Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Truusje

Truusje

30-09-2010 om 16:50

Wat ga jij merken van het regeerakkoord...

Okee, nog niet alles is duidelijk, maar wat ga jij merken van het regeerakkoord?

Ik ben ambtenaar met een tijdelijk contract en wordt er dus uitgebonjourd. Direct gevolg van dit kabinet maar gelukkig wordt er niet getornd aan ww-recht. Ben ik nu een pech of geluksvogel? Drie kinderen waarvoor ik nog veel kinderopvang nodig heb. Gelukkig mag ik dan wel weer 130 op de snelweg (is dat nu om Femke te pesten?). Helaas gaat er weer gerookt worden in cafés...

Bovenal, maar laten we het daar dan eens niet over hebben, denk ik dat dit kabinet binnen een jaar naar de haaien is. Veel zorgen maak ik me ook om onze internationale positie als Wilders aanblijft.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Oud-links

Oud-links

30-09-2010 om 17:04

Die spanning

die spanning op die gezichten van Verhage en Rutte toen Wilders begon te praten...ze zijn er helemaal niet zeker van, van deze man.

Die 130

Serieus: wat is daar nou de gedachte achter, die 130 km op de snelweg? Weet iemand dat?

reina

reina

30-09-2010 om 18:38

Geerke

Daar hadden we het nou net over tijdens het eten, volgens mij alleen maar een gebaar naar 'het volk', alsof de te-hard-rijders zich nu opeens wel aan de maximumsnelheid gaat houden.....

Dat vinden veel mannen leuk toch,

hard rijden? Rare regel.

Waarom verdorie geen kilometerheffing??

Dat roken dat ineens weer mag; vreemd.

Dan de zorgtoeslag naar beneden en de zorgbijdrage omhoog - dat merken we allemaal.
Die kinderopvangregeling.
Studiefinanciering slechts tot bachelor. Heb je pech als je die fase al na drie jaar bereikt, moet je daarna alles zelf betalen / lenen.

Hoezo dierenpolitie? Is daar ineens geld voor?

Van 150 naar 100 kamerleden - dan komen er dus ook minder partijen lijkt me. Tja, ik weet nog niet wat ik daarvan vind.

Ze kunnen wel allerlei ambtenaren ontslaan, maar die moeten toch weer ander werk vinden. Als er minder ambtenaren zijn, betekent dat misschien ook dat werk langer blijft liggen? Of dat mensen (duur) moeten worden ingehuurd?

Bezuiniging bij publieke omroep - daar hoorde ik Hagoort verstandige dingen over zeggen, dus oke.

Nou, ik ga het allemaal nog eens doorlezen. Wat mij betreft houden de CDA-dissidenten hun poot stijf, zorgt de SGP níet voor extra steun en gaat het hele rechtse feest niet door!

Bromvlieg

Ben het met je laatste regel meer dan eens!
Die studiefinanciering, daar hebben we dan nog mazzel mee. De meeste andere partijen wilden daar alleen nog maar een lening hebben. Jaaaa ook die fijne D66 onderwijspartij! Het is een van de weinige positieve dingen van de PVV vind ik, dat ze niet aan de studiefinanciering wilden komen. Dus echt, in een paars Pplus kabinet bijvoorbeeld, waar ik véél meer in zou zien, was wel die stufi onderuit gegaan.

Bastet

Bastet

30-09-2010 om 19:20

Geerke

Dat is de truc van Wilders,zeggen wat het volk wil horen en zo ruimte scheppen voor je anti islam beleid....
Ik mis de investeringen in onderwijs,dat is zo belangrijk als je je economie wilt vebeteren.

greg

greg

30-09-2010 om 19:53

Veel te veel

Een korte scan levert al heel veel op:

- beperking van het basispakket, waarbij nog onduidelijk is wat er allemaal uit gaat, maar Antidepressiva en anti-allergiemedicijnen zijn volgens mij al genoemd, en worden hier beiden gebruikt.

- eigen bijdrage voor tweedelijns ggz (en dat maal 2 voor dit gezin)
- beperking van het aantal sessies bij de psycholoog tot vijf per jaar (en de huidige 8 is al te weinig)
- alleenstaande oudertoeslag alleen nog als je een kind onder de 12 hebt.
- de verhoging van het kindgebondenbudget wordt per 2012 weer ongedaan gemaakt.
- kindgebonden budget vanaf 2012 alleen nog voor de eerste twee kinderen.

Alles bij elkaar zit ik hierbij al op zo'n 5% van mijn inkomen.

greg

greg

30-09-2010 om 19:53

Veel te veel

Een korte scan levert al heel veel op:

- beperking van het basispakket, waarbij nog onduidelijk is wat er allemaal uit gaat, maar Antidepressiva en anti-allergiemedicijnen zijn volgens mij al genoemd, en worden hier beiden gebruikt.

- eigen bijdrage voor tweedelijns ggz (en dat maal 2 voor dit gezin)
- beperking van het aantal sessies bij de psycholoog tot vijf per jaar (en de huidige 8 is al te weinig)
- alleenstaande oudertoeslag alleen nog als je een kind onder de 12 hebt.
- de verhoging van het kindgebondenbudget wordt per 2012 weer ongedaan gemaakt.
- kindgebonden budget vanaf 2012 alleen nog voor de eerste twee kinderen.

Alles bij elkaar zit ik hierbij al op zo'n 5% van mijn inkomen.

sp

sp

30-09-2010 om 21:31

In werk en geld ook een draadje begonnen

en daarin:

Heb het nog niet intensief bekeken, weet wel dat ze de WW en ontslagrecht ongemoeid laten voorlopig (goed besluit). Maar wat ik wel zag, de bijstand zal een forsen verandering ondergaan. Kun je nu nog bijstand aanvragen als je ergens inwoont, ingeval van scheiding bijvoorbeeld, en worden dan de inkomens van de hoofdbewoners niet meegenomen, is dat straks dus anders. En om een woning te krijgen moet je vaak aantonen dat je inkomsten (of bijstand) hebt, en zonder ander adres dus geen WWB. Lekkere spagaat.

sp

sp

30-09-2010 om 22:24

Over het terugbrengen van de 2e kamer

van 150 naar 100, dit schijnt niet eens zomaar te kunnen. Er zal een wijziging in de grondwet nodig zijn begrijp ik? en daarvoor is een 2/3 meerderheid in de 2e kamer noodzakelijk. Lekkere belofte als je nu al weet dat dat er nooit door zal komen.

Oud-Links

Oud-Links

30-09-2010 om 22:54

Pgb afgeschaft

Lees ik nu dat het pgb afgeschaft gaat worden?

sp

sp

30-09-2010 om 23:14

Niet er uit kunnen halen

maar volgens mij niet hoor, bleef dat juist gehandhaaft, alleen komt er geen cent bij begreep ik er uit (stond er iets wolliger, maar ach)

Ja sp ik moest ook lachen om die 100 kamerleden

Je kunt niet het orgaan dat jou controleert terugbrengen in grootte, dat slaat nergens op. Dacht al meteen: dat mag niet zomaar. Beetje naief om dat dan zomaar te noemen in je regeerakkoord.

Intolerantie, verzuring, armoede

heb gisteren bijna zitten janken op de bank. VRESELIJK het gaat dan echt gebeuren, wat een klotenland wordt dit. IS DIT NOU WAT NL VERDIEND ? Onmenselijk asielbeleid, krimp van cultuur (TERWIJL DAT JUIST zo'n belangrijke verbindende factor kan zijn en zo de economie en maatschappij verder helpt). Ik ga echt niet zitten klagen over de kinderopvang die hier duurder wordt, en dat de zorgverzekering ook stijgt, 100 per maand bezuinigen kan hier gelukkig nog wel. Daar en tegen, de mensen in de bijstand gaan er zo vreselijk op achteruit, echt beschamend.

En dan dat we 130 mogen gaan rijden, wauw zeg, nou geweldig dat zal wel zo'n enorme bijdrage gaan leveren voor onze toekomst,, echt jemig wat hebben we hier als maatschappij toch geweldig veel aan...

Ik hoop dan maar ZO ontzettend hard dat NL volgende keer wel met hart en hoofd stemt.

greg

greg

01-10-2010 om 10:54

Bijstand met honderden euro's verlaagd..

Uit de CPB doorrekening:

De bijstandsuitkering wordt vanaf 2012 in 20 jaar verlaagd. In de berekening van het sociaal
minimum wordt niet langer met tweemaal de algemene heffingskorting gerekend, maar
eenmaal. Door de hogere belasting- en premiedruk daalt het sociaal minimum, dat als basis
dient voor de bepaling van de bijstand, uiteindelijk met ongeveer 2000 euro op jaarbasis.

Ja precies greg

en daarmee moet een moeder in de bijstand het dus met dik 150 per maand minder doen wat simpelweg gewoon niet kan. Wat verwacht dit extreem rechtse kabinet van haar burgers, dat we het buiten de overheid maar moeten oplossen met burgerinitiatieven ? Dat ik ipv belasting in voeding voor anderen een structurele bijdrage ga leveren ? Zal ik dan maar voortaan van elk brood 5 sneetjes op een bordje op straat neerleggen, met een briefje erbij "pak maar hoor het is vers".

En ja heel fijn, allen die op pvv, cda en vvd heben gestemt, hartelijk dank. Als straks de armoede overal om jullie heen zichtbaar is dan moeten jullie maar snel je gordijntjes dicht doen en je hoofd afwenden.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

01-10-2010 om 11:25

Mooie dag

Het was een mooie dag gisteren. Eindelijk eens een regering die gaat doorpakken. Flinke bezuinigingen zonder al te veel ingrijpende maatregelen voor de gewone bevolking is gewoon een erg goede prestatie. Het had wat harder gemogen op het gebied van immigratie en integratie, maar het is hoe dan ook een enorme vooruitgang. Meer politie, meer ouderenzorg, strenger straffen; het klinkt mij, en een meerderheid der Nederlanders, als muziek in de oren!

Ach man hou toch op

de daadkracht qua bezuiningen is nihil, dus wat jij als doorpakken ervaart zie ik als een inhoudelijk loze boodschap. De inhoud ontgaat jou en een groot deel van NL volledig, zal wel een gebrek aan daadwerkelijke interesse zijn.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

01-10-2010 om 11:47

Manda

"de daadkracht qua bezuiningen is nihil, dus wat jij als doorpakken ervaart zie ik als een inhoudelijk loze boodschap. De inhoud ontgaat jou en een groot deel van NL volledig, zal wel een gebrek aan daadwerkelijke interesse zijn."

Wat een zwaktebod, maar goed, dat is ook een manier van discussieren, mensen die het niet met je eens zijn wegzetten met opmerkingen dat hen de inhoud ontgaat etc. Misschien ontgaat jou wel iets van de inhoud?

greg

greg

01-10-2010 om 11:51

Lees de akkoorden marc

Marc lees de akkoorden en durf dan nog eens te zeggen dat de bezuingingen weinig betekenen voor de ouderen en de hardwerkende bevolking.

Zie hoeveel bezuinigingen juist ouderen gaan treffen (bijvoorbeeld door de veel hogere eigen bijdragen in de AWBZ, juist ondermeer voor die ouderen die aangewezen zijn op het verpleeghuis). Zie hoe hardwerkende ouders getroffen gaan worden. Zie hoe het alleenstaande ouders onmogelijk gemaakt wordt om rond te komen.

En ja de echt rijken worden nauwelijks geraakt door dit beleid. Schokkend in een tijd dat iedereen moet inleveren.

Bastet

Bastet

01-10-2010 om 11:55

Mark

Wat lees je selectief.Juist hardwerkende ouders met een laag inkomen,bejaarden en zwakkeren worden getroffen.
De rijke medemens merkt hier niks van en stemt lachend op Rutte.

Wajonger

Wajonger

01-10-2010 om 13:16

Ik ben heel benieuwd

Ik ben heel benieuwd wat het regeeraccoord gaat brengen voor ons persoonlijk en ook de mensen om ons heen. Ik word er wel bang van voor de toekomst. Ik heb zelf een wajong uitkering, ben al jaren 80 tot 100% afgekeurd. Als ik kon werken deed ik dat, ik probeer mijn steentje bij te dragen door vrijwillergs werk van een paar uur per week. Mijn man verdient ook geen top inkomen. Mijn medische kosten mag ik al weinig meer aftrekken, hulp in huis is al jaren van de baan, niet te betalen en eigenlijk wel nodig met mijn handicap, de zorgtoeslag wordt ook minder, maar de eigenbijdrage en zorgverzekering gaan omhoog. Ik denk dat wij straks ons zeer gewone rijtjes huis kunnen gaan verkopen als het maar steeds minder en minder wordt. Maar ook de mensen om ons heen, diverse één ouder gezinnen, ik denk dat hun het ook heel zwaar gaan krijgen.

Dat we allemaal moeten inleveren snap ik, maar ik walg er van dat het dus weer de minima en de midden inkomens treft en de "rijkere" mensen er weinig tot niks van gaan voelen.

En bedankt VVD, CDA en PVV!!!!

Een wajonger

fladder

fladder

01-10-2010 om 13:18

Hm...

Met de bijstand als eeuwig zwaard van Damocles boven mijn hoofd en een op de langere termijn zeer onzekere toekomst voor me heb ik gisteren wel even zachtjes gezongen: "Hope I die before I get old..."
En als ik denk aan mijn zorgenkinderen, aan hun toekomst, kan ik wel janken...

Sascha2

Sascha2

01-10-2010 om 14:25

Tsss

Ik heb net een stukje van het regeerakkoord zitten lezen en krijg de kriebels.
De berekeningen van het CPB kloppen niet, in ieder geval niet voor wat betreft de bezuinigingen op kinderopvangland. Het CPB gaat uit van een verlaging naar 6 euro, terwijl het regeerakkoord spreekt van een verlaging naar 5 euro.
Dan de opmerkingen dat de tweede en eerste kamer inderdaad kleiner worden, dat kan toch niet zomaar? Om dat dan zo in het regeerakkoord te zetten, toe maar. Lijkt erg op de beloftes die tijdens de verkiezingen lukraak vol overtuiging gedaan werden (zo zou er per 1-7 een kabinet zijn... vol overtuiging).
Vervolgens mag je voortaan 130 rijden op de snelwegen. Buiten het feit dat dat naar mijn mening erg milieubelastend is, zie ik het alleen maar als spekpot voor de overheid. Want de accijnzen op brandstof gaan omhoog. Als je voortaan overal 130 mag rijden, zul je meer brandstof verbruiken en dus meer moeten tanken. Zie hier een inkomstenbron voor de overheid.
Al met al vind ik het erg naar, dat er beloftes gedaan worden, zaken worden voorgehouden etc. die of niet kloppen of niet bereikt kunnen worden. Grrr, en dan te denken dat de gevolgen voor de zwakkeren van de samenleving onwijs groot zijn. Bah

Sascha2

Sascha2

01-10-2010 om 14:27

Was te snel

De rest van het akkoord heb ik even niet gelezen, omdat de tijd me nu ontbreekt. Dat er bezuinigd moet worden, dat begrijp ik. Maar dat het op deze manier moet, vind ik niet juist. Zorg, onderwijs, sociaal vangnet... dat zijn pijlers van de samenleving en daar moet je niet op deze manier op bezuinigen!

Iris

Iris

01-10-2010 om 14:46

Maximumsnelheid

Waarom we nu 130 mogen? Wel dat is simpel uit te leggen. Mensen die goed in de slappe was zitten willen dat graag laten zien door in een dikke dure auto te rijden, en heel vaak zijn dan vvd en cda stemmers. Dus om die mensen tegemoet te komen, (waar heb ik anders die dure auto voor als ik er niet hard mee mag rijden?) Dat is mijn verklaring. Voor het milieu is het ook nog eens slechter, maar in het regeerakkoord schijnen maar 15 regels over milieu te staan. Dat is niet belangrijk kennelijk. Ik hoop dat ze het niet lang uithouden.

130

Tja, die 130. Popi op een koopie, lijkt me. En trouwens, waren er niet teveel files? Dus dan kan je geen 130. O nee, die files gaan ze natuurlijk ook oplossen door heel Nederland te asfalteren.
Als ik het goed hoorde (maar ik zat ondertussen ook wat anders te doen) zei Rutte iets over dat agenten zich dus niet meer bezig gingen houden met zinloze bonnetjes oid, alsof er nu hordes mensen worden beboet voor minder dan 10 km te veel. En alsof niet diezelfde mensen in dat geval nu 10 km harder gaan rijden en dus nog steeds kunnen worden beboet.
Maar goed, ik kan het dus verkeerd gehoord hebben.

Tjonge, men mag 130. Nou, als mensen daar blij van moeten worden is de rechtse Nederlander ook gauw tevreden...

Groeten,

Temet

greg

greg

01-10-2010 om 16:33

Nee de agenten niet..

De agenten hoeven strak geen bonnetje meer te schrijven.. maar dat betekend niet dat je minder kans hebt op een snelheidsboete.

Uit de financiële onderbouwing:
9. Door structureel gebruik te maken van automatische nummerplaatherkenning (ANPR) wordt 14
mln. aan extra strafrechtelijke inkomsten gegenereerd.

Nog steeds zo blij met dit kabinet Marc? Of ben je nog steeds de stukken aan het lezen om zo te ontdekken dat de presentatie gister van de drie mannen op zijn minst dubbelzinnig is te noemen.

reina

reina

01-10-2010 om 16:48

Mark?

Ik ben bang dat juist 'de gewone bevolking'graakt gaat worden door het accoord waar jij zo blij van wordt! En weet e hoeveel de politie meer wilde en wat ze gekregen hebben?? Onderwijs vind jij vast niet belangrijk? Strengere staffen? Laat de PVV-ers maar oppassen, want gister was er alweer een PVV-er die zijn handjes niet thuis kon houden, kijk, dat wekt vertrouwen voor de toekomst....

reina

reina

01-10-2010 om 16:50

Wajonger

Ja, jij bent straks de dupe, niet de rijke VVD-er met een duur huis en een dikke BMW onder zijn kont (die krijgt geen hypotheekrente-aftrek, wel meer asfalt en hij mag harder rijden, hoera!!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.