Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

geenvoetballiefhebber

geenvoetballiefhebber

05-07-2010 om 15:10

Mag nederland asjeblieft verliezen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh

hoort natuurlijk !!!!

oh ja en de stand wordt: 3-2 Nederland en we gaan dus winnen en het wordt heeeel erg spannend.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2010 om 23:11

Haha manda rijn

Hebben we toch wat gemeen.. dat saaie leven uiteraard!) (en dat we even uit onze rol vallen als Nederland in de finale staat.)

reina

reina

08-07-2010 om 07:01

Helaas

Ik al er zondag aan oeten geloven, aangezien k me dan in gezelschap bevindt van 15 volwassenen en 25 pubers, die wel willen kijken Ik zal proberen mee te doen met het enthousiasme

anonieme spagaat

anonieme spagaat

08-07-2010 om 07:57

Familieprobleem

Mijn partner haat voetbal. Hij vind het niet gewoon niet leuk, maar door hele slechte jeugdervaringen met stiefvader heeft hij er echt een bloedhekel aan. Tot op het obsessieve af. In zijn huis GEEN voetbal op TV en hij ergert zich rot aan de geluidsoverlast en heisa rondom de voetbal.

Onze kinderen wou hij dus "beschermen" tegen deze massale onzin. Maar onze puber heeft het dit jaar helemaal ontdekt na op school een wedstrijd gezien te hebben, en vindt het geweldig. Tot nu toe was hij gelukkig telkens ergens waar hij de wedstrijd kon zien. En hij wil heel graag de finale zien.

Dit brengt mij in een spagaat. Ik snapt enerzijds de haat van mijn partner, de achtergronden ervan, maar vindt anderszijds niet dat mijn zoon er onder moet lijden. Van mij mag die hem gaan zien. Terwijl mijn partner de kinderen van al dat enge voetbalgedoe weg wil houden. Dat heeft al de nodige ruzie's hier in huis opgeleverd de afgelopen dagen.

Ik vind het heel leuk voor Nederland. Ik vind het een ramp voor ons als familie. De buurt gaat hier vlakbij met beamer en speakers massaal kijken, dus de hele avond en nacht geluidsoverlast en dronken mensen - voor mijn partner niet te vermijden, die krijgt de wedstrijd door zijn strot geduwd, want je hoort het dwars door luide televisie heen. Hij zal dus een rotavond en een rotnacht hebben, terwijl hij vroeg weer op moet staan. Zoon zal heen willen, en dus strijd hebben met vader die dat niet zal begrijpen. Ik voorzie een weekend van chagrijnige mensen. Ik zie er enorm tegenop en wou dat het al volgende week was !

Anonieme spagaat

Bellefleur

Bellefleur

08-07-2010 om 09:57

Spagatha,

Is het voor jouw man een optie om tijdens de wedstrijd ergens anders naar toe te gaan? Ik ga regelmatig tijdens wedstrijden hele einden fietsen. Je komt geen kip tegen, de vogels fluiten omdat er verder geen lawaai is. Mijn man heeft ook een hekel aan voetbal, en gaat dan gewoon zijn eigen sport beoefenen.

Welvoetballiefhebber

Welvoetballiefhebber

08-07-2010 om 10:15

Spagaat

Als je man wilt dat je zoon niet net zo'n trauma krijgt als hij vroeger dan moet-ie zijn zoon gewoon laten gaan. Het is je man zijn probleem, niet die van je zoon.

Aan de slag met het verleden

het lijkt me wijs als je partner aan de slag gaat met die narigheid van vroeger... Met een psycholoog of zo. Het is sowieso erg triest allemaal - en daarbij erg dat iets wat voor je zoon zo leuk is, nu in een nare sfeer wordt gesleept.

anonieme spagaat

anonieme spagaat

08-07-2010 om 11:59

Beste van kwaden

Er viel hier geen harmonische oplossing voor te bedenken, vanwege de heftige gevoelens van alle kanten. Dus na alle ruzie en tranen heeft hij zojuist besloten te gaan werken die avond/nacht (wat hij eigenlijk ook niet wil, want dan komt hij tussen alle feestvierende en - bovenstaande schrijver zei het al - slopende vandalen in te zitten). Zo is hij "uit de buurt" en kunnen wij gaan kijken. Het is zijn concessie aan ons. Zelf gaat hij nog steeds een rotavond hebben, wat ik heel sneu vindt, maar ik kan ook geen betere oplossing bedenken......

Pffff van mij mag het dinsdag zijn.

Bij ons op school

mogen de kinderen zelfs de dag nadat Nl. speelt een kussentje meenemen om het moede hoofd op te leggen en een tukje doen. Echt waar!! Gisteren heeft een mannetje uit gr. 6 ook een dutje gedaan, zo moe was hij.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 14:03

Janitha

Wat schattig!

Rottigheid

Eerlijk is eerlijk, ik hield mijn hart vast voor het grote-schermengedoe hier in Amsterdam, maar men heeft twee schermen toegestaan, op grote open pleinen, en er mocht geen alcohol worden verkocht. Aangezien er een grens zit aan wat mensen zelf mee kunnen slepen heeft dat de boel vermoedelijk veel goed gedaan. Hoe dan ook, er was, naar ik begreep, een hoop rumoer van feestende mensen maar rottigheid is er vziw niet geweest.

Als NL het WK zou winnen komt er een vaartocht door het IJ en de grachten en aansluitend huldiging op het Museumplein (als ze verliezen varen ze niet, alleen Museumplein). Ik heb begrepen dat er langs de route maar 9 woonboten zouden liggen, ik mag toch aannemen dat er voldoende politie is om die boten vrij te houden. Men lijkt in elk geval duidelijk geleerd te hebben van 88. Ook is de vaarroute expres heel lang gehouden om veel mensen de gelegenheid te geven langs de route te staan (en zo de boel uit te smeren).

Maar goed, goed voorbereid of niet, ik hou me er zo mogelijk verre van. Hoewel ik me nu bedenk dat ik die dag moet werken in de binnenstad en vanaf daar naar huis moet. Mmm, maar eens even kijken hoe laat die grappenmakerij dan zou moeten plaatsgrijpen, moet ik zorgen dat ik voor die tijd voorbij Oud Zuid ben.

Groeten,

Temet

Feestelijk slopen

Er zijn altijd mensen die tijdens feestelijkheden denken anoniem te zijn in de massa om dingen te slopen en rottigheid uit te halen...In sommige plaatsen/steden zijn het er wel een heleboel (Den Haag b.v.) maar ik geloof niet dat het alleen met voetbal gebeurd.Dan gebeurd het bij elke feestelijkheid (oud en nieuw,strandfeesten etc.) En zullen ze dan ook overlast veroorzaken. Ik denk wel dat het kuddegedrag is...dat deze groep elkaar na doet en in die massa valt dat niet zo op...dat 90% alleen maar wel leuk feest viert moet je daarbij niet vergeten...anders zouden we nooit meer een feestje kunnen vieren daardoor...geen oud en nieuw meer, geen strandfeesten...Nou saaie boel zou dat worden niet?
Gelukkig heb ik hier in onze woonplaats nog nooit zulke tafrelen meegemaakt...er gebeurd wel eens wat,maar dat zijn bijna altijd enkelingen, geen groepen en een enkeling is nog vrij makkelijk tot de orde te roepen door de massa...
Ik zou als ik in een stad/plaats woonde waar altijd ongeregeldheden zijn denk ik ook geen zin hebben met de finale naar de stad te gaan...misschien moet je de finale als je in zo'n stad woont juist ergens anders gaan kijken? Waar nooit wat gebeurd en het feest een feest blijft zonder gesloop en ruzie?
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2010 om 10:43

In vervolg op cobi: wat doen we nu met de beesies?

Ik kan mij van de Wuppies herinneren dat we op ludieke wijze werden opgeroepen om ze terug te brengen naar Appie. 31 miljoen vervilte wormpjes. Daar moet toch iets leuks mee te verzinnen zijn

Tirza

amk

amk

12-07-2010 om 11:23

Ah heeft al een terughaal actie

je kunt je beessies gewoon bij hun inleveren en dan worden ze gerecycled.

Cobi

Dat is wat ik ook begrepen had ja. Alsof zielige kindertjes op die afgedankte pluizige meuk zitten te wachten.

Je schijnt met beesies trouwens ook snoeken te kunnen vangen, maar dan moet je geloof ik wel het ijzerdraad eruit halen. Aldus mijn moeder, die het ook weer ergens had gehoord.

Ik koop mijn vis echter liever bij de visboer, dus ook dat is niet echt een oplossing voor het beesiesprobleem.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2010 om 14:33

Zielige kindertjes

Ik denk ook dat die 'zielige kindertjes' helemaal niets verwachten op dit gebied. Dat is hier wel anders volgens mij. Als ik hoor hoeveel extra geld er omgaat bij supermarkten tijdens het WK kan ik niet anders zeggen dan dat 'de consument' zich wel erg laat meeslepen. Het is dat mijn dochter wel eens wat mee naar huis neemt, we hebben nu 4 beessies, en het is dat wij boodschappen doen bij de C1000 (gogo's... ik vínd ze toch lelijk!), maar ik rij echt niet om voor een beessie, armbandje of wat dan ook. Nooit gedaan ook.
Dat een winkel handig gebruik maakt van het feit dat klanten wel te porren zijn voor verzamelcadeautjes vind ik vanuit de winkel gezien begrijpelijk. Dat het de winkel kwalijk genomen wordt er een positieve draai aan te geven verbaast me dan weer wel. Dat je als verwende Nederlander (ben ik ook) niet zit te wachten op afgedankte zooi, wil niet zeggen dat een kind wat niet veel heeft het rotzooi vindt.

Kaaskopje

Kaaskopje, je hebt een positievere blik op de mensheid dan ik geloof ik:
"Dat een winkel handig gebruik maakt van het feit dat klanten wel te porren zijn voor verzamelcadeautjes vind ik vanuit de winkel gezien begrijpelijk. Dat het de winkel kwalijk genomen wordt er een positieve draai aan te geven verbaast me dan weer wel. "

Waar men denk ik boos om wordt - ik tenminste wel - is de hypocrisie. AH doet nu net alsof verantwoord omgegaan moet worden met het afval. Voorkomen is beter dan genezen, meneer Heijn, als het milieu je ter harte gaat moet je het land niet overspoelen met oranje meuk. Als je om commerciële redenen het land toch overspoelt met oranje meuk dan moet je vervolgens niet doen alsof je daar een Nobel Doel mee nastreeft. Nee, het gaat je gewoon om de centen. Dat is, ben ik met je eens, een eerbaar doel voor een winkelbedrijf, maar doe dan niet net alsof je Foster Parents bent.

Ik neem dus ook aan dat de bedoeling is dat je die pluizebeesten persoonlijk komt inleveren en dan meteen maar weer even boodschappen doet, want je bent er nou toch, nietwaar. Dus eerst mensen lokken met die pijperagers en daarna lokken met het inleveren ervan.

Als men zielige kindertjes in arme landen wil helpen moet men geld uitgeven om in diezelfde arme landen speelgoed of iets anders voor die zielige kindertjes te kopen, heeft de locale economie er ook nog wat aan en wordt er niet nodeloos energie geofferd aan het transport van onze meuk.

Groeten,

Temet

amk

amk

12-07-2010 om 17:26

Zielige kindertjes = recyclen

recycelen is hergebruiken, maakt niet uit op welke manier.

En idd die beesies doen het prima als aas. Niet het hele beesie maar een in stukjes geknipt exemplaar. De roden werken beter dan de witte en de blauwe volgens het visclubje van mijn vader.

Inderdaad temet, cobi

ben het helemaal met jullie eens, ik krijg er ook plaatsvervangende schaamte van, opsturen naar de 3e wereld, TSSSS !!!

overigens, de beste recycling: niet weggooien, gewoon bewaren. Ik heb van alle tientallen beesies die we hier het huis zijn ingewandeld een lange slinger gemaakt, dat kan namelijk met de vloesprietjes aan elkaar en de ah labels aan elkaar, zo heb je een leuke slinger en over 2 jaar haal ik die zooi polyester weer uit een ag tas voor het volgende toernooi. Verder heb ik mij voorgenomen vaker nee te zeggen tegen alle kinderlokmeuk, het stond mij al tegen maar nu helemaal.

de smurfen zijn overigens naar Polen gegaan, geen idee of er een Pools kind blij mee was.

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2010 om 20:36

Ah bashen

Omdat AH de grootste is en de meeste van die zooi omzet/uitdeelt en óók voorop loopt in verantwoord ecologisch biologisch ondernemen. Althans: dat dragen ze uit.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2010 om 00:32

Temet

Oh, dat Appie graag ziet dat je er gelijk een boodschap aan vastplakt is zonder meer waar! Geen een commercieel bedrijf handelt volgens mij volslagen belangeloos.
Ik ben met je eens dat de beste hulp die is waarbij de economie van een land wordt geholpen met werkgelegenheid, export, bedrijven opzetten, e.d.. Ik zou met liefde de Beessies, gogo's, enz. inruilen voor een spaarkaart waarmee je één 'fair trade' speeltje krijgt.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2010 om 01:52

Het journaal

Cobi, niets van het WK heeft jou kunnen bekoren, dus wat er ook mee te maken heeft ervaar jij als iets negatiefs. Zelfs een buitenlandse dame die haar best doet om je een leuke wedstrijd toe te wensen wordt afgebekt en dat meld je nog trots ook.
Het is vreselijk dat tijdens de finale een aanslag is gepleegd in Oeganda. Er is vast nog wel meer gebeurd tijdens de finale. Dat zou betekenen dat je élke volkshappening als een WK, een finale, een feest, etc. waar je eigen land, of woonplaats bij betrokken is ondergeschikt moet maken aan de ellende in de rest van de wereld. Als het nou om een maandenlange situatie ging, maar het gaat om drie weken. Als je echt wilt kun je het andere nieuws nog volop volgen via internet.
Maar goed, op de huldiging na is het afgelopen. Je kunt weer opgelucht ademhalen. Het heeft ons een paar weken van de straat gehouden en nu kan alle aandacht weer naar de ellende op de wereld en de formatie.... Oh nee, eerst nog een paar weken vakantie. Lekker de hersens op non-actief zetten. Het wereldnieuws komt over een een poosje wel weer.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-07-2010 om 08:03

Cobi

Joris Luyendijk heeft jouw bijdrage gelezen, want hij begon gisteren 'Met Het Oog op Morgen' met een opmerking over het journaal van acht uur en de disproportionele aandacht voor het WK en aanverwante zaken. Hij stelde voor om het programma om te dopen tot 'Ditjes en Datjes Rond Acht Uur'.
Wat mij een beetje verbaast is dat niemand hier de brood-en-spelen-functie van zo'n WK inziet. Kom op, 22 mannen rennen 120 minuten achter een bal aan (en schoppen elkaar bont en blauw), die bal vliegt de 117e minuut tussen twee palen met een netje, gevolg: heel Spanje euforisch, veel Nederlanders diep teleurgesteld. Goedbeschouwd is het volslagen mesjokke. Ik ben er vrij zeker van dat al die aandacht voor het WK voortkomt uit een diepe neiging bij de mens om hol vermaak te prefereren boven belangrijke (en minder simpele of oplosbare) zaken. Ook het Journaal doet daaraan mee.
Groetjes
Massi (ugh!)

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2010 om 19:52

Massi

Sport is nooit mesjokke.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-07-2010 om 20:24

Horatius

Kaaskopje, Horatius zei: "Kom hier, en ik zal u tonen dat gij gek zijt." Hoezo is sport nooit mesjokke? Ik had het trouwens niet over sport per se, meer over de waanzin die het kan veroorzaken.
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

13-07-2010 om 20:33

Sport is

amusement. Vermaak. En geen nieuws. Het winnen of verliezen van een belangrijke finale mag best even genoemd worden. Sfeerbeelden er bij en klaar.
De formatie, díe is belangrijk. Want mede het nieuwe kabinet bepaalt of *we* de volgende sowieso méédoen aan dit soort evenementen.
Maar het geeft niet hoor. Oppervlakkigheid en kortzichtigheid zijn ook gaven.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2010 om 20:41

Massi

Over de emoties die sport veroorzaakt kun je je verwonderen. Toevallig hangt deze week deze uitspraak aan de muur van mijn toilet: "Wie zich verwondert heeft meer zin in het leven." Blijf je dus vooral verbazen over fenomenen als dit.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2010 om 21:17

Tirza

Liever samen met een half miljard oppervlakkig en kortzichtig dan in een select gezelschap van een enkeling geniaal.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-07-2010 om 21:38

Maar kaaskopje

Het gaat hier over het Journaal! Je mag toch wel verwonderd zijn als HET nieuwsprogramma van de dag driekwart van de zendtijd vult met beelden van en over het WK? De NOS besteedt er buiten het Journaal om ruim genoeg zendtijd aan (en SBS6 en noem ze allemaal maar op). Het is toch op zijn minst vreemd te noemen dat een evenement als het WK niet *naast* ander nieuws staat (ik noem maar een zijstraat, er is bijvoorbeeld een formatie aan de gang zoals Tirza al opmerkte), maar dat andere nieuws vrijwel geheel verdringt? Ik vind dat mesjokke.
Groetjes
Massi (verder best gek op Puyol - eh, voetbal)

Kaaskopje

Kaaskopje

14-07-2010 om 00:23

Massi

Ik ben een journaal-junk. Ik luister 's nachts naar het nieuws wat ik 's avonds gemist heb. Als ik op mijn werk even spijbel van mijn werk lees ik het nieuws op nu.nl. En toch kan ik het heel goed hebben dat het Journaal een paar weken lang in het teken stond van het WK. Ik kan er niet mee zitten, echt niet. Wat verandert er voor je als je via het journaal hoort dat de formatie nog niet rond is? Als het wel rond is krijgt dat heus wel voorrang. Ik vond alles wat met de WK te maken had leuk om te zien en te horen. Ik vind het jammer dat het voorbij is. En ondanks die tijdelijke voetbalmanie volgde ik het gewone nieuws ook. Als het je interesseert zorg je wel dat je het te weten komt, daar heb ik het Journaal niet speciaal voor nodig. En als je er wel mee zit kun je tegenwoordig via allerlei kanalen aan het actuele nieuws komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.