeten,

Temet

Heerlijk een echte winter

ik geniet met volle teugen van een witte winter, het liefst met blauwe luchten en droge kou..

Zoveel liever dan die kledderregen, drek en meer van die ongein..

Lekker cocoonen ook..kaarsjes aan, gordijnen dicht hmmmmmm

Massi Nissa

Massi Nissa

26-11-2010 om 17:12

Helemaal blij

Ik houd niet van zomers. Lente en herfst, prima, maar de zomer mag aan mij voorbijgaan met al die kleffe hitte en al dat bloot aan het strand - ik ben dol op de zee, maar in de zomer is bijna al het Nederlandse strand onbegaanbaar door de herrie, de drukte en de rotzooi die men achterlaat.
Ik heb een winterzwangerschap en ben helemaal gelukkig. Lekker in dikke vesten gewikkeld mijn kindje afwachten. Dagen als vandaag, lekker koud, blauwe lucht, vind ik een verademing. Alleen als het erg grijs en nat is ben ik minder blij, maar dan heb ik altijd een heerlijk dik boek.
Groetjes
Massi
PS: Dochter en man zijn zonaanbidders en het liefst de hele dag buiten. Die vinden de winter maar niets.

Massi (ot)

"ik ben dol op de zee, maar in de zomer is bijna al het Nederlandse strand onbegaanbaar door de herrie, de drukte en de rotzooi die men achterlaat. "

Probeer IJmuiden. Dat is volgens mij nog steeds niet hip, het zand is ook niet zo erg mooi daar (niet mooi wit), en het strand is erg breed. Zelfs op drukke zomerdagen zit je daar nog ruim zat.

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

26-11-2010 om 22:22

Na vandaag ben ik ook klaar met de winter!

nog voor de winter al goed is losgebarsten. Vanmorgen 20 minuten achter een defecte tram moeten wachten voor we verder konden! En nu is het nog niet eens ECHT winter.....bleeeeghhhh

Heerlijk!

Herfst, fijn! Bomen die steeds mooier worden, storm, regen, mist in de ochtend en dan de zon die daar zo mooi doorheen komt breken.
Winter, heerlijk! Lekker koud, fietsen (17 km naar mijn werk) door de sneeuw en een witte polder,afgelopen winter was het super! Fietsen over sneeuw en ijs, want in de polder werd na de eerste weken niet meer gestrooid. En gluhwein natuurlijk.
Lente, jaaa, al het ontluikend groen, broedende zwanen onderweg, steeds mooier weer en zonder jas fietsen.
Zomer, lekker, lang licht, vakantie, nog een hele lange avond en veel buiten zijn en ijsjes eten.
Ik geloof dat ik alles wel fijn vind

Ooooh!

Egberdien, jouw posting verergert mijn heimwee! Nog maar drie weken en dan mogen wij ook weer genieten van het Nederlandse klimaat. Ik heb ook altijd zo genoten van het wisselende weer. Verlang zo naar een heerlijke Nederlandse storm. Niet zo'n stomme orkaan met 40 graden celsius en te hoge luchtvochtigheid... (Alhoewel het vandaag heerlijk miezerig en 'koud' (15 graden) is, gisteren nog 25 graden en benauwd.)

Groetjes, Muusje

Massi Nissa

Massi Nissa

27-11-2010 om 08:47

Temet en izar

Tips opgeslagen! Ik moet zeggen, ik droom ook weg bij het idee dat ik dan straks in de zomer van 2011 met een blije kleuter en een kleintje in de buikzak op het strand kan lopen, voeten in het water. Mmmm.
Ach, ik ben qua strand gewoon gigantisch blase geraakt, omdat je in de Rif kilometerslange roomwitte stranden hebt met slechts hier en daar een eenzaam medemens. Al is ook dat rap aan het veranderen, afgelopen zomer heb ik voor het eerst echte stranddrukte meegemaakt. Het toerisme rukt ook daar langzaam op. Snik.
Groetjes
Massi (helemaal niet egoistisch ofzo)

Sneeuw!

Vanmorgen viel hier de eerste sneeuw! Klein laagje van een centimeter ofzo, maar de kinderen waren meteen door het dolle heen en hebben met skibroeken en sneeuwlaarzen buiten lopen sjouwen. Heerlijk.

Maar manlief vliegt vandaag naar Namibië. Is daar bijna 20 graden, dus hij heeft zijn korte broek en zonnebril ingepakt.... Klinkt toch ook wel erg aantrekkelijk!

bibi63

bibi63

27-11-2010 om 15:46

Ben ook niet een echt wintermens, maar......

....... zonder winter geen heerlijk verheugen op de lente!!!!!!!!! Want dat vind ik nou echt zo fijn: de lente! Wat dat betreft ben ik erg blij met onze 4 seizoenen. Ik moet er niet aan denken dat het weer/klimaat altijd hetzelfde is (zon en heet).
Gr. Bibi

Fraz

Fraz

27-11-2010 om 16:44

Op zich

vind ik sneeuw dan wel weer wat hebben maar die donkerte en natte kou. Brr. Sneeuw met een lekker zonnetje en gezonde vrieskou is wel oke. Tja en dan maar niet fietsen maar lopend naar school en werk (ipv kwartier fietsen een half uur lopen)of de kinderen op de slee.

Doodsangsten

inderdaad, Lidwientje, ik denk ook zonder heimwee aan de vorige winter terug. De keus tussen levensgevaarlijk glibberen naar mijn werk (het fietspad hier in de buurt ging nog, maar na tien minuten begon het gelazer, en dan was ik nog niet halverwege) of me tussen de andere haringen-in-een-ton in een tram zien te persen.
En dan had ik nog het geluk dat niet met kinderen hoefde te fietsen. babydochter sleurde ik eerst in de kinderwagen door de sneeuw naar de creche, daarna bracht ik zoon lopend /met de slee naar school (op dat soort momenten weet je weer waarom je de buurtschool hebt gekozen). Fietsen met kind voor- en achterop durfde ik niet. En terecht, bleek mij toen ik een moeder met twee kinderen op haar fiets onderuit zag glijden.

Ze zouden een klein sneeuwschuivertje moeten ontwerpen om fietspaden sneeuwvrij te maken. Strooien helpt onvoldoende, er moet worden geschoven. Zo moeilijk moet dat toch niet te ontwikkelen zijn, zo je denken.

groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

28-11-2010 om 08:27

Eens

Mijn zoon moet een half uur fietsen naar school, en is vaak gevallen vorige winter. Ook daarom ben ik niet dol op de winter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.