Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis

Grr. Net werd ik gebeld: privenummer. Aangezien die al 2 x per dag belt deze week en ik steeds te laat ben met opnemen, denk ik: hebbes, is kennelijk dringend, heb ik ze eindelijk te pakken.
Vol enthousiasme neem ik op: "Met framboos appel" Aan de andere kant: "Dag mevrouw aardbei" "Daar spreekt u niet mee, dat is mijn schoonmoder en die woont hier niet" "Oh, hoe heet u dan?""Zoals ik daar net al zei: framboos appel"
Uiteindelijk bleek het te gaan om dochter die een abonnement heeft op de Hoe overleef ik. En dat is dan mevrouw aardbei. Ik ga maar niet verder daarover in discussie. Of ze mij een abonnement met beter dan best korting mochten aanbieden op de J/M. Ik zeg dat ik geregistreerd sta in het bel-me-niet-register en ik dus niet gediend ben van een telefoontje (hang ook nog eens net boven de zuivelafdeling van de supermarkt). Zegt de mevrouw dat dat wel mag omdat dochter een abonnement heeft op de Hoe overleef ik. Ik zeg dat dit niet over dat tijdschrift gaat maar om de verkoop van een ander tijdschrift, dus ... Zegt de ander, ok, dan verbind ik u door met het bel-me-niet-register, dan kunt u aangeven dat u niet meer gebeld wilt worden. oh nee, daar staat u al geregistreerd. Einde gesprek.
Wat een weird telefoongesprek, eigenlijk.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Belmeniet

Herkenbaar, die ergernis! Maar volgens is het niet zozeer het belmeniet-register dat hier in de fout is, maar het bedrijf zelf. Tenzij de J/M een onderdeel is van die Hoe-overleef-ikserie of wat ook, mag jouw telefoonnummer niet zomaar doorgegeven worden.
Ik zou dus even de algemene voorwaarden van de HOI-serie waar je dochter lid van is nakijken.
n@nny

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2011 om 13:49

Bedrijf is niet fout - recht op verzet

Als je klant bent bij een bepaald bedrijf mag dat bedrijf je bellen voor commerciële doeleinden. Dat staat los van het bel-me-niet register. Als je ook niet door een bedrijf waar je klant bij bent gebeld wilt worden kun je gebruik maken van het 'recht op verzet'. Ik raad je daarom aan om bij het bedrijf, in dit geval een uitgever, uit te zoeken hoe je van dit recht gebruik kunt maken en zo bij alle bedrijven waar je bij bent aangesloten. Als je door een medewerker wordt doorgeschakeld naar het BMN register kun je als het goed is ook via een keuzemenu kiezen voor dit recht op verzet en kun je het in orde maken. Mijn ervaring is dat de meeste mensen wel begrip hebben voor het feit dat 'eigen bedrijven' bellen. Mocht dat niet zo zijn dan is dat recht op verzet er dus.
De uitgever van 'Hoe overleef ik' mag jou dus bellen, benadruk ik nog maar een keer. Dat het niet duidelijk is dat je dochter een andere naam heeft dan jij, vind ik persoonlijk niet zo raar. Dat kan zo'n medewerker niet ruiken. Ik vind het begrijpelijk als even uitgezocht moet worden hoe het dan wel zit.

Fiorucci

Fiorucci

19-05-2011 om 14:32

Klopt wel

Beide bladen zijn van Weekbladpers. In theorie kun je dus ook gebeld worden voor een abonnement op de Opzij of Vrij Nederland.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2011 om 14:43

Precies

Zo is dat.

appel

appel

19-05-2011 om 15:12

Tja

KK: ¨Als je klant bent bij een bepaald bedrijf mag dat bedrijf je bellen voor commerciële doeleinden.¨
Daar ben ik niet van gediend. Dan is het dus heel gemakkelijk.Ik ga dus in het vervolg een vals nummer opgeven (wat cijfers omdraaien), tenzij ik denk dat ze iets met mijn echte nummer kunnen. Als je je via internet aanmeldt, kun je namelijk vaak niet het hokje telefoonnummer leeglaten. Juist omdat ze de klant dan lastig kunnen vallen met allerlei aanbiedingen voor andere producten. Of heel kinderachtig, ik vul het nummer van de eigen klantenservice in.
¨Dat het niet duidelijk is dat je dochter een andere naam heeft dan jij, vind ik persoonlijk niet zo raar. Dat kan zo\'n medewerker niet ruiken¨
Helemaal met je eens. Maar het is anders als de klant de telefoon oppakt met een andere naam dan die caalcentermedewerker verwacht. Even attent zijn en die naam noteren en niet klakkeloos de naam die men zou moeten horen volgens het papiertje gebruiken. Het is geen uitzondering meer dat er mensen met verschillende achternamen wonen op 1 adres. Foutje in de training van de medewerker. Luisteren hoort nl. ook bij dat vak. Ik vind het uberhaupt vervelend als ik bij iedere zin aangesproken wordt met mevrouw appel. Dat doe je in het dagelijkse leven ook niet.

Tirza G.

Tirza G.

19-05-2011 om 15:38

O, dat is heel eenvoudig

Mijn kinderen hebben dezelfde achternaam als mijn man. En ik dus niet. Appel, ik neem aan dat jouw Aardbei nog geen 18 is? Dan ben je er maar weer lekker mee. Errrrrrgerlijk. Wij worden regelmatig gebeld door onze autodealer, ook al zoiets. Voor een leuke borrel om kennis te komen maken met.......brrrrrrrrr. Een autoverkoper aan de telefoon, da's ongeveer het summum van glad.

Tirza

Thera Koninckx

Thera Koninckx

19-05-2011 om 18:00

Telefoonnummer invullen

Ik vul nooit mijn telefoonnummer in, maar om te voorkomen dat een ander telefoontjes krijgt die voor mij bedoeld zijn (omdat ik het met omdraaien van een paar cijfertjes hun telefoonnummer invul), zet ik altijd 06-12345678 neer, dat doet het ook. Ik denk niet dat iemand dat nummer heeft en anders bied ik die persoon hierbij mijn welgemeende excuses aan!

Telefoonnummer invullen 2

Ik heb hem hier al vaker gepost, maar toch... Beroepshalve moet ik vaak bezwaarschriften indienen en dat doe ik meestal per post en per fax. Wie mij een telefoonnummer wil aftroggelen kan het faxnummer van de afdeling bezwaar en beroep van de Amsterdamse sociale dienst krijgen
Voordeel is dat dit niet meteen als nepnummer herkenbaar is - en het is natuurlijk ook geen nepnummer, alleen zit er geen telefoon aan vast.

Leer dus een faxnummer van een niet geheel bevriende instelling uit het hoofd, zou ik zeggen (of neem dat van de Amsterdamse soc. dienst: 020-3465513)

groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2011 om 00:07

Haha

Nummer 0612345678 wordt erg vaak ingevuld Ik vul als het even kan 0600000000 in. Als men iets van mij wil kan het ook via de mail. Dat kan ik lezen wanneer ik wil en weggooien als ik dat wil.
Zo'n tip als van Temet vind ik dan weer minder. Er zit nog steeds een mens aan de andere kant van de lijn en die kan er niks aan doen dat jouw nummer gedraaid wordt. Het geluid van een fax is écht heel naar. Leuk als je daar je pretjes van moet halen, maar het gaat ten koste van de oren van een hardwerkend mens.
Nog een tip: als je een enquête in vult omdat er mooie prijzen beloofd worden en je geeft om die reden toch je gegevens op, dan vind ik persoonlijk dat je zelf verantwoordelijk bent voor het feit dat je naar aanleiding daarvan gebeld wordt. Ik doe ook wel eens met dat soort enquête mee en zodra ik merk dat ik persoonlijke gegevens moet opgeven haak ik af of vul een onzin nummer in. Maar nóóit een bestaand nummer. (dat wordt helaas toch vaak gedaan) Daarmee bezorg je mensen met dat telefoonnummer behoorlijk wat overlast. Ik weet dat daarmee mijn kans op een prijs van de baan is, Dan maar geen mooie prijs. De kans dat je serieus een prijs zult krijgen is toch heel klein. Ik geloof daar tenminste niet zo in.
Geloof me nou... meld je aan bij bel me niet en recht op verzet en het bellen wordt minder. Trucjes verzinnen, waaronder iemand letterlijk zere oren bezorgen, om de zooi te pesten hebben geen zin en vind ik ook niet zo sympathiek.

Fiorucci

Fiorucci

20-05-2011 om 08:15

Maaaar kaaskopje

Eens, maar soms zijn marketing trucs erg ondoorzichtig hoor. Als je stemt bij The Voice of Holland, worden die telnummers doorverkocht aan de Lotto. Dat weten maar weinig mensen.

Maar zij zijn begonnen!

Als er een club is die mij koste wat kost het telefoonnummer wil aftroggelen dan maken ze het er toch echt zelf naar. En als iemand belt en een piep krijgt kan hij/zij de hoorn van het hoofd afbewegen. Die piep is onaangenaam, zeker, maar je maakt mij niet wijs dat die gehoorschade toebrengt als je die hoorn weghaalt. Of het onaangenamer is dan een narrig gesprek waag ik trouwens te betwijfelen. Fax aan de lijn = gesprek afgelopen, klaar dan zou ik denken.

Ik snap dat het voor de medewerkers niet leuk is, maar ik kan er nou eerlijk gezegd ook weer niet echt een schuldgevoel van krijgen. Zo'n ramp lijkt het me ook niet (ik krijg ook regelmatig een fax aan de lijn, als ik me weer eens in een nummer vergis...)

Groeten,

Temet

Wnf

Dinsdag twee maal het WNF aan de lijn ( daar zijn wij inderdaad donateur) 1. Verhogen bedrag donatie: antwoord nee.
2. ( na een jullie hebben vandaag al gebeld, nee mevrouw dit gaat over iets heel anders) een jongedame die een verhaal ophing van een paar minuten over iets nieuws voor kinderen. Het ging over de natuwr, het gaat slecht met de natuwr, zo kunnen kinderen ook wat leren over de natuwr. Antwoord nee bedankt.
Als ze niet twee maal op een dag gebeld hadden was ik op het laatste aanbod misschien wel ingegaan.
Daarna werd ik overigens wel beide keren doorgeschakeld naar het Bel me niet register, kijk dat is dan wel weer positief.

(Natuwr is natuurlijk geen tikfout van mij, ze sprak in een voor mij niet thuis te brengen Randstedelijk dialect)

Precies temet

Hélemaal met je eens En verder houden wij nog maar even een geheim nummer. Dat scheelt behoorlijk in het niet-gebeld worden. En óveral aangeven dat je niet gebeld wil worden...

En bedankt appel

Jouw oplossing heeft dhr. of mw Krijg in ons dorp ook toegepast. Met als gevolg dat wij op ons geheime nummer regelmatig gebeld worden over abonnementen, levensverzekeringen, loterijen, noem maar op. Het bel-me-niet-register is op die manier ook niets waard, want elke keer wordt ons nummer vrijwillig ingevuld, alleen niet door ons.
Dus alsjeblieft, check of het nummer dat je invult daadwerkelijk niet bestaat!

appel

appel

20-05-2011 om 14:00

Een nul

Ik neem altijd na de 06 een nul en na wat vroeger het kengetal heette ook een nul. Die nummers bestaan volgens mij ueberhaupt niet. Wel vervelend dat dat allemaal bij jouw nummer gebeurt.
Uit dit draadje blijkt wel dat het bel me niet register niet helemaal lijkt te werken.

amk

amk

20-05-2011 om 15:26

Het werkt wel

alleen zodra je ergens je nr invult (of de kinderen) vervalt je registratie weer. En dat vergeten ze er even bij te zeggen.

Botweg weigeren je nummer te geven helpt ook

Als je vraagt waarom dat nummer beslist moet en ze weten er zo snel geen antwoord op, dan meld ik gewoon dat ze het blijkbaar niet nodig hebben. Dat lukt ook wel.

Thera Koninckx

Thera Koninckx

20-05-2011 om 17:18

Klopt genista

Als je bijvoorbeeld bij de H&M iets terugbrengt moet je ook je telefoonnummer invullen op de bon. Doe ik nooit. Ik heb nog nooit mijn geld niet teruggekregen. Er heeft al een keer een verkoopster gezegd dat het voor deze ene keer zonder nummer mocht, boffert die ik er ben! Maar op websites bij bestellingen ofzo, is je telefoonnummer een verplicht veld en dan vul ik dus 06-12345678 in.
Dat belmeniet-register heb ik nooit begrepen. De dames en heren zeggen altijd dat ik aan de lijn moet blijven om in dat register opgenomen te worden. Hoezo? Van mij mag je bellen hoor, ik neem alleen niks. En dan vragen ze of ze mogen vragen waarom niet. Eh, neuh. Ik bel hen toch niet?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2011 om 00:25

Bel me niet register

Thera, de dames en heren zijn wettelijk verplicht je dat bel me niet register aan te bieden. Of jij dat wilt doen of niet is jouw zaak. Je mag dan ook ophangen. Het bel me niet register werkt echt, maar alleen als iedereen, ook grapjassen die valse nummers opgeven dus, na de registratie met zijn tengels van dat nummer afblijft. Ik heb vandaag weer een hele rits van dit soort gesprekken bij collega's gehoord. Dan zit men weer bij een totaal verkeerde uit te leggen dat er meneer Poepjes staat bij hun adres en dat men de overlast heel vervelend vindt. Het is dus niet 'collegiaal' naar andere telefoonbezitters toe. a. Ze worden onnodig gebeld, b. hun telefoonnummer moet weer door het bel me niet register.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2011 om 00:38

Temet

Hoe kun je de telefoon van je hoofd houden als die via een koptelefoon op het hoofd zit en je er zonder waarschuwing aan blootgesteld wordt? Uiteraard wordt de verbinding zo snel mogelijk verbroken, maar dan is het dus al gebeurd. Jij doet het jezelf aan als je een verkeerd nummer kiest. Dat doe ik héél soms ook wel eens en dan ben ik alleen maar boos op mezelf.
Hoe zou jij het vinden als iemand elke dag een paar keer zo'n gastoeter in je werkkamer laat tetteren? De eerste keer schrik je en lach je er misschien om, maar na een paar keer heb je het wel gehad denk ik. Klagen is niet de bedoeling, had je maar niet in die kamer moeten gaan werken.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2011 om 00:42

Fiorucci

Niet om jou hoor, maar in het algemeen, verbaas ik mij over hoe mensen overal aan mee doen zonder alles te lezen. Met goed lezen kom je achter de voorwaarden en blijkt dat je hád kunnen weten waar je je medewerking aan verleent. Ik bel dus nooit om te stemmen. Ik geef nooit mijn telefoonnummer af, tenzij ik er baat bij denk te hebben. Ik doe nooit mee met van die tv-kwisjes waar je moet bellen voor A of B om een tuinschaar te kunnen winnen.

NaShA

NaShA

21-05-2011 om 08:25

Eens met kaaskopje

ik werk ook op een callcenter, al is het dan inbound. Maar omdat wij ook te maken hebben met juridische aangelegenheden komt het nog weleens voor dat iemand een fax moet sturen en per ongeluk het telefoonnummer op zijn fax intoetst. Die kregen wij dan onvoorbereid binnen en op zo'n koptelefoon komt dat inderdaad behoorlijk hard aan! En je bent altijd even te laat met het meteen van je oren halen. Doet echt pijn!
Net als een telefoonnummer op je mobiel intoetsen! Dat hebben mensen vaak ook niet in de gaten! Die piepjes doen echt pijn aan je oren en omdat je dat nummer niet in 1 keer kan noemen, kan ik ook niet de koptelefoon afdoen....

Fiorucci

Fiorucci

21-05-2011 om 09:04

Maar kaaskopje

Hoe weet iemand die stemt dan dat de nummers doorverkocht worden? Dat vertellen ze er echt niet bij in dat programma!

amk

amk

21-05-2011 om 14:05

Maar fiorucci

dat staat onder in beeld! in van die hele kleine lettertjes dat je voor dat je belt eerst de voorwaarden moet lezen op website X. Maar die je niet kunt lezen als je niet een beamer gebruikt en je hele wand gebruikt als tv.

Niet dat iemand dat doet, maar ja, je bent wel gewaarschuwd, en met het bellen ga je accoord met die voorwaarden.

Fiorucci

Fiorucci

21-05-2011 om 14:13

Amk

Dat zal ongetwijfeld, maar zoals ik al zei: het wordt niet verteld in het programma.

Kleine lettertjes

Zulke kleine en expres moeilijk vindbare lettertjes vallen wat mij betreft gewoon onder de noemer "iemand erin luizen". Blegh, eerst die algemene voorwaarden zo ontoegankelijk mogelijk maken en vervolgens roepen dat ze je echt mochten bellen omdat het in de voorwaarden staat en je daar dus mee akkoord bent gegaan. Dat is net zo stomvervelend als het verplicht stellen om een telefoonnummer te geven en vervolgens te gaan bellen "omdat je daarmee akkoord bent gegaan". Het is gewoon een akelige manier van mensen hun nummer aftroggelen en dat vervolgens misbruiken. Sorry als ik dan geen medelijden heb met degene die een fax aan de lijn krijgt.

Fiorucci

Fiorucci

21-05-2011 om 17:24

Tuurlijk, genista,maar.....

Bij winkels wordt je soms ook belazerd waar je bij staat, reageer je dat dan ook af op de cassiere?

Biene M.

Biene M.

21-05-2011 om 19:01

Maar fiorucci

Je hoeft dat werk toch niet te doen? Hoef je iemand zijn daden niet kwalijk te nemen als hij ze uit hoofde van zijn functie verricht?

Fianna

Fianna

21-05-2011 om 19:52

Biene

'Je hoeft dat werk toch niet te doen? '

Niet helemaal mee eens. Soms heb je geen keuze, als er geen ander werk te krijgen is en je toch echt een inkomen wilt hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2011 om 21:14

Genista

Zulke kleine en expres moeilijk vindbare lettertjes vallen wat mij betreft gewoon onder de noemer "iemand erin luizen". ===
Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Ik vind dat je je kinderen ook al vroeg moet leren die voorwaarden te zoeken en te lezen. Eenmaal volwassen zou je al moeten weten dat dit soort streken er helaas bij horen.
Toch vind ik het een vorm van bewust pijn doen als je iemand die jou moet bellen aan harde geluiden blootstelt. Die heeft jouw je nummer niet afgetroggeld. Er zijn andere manieren. Zorg dat je geregistreerd staat, via het recht van verzet en bij bel me niet. Let zelf op waar je je nummer achterlaat. Ik word amper gebeld en dat is niet omdat ik zo uniek ben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.