Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

landrot

landrot

27-07-2010 om 16:43

Zeilmeisje mag vertrekken

http://www.nu.nl/binnenland/2300952/groen-licht-zeilreis-laura.html

Ben benieuwd of het nu nog zo leuk is, nu het mag.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
landrot

landrot

28-07-2010 om 22:47

Ik wens ook niet dat het fout zal gaan

ik geef alleen maar aan, misschien moet er iets fout gaan voor de ogen opengaan voor de gevaren. Ik geloof zonder meer dat ze goed kan zeilen, dat is ook niet wat ik vrees. Maar er zijn nog wel andere gevaren te bedenken. Hoe dan ook, we zullen zien.

landrot

landrot

28-07-2010 om 23:15

Naief

is iemand die denkt dat een meisje van 14 voldoende kan overzien welke gevaren zij allemaal kan tegenkomen op haar reis.

is iemand die denkt dat een meisje van 14 voldoende zelfdiscipline heeft dat ze 2 jaar lang netjes haar schoolwerk zal blijven doen.

DAT is naief.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-07-2010 om 23:18

Zucht

"misschien moet er iets fout gaan voor de ogen opengaan voor de gevaren"
Maar je blijft er vanuit gaan dat zij die gevaren niet onder ogen ziet. Landrotje, dit meisje weet beter wat zij kan verwachten dan wij hier met z'n allen bij elkaar. Natúúrlijk neemt zij risico's. Maar we wonen toch in een vrij land, waarin we zelf mogen bepalen of we wel of geen risico's willen lopen (tenzij de wet het verbiedt).

landrot

landrot

28-07-2010 om 23:22

Vraag ik me af

of zij beter weet wat zij kan verwachten. Verwachtte het australische meisje zo'n storm dat haar boot beschadigd raakte? Vast niet.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-07-2010 om 23:38

Hoezo niet?

"Verwachtte het australische meisje zo'n storm dat haar boot beschadigd raakte? Vast niet."
Vast niet? Vast wel! Iedereen die zeilt, weet dat zijn boot beschadigd kan raken tijdens een storm. Dat is een risico dat zó overduidelijk is, natuurlijk houd je daar rekening mee. Maar dat betekent niet dat je daarom maar thuis moet blijven zitten. Iedere parachutist weet dat de volgende sprong zijn dood kan betekenen. Iedere bergbeklimmer weet dat de volgende beklimming verkeerd kan aflopen. Het verschil tussen jou en deze mensen is waarschijnlijk dat jij die risico's niet wil lopen - en zij wel. Idem voor de risico's die je aanvaardbaar vind voor je kinderen. Hier op het forum zijn ouders die hun dochters, zelfs als zijn ze 18 jaar, NOOIT alleen in het donker over straat laten gaan. Anderen hebben daar een stuk minder moeite mee en vinden het zwaar overdreven. Zijn die ouders of dochters naïef? Welnee.

landrot

landrot

28-07-2010 om 23:54

Als zij dat had voorzien

waarom had ze daar dan geen oplossing voor? Waarom was ze dan niet bereikbaar? Waarom moest weet ik veel wat er op uit gestuurd worden om haar te vinden? Toch niet zo goed voorbereid kennelijk?

fladder

fladder

29-07-2010 om 07:55

Ik ben blij voor haar!

Ook al is ze nog belachelijk jong, ik vind haar in interviews opmerkelijk volwassen overkomen. Niet waanwijs, maar echt volwassen.
Of ze het gaat redden? Ik hoop in ieder geval dat ze hoe dan ook gezond weer terug komt.
Dit is een heel extreme uitdaging met behoorlijke risico's, maar ik gun het haar zo. Dit is echt haar intense wens, ze gaat er met hart en ziel voor en ze komt over het algemeen niet minder verstandig over dan de gemiddelde volwassene. Misschien niet verstandig, maar sommige wensen zijn zo diep en intens, die MOETEN uitgevoerd worden. Zels als je nog geen 15 bent.

Maar toch ben ik hondsblij dat het mijn dochter niet is...

Landrot

Je generaliseert te veel naar mijn idee. "Naief is iemand die denkt dat een meisje van 14 voldoende kan overzien welke gevaren zij allemaal kan tegenkomen op haar reis."
Het ging niet over meisjes van 14 in het algemeen. Het gaat over dit meisje van 14. En hoewel ik met velen hier heel blij ben dat het niet mijn dochter is en ik dus de beslissing niet durf te nemen, denk ik wel dat de rechtbank in dit geval de verantwoordelijkheid heeft gelegd waar die hoort - bij de ouders.

Sancy

Sancy

29-07-2010 om 10:36

Teneur, landrot

Wat je gisteren schreef mag dan niet letterlijk zeggen dat je hoopt dat het mis zal gaan, maar de teneur van je bericht is wel in die lijn. Je schreef immers "misschien geneest ze dan van deze onzin". Het woord 'geneest' suggereert dat er op dit moment iets aan Laura zou mankeren.

Pluk53

Pluk53

29-07-2010 om 10:54

Genezen

het is natuurlijk een herhaling van zetten van de vorige draadjes .
"Het woord \'geneest\' suggereert dat er op dit moment iets aan Laura zou mankeren." Voor mijn gevoel lijdt Laura aan extreme fixatie en aan kokerdenken. De wereld draait om zeilen en om deze prestatie (wat haar weer nieuwe mogelijkheden geeft voor super-zeil-events). Je denkt toch niet dat ze na deze tocht, succesvol of niet, haar zeil-obsessie laat varen. Psychische test is succesvol afgehouden in de procedure; waarom denk je?
Ieder heeft recht om zijn/haar leven vorm te geven zoals hij/zij dat zelf wil. En de ouders zijn verantwoordelijk (goede zaak trouwens).

Puck

Puck

29-07-2010 om 11:06

Sancy

Ik ben blij dat ik toch niet de enige ben die de berichtjes van Landrot zo over liet komen. Ik krijg echt het idee dat Landrot staat te juichen als er iets met Laura gebeurt onderweg. Joepie, zie je wel, ik had gelijk, ze kan het niet aan. Zoiets.

Sancy

Sancy

29-07-2010 om 11:37

Pluk

"Voor mijn gevoel lijdt Laura aan extreme fixatie en aan kokerdenken.... Je denkt toch niet dat ze na deze tocht, succesvol of niet, haar zeil-obsessie laat varen. Psychische test is succesvol afgehouden in de procedure; waarom denk je?"
Ik lees vooral retoriek en drogredeneringen in jouw reactie.

Sancy

Sancy

29-07-2010 om 11:41

En puck

Ik ga me niet wagen aan een uitspraak over wat landrot denkt.
Ik kan me wel vinden in de uitspraak van de rechter.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-07-2010 om 12:24

Fixatie

"Voor mijn gevoel lijdt Laura aan extreme fixatie en aan kokerdenken"
Zou zo maar kunnen. Maar is dat niet goed? Topsporters zijn ook extreem gefixeerd, veel musici ook. Da's de enige manier om er ook echt te komen namelijk.

fladder

fladder

29-07-2010 om 12:59

Fixatie en kokerdenken

"Voor mijn gevoel lijdt Laura aan extreme fixatie en aan kokerdenken."

Daarmee zijn in het verleden al geweldige prestaties geleverd, uitvindingen/ontdekkingen gedaan etc. Ze zeggen wel eens: Edison had 1000 mislukkingen nodig voor die gloeilamp goed werkte. Dankzij zijn extreme fixatie en kokerdenken ("Die Lamp Moet Kunnen Werken!!!") is het gelukt.
Ik wens Laura van harte toe dat ze gezond en wel haar grote droom (of fixatie, soit) zal kunnen waarmaken! Er is immers niks zo fijn als een droom die uitkomt!!!

Pluk53

Pluk53

29-07-2010 om 14:01

Gemeenschap en individuele verantwoordelijkheid

ik denk dat als eenieder als een zot zijn droom achterna rent, er geen sprake meer is van een gezamenlijke maatschappij, noch enige sociale gemeenschap. Het leven bestaat uit een balans van na te streven wensen/dromen en verplichtingen.
De maatschappij kan een (klein) aantal anarchisten/avonturiers "dragen" vanuit de buffer van de stabiliteit. En deze personen kunnen een bijdrage leveren als inspiratie (en soms als afschrikwekkend voorbeeld). Ik hoop dat Laura een inspiratie zal zijn.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-07-2010 om 14:30

"ik denk dat als eenieder als een zot zijn droom achterna rent, er geen sprake meer is van een gezamenlijke maatschappij, noch enige sociale gemeenschap."
Hè, dat snap ik niet. Wat bedoel je nu precies? In hoeverre heeft de maatschappij 'last' van 'dromennajagers?'. Jij jaagt toch ook je dromen na, dat doet toch iedereen? By the way: de wereld rondzeilen is niet zo extreem hoor, dat doen massa's mensen (ook gezinnen met kinderen bijvoorbeeld). Daar heb jij waarschijnlijk nooit iets van gemerkt, laat staan dat onze maatschappij daar hinder van ondervindt.

landrot

landrot

29-07-2010 om 19:54

Tja

dan zal ik het wel anders zien kennelijk, als ik zo de tendens in dit draadje lees. Overigens, in de Spits van gister een interview. Daarin ook over het weer e.d. Ze zal "gewoon" de weerraporten in de gaten houden. Ja hoor, zelfs de beste weermannen kunnen nog niet fatsoenlijk voorspellen, maar Laura wel http://digi.spitsnet.nl/2010-07-28/1024/magazine.html

Fatima

Fatima

29-07-2010 om 20:22

Je hoeft het weer toch niet te voorspellen als je weerrapporten kunt lezen? Ze blijft gewoon in een haven als er een storm komt lees ik maar jij hebt het meteen over weer voorspellen?

landrot

landrot

29-07-2010 om 20:25

hoever wil ze vooruit kijken dan? Een storm kan ineens komen opzetten. Hoeveel mensen hadden de windhoos in de achterhoek verwacht dit jaar? Dus je kijkt de ene dag, oh, geen storm en vaart uit, om vervolgens midden op zee wel in een storm terecht te komen. Of Laura moet meer dingen kunnen dan wij allemaal denken.

Fatima

Fatima

29-07-2010 om 21:04

Tuurlijk landrot

Je hebt gewonnen hoor, je hebt helemaal gelijk, begin maar vast met verkneukelen want Laura zal omkomen want jij weet alles van zeilen en verder weet niemand er iets van.

landrot

landrot

29-07-2010 om 21:10

Leg me geen woorden in de mond

die ik niet zeg! -> begin maar vast met verkneukelen want Laura zal omkomen < - Nergens heb ik dit soort dingen beweerd, ik ben alleen kritischer kennelijk dan menig ander hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2010 om 21:33

Nee hoor landrot

Je bent niet kritischer dan menigeen hier. Ik denk dat de meesten hier net zo kritisch zijn als jij, maar niet iedereen is over hetzelfde kritisch.
Wat Laura betreft ben ik geloof ik wel een zeurpiet. Ik zou zo'n reis absoluut niet goedkeuren. Maar ja, de reis is nu dus goedgekeurd. Door de rechter zelfs. Wat heb ik dan nog te miepen? Ik hoop oprecht dat haar schip nergens strandt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-07-2010 om 22:04

Dat is niet waar kaaskopje

"Maar ja, de reis is nu dus goedgekeurd. Door de rechter zelfs"
Nee hoor, dat klopt niet. De rechter heeft aangegeven dat er geen reden meer is voor OTS; Jeugdzorg kan niets toevoegen aan dit gezin. En met deze uitspraak is het dus weer een zaak tussen ouder en kind geworden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2010 om 22:27

Okee

De rechter kan er niets tegen in brengen. Laat ik het zo stellen dan.

landrot

landrot

29-07-2010 om 22:48

Hoe dan ook

ik ben klaar met Laura en haar "dromen". Laten we maar hopen dat het niet op een nachtmerrie zal uitdraaien. Ik hoop verder wel verstoken te blijven van een dagelijks of maandelijks verslag in de media...

Kaaskopje

Kaaskopje

30-07-2010 om 00:36

Landrot

Er zit een knop op je tv.

fladder

fladder

30-07-2010 om 01:21

Landrot, over meteo...

"in de Spits van gister een interview. Daarin ook over het weer e.d. Ze zal "gewoon" de weerraporten in de gaten houden. Ja hoor, zelfs de beste weermannen kunnen nog niet fatsoenlijk voorspellen, maar Laura wel http://digi.spitsnet.nl/2010-07-"

Landrot, ik ben al jaren werkzaam in "het weer" en ik kan je verzekeren: een nautisch weerrapport (ofwel: het weerrapport dat Laura zal ontvangen) is héél wat anders dan een consumenten-weerrapportje dat niet langer mag duren dan 30-seconden-op-de-radio, of 's middags al wordt aangemaakt en vervolgens met maximaal 250 woorden en een weerrapport van gisteren in de ochtendkrant verschijnt (terwijl er inmiddels al minstens twee updates hebben plaatsgevonden).

Er is een hemelsbreed verschil tussen nautische meteorologie, niet alleen vanwege de doelgroep, maar ook vanwege de lokatie en de totaal andere manier van werken.

fladder

fladder

30-07-2010 om 01:25

Nog eentje voor landrot...

"hoever wil ze vooruit kijken dan? Een storm kan ineens komen opzetten. Hoeveel mensen hadden de windhoos in de achterhoek verwacht dit jaar? Dus je kijkt de ene dag, oh, geen storm en vaart uit, om vervolgens midden op zee wel in een storm terecht te komen. Of Laura moet meer dingen kunnen dan wij allemaal denken."

Meteorologisch sla je de plank zo ontzettend mis...! Er is een wereldwijd verschil tussen een valwind (geen windhoos) zoals in Montferland (niet de Achterhoek), en een storm (of bedoel je een cycloon?) op de oceaan.

Nee, Landrot, blijf jij maar lekker aan land, praat jij maar lekker over "weersvoorspellingen" (het zijn "verwachtingen", want "voorspellingen" doet alleen een waarzegster) en lees vooral sensatieblaadjes als Spits. Baseer daar gerust je mening op, maar val ons er niet meer mee lastig!

fladder

fladder

30-07-2010 om 01:27

Kan het niet laten: weer eentje voor landrot

"Ik hoop verder wel verstoken te blijven van een dagelijks of maandelijks verslag in de media..."

Volg dan vooral de Spits en dat soort media...

Ik wens je sterkte...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.