Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

21-04-2012 om 21:26

Verkiezingen: ga je anders stemmen?

Wat ik graag wil weten: ga je nu anders stemmen dan de vorige keer of keren en zoja waarom en van welke partij naar welke partij?

Eventueel met andere nick natuurlijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sp

sp

21-04-2012 om 21:31

Nee hoor

ik blijf bij mijn keuze.

Nuzo

Nuzo

21-04-2012 om 21:53

Pfff

Ik weet het nog niet. Ik stemde altijd Groen Links, maar nu denk ik toch aan Diederik Samsom. Eens zien wat er gaat gebeuren de komende tijd. Ik verwacht dat de Tweede Kamer nu een begroting in elkaar gaat zetten. Dat is interessant om te volgen, denk ik.

Trix

Trix

21-04-2012 om 21:55

Nee

Ik stem mijn hele leven al op dezelfde partij, met uitzondering van de 1e keer, toen de vader van een vriendin verkiesbaar was voor de gemeenteraad. Dat hij van de VVD was, waar ik dus niet op stem, was voor mij als 18-jarige tiener totaal niet belangrijk...

Maylise

Maylise

21-04-2012 om 22:02

Weet ik (nog) niet

Dat weet ik nog niet. Ik stem de laatste jaren Groen Links maar ik heb nog niet besloten of ik dat deze keer weer gaan doen. Eerst maar eens horen waar ze als plan mee komen. GL was de afgelopen jaren een wel aardige weg ingeslagen vond ik; redelijk beschaafd, sociaal maar tevens ook economisch aan de wat meer liberale kant. Mochten ze nog steeds zo door gaan kunnen ze weer mijn stem krijgen.

Anders wordt het nog nadenken...

Ik ben behoorlijk liberaal maar de VVD vind ik altijd net niet. Ze roemen zich wel op liberaal te zijn maar ik vind ze zelf vrij conservatief. Daarnaast heb ik ook niks met die obsessie met auto's, snelwegen en dergelijke van de VVD.

D66 of PVDA zou dan eerder tweede keuze worden. Beide wel eens gestemt in het verleden.

CDA zal het denk ik niet worden. SP ook niet. Te parochiaal en te weinig internationaal. Christenunie vind ik best een sympatieke club maar zolang ze de Heibelbergse Catchemis in hun grondbeginselen hebben staan zal ik er niet op stemmen al hebben ze zeker punten waar ik mee in overeenstemming ben.

SGP en PVV worden het sowieso niet.

Dus Groen Links, D66 of PVDA zal het wel worden.

Ik vind het trouwens helemaal niet zo geweldig als dit kabinet gaat vallen. Dan ligt de hele boel weer 6 maanden stil. Maatregelen die genomen moeten worden blijven op de kast. Dat hele geintje gaat allemaal heel veel geld kosten.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-04-2012 om 22:16

Denk het niet

Vorige keer GroenLinks gestemd maar toen zat Femke daar nog. Denk niet dat ik daar nu weer op zou stemmen. Twijfel tussen D66 en PvdA, maar ze gaan zich nu natuurlijk allemaal profileren dus kunnen we mooi zien wat alle partijen nou precies willen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-04-2012 om 22:17

Het antwoord op de vraag moet dus zijn: Ik denk het wel

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-04-2012 om 22:44

Waarom zeg jij niet welke partij?

Sjansje

Sjansje

21-04-2012 om 23:06

Hetzelfde

Dus weer sp!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 01:29

Nee

Ik heb besloten dat ik niet meer heen en weer switch. Ik blijk toch altijd weer bij de PvdA uit te komen. Ik ben er om die reden pasgeleden zelfs lid van geworden.

Zonder andere nick, want het tijdstip verraadt mij toch wel

Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-04-2012 om 09:08

Net als izar

Ik zou wel eens strategisch kunnen gaan stemmen deze keer. Ik weet het nog niet echt, ik beslis altijd tijdens het wandelingetje van mijn werk naar het stemhok.

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 09:20

Poeh....

Ik weet het nog niet. GL niet denk ik,ik ben daar niet zo van onder de indruk de laatste tijd. Misschien wel strategisch, Pvda dus. Zal ook afhangen van de plannen die verschillende partijen zullen hebben tav studiefinanciering. Eigenbelang in mijn geval, dat zeg ik eerlijk, met een student in huis en twee aanstaande studenten.

Voor het eerst strategisch

Denk ik. Ben er nog niet uit, maar we hebben nog de tijd
Heb mijn hele leven GL gestemd, overweeg nu dus PvdA. Dit nooit weer. Ik hoop zo dat er een wat linkser kabinet kan komen, en dat die sufferds (als ze samen een meerderheid kunnen behalen) het dan niet uit hun handen laten vallen. Want daar ben ik dan nog wel een beetje bang voor, dat de partijen op links het niet eens worden en Rutte-mij-passen-geen-pretenties toch nog aan zet zal zijn. Zul je zien dat het CDA gretig aanschuift. Wat christelijke gedoogpartners erbij en we zijn terug bij af.
Mij bekroop gisteren de gedachte dat Wilders dit van meet af aan van plan is geweest. Het kán toch haast niet anders? Die heeft gewoon gedacht: ik ga een end met ze mee, verzin een nieuwe doelgroep (AOW'ers) en laat dan vlak voor het moment suprême alles vallen om die nieuwe doelgroep te laten zien dat ik mijn rug recht houd en voor hen opkom. Circus. En dat kost dan bakken met geld en tijd. Bah.

krin

krin

22-04-2012 om 11:09

None of the above

Ooit een film gezien waarin iemand verkiezingen won door een 'anders, namelijk' programma op te zetten. Naar zoiets verlang ik, en D'66 is niet anders namelijk genoeg, met hun kroonjuwelenverhaal. Bij alle partijen heb ik het gevoel dat ze hun directe stemmenwinst belangrijker vinden dan langetermijnoplossingen. Ik zal dus nog even moeten afwachten bij wie die reflex het kleinst is. Wel links van het midden; de VVD heeft weliswaar ferme plannen, maar wat mij betreft niet de goede kant op.
Overigens vind ik het een ramp als we tot ver in het najaar zouden moeten wachten. Geheugens zijn kort, en dat Wilders stemmen kan trekken heeft hij al bewezen.
Alle partijen willen nog net iets liever herkozen worden dan grote stappen zetten, en dat schiet niet op. None of the above, dus, en dus zal ik voorlopig nog zweven. Tot e een partij komt die Dwars '12 heet en de daadkracht van de VVD combineert met het groene cosmopolitische van GL en de nuance van D'66 en het sociale hart van de PvdA. Zoiets. Iemand interesse?

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 12:09

Waarom zou jouw keuze noemen je steekproef verknallen? Kom op zeg.

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 12:44

Ja nee hoor, daar word ik veel te nieuwsgierig van!)

Trix

Trix

22-04-2012 om 13:16

Sorry hoor p

Sorry hoor, wist niet dat je boos werd Ik dacht dat de vraag was, ga je anders stemmen? En daarop heb ik geantwoord NEE... Ik stem al mijn hele leven D66, met uitzondering van die éne keer dan, en zal daar ook de komende verkiezingen op stemmen. Gewoon omdat ik het een beschaafde partij vind, met oog voor, voor mij, belangrijke zaken als bv. onderwijs. Weinig gezeur ook in die partij met opstappende kamerleden, machtsspelletjes etc.

Tirza G.

Tirza G.

22-04-2012 om 14:55

Precies trix

Ik heb al een aantal keren D66 gestemd en ik vind Pechtold een ver-a-de-ming. Eindelijk eens iemand die na kan denken en naar het schijnt zelfs partijoverstijgend en op langere termijn. En: de enige die van leer bleef trekken tegen Wilders, en dan ook nog beschaafd. Ik weet het nog niet helemaal zeker, ik kijk even naar wat anderen te bieden hebben, maar ik word sowieso al niet blij van een PvdA (hádden ze een integer mens met beschaving aan het roer, sturen ze hem naar huís) - en rechts ga ik niet

Tirza

Petra.v.S.

Petra.v.S.

22-04-2012 om 15:16

Ja ik ga zeker anders stemmen

want ik heb de vorige keer PVV gestemd en dat ga ik zeker niet meer doen
dit keer ga ik SP stemmen denk ik

koentje

koentje

22-04-2012 om 15:42

En ik twijfel

altijd tussen groen links, pv/da, sp en ook wel eens D66.... Nu weet ik het niet. Maar ik denk dat Samson of Emieltje een goede kans maken. Hebben jullie voor jezelf duidelijk hoe belangrijk het is of je de partijleider sympathiek en vertrouwen wekkend vind? Ik heb bijv. het idee dat als Cohen er nog zou zitten ik pv/d a buiten beschouwing zou laten.

Vic

Vic

22-04-2012 om 15:47

Brrrrr

Van Diederik Samsom krijg ik de kriebels, en niet in de positieve zin van het woord. Ongelooflijk dat de PvdA-achterban hem heeft gekozen als lijsttrekker. De zelfingenomenheid en arrogantie straalt er vanaf. Ik ga trouwens gewoon weer VVD stemmen en hoop dat er tzt nog een beetje coalitie mogelijk is. Het ziet er vooralsnog niet best uit.

koentje

koentje

22-04-2012 om 16:27

Tja, vic

daar krijg ik nou weer de kriebels van.... VVD!

sp

sp

22-04-2012 om 16:28

Jeetje vic

nee, Rutte en Verhagen zijn niet arrogant zeker?

Vic

Vic

22-04-2012 om 17:13

Smaken verschillen

Nou ja zeg! Dat kan toch, dat ik iemand onsympathiek vind? Roemer vind ik wel een prima vent. Stem ik ook niet op, maar hij komt wel goed over.

eens met VIC

eens met VIC

22-04-2012 om 17:36

En daar krijg ik nou de kriebels van

dat je hier altijd maar links georentieerd moet zijn want anders val je buiten de boot. Reden waarom mensen afhaken en ook OOL ontvolkt, je mag moet de algemene mening delen. Zeg je niet wat de goegemeente wil dan krijg je ze over je heen.

krin

krin

22-04-2012 om 17:41

Arrogant en zelfingenomen

Koentje vroeg in hoeverre je de antipathie of sympathie voor een lijsttrekker laat meewegen.. Meer dan ik wil weten, misschien.
Zo valt CDA zeker af wegens Verhage, ik stem niet op een lid van het huis Slytherin. Rutte vind ik best charmant, voor een korpsbal, trouwens. Al zit hem dat deels waarschijnlijk ook in het contrast met Balkenende. Samsom vind ik ook niet je dat. Mij te SP'erig, en van de SP moet je het in activisme en populisme niet willen winnen als PvdA. Ik was gesteld op Cohen, mede omdat hij op de huisarts lijkt die me op de wereld heeft gezet en tot mijn achttiende mijn ha is gebleven. En ik mis Femke ook, die belichaamde de frisheid van GL, wat mij betreft.
Dus ja, uitstraling speelt onderhuids zeker mee.

Fiorucci

Fiorucci

22-04-2012 om 18:19

Kriebels

Ach ja, ik krijg weer de kriebels als links overal de schuld van krijgt, alsof ze al decennialang niks doen dan regeren.

Vic

Vic

22-04-2012 om 18:32

Krin

Leuke typering van Verhage Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat hij blijft zitten als lijsttrekker. Tenminste, ik hoorde geluiden dat het CDA eigenlijk nog niet klaar was voor verkiezingen. Wat mij betreft schuiven ze De Jager naar voren. Die vind ik dan wel weer sympathiek.

Vic

Vic

22-04-2012 om 19:08

Izar (o.t.)

Nee zeker niet. Ik heb er niet altijd zin in om als enige een afwijkende mening te geven, maar het moet toch gezegd worden Het verbaast me ook wel, dat hier zo'n links blok hangt. In mijn omgeving is dat veel meer gevarieerd, met een meerderheid voor rechts van het midden.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2012 om 20:01

Joyeux

Eigenlijk is het een typische pestkop: grote bek, veel uiterlijk vertoon, maar als het er echt op aankomt, hard wegrennen.
===
Of zoals mijn man zei: hij is vast enorm gepest op de lagere school en heeft zijn pesters toen gedreigt met 'wach maar er komt een dag dat ik jullie allemaal de baas ben!'

mix

mix

22-04-2012 om 20:28

Vic

je bent niet de enige hoor, ik ben niet links. Alleen heb ik door ervaring ondervonden dat over politiek discussieren eigenlijk (vaak)alleen "rustig/prettig" kan verlopen als je het met elkaar eens bent. Ik meng me in real life al niet in dit soort discussies en op een forum voel ik daar al helemaal de drang niet toe. Ik denk er gewoon het mijne van

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.