Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hopen op de val van het kabinet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zucht

Het blijkt erg lastig te zijn om een land te besturen.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2010 om 11:35

Wat moet je ermee?

Ik heb er heel erg dubbele gevoelens over. Ik heb PvdA gestemd en had het geen schande gevonden als ze nog 1 jaar in Uruzgan waren gebleven. Wie weet zijn er meer PvdA stemmers die daar niet over gevallen zouden zijn en toch spreekt Bos over dat hij de stemmers verplicht is voet bij stuk te houden. Ik had als ik hem was echt de beste uit twee kwaden gekozen. In de regering blijven en 1 jaar in Uruzgan, met de harde belofte dat dit dan ook zo uitgevoerd zou worden. Wat heeft hij nu? Hij mag geen beslissingen meer nemen, de volgende regering veegt alles weer van tafel.

reina

reina

20-02-2010 om 11:45

Dubbel

Berber, jouw reactie had ik vanmorgen ook tegen mijn man, hij verwacht (en hoopt!) ook dat de PVV binnen de korste keren ten onder gaat aan gedoe, maar Wilders is niet dom, al vind ik zijn ideeën oliedom, maar dat is persoonlijk.
Ik ben blij dat we van dit kabinet af zijn, ik vind het okee dat Bos zich aan gemaakte afspraken durft te houden, want bij de meeste partijen weet je dat ze A zeggen tijdens de verkiezingen, maar toch weer voor B kiezen als dat beter uitkomt. Tegen de tijd dat er een nieuwe regering is zijn we al uit Uruzgan weg verwacht ik en een nieuwe missie opstarten doe je niet even snel, dus ik hoop dat dit het einde is van Nederland in Afganistan.
Ik heb wel een heel hard hoofd in de uitkomst van de verkiezingen, (dubbel, want hier doet de PVV ook mee aan de gemeenteraadsverkiezingen en roept dingen die voor veel mensen symathiek lijken, maar die ik zeer fout vindt). Aan de andere kant zou het wel eens goed zijn voor die Wilders als hij ervaart wat het is om te regeren en niet alleen maar je grote mond open te hoeven trekken, want inderdaad een land besturen is verdomd moeilijk en als ergens de beste stuurlui aan wal staan....

Massi Nissa

Massi Nissa

20-02-2010 om 13:06

Ik wist van niks

Ik zat vanmorgen vroeg al een uur op internet (mail lezen, vertrouwde rijtje sites af) en moest van mijn man horen dat het kabinet gevallen is. Hij had in de keuken de radio aanstaan. Ik heb een beetje dezelfde reactie als Nasha, ik weet wel op wie ik landelijk ga stemmen (90% zeker), maar wat moet ik nu op 3 maart? Puur lokaal stemmen, dus over lokale kwesties die ik belangrijk vind, of toch een signaal afgeven richting de juni-verkiezingen?
Ook Berbers reactie lijkt me zinnig. Wilders is echt niet zo snel weg als die platenboer en die psychotische mevrouw van de LPF (beide namen heb ik blijkbaar diep verdrongen). Je merkt ook aan de reacties van CDA-bewindslieden dat die allang een blauwdruk CDA-VVD-PVV klaar hebben liggen. Ik ben trouwens ook niet zo gecharmeerd van sommige D66-stokpaardjes, maar ik denk dat het deze keer wel degelijk zin zal hebben om een tegenstem uit te brengen via D66. Of GroenLinks. Daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Ik stem sowieso altijd op een vrouw, dat kan ik wel met zekerheid zeggen.
Echt treurig dat dit kabinet op zijn achterste ligt, ben ik zeker niet, maar er ligt nog zoveel werk. Halsema zei het al op radio 1 een uur geleden: eigenlijk zouden alle partijen zo snel mogelijk duidelijk moeten maken hoe ze 35 miljard gaan bezuinigen.
Groetjes
Massi

margje van dijk

margje van dijk

20-02-2010 om 14:21

Wat een energieverspilling

Dat is mijn eerste reactie. Al dat gedoe om niks de hele tijd. Nu is het kabinet weer gevallen, moeten er weer verkiezingen georganiseerd worden, gaat de energie dáár weer in zitten. En intussen ligt alles verder op z'n gat.

Voor sommige besluiten zal dat inderdaad wel niet zo slecht zijn. Dit kabinet heeft/had ook niet mijn smaak. Maar bij welk kabinet heb je dat wel? Zoals Manda en Tinus al betogen, de PVV-wolk hoort bij het huidige klimaat en daar kun je niet gewoon omheen kijken. Dus wat krijg je dan? Ik weet niet of ik daar op voorhand blijer van word dan van Balkenende IV.

We zullen zien. Qua gemeenteverkiezingen vind ik het ook beremoeilijk. Ik vind het nogal uitmaken wie de mensen zijn die erbij horen, zeker op gemeente-niveau, en dat geeft me hier lang niet hetzelfde gevoel als landelijk.

Margje

Roos

Roos

20-02-2010 om 14:26

Het was laat vannacht....

Maar eindelijk eindelijk om 4 uur, kwam het woord eruit wat iedereen al wist, boem kabinet op zn bek en ik moet zeggen, ik vind het persoonlijk goed dat de PvdA zn rug heeft recht gehouden. Nee, ik stem niet op ze. Wat zijn de opties? Een vreselijk rechts kabinet, wilders. vvd, en wie zich daarbij wil aansluiten (er zijn een aantal partijen die niet met wilders in een kanbinet willen zitten, oof een links kabinet met 4 partijen, D66, SP pvdA?, en groen links, ik moet het allemaal nog zien maar please ouders, mensen met kinderen, stem vooral tegen het rechtse kabinet, ben wijs, de haat die dat gaat veroorzaken is het laatste wat je wil voor onze kinderen. Overigens was het heel erg leuk om alle tweets te volgen!

Roos

Vic

Vic

20-02-2010 om 20:09

Onverwacht

Ik heb me de afgelopen weken niet zo met politiek bezig gehouden. Kijk ik weer eens NOVA, valt meteen het kabinet Alle ins en outs heb ik niet meegekregen, maar ik vind het oliedom van de PvdA. Ze maken op deze manier de weg vrij voor een vlotte start van Geert Wilders cs.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2010 om 20:24

Oliedom of niet

in die zin vind ik het van Bos wel weer standvastig dat hij nu eens niet gedraaikont heeft (wat hem de afgelopen jaren steeds werd verweten) in die zin vind ik de tegenstanders daar nu wel weer heel makkelijk over oordelen....

Niet dat ik PVDA ga stemmen hoor....

Jippie

Jippie

20-02-2010 om 20:55

Draai

Nou, beetje draaien is het toch wel hoor: eerst beloven dat de missie stopt, dan akkoord zijn met een brief waarin staat dat alle opties onderzocht zullen worden en daarna opeens z'n belofte weer herinneren en geen andere opties willen onderzoeken.

Ik ga dus ook geen PvdA stemmen. Geen CDA ook, want Balkenende mag dan misschien inhoudelijk goed zijn maar regie voeren kan hij niet. Fractievoorzitters van SP en GL konden zich donderdag zelfs na herhaald vingertikken niet eens aan de regels van de 2e Kamer houden, die wil ik ook geen macht geven. Hmm...keuze wordt beperkt...

Nasha 1st

Nasha 1st

20-02-2010 om 21:54

Brief gelezen?

Waar vind ik die?

Jakiro

Jakiro

20-02-2010 om 23:33

Didi68

Maaarrrr, het idee van de rondweg was er eerder toch dan het Bentwoud? Volgens mij is de Bentwoud een natuurcompensatie van het Groene Hart gedeelte bij Zevenhuizen.
Dus eigenlijk is het andersom; ze hebben een Bentwoud aangelegd over de rondweg heen !
Jakiro

Jakiro

Jakiro

20-02-2010 om 23:35

En over het stemmen

3 Maart hebben we geen verkiezingen, pas in November. Maar daar had ik geen dilemma; ik stem gewoon op mezelf. Ik kan mezelf namelijk héél goed vertrouwen.
Alleen ik doe landelijk niet mee en de partijen die programmatechnisch mijn voorkeur hebben, vond ik de afgelopen jaren niet uitblinken in betrouwbaarheid.
Dus ik ga blanco stemmen.
Jakiro

Tinus_p

Tinus_p

21-02-2010 om 12:16

Bentwoud

Het Bentwoud is natuurlijk niet echt bijzondere natuur. Polderweilanden -die zijn ECHT bijzonder.

Tinus_p

Tinus_p

21-02-2010 om 12:19

Vic

Vic:
"Alle ins en outs heb ik niet meegekregen, maar ik vind het oliedom van de PvdA. Ze maken op deze manier de weg vrij voor een vlotte start van Geert Wilders cs."
Welnee. Wilders drijft op algemene onvrede; die allang bestaat maar alleen maar versterkt is door balkenende-4.

Blijkbaar is ook dit probleem (pakweg 8 jaar na Fortuin) definitief gerijpt:
http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2010/02/18/groot-alarm-de-politici-zijn-hun-gezag-verloren/

tonny

tonny

21-02-2010 om 14:17

Even wat anders

Het viel me gisteren tijdens het NOS journaal op dat er zo'n lachwekkende foto van JPB was gekozen, als achtergrond bij het bericht.
Er kwam ook een collage van buitenlandse nieuwszenders voorbij, die hadden allemaal een keurige zakelijke foto. Maar de NOS houdt kennelijk van lollig. Ik vind het een beetje flauw. Elk mens is lachwekkend op de foto te zetten en mislukte foto's houd je meestal voor jezelf of worden gedelete. Maar nee hoor, de MP wordt zeer onflatteus de wereld op prime time ingestuurd. Leuk shotje. Prima bij DWDD of zoiets, maar waarom in het journaal?

Rechts is equivalent voor haat?

***mensen met kinderen, stem vooral tegen het rechtse kabinet, ben wijs, de haat die dat gaat veroorzaken is het laatste wat je wil voor onze kinderen.***

Dus als ik op de partij stem waar ik al jaar en dag op stem draag ik bij aan haat?

Ik vind dat nogal een statement.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

22-02-2010 om 15:31

Tja

Quote "***mensen met kinderen, stem vooral tegen het rechtse kabinet, ben wijs, de haat die dat gaat veroorzaken is het laatste wat je wil voor onze kinderen.***

Dus als ik op de partij stem waar ik al jaar en dag op stem draag ik bij aan haat?

Ik vind dat nogal een statement."

Ik ook, maar in de ogen van de linkse Gutmenschen, ook hier sterk vertegenwoordigd, is rechts inderdaad synoniem voor haat, racisme, fascisme en alles wat in hun ogen slecht is.

Het frappante is dat de overtuigingen van dat soort Gutmenschen meestal zelf bol staan van de vooroordelen, afkeer en haat, maar goed zoals Winston Churchill al zei "de fascisten van de toekomst zullen zich anti-fascisten noemen"

Overigens is het verder opvallend dat de persoon van de quote, met haar gebiedende toontje, niks van de gebiedende wijs begrijpt. Misschien maar een cursusje Nederlands cadeau doen?

Rechts is

voor mij geen symbool voor haat, extreem-rechts is dat wel. En ik vind Wilders ideeën extreem-rechts.

Een regering met Wilders erin, zal alleen mogelijk zijn in samenwerking met andere rechtse partijen. Dus, als je op een rechtse partij stemt, stem je indirect voor een kabinet met Wilders erin. Het lijkt me dus inderdaad een goed advies om ditmaal niet op een rechtse partij te stemmen.

Pluk53

Pluk53

22-02-2010 om 17:05

Doodzonde

was lekker in de sneeuw in de bergen, toen de informatie over de crisis via internet doordruppelde. Wat een tijd- geld- energie-verspilling. Wat is Wouter Bos een slecht bestuurder; en wat bezield de PvdA, dat vraag ik me af.
Als je in het bedrijfsleven vast houdt aan besluiten en een koers welke in het verleden zijn vastgelegd, en je je niet aanpast aan veranderende onstandigheden, dan ben je heel snel failliet. En dat gun ik de PvdA van harte; dat ze keihard op hun bek mogen gaan.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

22-02-2010 om 17:29

Treurig

Quote "voor mij geen symbool voor haat, extreem-rechts is dat wel. En ik vind Wilders ideeën extreem-rechts.

Een regering met Wilders erin, zal alleen mogelijk zijn in samenwerking met andere rechtse partijen. Dus, als je op een rechtse partij stemt, stem je indirect voor een kabinet met Wilders erin. Het lijkt me dus inderdaad een goed advies om ditmaal niet op een rechtse partij te stemmen."

Ach, het is maar wat je extreem-rechts vindt. Ik persoonlijk heb daar iets andere criteria voor. Verder is het natuurlijk lulkoek. Hoe en wat voor coalitie gevormd wordt zal na de verkiezingen blijken. Het is amar de vraag of de VVD en het CDA met Wilders willen samenwerken. Verder heeft bijvoorbeeld de SP het nooit uitgesloten om met Wilders samen te werken en wat de andere beloften van politici om wel of niet met andere partijen samen te werken betreft, hoef je alleen maar te kijken naar Wouter Bos die stelde niet met het CDA te willen regeren voor de verkiezingen en die na de verkiezingen niet wist hoe snel hij in het kabinet moest stappen.

Maar goed, we hebben dus blijkbaar een dwingend stemadvies om niet op het CDA of de VVD te stemmen, want die zouden wellicht weleens kunnen gaan samenwerken met de PVV. Dus blijkbaar moet de achterban van die partijen, als ze dus fatsoenlijk zijn volgens de schrijfster van de quote, maar op een linkse partij stemmen.

Ik vraag me altijd af bij dit soort overtrokken adviezen wat mensen dan blijkbaar denken dat er gaat gebeuren als de PVV in de regering komt? Dat er weer treinen enkele reis gaan rijden? Dat politieke tegenstanders opgepakt gaan worden, dat moslims massaal tegen de muur gezet gaan worden? Wat een overdreven gedoe allemaal.

cheyenne

cheyenne

22-02-2010 om 17:47

Eens met mark

Mark, ik ben het helemaal met je eens. Fijn om wat tegengeluid te horen op steeds dezelfde riedels als "Wilders isextreem-rechts, rechts is slecht, links is goed en fatsoenlijk" en ga zo maar door.

Vic

Vic

22-02-2010 om 19:08

Dat vind ik ook

Ik heb me vorige week geergerd aan Agnes Kant, die het had over 'links en sociaal, liberaal en asociaal'. Wilders is natuurlijk ook best sociaal, die heeft het beste voor met de Nederlandse ouderen en hardwerkende mensen die nu tot hun 67e moeten. Ik snap niet dat andere partijen hem zo keihard afwijzen. OK, hij roept soms achterlijke dingen en komt met weinig concrete plannen (misschien daarom die afwijzing haha), maar het idee om veelplegers met twee paspoorten het Nederlanderschap af te nemen is toch niet heel erg asociaal/extreemrechts.

Indirect op wilders stemmen?

Wat een onzin.

Nederland heeft bitter weinig geleerd vanm Pim Fortuyn, angst regeert weer.

Vic

Vic

22-02-2010 om 20:50

Izar

Nee, ik ben niet tegen de verhoging van de AOW-leeftijd. Ik liet slechts het sociale gezicht van de PVV zien

shami trustfull

shami trustfull

22-02-2010 om 22:52

Wilders

En of er op Wilders gestemd word.
Kopvoddentaks had hij niet mogen zeggen maar mensen moeten eens kijken waarom hij zo iets zegt.
Boerka's worden geaccepteerd terwijl mensen niet met bivakmutsen over straat mogen lopen!
Precies waar iedereen altijd zo op opgewonden raakt! iedereen is gelijk hier. dus moeten er ook voor iedereen
de ZELFDE regels gelden! geloof of niet.
Alles word hier aangepast voor mensen die moslim zijn! van scholen tot moskee's tot beroepen.
En ga jij nu maar eens een kerk zoeken in marocco, iran of in afganistan.
Ik ben zelf buitenlands maar feiten blijven feiten.
Wilders heeft het alleen over de radicale die met bommen gooien als er iets niet volgens hun wetten of regels gaat. Belachelijk gewoon, zoiets moet niet eens kunnen maar de Nederlanders laten het toe en dat is precies waar Wilders het niet mee eens is

shami trustfull

shami trustfull

22-02-2010 om 23:06

Ouwehoeren

Doe jij je onderzoek eens even goed in plaats van mee te praten over dingen waar je helemaal niks van weet!
Door mensen die met jou kennis ouwehoeren is dit hele probleem ontstaan.

shami trustfull

shami trustfull

22-02-2010 om 23:21

Pvv

Inderdaad. En er zouden nog veel mensen ontevreden zijn als ze niet bang waren om een bom op hun hoofd te krijgen.
Als het niet gaat zoals de radicalen het willen is er sprake van racisme en worden er mensen vermoord.
Te ziek voor woorden dat mensen in hun eigen land hun koppen moeten buigen en plaats moeten maken voor iets wat tegen alle regels in gebeurd.
Weet je waar ik bang voor ben? voor de islamitisering van Nederland dat is pas eng.

shami trustfull

shami trustfull

22-02-2010 om 23:27

Stemmen

Denk jij toch eens na voordat je NIET op Wilders gaat stemmen. Als het goed is zijn je kinderen de volgende generatie!!!

shami trustfull

shami trustfull

22-02-2010 om 23:43

Kabinet

Get youre facts straight!

VERKIEZINGSPAMFLET
Partij voor de Vrijheid

Nederland is een prachtig land. Maar het staat onder druk. Om tal van redenen. De politieke elite in Nederland negeert stelselmatig de belangen en problemen van de burger.

Het is nog steeds niet veilig op straat door onvoldoende politie en te lage straffen. Het aantal vreemdelingen dat jaarlijks naar ons land komt is nog steeds excessief hoog. De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst. De overheid is veel te groot en heft te veel belastingen zowel op landelijk als gemeentelijk niveau zodat burgers iedere maand opnieuw te weinig van hun eigen verdiende geld overhouden. En kwetsbare mensen zoals ouderen in verpleeg- en verzorgingshuizen leiden te vaak een mensonwaardig bestaan. Ondertussen wordt een politieke partij voor pedofielen opgericht en worden dierenmishandelaars ongestraft of met hooguit een boete naar huis gestuurd. Dat kan en moet allemaal zoveel beter. Het fatsoen moet terug in onze samenleving.

Daarom zijn er dringend veranderingen nodig. Nederland moet weer een sterk en vitaal land worden. Een land met een kleinere en minder betuttelende overheid en een duurzaam sterkere economie. Een land, waarin naast een kleine doelmatige overheid en het verantwoordelijke individu, ook het maatschappelijke middenveld (maatschappelijke organisaties, verenigingsleven, gezin, kerk, etc.) de rol krijgt die het verdient. Een land dat trots is op zijn eigen identiteit, die identiteit ook durft te benoemen en voor het behoud daarvan durft op te komen, ook binnen het steeds verder uitdijende Europa. Een land dat meer investeert in betere veiligheid voor zijn inwoners, beter onderwijs voor zijn kinderen en menswaardigere zorg voor zijn ouderen. Een land dat crimineel gedrag op straat en islamitisch terrorisme keihard aanpakt en bestraft. Een land met een bestuur dat problemen van de burgers oplost. Een land met politici die meer naar die burgers luisteren en minder met zichzelf bezig zijn. Kortom: een beter en sterker Nederland!

De Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid heeft de afgelopen anderhalf jaar een groot aantal voorstellen gedaan om tot zo'n beter en sterker Nederland te komen. In de Onafhankelijkheidsverklaring, het Plan voor een Nieuwe Gouden Eeuw en in Klare Wijn zijn al veel concrete voorstellen te vinden. In Nieuw Realisme hebben wij onze ideologische kaders geschetst. In dit verkiezingspamflet geven wij - kort en krachtig - onze belangrijkste voorstellen weer. Vernieuwende en gedurfde voorstellen die leiden tot een beter en sterker Nederland.

Een Nederland om weer trots op te zijn!

I. Belastingverlaging

* 16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
* Miljard extra voor AOW'ers
* Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door het wegsnijden van bureaucratie en overhead en de benutting van een deel van een mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren
* Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
* Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
* Minder ministeries, minder ambtenaren
* Geen stijging gemeentelijke lasten

II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme

* Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
* Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
* Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
* Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
* Minder taakstraffen
* Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
* Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
* Introductie heropvoedingskampen
* Preventief fouilleren in het hele land
* Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
* Wettelijk verbod op pedofielenpartij
* Professionelere hulp voor slachtoffers
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
* Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
* Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
* 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
* Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
* Kraakverbod
* Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD

III. Onderwijs en gezin

* Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)
* Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
* Menselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en ouders
* Afschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholen
* Sociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.)
* Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
* Wachtlijsten jeugdzorg wegwerken

IV. Immigratiestop / Integratie

* Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
* Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
* Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
* Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
* Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
* Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
* Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
* Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
* Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
* Afschaffen dubbele nationaliteit
* Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
* Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
* Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
* Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
* Geen export van uitkeringen buiten de EU
* Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
* Verbod hoofddoekjes in publieke functies
* Bevorderen vrijwillige remigratie

V. Directe democratie: meer invloed van de burgers

* Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk
* Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president
* Afschaffen Eerste Kamer
* Terugbrengen aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100
* Afschaffen wachtgeldregelingen voor politici, zelfde sociale zekerheidsrechten als andere burgers. Onmiddellijke invoering sollicitatieplicht voor oud-politici
* Geen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurders
* Geen overheidssubsidies voor politieke partijen

VI. Zorg / Sociale Zaken

* Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
* Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
* Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
* Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
* Werken voor een uitkering
* Geen fiscalisering AOW, vergroting draagvlak AOW door meer werkenden onder de 65 jaar

VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie

* Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
* Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
* Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts
* Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
* Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren
* Bouw nieuwe kerncentrales

VIII. Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid

* Geen nieuwe landen bij Europese Unie
* Turkije in de EU dan Nederland eruit
* Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen
* Geen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan Brussel
* Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen
* Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel
* Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties
* Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid
* Verhoging efficiency krijgsmacht
* Verbetering zorg en nazorg thuisfront uitgezonden en teruggekeerde militairen
* Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas

IX. Dierenrechten/dierenwelzijn

* Rechten van het dier in de Grondwet
* Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
* Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
* Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
* Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
* Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Biene M.

Biene M.

22-02-2010 om 23:46

Belachelijk

Belachelijk om dat hele pamflet hier neer te zetten. Maar het verschaft wel inzicht: met de PVV aan het roer wordt het begrotingstekort jaarlijks verveelvoudigd. Blijkbaar hebben ze nog niemand in de partij weten te halen die kan rekenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.