Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hopen op de val van het kabinet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-02-2010 om 09:57

Wilders en de val

Het zal spannend worden met het kabinet vandaag. Hoewel ik zeker geen fan ben van dit kabinet, gaat het mij te ver om nu te roepen 'ik hoop dat het kabinet gaat vallen'. Het klinkt natuurlijk natuurlijk wel lekker hoor (weg met het kabinet!), maar zo'n val brengt ook een heleboel gedoe met zich mee. We hebben dan met een demissionair kabinet te maken, dat allerlei beslissingen voor zich uit moet gaan schuiven. De organisatie van nieuwe verkiezingen kost een hele bult geld en tijd. En dan is het nog maar de vraag of het alternatief beter is. Als we zeker zouden weten dat er een links kabinet zou komen, dan ben ik voor. Laat dat kabinet dan maar vallen vandaag. Maar helaas, dat weten we niet. Het kan ook wel eens flink rechts gaan worden, met VVD, PVV en TON. Nee, doe mij dan maar het huidige kabinet.
En de PVV-stemmers... er zullen zeker verstandige mensen bij zitten, die nu eenmaal andere overtuigingen hebben dan ik. Maar een groot deel van de aanhangers heeft (is mijn inschatting) gewoon weinig op met politiek, heeft geen benul van wat er bij komt kijken om een land te regeren, en denkt vooral zwart-wit. En dat is precies wat Wilders ook doet: kampen smeden. Ben je niet voor mij, dan ben je tegen mij. Collectieve verontwaardiging aanwakkeren. De focus op problemen leggen (ipv op oplossingen).
Tja, dat is de keerzijde van democratie...

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 10:10

Over wilders

Ijsvogeltje:
'En de PVV-stemmers... er zullen zeker verstandige mensen bij zitten, die nu eenmaal andere overtuigingen hebben dan ik. Maar een groot deel van de aanhangers heeft (is mijn inschatting) gewoon weinig op met politiek, heeft geen benul van wat er bij komt kijken om een land te regeren, en denkt vooral zwart-wit. En dat is precies wat Wilders ook doet: kampen smeden. Ben je niet voor mij, dan ben je tegen mij. Collectieve verontwaardiging aanwakkeren. De focus op problemen leggen (ipv op oplossingen)."
Zie mijn eerdere reactie aan Manda (en Manda's verstandige opmerking zelf): Wilders is geen oorzaak, hij is het gevolg. Het gevolg van matig functionerend openbaar bestuur, dat niet in staat is om een aantal problemen op te lossen. In die zin ben ik een groot voorstander van de val van dit kabinet, in de hoop dat 'uit crisis komt vernieuwing' -liefst zonder Wilders, dat wel.

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 10:11

Berber/gevaar

Berber:
"Eens. Daar zitten de meeste stemmers misschien maar daar zit wmb niet "het gevaar"."
Wat is 'het gevaar' dan? Ik zou zeggen dat 'veel stemmen voor Wilders' een gevaar is.

Opvatting over democratie

"En de PVV-stemmers... er zullen zeker verstandige mensen bij zitten, die nu eenmaal andere overtuigingen hebben dan ik."
Eh... tja. Er zijn mensen die doorgeleerd hebben die toch PVV kiezen als anti-islamstem. Dat zijn mensen met een nogal vreemde opvatting over hoe de democratie moet werken. Niet volgens de principes van de rechtsstaat (mensenrechtenverdragen), maar volgens het veel eenvoudiger 'meeste stemmen gelden' of het wat verkapte 'dominante opvatting geldt'.
En zij hebben een beetje gelijk. Als christelijke geloofspolitiek mag zoals het nu wordt toegepast, dan mag Islamitische ook.
Het is een weinig consistente gedachtegang die aan een kant wel een beroep op grondrechten als vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging doet, maar die door die vrijheden politiek te maken, vergeet dat juist dat niet kan.
Burgers zijn vrij, de staat is gebonden (aan de bescherming van burgerrechten).
En dat betekent dat meneer Wilders als burger heel veel moet kunnen zeggen, maar juist niet als politicus. Dat de SGP als gezelligheidspraatgroep best vrouwen mag weren van bepaalde posities, maar juist niet als politieke partij. Dat de gemeenteraadsleden als privepersoon best mogen vinden dat de wereld in zes dagen geschapen is, maar dat ze niet bevoegd zijn die mening in gemeentelijke stukken over bodemonderzoek te laten schrijven.
Kortom: die 'verstandige mensen' gedragen zich in een bekend speelveld waarbinnen geloofspolitiek een dominante plaats heeft. Ze nemen dat in hun afwegingen mee alsof ze dat willen behouden. Maar geloofspolitiek is uiteindelijk in strijd met de burgerrechten. Je kunt het dus beter weglaten.
Groet,
Miriam Lavell

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 10:17

Izar

Izar:
'Ik vind die Big Brother ontwikkelingen minder kwalijk dan het uitsluiten en stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen en het demagogische holle gepraat van mensen die graag die een sterke leider zien."
Om eerlijk te zijn. Ik niet.
Maar dat komt, omdat ik een heel andere analyse heb van het probleem: De opkomst van Fortuin, Wilders etc zijn het directe gevolg van het feit dat ons hele openbare bestuur matig functioneert. 'Niemand is verantwoordelijk' signaleerde iirc Marc Chavannes in zn boek (Miriam L heeft er vaker naar verwezen).

Lees ook bv dit
http://www.intermediair.nl/epaper/2010/07/index.html#/24/

(en dan vooral het eind, ik ben het niet eens met bv de analyses over 'de leek als expert', maar de opmerking over het MBO is echt genadeloos dodelijk).

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 10:23

Trip stumble and fall


http://www.youtube.com/watch#v=kp8mI0_vnUU

voor de vrolijke noot

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-02-2010 om 10:56

Gezag

Interessant artikel Tinus.
"Politici scoren tegenwoordig niet door gezag te claimen, maar door zich er vanaf te zetten."

krin

krin

19-02-2010 om 10:58

Treffende kop

in het FD: 'Zelfs de breuk stelt deze coalitie uit.'

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 11:20

Berber/waarom pvv stemmen

Berber:
"Wat me meer interesseert is waarom iemand PVV stemt en in dat kader vind ik de mensen in die 'prachtwijken' minder "gevaarlijk"."
Nouja, komt ie nog een keer:
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3613/De_elite_heeft_niet_geleerd_van_Fortuyn

Een citaat:
'Wilders krijgt het verwijt dat hij geen oplossingen heeft voor de problemen die hij aansnijdt. Laat ik een aantal problemen schetsen die in de afgelopen jaren zijn ontstaan en tot grote maatschappelijke ergernis hebben geleid. Gouden handdrukken en topsalarissen voor bestuurders van woningbouwcorporaties. Verstikkende grootschaligheid in het onderwijs waarbij leraren hun positie zijn kwijtgeraakt. De tweedeling in het onderwijs door de invoering van het vmbo. De problemen met de privatisering in de thuiszorg, de grote problemen in de achterstandswijken, de toegenomen inkomensongelijkheid in Nederland sinds de jaren negentig.
Al deze problemen hebben twee zaken gemeen. Ze zijn ontstaan onder verantwoordelijkheid van de middenpartijen VVD, CDA, D66 en PvdA. En geen van de kabinetten van deze partijen heeft er in de afgelopen twintig jaar voor gezorgd dat deze problemen opgelost werden. Voor de potentiële Wilders-stemmer is het argument dat de PVV geen oplossingen biedt ronduit lachwekkend.'

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 11:37

Welke rest?

Berber:
'Wat ik steeds zeg is dat ik persoonlijk de rest van de stemmers op de PVV enger vind."
Welke 'rest' bedoel je precies?
Ik denk zelf, dat de PVV in de eerste plaats een protestpartij is die stemmen wint omdat veel mensen ontevreden zijn.
Verder, en dat beweer ik al een paar jaar consequent: Xenofobie, buitenlanderhaat, en anti-islamisme in Nederland kent twee drijvende krachten: Overlast door marokkaanse jongeren, en het doortastende optreden van Mohammed Bouyeri en wat van zijn vrienden (Bouyeri is de grootste PR ramp die de moslims in NL is overkomen). Het consequent aanpakken van die overlast zou heel veel schelen; dat probleme is namelijk extreem zichtbaar en voelbaar.

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 11:54

Emma:
"En ik merk er nooit, werkelijk nooit iets van."
Ah, we gaan het probleem weer wegredeneren. Ik heb het al eerder gezegd: Hoe langer je daarmee doorgaat, hoe groter Wilders wordt.

*Geeft stokpaardje de sporen richting het platgetreden pad*

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 12:03

Ach ja

Het punt is, dat die voorbeelden uit eigen praktijk niet zo relevant zijn; omdat ze al snel lijden aan het rokende-opa-argument. Je zou je beter kunnen bezighouden met de statistiek.

http://www.nu.nl/algemeen/2001774/politie-kent-helft-jonge-marokkaanse-mannen-rotterdam.html

*platgetreden pad vervolgend*

Jakiro

Jakiro

19-02-2010 om 12:11

Wilders en verstandige uitspraken

In de afgelopen jaren heb ik Wilders maar 1 verstandige uitspraak horen doen; Als je geen PVV kan stemmen, stem dan op een plaatselijke politiek partij.
Als gemeenteraadslid voor een plaatselijke politieke partij vind ik dit een heel verstandige uitspraak
Alhoewel, omdat het uit de mond van Wilders komt, ben ik er weer wat minder blij mee. Terwijl het stemmen op ene plaatselijke partij toch écht wel het beste is.
En om on-topic te blijven; persoonlijk heb ik best bewondering voor het kabinet en dan JP de MP in het bijzonder. Hij probeert toch uit alle macht te laten zien dat het kabinet één geheel is. Schuift naar niemand de zwarte piet en probeert de cohesie binnen het kabinet te behouden. Ga er maar aan staan.
Uiteraard tegen beter weten in, want het kabinet is net een getrouwd stel wat bij elkaar blijft voor de kinderen, terwijl de kinderen er allang van overtuigd zijn dat het beter is als pa en moe uit elkaar gaan.
Ik ben alleen wel bang voor de uitslag van vernieuwde verkiezingen, ik moet er niet aan denken dat er een héle grote groep PVV-ers in de tweede kamer zit (coalitiepartij zullen ze niet worden), terwijl iedereen op z'n klompen kan aanvoelen dat PVV-stemmen een noodsprong is en geen doelbewuste, langdurige keuze. Een PVV stem is een proteststem en proteststemmen zijn per definitie nooit goed.
Stem dan blanco en geef je stem niet weg, maar laat echt zien dat er geen enkele partij is waar je het mee eens bent.
(niet stemmen levert overigens automatisch ook PVV stemmers op, want indirect telt jouw niet gedane stem ook mee ivm de kiesdeler)
Maar als het kabinet nu valt, komt er een gekozen wanhoopskabinet en ik weet niet wat erger is; het huidige rommelkabinet, maar wel met verstandige mensen of een wanhoopskabinet met een aantal rare snuiters.
Dus laat het kabinet aub zitten, werk snel de penibele onderwerpen af, ga door met regeren en over een jaar aub weloverwogen verkiezingen en geen kat-in-het-nood verkiezingen....
Jakiro

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 12:11

Die media

Emma:
"Ach Tinus, je bent exemplarisch voor heel veel mensen. Je haalt je gelijk over Marokkanen uit derdehands verhalen en de media."
Wist je dat 'de media heeft het gedaan' een typisch Pimplistisch standpunt is
Mgoed, ik begrijp dat ik alleen sta in mijn pogingen om Wilders _werkelijk_ te stoppen.

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 12:23

Idd berber

Berber:
"Ik krijg opeens zo'n Ivanhoe beeld van je. Go Tinus, te paard, over de platgetreden paden, stop die man!"
LOL

Maar daar zit en serieus punt onder; ik denk namelijk _ECHT_ dat Wilders populair is omdat het huidige kabinet faalt, en dat het niet-effectief-aanpakken van overlastgevende jongeren daarvan een klein maar bijzonder zichtbaar en dus symbolisch onderdeel is. Ik vind zowel Bakellende als Wilders uiteindelijk keer nix.

mirreke

mirreke

19-02-2010 om 12:34

Een, tinus

Ik ben het helemaal met je eens. Ik baal vreselijk van Wilders, en vooral van zijn standpunten en onmenselijke, onhartelijke opstelling. Ik denk ook dat zijn aanwas lineair verband houdt met het falen van dit kabinet. Maar ik denk ook dat dat niet moet betekenen dat je dan maar moet hopen op het aanblijven van een falend kabinet.
Een volk krijgt de regering die het verdient, die het zelf kiest, tenslotte.
Wat ik alleen maar kan hopen (ik wil wel dat het kabinet valt, ik vind dat je kunt stellen dat er sprake is van wanbeleid, en ik ben vóór blijven in Uruzgan, ondanks dat ik normaal gesproken PVDA stem....) is dat men niet op die Wilders stemt (en ook niet op Trotsssse Rita brrrr).
Een discussie over falend beleid met betrekking tot Marokkaanse jongeren zou ik hieronder ook wel willen voeren, heb echter geen tijd nu om zelf een goede beginposting op te zetten. Jij Tinus?

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 12:43

Doet er niet toe

Izar:
'Maar ik lees in jouw bericht vooral het benoemen van problemen die door de huidige kabinetten zijn veroorzaakt, maar niet wat de concrete oplossingen zijn van Wilders."
Het hele punt is, dat dat er voor de meeste PVV-stemmers niet toe doet. Of zoals PvdA-er Monach dus scherp analyseert; Balkenende heeft die oplossingen OOK niet.
Als je wil snappen waarom iemand PVV stemt, moet je je inleven in zijn gedachten en logica, en je eigen gedachten even opzij zetten.

Tinus_p

Tinus_p

19-02-2010 om 12:56

Izar, weinig te klagen?

Izar:
"Dat vind ik lastig als het gaat om mensen die -maatschappelijk gezien in ieder geval - weinig te klagen hebben en dan toch bijzonder ontevreden zijn."
Duh
De eerste vraag is, of die mensen idd 'weinig te klagen' hebben. Ik denk namelijk, dat veel van dat geklaag een realistische basis heeft. Zie, nogmaals, dat stuk van Jacques Monasch.
http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/3613/De_elite_heeft_niet_geleerd_van_Fortuyn
'Laat ik [Monasch dus] een aantal problemen schetsen die in de afgelopen jaren zijn ontstaan en tot grote maatschappelijke ergernis hebben geleid. Gouden handdrukken en topsalarissen voor bestuurders van woningbouwcorporaties. Verstikkende grootschaligheid in het onderwijs waarbij leraren hun positie zijn kwijtgeraakt. De tweedeling in het onderwijs door de invoering van het vmbo. De problemen met de privatisering in de thuiszorg, de grote problemen in de achterstandswijken, de toegenomen inkomensongelijkheid in Nederland sinds de jaren negentig.
(..)
Het meest ongewenste effect is dat de kiezer achter Wilders niet serieus genomen wordt. Oprechte zorgen van burgers over het onderwijs, de veiligheid op straat, de kwaliteit van de verpleeghuizen, de identiteit van Nederland, worden door het demoniseren en uitsluiten van Wilders en eerder Fortuyn gebagatelliseerd. De bestuurlijke elite verwijdert zich steeds verder van de zorgen en het contact met vele goedwillende en bezorgde Nederlanders.'

Tante M.

Tante M.

19-02-2010 om 13:06

Zorgen

De zorgen waar "mijn" Wildersstemmers het over hebben zijn niet algemeen maatschappelijk, zoals over het onderwijs of de kwaliteit van verpleeghuizen. Hun voornaamste zorg lijkt te zijn dat iemand anders meer krijgt dan zij. Meer aandacht, meer geld, meer privileges. En die iemand is geen topman bij een bank, dat staat veel te ver van hun belevingswereld. Die iemand is een Marokkaan of een Jood of hun eigen buurman. Ook ik vind het erg moeilijk om me daarin in te leven.

Fraz

Fraz

19-02-2010 om 13:54

Weinig te klagen

betekent veel te verliezen. Ze zijn denk ik bang dat wat nu ergens anders speelt (zie media) in de toekomst ook hun mooie buurtje gaat verpesten. Want al die verschrikkelijke verhalen ergens anders in nederland. Je moet er toch niet aan denken.

Izar

Naast hun belangrijkste thema veiligheid heeft leefbaar rotterdam nog iets wat deze mensen die jij beschrijft zeker zal aanspreken.

Citaat van de website van leefbaar rotterdam:
"Economie draait grotendeels om willen winnen. De ‘drive’ om het beste uit jezelf en je bedrijf te halen. Leefbaar Rotterdam gelooft in de winnaarsmentaliteit van Rotterdammers. Daarom willen wij een kleine overheid, lagere belastingen en zoveel mogelijk ruimte voor ondernemers."

En wat betreft Wilders:
We moeten niet vergeten, dat hij uit de VVD komt. Ook daar zitten zijn kiezers.

Na alle voorbeelden begin ik me af te vragen welk deel van de kiezers niet op de PVV gaat stemmen.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-02-2010 om 17:18

Berber

Ik vond de opmerking van Manda grappig omdat dit niet bepaald het eerste draadje is met zet en tegenzet over Wilders/het-falende-Christelijke-Big-Brother-kabinet/Marokkaantjes/noemmaarop. Ik had die reactie ook een beetje en reageerde mede daarom niet inhoudelijk.
Het artikel uit Intermediair is erg interessant. Ook de door Monasch genoemde zorgelijke ontwikkelingen in de zorg, het onderwijs en zo verder (Tinus, bedankt voor de citaten) zijn herkenbaar. Ik kan me eveneens verplaatsen in veel andere postings. Bottom line is dat we met Wilders in elk geval niets zullen opschieten. Ik vind die man eigenlijk wel boeiend, omdat de naakte machtswellust zo overduidelijk van zijn woorden en handelingen afdruipt. Hij doet weinig moeite om zijn ambities fatsoenlijk aan te kleden, zal ik maar zeggen, of zoals een oorspronkelijk Engelstalige vriendin van mij ooit zei: "Het gras rond de adder is kortgeknipt."
Van Verhagen zou je vrijwel hetzelfde kunnen zeggen, die man is onwaarschijnlijk met zichzelf ingenomen en heeft inderdaad een sinistere, slinkse manier van doen.
Wat dit kabinet betreft: de PvdA heeft dit alles over zichzelf afgeroepen. Wie gaat er nu zo'n coalitie aan? En nu ze elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen, zijn er nog maar twee dingen die de partijen verbinden: het collectieve kont-afvegen met het regeerakkoord en de angst voor een slechte uitslag bij tussentijdse verkiezingen.
Groetjes
Massi (heeft ook geen oplossing, kunnen we niet met zijn allen GL en D66 heeeeel groot maken en die dan samen laten regeren? Links-liberaal-groen, laat maar komen.)

Danni

Danni

19-02-2010 om 17:26 Topicstarter

Grappig

Grappig wat voor een beeld hier geschetst wordt van de 'Wilders-stemmer'
Ik wil daarom voor jullie wel uit de doeken doen 'wie' ik ben.
Ik ben een laag opgeleide vrouw, met 16 jaar van school gegaan om te gaan werken. Ik ben ondernemer geworden en heb in ruim 20 jaar een succesvol bedrijf opgebouwd. Ik ben voor wat betreft mijn werk volledig autodidact.
Ik heb een prachtige, slimme dochter die ik alle kansen gun/geef.
Ik heb een tijd meegelopen in de plaatselijke politiek maar kon uiteindelijk het gekonkel en de achterkamertjes politiek niet meer verdragen en ben daar uitgestapt.
Ik heb een lange relatie gehad met een man van Arabische komaf, een moslim ja.
Ik heb me in die jaren verdiept in het moslim zijn en de Islam. Ik heb de Koran gelezen, meegedaan aan vele discussies op diverse forums. Heb ook flinke discussies gevoerd met mijn toenmalige schoonfamilie, immer op een respectvolle manier. Er zijn altijd dingen gebleven die we niet van elkaar konden begrijpen maar daar is nooit of te nimmer een onvertogen woord over gevallen.
Mijn schoonfamilie was best ruimdenkend maar naarmate ik meer van hun taal leerde heb ik helaas moeten ontdekken dat niet iedereen zo is. De dingen die gezegd zijn over mij en richting mij als ik op straat liep zal ik jullie besparen maar ik kan jullie verzekeren dat je nog nooit zoveel minachting gehoord hebt. De geschrokken blikken als ik reageerde in hun taal waren soms wel grappig en als ze hoorden bij wie ik hoorde (familie van een Sjaikh) dan waren de verontschuldigingen niet van de lucht.
Overigens hoor ik dergelijke woorden ook nog weleens hier in Nederland op straat.

Verder laat ik het hierbij, wanneer er gelijk met een term als crypto-fascist wordt gegooid ben ik klaar met een discussie.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-02-2010 om 20:57

Maar berber

Ik zei het toch niet? Manda zei het en toen verslikte ik me in mijn koffie . Nee hoor, het is inderdaad flauw, maar ik vond het zo'n herkenbaar sentiment. Je komt ook echt geen steek verder met dit soort beginpostings, want mensen zijn het hartstochtelijk met je (on)eens en veranderen echt hun mening niet omdat iemand anders er heel anders over denkt. Het is als de oude wolf sprak: "Het is niet eenvoudig, snap je / Dit gaat dieper dan Roodkapje."
Overigens denk ik dat een Femke/Alexandercoalitie geen schijn van kans maakt. De achterban is niet talrijk genoeg en het percentage van de Nederlandse samenleving dat een voorkeur heeft voor welbespraakte en (ook maar enigszins) genuanceerde politici schat ik ook niet zo denderend hoog in.
En wat betreft de rest van deze discussie, ik ben al jaren een beetje moe van dit onderwerp en word er steeds vermoeider van. Binnenkort lig ik in een Wilders-coma en kan ik nog slechts gewekt worden door de kus van premier Pechtold. Ik maak er grapjes over, maar ik (wij, mijn man heeft precies hetzelfde en jij ongetwijfeld ook in enigerlei mate) vinden het eigenlijk allemaal steeds bevreemdender worden, het politieke en maatschappelijke ideeenlandschap. Als ideeen al het goede woord is voor zulke eenvoudige voorstellingen van ingewikkelde zaken.
Groetjes
Massi (verder blij)

Nou eehhh

hallo, als er iemand zich afgelopen jaaaaren heeft meegedaan in discussies rondom 'dit topic' dan ben ik het wel (en tinus natuurlijk, al worden we het nooit eens, alhoewel ik begin iets van een eenstemmigheid te zien, he bah Tinus wat vreselijk saai, maarre kom nou eens INDERDAAD EMMA met een eigen rokende opa voorbeeld zodat ik het ook eindelijk eens kan plaatsen bij de persoon zelf).

Dussss Berber, ik mag best wel heus een keertje "oh zo'n draadje" neerzetten, het begrijpen hoeft natuurlijk niet

zomaar een naam

zomaar een naam

20-02-2010 om 09:21

Gevallen!

Ik moest toch wel even glimlachen vanmorgen. Jammer dat we er waarschijnlijk niet echt beter van gaan worden.
Ze geven allemaal Wouter Bos de schuld.
Maar als er al 3 van je 4 kabinetten heb laten vallen zegt dat toch wel wat over je zelf.

liora

liora

20-02-2010 om 09:25

Fijn

Hoi,

Ben er zeker niet rouwig om dat het kabinet is gevallen. Maar houd ook mijn hart vast voor de uitslag van de volgende PVV).

Liora

Gevallen

ik vind het niet erg dat het kabinet gevallen is, er blijven nu belangrijke besluiten liggen, maar die bleven toch al liggen aangezien dit kabinet alles steeds voor zich uit schoof.
Ik ben niet zo'n d66 fan, Pechtold kan goed debatteren maar de inhoudelijke standunten van d66 zijn mij te rechts. Bovendien vind ik dat ze in het verleden te vaak 'gedraaid' hebben, bijv. met 'wij gaan nooit met de lpf samenwerken' en ook bij verschillende milieu- en natuurbeschermingsstandpunten.
Maar met meerdere linkse partijen, wie weet. Ik ben erg benieuwd naar de komende verkiezingen in elk geval.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2010 om 10:25

Nou gefeliciteerd...

denk ik?

Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, weet alleen dat ik nu, naast het bedenken waar ik hier in het durp op ga stemmen, nu ook weer moet gaan verzinnen op wie ik landelijk ga stemmen.....zucht....

Biene M.

Biene M.

20-02-2010 om 10:37

Daar gaan we weer, in de herhaling

Net als met de LPF een paar jaar geleden zal nu de PVV met een grote fractie in de kamer komen en gaan meeregeren. En ook dat kabinet zal weer in no time vallen. Weer een jaar lang de boel lamgelegd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.