Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

geenvoetballiefhebber

geenvoetballiefhebber

05-07-2010 om 15:10

Mag nederland asjeblieft verliezen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bieb

Net gekeken: bieb blijkt dicht op dinsdag. Niet vanwege het voetbal, maar altijd die dag.

Toch maar kijken dan, een mens moet wat. Hoewel, het is misschien ook mooi weer om een stukje te fietsen...

Groeten,

Temet

Nou nou!

Wat een negativiteit t.a.v. het wk voetbal. Als je het niet leuk vindt ga je toch lekker wat anders doen? Tour de France kijken bijvoorbeeld! Daar heb ik me toch minstens een half jaar op lopen verheugen. De (meestal) mooie omgeving waar ze doorheen fietsen, het spannende "zullen ze het halen" als er een ontsnapping is. En 's avonds "de avondetappe" met leuke inside filmpjes en meestal leuke gasten......
Naar het wk kijk ik wel. (Als Nederland speelt dan) En ik hoop ook dat Nederland wereldkampioen wordt, maar ervoor thuisblijven zal ik niet.

Gr. Poezie.

Zusenzo

Zusenzo

05-07-2010 om 23:16

Go with the flow

Geef 't volk brood en spelen. Heerlijk lekker dom doen met z'n allen. Je mega-opwinden over 'n spelletje met 22 mannen wiens hoogste doel in 't leven is een bal in een net te schieten. Kostelijk vermaak. Zo ook de tour, wimbledon, en alle andere sporten. Stukken beter dan idols, big brother etc. Hier geen enkel huis in de straat versierd en geen herrie na de wedstrijden. Dat is woonomgeving en die is hier heerlijk rustig en ingedut. Laat maar lekker winnen, zeuren we na deze week weer gezellig over het weer.

Wie red hier de wereld

Bij NL-Brazilie fietste ik op mijn dooie akkertje door de straat. Normaal een drukke straat en nu helemaal uitgestorven. Bij het kruispunt moest ik één busje voor laten gaan. Een TNT-bus, met aan het stuur een vrouw. Heb mijn duim naar haar opgestoken. Iemand die gewoon doorwerkt, hart heeft voor de zaak. Kijk, daar draait Nederland nou op. Niet op die 22 overbetaalde sporters die 2 uur per dag trainen. (in het reguliere seizoen heb ik begrepen) Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor bijv. wielrennen. Probeer dat maar eens na te doen, zo'n tour de France.
Op een verjaardag dit weekend werd ik ook vreemd aangekeken dat ik het niet over voetbal wilde hebben.
Dan ben ik liever een rare vogel. Maar wel een leuke vogel!

Dorry

MRI

MRI

06-07-2010 om 00:38

' dan kijk je toch gewoon niet' is natuurlijk onzin

als je dit zegt, heb je mss mijn posting niet gelezen. vandaar een quote uit eigen doos " Hiervoor is een cafe en dat moest per se buiten uit speakerboxen van 2x2x2 'costa del snol" muziek (doef doef doef) van 140 decibel naar buiten braken. gatver. En dat vier uur lang" Hoezo, gewoon niet kijken? Ik houd van goed voetbal maar dit is echt terreur.

MR

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 01:57

Doe er lekker aan mee

Ik zeg het eerlijk, de wekelijkse voetbalkost interesseert mij matig. Ik overzie de standen van de eredivisie om te zien waar mijn cluppie staat, vraag zaterdag aan dochter hoeveel ze gespeeld heeft met haar team en man op zondag of het gezellig was bij zijn club. Eens in de zoveel maanden/weken moet ik al mopperend de shirts van de club van mijn dochter wassen, maar voel me toch ook wel voldaan als dat weer lekker fris aan de lijnen hangt. Dat is mijn normale voetbalinteresse dus. Maar als er een EK of WK gespeeld moet worden ben ik er helemaal bij. Ik kijk vrijwillig en met plezier naar de wk programma's in de avond met Hugo Borst en Jack van Gelder en ben echt zenuwachtig als Nederland moet spelen.
Ik had eigenlijk gezegd dat we pas vlaggetjes moesten ophangen als Nederland een wedstrijd gewonnen had, maar manlief had nieuwe gekocht en nog voor de allereerste aftrap opgehangen. Ik vind het fantastisch dit soort tijdelijke gekte. Laat maar gaan, dat heeft een mens af en toe nodig.

Laat nederland maar lekker winnen

da's goed voor het gezamenlijkheidsgevoel. En het is ook nog nooit gebeurd toch?

Een van de kinderen zei: dan weten de mensen tenminste waar Nederland ligt.
Zit wat in. Of kunnen jullie blind alle Afrikaanse landen aanwijzen? De staten van de VS? Het WK heeft ook nog een bepaald geografisch nut. Op tafel met die ouwe bos-atlas

reina

reina

06-07-2010 om 07:09

Doe er lekker aan mee

Ik heb dat wel eens geprobeerd, kijken, het ook spannend proberen te vinden, maar ik vind er gewoon niks aan. Geldt trouwens ook voor de Tour de france, ik kijk wel eens als ze op een voor mij bekend stuk fietsen, maar ik zie liever een écht natuurprogramma, al die zwetende lijven, bah .

Pelle

Pelle:Toch vreemd, als het je niets interesseert dat je dan wel wil dat ze verliezen.

je mist het punt,ze heeft het gevoel dat het voetbal haar opgedrongen wordt,dat ze er niet omheen kan,daar wil ze van af,en de enige manier om daar van af te komen is inderdaad: verliezen.

al hoop ík dat ze gaan winnen,hoewel ik niet mee doe aan oranje slingers e.d ,vind ik de sfeer rondom de WK wel erg leuk.

Hanne.

Hanne.

06-07-2010 om 10:06

Ik snap het wel

Ik snap het wel hoor, ik ben geen voetbal liefhebber, en ik kan met veel plezier kijken hoe mijn kleuter er helemaal in op gaat.

Maar ik irriteer me wel aan de alles overtreffende invloed van de voetbal.

Vorige week nam een vriend van mij afscheid van zijn werk. Na 20 jaar voor de zelfde baas gewerkt te hebben vertrok hij. Op de receptie waren 5 man. De andere 35 zaten in de zaal er naast voetbal te kijken. In de rust kwamen ze binnen, namen een drankje en vertrokken weer.

Als ik dat hoor word ik toch best een beetje verdrietig. Blijkbaar zijn 22 volledig onbekenden belangrijker dan de collega waar je al jaren mee samenwerkt. Ik vind dat triest.

koentje

koentje

06-07-2010 om 10:24

Ik ging met meijn snel-overprikkelde zoon

op vrijdag naar de albert heijn, lekker rustig dacht ik nog, tijdens de voetbalwedstrijd tegen ....uh... was het ook al weer?

Afijn, mannetje kan vooral niet zo goed tegen lawaai in de oortjes (tenzij hij het zelf maakt) dus dacht ik even met hem in goed overleg zijn verjaardagsboodschapkjes te kunnen doen.... schetterde daar in AH toch de commetatoren van de wedstrijd door de hele winkel zodat je elkaar amper kan verstaan.... pffffffffffff wordik ook een beetje moe van hoor.!

MRI

MRI

06-07-2010 om 11:14

'doe er lekker aan mee' : pff

ik kan nog meedoen aan het voetbalkijken en ook nog lol hebben. Maar vier uur langer ongevraagd in ongelooflijke teringherrie zitten? Nee daar kan ik niet aan mee doen en mijn zieke buren van 80 niet en kleine kindjes die moeten slapen ook niet. Het is terreur. Zelfs zeggen: dan doe je toch lekker mee' vind ik al terreur.

MR

Terreur

Van dergelijke terreur heb ik in mijn omgeving (buurt, supermarkt, werk e.d.) helemaal níets gemerkt. Dus dat zal dan plaatselijk zijn. Vanuit dit standpunt vind ik dan ook dat er érg overdreven en negatief gereageerd wordt op het voetbalplezier wat anderen (het gros van de Nederlandse bevolking?) er aan beleefd.

Gr. Poezie.

Ontwricht

Ik heb niks met voetbal, ook niet tegen trouwens. Maar het grote punt vind ik toch de totale ontwrichting van de samenleving ten tijde van kampioenschappen.
Zo'n maandagmiddag waarop de eerste wedstrijd gespeeld wordt en iedereen en masse vrij neemt. Winkels die op onverwachte momenten gesloten blijken te zijn.
Maar het schrijnendste vind ik nog de voorbeelden van Hanne en geenliefhebber: dat voetbal blijkbaar belangrijker is dan even een bedankje voor zoveel jaar trouwe dienst.
Zelf heb ik het meegemaakt met een bruiloft in ik meen 1988 toen er ook iets kampioenschapperigs was. De bruiloft, al lang vantevoren gepland natuurlijk, viel samen met de finale of halve finale waar Nederland ook meespeelde. Het bruidspaar heeft uit arre moede maar een grote tv in de receptieruimte gezet. Zodat er toch nog wat bruiloftsgasten kwamen...
Ieder z'n hobby, zeker waar. Maar die totale ontwrichting van het maatschappelijk leven, daar heb ik toch wel moeite mee.
n@nny

Hanne.

Hanne.

06-07-2010 om 13:57

Huilen

Ja ik vind dat je er best om mag huilen dat je collega's na jaren trouwe dienst niet eens de moeite nemen om je fatsoenlijk gedag te komen zeggen. Omdat er voetbal gekeken moet worden.

En als 11 milioen nederlanders kijken vind ik dat niet automatisch betekenen dat het 'belangrijk' is. Misschien leuk, maar daar houdt het ook wel mee op. Bovendien, 1 op de 3 kijkt dus NIET. Daar mag toch ook een beetje rekening mee gehouden worden.

Marije

Marije

06-07-2010 om 14:01

Iets belangrijks?

Welnee! Een soort van massahysterie, voor veel mensen iets leuks, maar iets belangrijks kan ik het niet noemen. En ik kan me voorstellen dat als er niemand bij je afscheid komt, dat heel zuur is. Waarbij buiten kijf staat dat het niet heel slim is om zoiets te plannen zonder even te googlen wanneer je al dan niet iemand op je receptie kunt verwachten.

MRI

MRI

06-07-2010 om 14:01

Tuurlijk heeft dat ook met voetbal te maken pelle

maar, daar geef ik je gelijk in als je daar op doelt, vooral met het commerciele aspect rondom voetbal. Dat cafe wil natuurlijk bezoekers trekken en zou dat ook doen als er rond de Tour zo hype was. Maar voetbal trekt dit blijkbaar aan. Ik vind dus ook de gekte eromheen de terreur, niet de voetbal zelf, dat vind ik leuk. maar dat had je al kunnen lezen.
Verkeerde buurt? Ik woon op een -volgens makelaars- topA-locatie, een historische binnenstad waar de hele wereld foto's komt maken omdat er van die prachtige achthonderd jaar oude gebouwen staan. Echt niet -wat jij mss denkt- in de schilderswijk of zo. En ik vind het dus ook des te terroristischer omdat het zo detoneert met de omgeving. Maar blijkbaar moet dat (+ het terroriseren van oude zieke mensen) maar allemaal kunnen als het met voetbal samenhangt.
En houd me ten goede: half uurtje of uurtje hossen en toeteren okay, heel begrijpelijk en leuk. Maar waarom dit soort geluidsgeweld? Buiten proporties.

MR

Margriet*

Margriet*

06-07-2010 om 14:25

Misschien moet het voetbal maar niet meer in Zuid Afrika plaatsvinden zijn we verlost van de Vuvuzela's.

Ik woon in Amsterdam Nieuw West en hier verschilt het per straat. Zeker geen A-locatie maar wij hebben iig geen vlaggetjes.
We hebben alleen een gratis poster van het postkantoor.
Nog even en dan is het weer klaar.
"En ik vind het dus ook des te terroristischer omdat het zo detoneert met de omgeving. Maar blijkbaar moet dat (+ het terroriseren van oude zieke mensen) maar allemaal kunnen als het met voetbal samenhangt."
Ik vind bovenstaande een nogal overtrokken reactie. Een beetje inlevingsvermogen in anderen is wederzijds lijkt mij.

Plan eromheen

"Zo'n bruiloft is niet te verzetten maar men 2x drie kwartier (nog meer pech als het verlengen wordt enzo) tja, jammer dan, plan er om heen en lach erom."

Sommige dingen worden maanden van tevoren gepland. Feitelijk verlang je dus van heel Nederland dat die permanent de speelschema's van WK en EK in de gaten houdt (behalve mogelijk in die jaren dat NL zich niet gekwalificeerd heeft) zodat alle mogelijke speeldata vrij blijven. Alsof ik, als voetballeek, in april al wist wanneer NL mogelijk zou kunnen spelen. Ik wist wel dat het WK kwam, ja, dat dan weer wel.

He, ik weet het nog beter gemaakt, je mag gewoon niet meer trouwen, rouwen of afscheid houwen in juni en juli in de even jaren, en als dat toch per se moet mag je niet klagen als er niemand komt.

Groeten,

Temet

MRI

MRI

06-07-2010 om 14:35

Margriet/ pelle

zie mijn posting van gisteren "Slaat een beetje door allemaal"

MRI

MRI

06-07-2010 om 14:38

Oh ja en pelle

ik was hier voor het cafe er was en zo ook de mensen die nu ziek en oud vier uur lang in de ongelooflijke kankerherrie moeten liggen. Mag het dan ineens omdat je een cafe bent? en dan is het nog de schuld van de omwonenden ook. Ja, wordt een beetje blaming the victim, niet?

Nely

Nely

06-07-2010 om 16:37

Ook geen voetballiefhebber

maar ik vind het wel leuk dat ze nu al zo ver gekomen zijn en zie er gewoon de voordelen van in. Ik probeer naar de winkels te gaan op de momenten dat Nederland speelt (ben uiteraard wel benieuwd naar de uitslag van de wedstrijd) en vind het wel vrolijk op straat met dat oranje al doen we er zelf niet aan mee.

Aan de tv zenders met voetbal stoor ik me niet, ik pak wel een tijdschrift of boek en zet de radio aan.

reina

reina

06-07-2010 om 18:48

En...

Ik hoor vaak dat het wel heel dom is je verjaardagsfeest, afscheidsfeest etc etc te plannen tijdens het WK, maar.... als je absoLuut niet in het WK geÏnteresseerd bent weet je ook niet dat het er aan zit te komen en denk je er niet eens aan Het gedoe kwam voor mij volkomen onverwacht! Ik zou me rot schamen als ik niet naar het afscheid van een jarenlange collega zou gaan omdat er toevallig voetbal is. Die voetballers missen jou echt niet voor de buis, die collega mist jou wel..... Waar leg je je prioriteiten???

Radio aan

dat vind ik veel spannender dan TV!

En dan ga ik ondertussen iets nuttigs doen, de voorraadkast opruimen of zo. Het gaat me vooral om de spanning van het 'verhaal' want ik heb totaal geen spelinzicht!

Kiki

Kiki

06-07-2010 om 21:00

Zelfs mijn man kijkt nu

Dan moet het toch wel erg spannend zijn. Hij kreunt en steunt en schreeuwt al net zo hard als de buren.

Ik heb ook een hekel aan voetbal, ik ben jarig in die periode en ik heb als voetballeek dus ook echt geen zicht in het speelschema.
Maar ja, dit jaar goed gepland en mij maakt het verder niet zoveel uit. Ik snap er helemaal niets van, ik vind het gewoon vreemd dat van alles en nog wat maar verzet moet worden om een spelletje. Maar het is nu eenmaal zo.

Ze mogen vlaggetjes aan mijn muur ophangen trouwens hoor, ik ben niet zo moeilijk.

Rosita

Rosita

06-07-2010 om 21:26

Mariarosa moet dat nou?

Ik ben geen voetballiefhebber, maar ach, ieder zijn meug, dit even terzijde. Ergeren aan het voetbal doe ik ook niet, het maakt me eigenlijk niet uit (zolang man en zoons maar niet met oranje vlaggetjes de tuin versieren).

Ik erger me wel aan jouw posting waar je het over "kankerherrie" hebt. Als je alleen herrie had getypt had iedereen je echt wel begrepen.

Sorry

We hebben gewonnen!!!!!!!

geenvoetballiefhebber

geenvoetballiefhebber

06-07-2010 om 22:47

Ja, 'we' hebben gewonnen

Nou ja, we? Het Nederlands elftal heeft gewonnnen, tenminste aan de herrie te horen in de straat. Ik heb elk doelpunt gehoord, ook de tegendoelpunten. Buurman kwam zojuist de eindstand melden: we hebben lekker gewonnen, goed he buuf? Dochterlief kwam al naar beneden: wat is er voor herrie? 'We' hebben gewonnen. En als 'we' zondag winnen, duurt het nog wel even voordat alles weer normaal is. de straat is nog wel even aan 't feesten, ik moet morgen wel om zes uur op!

MRI

MRI

06-07-2010 om 22:47

Ja rosita dat moet!

En ik zal het je nog sterker zeggen: ik zit weer in de kankertyphusteringherrie! Ik heb zelf 39,5 koorts en mijn kind ligt al de hele avond te kotsen en nu begint de 140 decibel doef doef doef hiervoor. En dat zal nog wel een paar uur duren. Dat is een helletje. Maar ja, je moet van twee kanten begrip hebben, he? Zoals Margriet hierboven zei.
Niet zeuren over het woord kanker hoor. Mijn man was stervende aan kanker maar gelukkig was er toen geen voetbaltoernooi want anders had hij hier thuis ook nog in de kankerherrie gelegen op zijn sterfbed want niemand dat dat wat zou kunnen schelen op dit moment.
En nogmaals Rosita; ik kan leuk voetbal waarderen, vind het fijn voor ze dat we gewonnen hebben maar de uitwassen eromheen vind ik alle spuigaten uitlopen. Een uurtje feesten prima. Niet vier uur kankerherrie. Nee, het is niet een beetje lawaai of wat herrie. Mijn vriendin 300 meter verderop in de straat moet de ramen dichtdoen, hier voel je de bassen als je je hand laat zweven of je voet optilt. De vazen staan te trillen op tafel. Dat is voor mij geen herrie maar toch echt kankerherrie.

MR

6 uur op

Ja ik moet ook om 6 uur op. So what, dat overleef je ook wel! Niet zo zuur!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.