Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

geenvoetballiefhebber

geenvoetballiefhebber

05-07-2010 om 15:10

Mag nederland asjeblieft verliezen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 22:56

Doe er lekker aan mee

Dat ging vooral over mijzelf hoor

Precies

if you can't beat them join them!

MRI

MRI

06-07-2010 om 23:01

Trouwens rosita

je begrijpt toch wel dat dat woord kankerherrie vooral de diepte van mijn frustratie moet aangeven en niet bedoeld is om aan te geven hoe hard
het geluid wel is.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 23:04

Mariarosa

Je laat je nu wel erg kennen en gaan! Als je zo ziek bent, wat doe je dan bij de computer? Ik hoop dat je nu vaak genoeg k..... gezegd hebt.

Mariarosa

Als je zo verschrikkelijk de pest in hebt,en zulke vreselijke scheldwoorden moet gebruiken om aan te geven hoe gefrustreerd je bent,dan lijkt het mij stug dat dat alleen maar komt door het WK.
volgens mij zit jou véél meer dwars en is dit voetbal*gedoe* gewoon de druppel.overigens kan het geen kwaad om te beseffen dat je mensen enorm kan kwetsen met dit soort scheldwoorden.

Kiki

Kiki

06-07-2010 om 23:15

Mariarosa

frustratie ala, ik ben ook niet blij met die lawinepijlen voor mijn deur.

Maar kun je alsjeblieft je taal matigen. Ik vind dit geen gezicht op dit forum en voor sommige inderdaad erg kwetsend.

OK, kijk dan in ieder geval naar de goede dingen. Doe ik ook, morgenochtend geen file, want iedereen heeft een kater.
Mijn Surinaamse buren, staan te feesten met mijn Poolse buren die staan te feesten met mijn Nederlandse buren.
In Transvaal hier dansen de Marokkanen op straat.
Bij mijn broertje in de Bijlmer keken de Ghanezen naar Nederland en hij mocht meekijken en feesten als enige Nederlander
Allemaal vinden ze het tof

Ik houd niet van voetbal, maar dit vind ik wel mooi.
Maar daar hoor je Geert niet over

Mondeo

Mondeo

06-07-2010 om 23:32

Tjonge mariarosa

Volgens mij heb je verhoging, omdat je je zo verschrikkelijk op zit te winden. En dat jouw man aan kanker is overleden, kunnen 'wij' toch niet weten en dan nog, is het nou echt nodig om zulk schuttingtaal te moeten gebruiken?
Zal ik ook eens flauw doen? Waarschijnlijk ben jij zo iemand die de rest van de 4 jaar op zit te geven over jouw A-locatie en alle geneugten van leven in de stad en neer te kijken op al die sufferds in de bloemkool/vinexwijken. Tja, en dan heb je nu de lasten van leven op een A-locatie, boven een cafe!!!
Doe er dan wat aan. Heb je geen familie of zo waar je heen kan gaan als de drukte je te erg wordt? Die wonen in een rustig buitenwijkje of zo? Bij mij, ook toplocatie, maar dan van het rustige soort, kan ik een speld horen vallen buiten.
Dit is voor alle niet voetballiefhebbers: Dit zijn historisch tijden!!! Geniet mee, Nederland zit in de finale, dat is al 32 jaar niet meer gebeurd!!!
Zo, en dan nu allemaal lekker slapen en morgen gezond weer op.

Mondeo

Mondeo

06-07-2010 om 23:38

Klopt sini

Geluidsoverlast is verschrikkelijk, maar doe er dan wat aan. Zorg dat je er geen last van hebt, ga weg... Makkelijk gezegd misschien, maar ja, als je boven een cafe woont, dan weet je dat de uitbater daarvan deze wedstrijd, dit feestje zal benutten om een mooie omzet te draaien. En ik neem aan dat hij daarvoor een vergunning heeft.
En dat belerende vingertje wat jij onnodig vindt, dat vind ik écht niet. Ook in mijn dagelijkse taalgebruik zal ik nooit of te nimmer mijn frustraties kracht bijzetten door het woord kanker ervoor te zetten. Dat vind ik gewoon niet kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 23:43

Geluidsoverlast

Misschien snap ik het totaal niet hoor, maar herrie zoals bij een evenement als het WK zie ik niet als irritant geluidsoverlast. Dan is vuurwerk bij de jaarwisseling ook geluidsoverlast. Dan moet ik ook eens mijn beklag bij de basisschool naast ons gaan doen als groep 8 de tradtionele afscheidsavond heeft met musical en gillende meiden tot laat in de avond naast ons huis. Of het dagelijkse gegil van kleuters waarvan de longen blijkbaar nog wat opgerekt moeten worden. Feestende pubers, gillende kleuters, of juichende voetbalfans lastig? Nee, zo werkt dat nu eenmaal. En dan wonen wij nog in Nederland. Neem nou Brazilië....
Ik fietste net na mijn werk met dubbele snelheid om 10 over half 9 over straat. Je kon een speld horen vallen. Dat is ook het WK.

MRI

MRI

07-07-2010 om 00:09

Wat sini zegt

geluidsoverlast maakt je gek. En heel kwaad. Maar dat hebben jullie gemerkt.
En verder: nee geen familie, ja demente moeder. ' wat doe je dan op als je ziek bent' duh? ik zit in de pleurherrie hier en mijn kind is strontziek, moet de hele tijd tussen haar bed en de badkamer heen en weer met kots, verschoningen, emmertjes. Denk je nou echt dat ik iets in mijn bed te zoeken heb? Bovendien kan ik haar niet horen door de herrie. Hier zit ik vlak bij haar.
Wat ik niet begrijp is dat vrij weinig mensen kunnen zeggen: nou inderdaad dat gaat wel een beetje ver zeg, zo lang zo veel herrie. Nee in plaats daarvan krijg je: nou niet zo zuur, doe lekker mee, je zal nog wel vier jaar zeuren etc. etc.
Pelle: ik mag niet meer kanker zeggen dan iemand anders, maar ook niet minder. De situatie is er echt naar hoor, kom maar luisteren.
Voor degene die zo viel over mijn A-locatie: dat zei ik alleen maar omdat iemand anders zei dat ik wel in een verkeerde wijk zou wonen.
Maar goed, voor iedereen die zich geschoffeerd voelt door mijn harde bewoordingen: sorry en kijk ook naar de situatie waaruit die ontstaat.
On topic: ik blijf me verbazen waarom iedere wedstrijd gevierd moet worden alsof we de wereldcup al gewonnen hebben. Nogmaals: urenlange keiharde doef-doef-doef in een woningwijk

MRI

MRI

07-07-2010 om 00:38

Ja psies

een half uurtje pokkenherrie (of mag pokken ook niet? is toch bijna de wereld uit?) en dan stil. Prima. Mag ook een uurtje zijn wat mij betreft. Twee of drie uur na een finale ook okay. Maar de wedstrijden daarvoor? Hier zijn ze nog bezig met de 3x doef tot in het oneindige. het is nu half een. Kind kotst nu gal, maar gelukkig is mijn koorts gezakt tot 39 rond. Maar dat komt beide niet door de voetbal of het lawaai. Maakt het wel extra, euh, narig. Om me maar eens parlementair uit te drukken, dan.

MR

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 00:47

Mariarosa

Dat jullie ziek zijn is naar voor jullie en natuurlijk komt dan alles nadrukkelijker aan. Ik hoop dat het snel over is, zodat jullie er zondag weer en beetje beter tegen kunnen

Maylise

Maylise

07-07-2010 om 00:58

Voetbal

Ik heb niet zoveel met voetbal. Ik heb nog geen één wedstrijd helemaal gezien dit jaar. Wel stukjes. Ik heb twee zonen die voetbal geweldig vinden en nog een paar kinderen die het wel leuk vinden dus de wedstrijden staan hier wel aan. Ik stoor me er verder totaal niet aan. Soms kijk ik vijf minuten mee of luister naar een enthousiast verhaal van zoon. Ik heb er geen last van verder. Lawaai na afloop ging vanavond inderdaad wel de hele avond door. Het begint nu pas een beetje rustig te worden op straat. Spontaan feestje. Stoort me ook al niet. Ik ben redelijk immuun voor lawaai geworden in de loop der jaren.

Het ontwrichtende effect op de samenleving zie ik ook niet zo. Ik vind het wel belachelijk dat mensen niet naar bruiloften of afscheidsrecepties gaan van gewaardeerde vrienden of collegae omdat ze liever voetbal willen zien. Dat is gewoon onnodig kwetsend.

Verder zie ik het probleem van zo'n WK echt niet.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 01:32

Sini

nóg meer dichterbij? Kom maar eens langs als er gewoon school is en zie hoe dichtbij de kindjes hier komen! Als ik boodschappen heb gedaan kijken ze over het hek in mijn tassen wat er in zit. Als ik de deur opendoe is het "woon jij hier?", "heb jij ook kindjes op school?" Ik geef er al 20 jaar geduldig antwoord op

MRI

MRI

07-07-2010 om 01:48

Gestopt!

Noteer de tijd: 1.47. Hehe, nu is is het gestopt. De ... herrie uit de keiharde installatie dan, de rest is wat vuzudingen maar dat doet me helemaal niks. Echt jullie weten niet hoe hard het was. Dat lees ik ook in de -overigens lieve- tip oordoppen aan te schaffen: je hebt geen idee hoe beyond oordoppen dit geluidsgeweld is. Met dubbele oordoppen is het nog niet te stuiten. bij lange na niet.
Nou ik ga proberen te slapen als dat kan met ziek kind. Kind was net erg ziek, heeft hele bed ondergepoept (diarree dus en een meur!) dus ook net verschoond. Toen bedacht ik me ook: nu hebben we hopelijk al het gedoe op een avond, anders hadden we wellicht vandaag en morgen bezig geweest.
bedankt voor de beterschapwensjes

MR

Hier af en toe een toeter

geen café's in de buurt (da's vast MR haar probleem, qua woonomgeving) en allemaal gewone alledaagse buren.

Ik heb zoals ik al eerder schreef lekker de radio aan gehad. Heerlijk spannend. En als je dan bij een bijzondere actie even een blik op TV werpt, zie je wat er gaat gebeuren en weet je al hoe het afloopt: de draagbare radio is net een fractie sneller dan de (kabel)TV.

MR, sterkte, je zult vast altijd onthouden wat je deed op de avond voordat Oranje in de finale kwam
En nu je schoongewassen zieke wasgoed lekker aan de lijn in het zonnetje!

Lawaai 's nachts

Tot 3.30 vannacht was er iemand hier in de buurt ook op de vuv.aan het toeteren. Dus ik voel me erg brak! Overigens erger ik me wel vaker aan lawaai 's nachts. Woon in een gewone woonwijk, maar in het weekend is de t-splitsing voor ons huis ontmoet- en vertrekpunt van jongeren. Gaat vaak door tot een uur of 6. Verder regelmatig dorpsfeestweken verderop waarbij je tot een uur of 3 wakker ligt van de dreunende herrie. En nee, oordopjes helpen niet. Doet niet veel goeds met mijn stemming.

Bellefleur

Bellefleur

07-07-2010 om 10:05

Maria rosa,

Hoe is het nu? Ik begrijp je wel. Ik zou in zo'n situatie ook wat minder diplomatiek taagebruik bezigen.
Een virtueel kopje bouillon voor je. En wat virtuele schone lakens. Beterschap

Bastet

Bastet

07-07-2010 om 12:29

Nou...

Zulke taal bezigen moet jezelf weten,maar niet op een forum.Ik ben blij dat mijn dochtertje hier niet leest....die heeft een klasgenootje met kanker....
Bastet

Rosita

Rosita

07-07-2010 om 12:32

Nee mariarosa, het is niet nodig

Het is zelfs ontzettend vervelend dat je je zo moet uitdrukken. Het is kwetsend voor andere mensen, mensen die vechten tegen kanker, dat staat namelijk niet in verhouding met je ergeren aan de gekte rondom het WK.

In de spelregels staat:

Felle discussies zijn toegestaan, maar ordinaire scheldpartijen niet. Ongepaste en onsmakelijke berichten worden door de redactie verwijderd. De etiquette op dit forum is simpel: u gedraagt zich hier hetzelfde als in het gewone dagelijks leven.

Jouw taalgebruik is ongepast, maar blijkbaar gedraag jij je ook zo in het gewone dagelijkse leven.

MRI

MRI

07-07-2010 om 13:31

Heus wel heel erge herrie

lief forumbeheer, nog een reactie van de dader dan?

Voor mij was het geen herrie (hoewel wel zo opgevat door velen, die dachten blijkbaar dat het om wat van die toeters ging een uurtje en ik maar niet moest zeuren) maar @#$%^&*-herrie.

Ik, als weduwe van een kankerpatient en ook als iemand die vier goede vriendinnen aan die ziekte heeft verloren, heb die gevoeligheid in dit woordgebruik niet. Dat had mijn man niet en mijn vriendinnen ook niet. Het werd een geuzennaam en mocht ook voor nare dingen gebruikt worden want het was ook #$%^&*(. We konden er om lachen zelfs. In die zin had ik niet het idee dat ik bewust aan het kwetsen was. Het spijt me dan ook als mensen zich gekwetst voelen.

Ja in het dagelijks taalgebruik sta ik bekend als iemand die geen blad voor de mond neemt, zeer grof kan zijn, maar met oneindig veel liefde vijf bevriende kankerpatienten tot de dood heeft verpleegd. Dat maakt niet dat ik het wel mag gebruiken en anderen niet. Van mij mag iedereen het namelijk gebruiken. Alleen heb ik zelf wel de negatieve connotaties die dit woord oproept al zo doorleefd dat ik wel eens kan vergeten hoe anderen daar in staan. Ja, dat had ik twintig jaar geleden ook waarschijnlijk.

Maar goed ik had ook de leestekens kunnen gebruiken. Want het was heus best wel erge nare herrie hoor...

MR

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 14:11

Didi

Mijn dochter is ook jarig op 1 januari, grappig!
De ochtend op 1 januari is heilig bij ons. Opa en oma begrepen dat een tijdlang niet zo goed, maar we willen gewoon geen visite in de ochtend. Dan kan iedereen lekker uitslapen. Meestal hebben ze na 1 januari nog wel een dag om uit te rusten, dus een ramp is het niet vind ik. Mijn dochter vind, na 17 verjaardagen, 1 januari nog steeds een geweldige dag om jarig te zijn. En wonderlijk genoeg vind de visite het prettig om die dag op verjaarsvisite te 'mogen'. Hebben ze wat te doen op een saaie dag (ik heb het een keer gevraagd).
Misschien moet ik mijn zegeningen gewoon tellen en blij zijn met ons rustige buurtje. Mijn dochter was gister bij een vriendin van haar met drie kleine kinderen, waarvan er eentje de hele avond naar beneden kwam met 'ik moet plassen', 'ik heb dorst', enz. omdat het kind niet slapen kon van het gefeest buiten. Ik heb persoonlijk oprecht nooit een probleem gemaakt van dit soort ongewone situaties. Je weet dat het na drie weken (in totaal) afgelopen is, dan wordt alles weer normaal.

Och

Ik als niet-wielrenliefhebber verdraag ook al járen de Tour. En dat is elk jaar

Bastet

Bastet

07-07-2010 om 15:56

Genista (ot)

En Wimbledon dan?tsss.....
Bastet

Bastet

Ook zoiets ja. Maar ik geef toe: Wimbledon en de Tour worden niet op straat, begeleid door vuvuzela's bekeken

Bastet

Bastet

07-07-2010 om 17:40

Genista (ot)

Nou,de Tour wordt wel bekeken op straat,maar zonder toeters.Rotterdam liep massaal uit,en Zoetermeer stond laatst ook op zijn kop,ivm de Giro.Mensen laten hooguit hun hondje los als het peleton langskomt,wat weer een hoop ellende oplevert.
Bastet

Stil gisteren op straat

ik was hem even tussendoor gepiept, even een luchtje scheppen en even weg van de bank waar vriend erg emo op zat en bovendien wou ik even een pakje sigaretten kopen (ik stop volgende week vrijdag om 0.00 komt goed dus).

het was muisstil buiten, ik kon bwvs over de weg fietsen, leuke ervaring, alle tv schermen stonden op het zelfde, de plaatselijke sigarettenadressen waren gesloten dus ik ben naar een tankstation gefietst.

Als ik dus een hekel zou hebben aan voetbal (ik vind dit wk echt geweldig, normaal heb ik niets met voetbal) dan zou ik dus 3 uur gaan fietsen, echt geen mens op straat.

Carmen

Carmen

07-07-2010 om 21:33

Toeteren

Was ik juist zo blij dat Turkije niet mee zou doen, gaan "we" ook ineens urenlang toeterend rondrijden als Nederland een halve finale wint?! Ik vind feesten leuk, ik vind een beetje vuurwerk ook begrijpelijk. Maar urenlang toeterend rondrijden met zijn allen? Nee. Ik heb dus moeten slapen met alle ramen dicht. En als "we" ook nog de finale winnen dan slaap ik waarschijnlijk ook een hele nacht niet. Oh wacht, ik heb nog een potje melatonine staan. Hoeveel van die minipilletjes mag je maximaal nemen? Dat in combi met drie sets oordoppen per oor. Moet lukken.
Hoe is het nu met jullie MariaRosa?

Carmen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 22:12

Toeteren

Oh ik denk dat er zeker een aantal toeterend rond zal rijden. Dat was in 1988 ook zo.
Dochter gaat waarschijnlijk naar Amsterdam voor de wedstrijd. (Tja als ze hier niet op grote buitenschermen mogen kijken van de burgermeester gaan ze toch naar Amsterdam, is de gedachte.) Man en ik gaan de stad in als Nederland wint. Zo'n feest maak je niet vaak mee. Maar ik wil niet op de zaken vooruitlopen. Er moet nog gevoetbald worden tenslotte.

De inktvis heeft het weer goed

goh dat beest zou voor mij wat staatsloten moeten kopen.

Nederland Spanje, aanstaande zondag 20.30 !!!

EN voor de mensen die om ons heen wonen, als je een stel + 7 jarige met toeter erg hard hoord schreeuwen, vergeef het ons we hebben verder een bijster saai leven, zo ook onze achterburen die schreeuwen nog harder, maar we rijden dan niet met de auto rondjes dat is niet chique

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.