Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Goedkoop tourisme is slecht voor mens en milieu en zou ontmoedigd moeten worden


Adelaide

Adelaide

23-07-2020 om 18:48

AnneJ

Maar dat is weer iets anders. Dat zijn dan ook werkomstandigheden die moeten verbeteren. Betere betaling, betere werktijden.

Laatst was een tuinder op tv (ik dacht tv Gelderland) die 6 mensen op gesprek had gehad. Ze zouden allemaal komen werken. Er kwamen er 2 opdagen. De verslaggever vroeg hoe laat ze moesten beginnen: 8 uur en de bus stopte op de hoek. Dit waren dus mensen die (door het UWV?) waren gestuurd. Die wil hij dus niet, want hij kon niet van ze op aan.

ElenaH

ElenaH

23-07-2020 om 18:53

Inderdaad

Een groot deel van de werkonwilligen (waarvan ik er helaas enkele in mijn familie heb) woont in de stad. Daar is gewoon OV, daar zijn ook gewoon banen. Misschien niet de meest inspirerende banen. Maar die inspiratie haal je dan maar uit het feit dat je eten kunt kopen.

Ik vraag me af of de mensen die 'uit principe' niet werken, ook bereid zijn om 'uit principe' niet te eten of onder een burg te slapen.

Triva

Triva

23-07-2020 om 20:33

Adelaide

Helemaal eens hoor....

Het is overigens heel normaal om als uitkeringsgerechtigde mééruren te weigeren omdat je dan moet terugbetalen en dan werk je d opeens voor niks? Liever meer verlofdagen dan dat je wat minder uitkering krijgt of je contract ophoogt.

En....

Als je teveel uren werkt verdien je teveel en dan wordt je uitkering gestopt. Maar je verdient niet genoeg om dan zelfstandig te blijven betalen want het contract is maar voor 3 maanden. En dan mag je helemaal opnieuw beginnen met een verplichte wachttijd, beetje pecht komen ze nog onderbroeken tellen en alles wat je in je zuinigheid nog hebt kunnen regelen, bijvoorbeeld een auto zodat je toch buiten de stand kunt werken, mag je eerst verkopen.

En je rekeningen gaan gewoon door. En de volgende baan kun je niet accepteren want dat is op tijden dat er geen ov is.

Hoe denk je dat ze aan al dat extra tijdelijke personeel kwamen bij de opening en de start van de metro. Daarna mag je weer in de stront zakken.

Triva

Triva

23-07-2020 om 22:04

Annej

Mijn voorbeeld gaat over contracten van 10-15 uur op minimumloon.

Ja, en dan Triva

Laat je geen details weg? Een moeder met een iadh kind dat alleen schooluren werkt of andere details?

Natuurlijk zul je er mensen bij hebben die het er makkelijk van nemen. Hoewel er altijd een reden is, of een onvermogen of een gedoe.

Wees blij dat het jezelf wel lukt in een behoorlijk betaalde baan denk ik dan.
En doe je best om niet bij te dragen aan minachting voor mensen die het een stuk ingewikkelder leven hebben.

@Emma

@Emma

23-07-2020 om 22:26

Moe

Ik word zo moe van dat geklaag over mensen die "uit de ruif eten". Een uitkering hebben is een stuk minder leuk dan toen ik er één had in de jaren '80, zeker weten.
Het aantal mensen dat voor de lol een uitkering heeft is echt wel verminderd. En laten het er een aantal zijn, zelfs van mijn belastingcenten: er gaat altijd nog een hoop meer belastinggeld naar KLM of Booking, om maar even ontopic te blijven

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.