Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zullen we een staatsgreep plegen?

Wat een criminelen daar in de PVV fractie zeg! Waarom worden die mensen niet ontslagen? Die hebben toch een strafblad? Iedere Jan Doedel die voor het rijk gaat werken moet een verklaring van goed gedrag overleggen. Waarom hoeven deze heren dat niet?

Gr. Poezie.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sp

sp

17-11-2010 om 12:56

Ten onder

aan hun eigen succes, je kan er op wachten...

Margriet*

Margriet*

17-11-2010 om 14:03

Tja

"Waarom worden die mensen niet ontslagen?"

Omdat hun leider Geert Wilders heet?!

Poezie

Poezie

17-11-2010 om 14:11 Topicstarter

Daarom een staatsgreep!

Kunnen wij Geert Wilders ontslaan.....

Gr. Poezie.

Yanne

Yanne

17-11-2010 om 14:19

Poezie (beetje ot)

Als je een inwoner van China was en je had dit geschreven, had je nu 7 jaar huisarrest gekregen.....

Gelukkig wonen we in nederland (met helaas een PVV)

sp

sp

17-11-2010 om 14:30

Ik begrijp het ook gewoon niet

jarenlang geschopt, en de partijen aangevallen. Als zoiets bij de vorige regering in een van die partijen was geweest had Wilders geeist dat deze persoon uit de kamer of partij stapte. En nu betreft het zijn eigen partij. Maar wat ik nog minder begrijp, dat ook de PVV aanhang het roerend met hem eens blijft, waar ook zij bij elke andere partij op hun achterste benen hadden gestaan.

Ik begrijp er niks van, maar hoop dat Nederland op tijd ontwaakt.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 14:34

Criminelen?

Wat een overdreven gedoe zeg.
Ten eerste is maar één persoon ooit veroordeeld en dat is Lucassen dus dat zou de enige crimineel zijn, iets met onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, maar dat is misschien te moeilijk voor sommigen.
Bovendien is hij veroordeeld volgens militair strafrecht voor iets dat in een vergelijkbare situatie in de burgersameneleving nooit tot vervolging zou leiden.

Hij had als sergeant van 25 een relatie met een vrouwelijke kadet van 18, geheel vrijwillig van beide kanten. Hij was niet haar leidinggevende en had geen invloed op haar carrière, maar in het leger zijn ze nou eenmaal vrij streng op dit soort dingen. Hij had dit nooit mogen verzwijgen tegenover Wilders, dat was veel erger. Hij heeft gewoon een Verklaring Omtrent Gedrag aangevraagd en die ook gewoon gekregen.Je kunt gewoon nl. een VOG krijgen als je justitiele verleden niet als gevaar wordt gezien voor je toekomstige baan. In dit geval was hij veroordeeld tot een week militaire detentie en een kleine boete voor iets dat gebeurd is in 1999, dan krijg je gewoon een VOG. Tenzij je vindt dat iemand die ooit in zijn leven ergens voor veroordeeld is nooit een VOG mag krijgen als is het dertig jaar geleden, voor het slaan van een inbreker bv, dan moet je dit ook accepteren. Verder is iedereen verkiesbaar tenzij je uit het passief kiesrecht gezet bent en kan dit alleen bij veroordelingen van meer dan 1 jaar en dan nog maximaal 2 tot 5 jaar bovenop de straf, dus nooit levenslang. Dit gebeurd ook overigens zelden, meestal bij politieke misdrijven. Dit lijkt me persoonlijk niet meer dan normaal.

Poezie

Poezie

17-11-2010 om 14:35 Topicstarter

Yanne en sp

Hahaaaaahhh! Mooi dat ik op dit forum met een nick schrijf, NIEMAND weet mijn echte naam! (Behalve de redactie dan.... of zouden ze......?...... neee toch?....)
En sp, dat vind ik inderdaad nog het meest verbazingwekkende, al die PVV-stemmers worden hiermee toch gen**id waar ze bij staan? Dat hadden ze écht wel van tevoren kunnen weten.

Gr. Poezie.

Poezie

Poezie

17-11-2010 om 14:37 Topicstarter

Oh pleaease mark

Ze hebben beide dingen gedaan die niet mogen. Een "normaal" mens wordt om minder al ontslagen... Nee, dát is pas overdreven.

Gr. Poezie.

Marimba

Marimba

17-11-2010 om 14:55

Tja

Weet je, misschien is niet alles voor de rechter geweest, misschien is niet alle even "erg" maar feit is wel dat op deze manier het beeld ontstaat van een rommelende (met cv's, faillissement, aannemers, sms'jes) en agressieve (kopstoot, dronkenschap, kopstoot) partij. En vooral omdat Wilders zelf in het verleden zeer harde bewoordingen heeft gebruikt voor mindere vergrijpen dan deze, is het logisch dat hier veel gewicht aan wordt gegeven. Ook omdat de PVV bemoeienis heeft met de regering en de meerderheid van de regering erg minimaal is. De stabiliteit is in het geding. Trouwen, Charl Schwietert (of hoe je het schrijft) moest destijds ook vertrekken voor gesjoemel met zijn cv.
Dit alles doet de politiek in NL niet veel goed. Maar mogelijk dat de PVV wat bewoordingen betreft wat milder wordt, niet meer meteen met een vingertje naar een ander gaat wijzen. Dan kan er weer gediscussieerd worden ipv op de man spelen.

Tinus_p

Tinus_p

17-11-2010 om 14:56

De kiezer kiest, en niemand anders

Poezie:
"Wat een criminelen daar in de PVV fractie zeg! Waarom worden die mensen niet ontslagen? Die hebben toch een strafblad? Iedere Jan Doedel die voor het rijk gaat werken moet een verklaring van goed gedrag overleggen. Waarom hoeven deze heren dat niet?"
Omdat ze niet in dienst zijn van een werkgever, maar gekozen door 'de kiezer'. De enige die mag bepalen (in een beetje serieuze democratie) of iemand gekozen wordt, is de kiezer. Alle andere beperkingen is antidemocratsich, of kunnen misbruikt worden -iets dat vroeger in communistische landen vaak gebeurde, en ook wel in zuid-amerika vziw.

Voorbeeldje: Stel dat iemand ooit veroordeeld is wegens hasj-bezit, en daarna een partij opricht om hasj te legaliseren -volgens sommigen een legiteim politiek doel. Zou zo iemand dan niet gekozen kunnen worden cq ongeschikt zijn als kamerlid, omdat hij veroordeeld is voor datgene wat hij als politicus juist wil legaliseren?

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 14:56

@poezie

"Ze hebben beide dingen gedaan die niet mogen. Een "normaal" mens wordt om minder al ontslagen... Nee, dát is pas overdreven."

Welke beiden? Over wie heb je 't?

Bovendien geen werkgever kan jou ontslaan als hij erachter komt dat jij ooit tien jaar geleden veroordeeld bent, tenzij hij kan aantonen dat het zeer relevant zou zijn (veroordeling wegens kindermisbruik i.g.v. een leraar).

Bovendien vond defensie het voorval dermate ernstig dat hij na zijn veroordeling nog drie jaar in dienst bleef en daarna eervol ontslag heeft gekregen. Kortom dat stelt weinig voor. Zoals gezegd, dat verzwijgen tegenover Wilders, zou ik als ik Wilders was erger vinden, wat ik van de verklaring van Wilders gehoord heb, vond hij dat ook.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 15:00

@ poezie:criminele politici

Jij dacht dat criminelen alleen bij de PVV voorkwamen? Ken je dit lijstje al: (verwijderd door forumbeheer)

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2010 om 15:35

Mark

Ik heb niet je hele lijst gechecked, maar volgens mij konden velen van deze mensen doorgaan in hun functie. Ja, Lucassen is geen woordvoerder meer omtrent veiligheid in de wijk. Eigenlijk doet hij nu minder werk voor hetzelfde salaris.
En vul je lijst ook even aan met de PVV'er die zijn zwangere echtgenote mishandelde?

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2010 om 15:50

Overigens

Ik zeg het fout, velen konden NIET doorgaan in hun functie.
En stellen dat je directeur was van een basisschool terwijl dat niet zo is, is natuurlijk ook vrij bizar.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 15:54

@fiorucci

"Ik heb niet je hele lijst gechecked, maar volgens mij konden velen van deze mensen doorgaan in hun functie. Ja, Lucassen is geen woordvoerder meer omtrent veiligheid in de wijk. Eigenlijk doet hij nu minder werk voor hetzelfde salaris.

En vul je lijst ook even aan met de PVV\'er die zijn zwangere echtgenote mishandelde? "

Wie bedoel je? Daar is geen enkel PVV'er ooit voor veroordeeld. Nogmaals, onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Maar goed, je doelt op Dion Graus. Het hele verhaal heeft al eens in de Volkskrant gestaan jaren geleden waarin alle beschuldigingen eerder in de Limburger gepubliceerd naar het rijk der fabelen verwezen werden

Wat is er gebeurd, Dion Graus had een relatie met een Belgische die misliep. Gebeurt wel vaker. Zij hadden een kind samen. Ruim een jaar nadat de relatie voorbij was doet zij aangifte tegen hem van mishandeling die tijdens de relatie had plaatsgevonden, dus meer dan een jaar na dato. Doodtoevallig gebeurde dat vlak nadat meneer Graus een procedure was begonnen om hun kind vaker te zien, hij wou dus meer papadagen. Gebeurt ook vaker, puur toeval natuurlijk. Ik zou zeggen niet zo stellig iets beweren als je niet alle feiten kent. Feitelijk is wat je hierboven zegt laster.

Ik vergat trouwens nog Fatima Elatik, ook zo'n talentje, maakt 30 miljoen euro zoek, stapt op en komt na een paar weken doodgewoon weer terug, maar goed dat hoort erbij.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 15:57

@fiorucci

"Ik zeg het fout, velen konden NIET doorgaan in hun functie.

En stellen dat je directeur was van een basisschool terwijl dat niet zo is, is natuurlijk ook vrij bizar."

Tja, tussen die lijst stonden gevallen van verkrachting, lijkt me iets anders dan een vrijwillige sexuele relatie tussen twee volwassenen die vanwege een verschil in hierarchie niet toegestaan was.

Jezelf voorstellen als directeur van een basisschool terwijl je die functie nooit hebt uitgeoefend, amar alleen de opleiding ervoor hebt gevolgd is niet bizar, maar gewoon knullig, oenig, dom, niet slim, onhandig, maar verder klein bier.

Sawo

Sawo

17-11-2010 om 15:58

Ook zeker allemaal gelogen?

'PVV'er Sharpe sloeg tienkamper met spike'
Van onze redactie − 17/11/10, 09:09

AMSTERDAM - PVV-Kamerlid James Sharpe zou begin jaren negentig een half jaar zijn geschorst door PSV Atletiek (tegenwoordig Eindhoven Atletiek). Hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan bedreiging en mishandeling.
Dat schrijven de GPD-bladen vanmorgen.

Aanval met een spike
Volgens de kranten viel Sharpe tienkamper Robert de Wit in het gezicht aan met een spike. Dat is een speciale schoen, met kleine spijkertjes in de zool. Ook bedreigde hij De Wit en een starter.

'Die vent is hartstikke gek', zo zegt De Wit tegen het Eindhovens Dagblad. 'Als hij flipt is er geen houden aan. Na het incident met mij kwamen meer verhalen naar boven. Het bleek een tipje van de sluier. Zo'n vent hoort niet in de politiek thuis. Ik snap niet dat-ie niet gescreend is.'

Een woordvoerder van de Atletiekunie bevestigt de vechtpartij. 'Dat staat als een paal boven water. Ik meen me zelfs te herinneren dat ik er zelf bij was.' De Atletiekunie zegt tegen de Volkskrant dat Sharpe niet door hen is geschorst. 'De Wit heeft nooit aangifte gedaan tegen Sharpe, wij hebben hem niet geschorst. Wellicht is dit door Eindhoven Atletiek gedaan.'

Ook Eindhoven Atletiek kan zich geen schorsing herinneren. 'Dit bestuur is pas anderhalf jaar in functie', zo zegt Joop Broeders. 'Het is te lang geleden, daar komen we niet meer achter.'

James Sharpe stond aan de top in het Nederlandse hordelopen. Hij werd drie keer Nederlands indoorkampioen op de zestig meter horden.

Directeur telecombedrijf
Sharpe kwam dinsdag nog in opspraak omdat bleek dat hij tot voor kort directeur was van een telecombedrijf dat in 2008 in Hongarije een boete van 260 duizend euro kreeg voor misleiding van consumenten. Sharpe ontkende aanvankelijk in alle toonaarden, maar PVV-leider Wilders moest later toegeven dat er wel degelijk sprake is geweest van een boete.

In een tweede zaak is het bedrijf dit jaar volgens de GPD-bladen opnieuw veroordeeld. Deze keer was de boete zo'n 132 duizend euro.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 16:00

Graus

Overigens is de zaak tegen Graus geseponeerd. Hij is zelfs nooit officieel als verdachte gezien, officier van justitie zag geen enkel bewijs. Nogmaals, als alle mannnen veroordeeld zouden worden die beschuldigd worden door hun ex als er onmin is over de omgangsregeling, dan zouden de gevangenissen overvol zitten.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 16:07

@sawo

Tja, eind jaren tachtig is er iets gebeurd waardoor die Sharpe een half jaar geschorst is. Lijkt me niet goed, maar om iemand meer dan twintig jaar na het gebeurde nog te achtervolgen met iets dat allang afgehandeld is, nooit tot een rechtszaak heeft geleid, ach ik weet niet of het dan nog zo relevant is, dat hangt er helemaal vanaf of hij zich in de twintig jaar daarna goed heeft gedragen en beter met conflicten is omgegaan. Iets met ouder en wijzer. Verder is het bedrijf waar hij voor werkte in Hongarije veroordeeld tot een boete. Hij persoonlijk dus niet. Shell is onlangs nog veroordeeld tot een boete, KLM ook, ik kan nog wel een paar bedrijven opnoemen en de werknemers van die bedrijven noch de directeuren worden als crimineel gebrandmerkt.

postzegel

postzegel

17-11-2010 om 16:21

Gut

Ik werk 'maar' als postbezorger maar ik moest wel een verklaring omtrent gedrag inleveren.

Tirza G.

Tirza G.

17-11-2010 om 16:29

Schijn

Politieke partijen leven in de waan van de dag bij de gunst van de kiezer. Feit is nu eenmaal, dat de PVV zich geen een naar huiszeding kan permitteren, want dan heeft de coalitie geen meerderheid meer. En nu zie je iets heel grappigs gebeuren.
De zaken die nu spelen bij de mensen van de PVV worden gezien als dingen uit het verleden, ach, iedereen doet wel eens wat, geen veroordeling, geen schuld, bladibla. Kortom: ze komen er eigenlijk wel mee weg, deze ferme jongens stoere knapen. Hollandsche polderboys, niet te flauw, dit is wat het land nodig heeft. Aanpakken en doorgaan. Dat er slachtoffers vallen hier en daar, tja, waar gehakt worden vallen spaanders.
Tegelijkertijd is de stemming in NL zo, dat een partij waar níets op de leden aan te merken is wordt gezien als achterbaks en schijnheilig. Ja ja ja ja - dat zál wel, geen strafblad, puh, die knijpen de katjes vast allemaal in het donker.

Leuk hoor, dat met twee maten meten. Een heel interessant proces. En ondertussen komt er natuurlijk niets van werken terecht, iedereen is maar druk met ouwehoeren in de tweede kamer. Tjongejonge. En wíe was daar nou ook alweer zo tegen?

Tirza

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 16:45

@tirza

"Tegelijkertijd is de stemming in NL zo, dat een partij waar níets op de leden aan te merken is wordt gezien als achterbaks en schijnheilig. Ja ja ja ja - dat zál wel, geen strafblad, puh, die knijpen de katjes vast allemaal in het donker. "

Over welke partij heb je 't dan? Je vindt nl. bij elke partij wel wat als je gaat wroeten en elke partij heeft in 't verleden tweede kamerleden gehad die in opspraak zijn geraakt voor 't één of ander, ook de gevestigde partijen. Zoals ooit in Amerika is opgemerkt, de president die als grootste schurk werd gezien was Nixon (niet geheel terecht m.i.), en daar was werkelijk qua levensloop helemaal niks op aan te merken voor hij president werd, de braafste huisvader die je kon bedenken, de integerste politicus, kortom brandschoon. De president die vaak genoemd wordt als beste na de Tweede Wereldoorlog (Kennedy, ook onterecht m.i.), heeft het echter nogal bont gemaakt, connectie met de maffia, verkozen d.m.v. fraude in Chicago m.nb.v. maffia, chantabel vanwege sexueel gedrag, betrokken bij duistere zaakjes.
Wat ik wil zeggen is dat je, los van wat er nu aan de hand is, ook eerlijk moet zijn en je af moet vragen hoe brandschoon iemand moet zijn, wat nog wel en wat niet vergeeflijk is, anders kan niemand meer aan de eisen voldoen.

Het systeem is nou eenmaal zo dat kamerleden op persoonlijke titel gekozen worden en nooit uit de kamer gezet kunnen worden. Ze hebben zogenaamd een mandaat van de kiezer, alhoewel er kamerleden zijn die maar een paar honderd stemmen hebben gekregen. Het zou mijns inziens beter zijn dat kamerleden ofwel direct gekozen worden en dus een echt mandaat hebben, of via een lijst zoals nu, maar dat ze dan uit de kamer gezet kunnen worden door hun fractie tenzij ze voldoende voorkeursstemmen hebben.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 16:56

@postbezorger

"Ik werk \'maar\' als postbezorger maar ik moest wel een verklaring omtrent gedrag inleveren. "

Hoezo maar? Zegt briefgeheim je iets' Je werkt met vertrouwelijke stukken, lijkt me logisch dat ze efen nakijken of jij evt. een risico bent i.v.m. schending van het briefgeheim.

Maar nogmaals, een als je een "verklaring omtrent gedrag" krijgt betekent dat neit per defintie dat je geen strafblad krijgt, alleen dat je justitieel verleden niet als een onnodig risico wordt gezien voor de functie waarvoor het is aangevraagd. Je kunt bv. ook geen VOG krijgen als je niet bent veroordeeld, dus geen strafblad hebt, denk bv. aan verdachten van kindermisbruik die solliciteren als leraar. al met al lijkt me dat een goede regeling.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-11-2010 om 17:01

Wat ons opviel

Of eigenlijk, wat mijn man opviel - misschien omdat hij is opgegroeid in een land met een zgn. 'verlichte dictatuur' waar bepaalde onwelgevallige personen met invloed nog wel eens iets overkwam en waar de propagandamachine volcontinu draaide: het is wel heel erg toevallig dat je ineens overspoeld wordt door informatie over het criminele verleden van PVV'ers. Dit si geen incident meer, maar een opeenstapeling. Bovendien vindt hij (man dus) de manier waarop alles ineens naar buiten komt ook interessant. Iemand die toevallig in de journalistiek werkt, struikelt toevallig over een dossier etc etc. Man zei iets als "in mijn thuisland gebeuren dit soort dingen aan de lopende band, maar toeval is het nooit. Het is de gevestigde orde die ingrijpt."
Vond het wel een leuke theorie. Waar wij dan weer niet uitkwamen: in wiens belang is het nu precies dat de PVV op deze manier wordt aangepakt (even aangenomen dat er hier sprake is van opzettelijk lekwerk)?
Groetjes
Massi

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 17:20

@massi

"Of eigenlijk, wat mijn man opviel - misschien omdat hij is opgegroeid in een land met een zgn. \'verlichte dictatuur\' waar bepaalde onwelgevallige personen met invloed nog wel eens iets overkwam en waar de propagandamachine volcontinu draaide: het is wel heel erg toevallig dat je ineens overspoeld wordt door informatie over het criminele verleden van PVV\'ers. Dit si geen incident meer, maar een opeenstapeling. Bovendien vindt hij (man dus) de manier waarop alles ineens naar buiten komt ook interessant. Iemand die toevallig in de journalistiek werkt, struikelt toevallig over een dossier etc etc. Man zei iets als "in mijn thuisland gebeuren dit soort dingen aan de lopende band, maar toeval is het nooit. Het is de gevestigde orde die ingrijpt."

Vond het wel een leuke theorie. Waar wij dan weer niet uitkwamen: in wiens belang is het nu precies dat de PVV op deze manier wordt aangepakt (even aangenomen dat er hier sprake is van opzettelijk lekwerk)?"

Er zijn verschillende verklaringen. Een omstreden partij als de PVV kan so wie so op veel media aandacht rekenen. En de achtergrond van gemiddeld kamerlid van de PVV wordt waarschijnlijk beter bestudeerd door veel media dan die van een CDA-kamerlid. Als er zoiets gebeurt als met die Lucassen zal er opnieuw gezocht worden en dan kan er altijd iemand de publiciteit opzoeken die een bepaalde grief tegen zo iemand heeft al is het meer dan 20 jaar geleden zoals bij die Sharpe.

Wat betreft die veroordeling van Lucassen: Dat is ernstig. Die processtukken zijn geheim en die zijn gelekt door iemand op het gerechtshof (dat vervolgens zijn excuses aanbiedt, maar het leed is al geschiedt), iemand heeft daar zijn ambtseed geschonden en dat zou ook wel eens goed uitgezocht mogen worden. En ja, dat lijkt me gewoon een politiek geinspireerde actie, wat erg zorgwekkend zou zijn. Misschien zijn de rechtbanken niet zo blij n.a.v. de recente, niet zo positieve publiciteit vanwege de rechtszaak tegen Wilders. Een soort wraakactie.

En in wiens belang zou 't zijn dat de PVV aangepakt wordt? Tja, een overvloed aan kandidaten zou ik zeggen, maar de gehele gevestigde macht, VVD en CDA momenteel wat minder, maar de linkse politieke partijen en hun symphatisanten zeker. Het koningshuis, de publieke omroep, etc. etc.

Koekje eigen deeg

"Waar wij dan weer niet uitkwamen: in wiens belang is het nu precies dat de PVV op deze manier wordt aangepakt "
In niemands belang. Het is de stijl van GeenStijl (powned, wnl) die overigens dezelfde is als die van Wilders en zijn PVV aanhang.
Het publiekelijk ophangen van mensen aan hun verleden, uiterlijk, afkomst, geheimpjes zoeken, op leugens betrappen, pijnlijke maar soms toch onbelangrijke details op de voorpagina zetten.
Het is vooral opvallend dat er PVV stemmers zijn die op die partij hebben gestemd vanwege deze stijl, maar die nu gaan piepen dat het hen en nota bene uit eigen stijlhoek ook overkomt.
Ik vind het geen prettige stijl. Ik vind helemaal niet dat mensen die wel eens veroordeeld zijn nooit meer in de politiek mogen.
Maar ik vind de uitvluchten van de PVV-ers belachelijk.
Dit bijvoorbeeld "Ten eerste is maar één persoon ooit veroordeeld en dat is Lucassen dus dat zou de enige crimineel zijn, iets met onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, maar dat is misschien te moeilijk voor sommigen. "
Hij is veroordeeld, punkt.
Deze is nog slechter "Bovendien is hij veroordeeld volgens militair strafrecht voor iets dat in een vergelijkbare situatie in de burgersameneleving nooit tot vervolging zou leiden. "
Dat is natuurlijk niet zo. Seksueel misbruik is ook in de gewone samenleving verboden en strafbaar. De gezagsverhouding, leraar - leerling, maakt elke kus verdacht.
Dit gebaggetelliseer zegt vooral iets over de opvatting van dit soort lieden over seksuele relaties en vrouwen.
En dat is dan weer de overeenkomst met die andere knakker. Die Sharpe. Ik vind dat wel pikant hoor. Boete voor misleiding, maar voor camera glashard ontkennen.
Die meneer is een pathologisch leugenaar. Maar dat past wel bij de PVV.
Waar ik nog even benieuwd naar ben, trek open die beerput, wat deed die meneer nou in Hongarije met zijn bedrijf? Waarom niet gewoon een beldinges in Nederland? Of zit deze meneer via via ook nog in vrouwenhandel misschien?
Is het meisje van Geert niet ook een Hongaarse, of haal ik nu wat dingen door elkaar?
Ja, zoek vooral verder dames en heren journalisten.
Ondertussen sta ook ik op het standpunt dat een ieder onschuldig is voordat bewezen schuldig enzo.
Ik zou het van harte toejuichen als de PVV dat principe consistent gaat naleven en verkondigen.
Dan is die kletspraat over kopvoddentaks etc. meteen ook verleden tijd.
Groet,
Miriam Lavell

Massi Nissa

Massi Nissa

17-11-2010 om 17:59

Mark, het is in elk geval niet de linkse kerk

De meeste onthullingen werden gedaan door RTL Nieuws, WNL (is toch iets met wakker en Telegraaf?) en (meen ik) het AD. Geen van allen nieuwsbronnen die ooit met de linkse kerk in verband zijn gebracht. Dat is nu juist een bijzonder aandachtspunt. Ik neig ernaar om Miriam gelijk te geven, dit is niet het soort rechts waar mensen die zichzelf als rechts beschouwen op zitten te wachten.
Mijn man had trouwens nog een idee. Hij denkt dat de PVV de economie aantoonbaar schade toebrengt, met name in de relaties met het buitenland, en dat er misschien een soort stille revolutie binnen 'economisch rechts' aan de gang is om de PVV in diskrediet te brengen.
Het blijft leuk om te speculeren.
Overigens, natuurlijk zijn er legio andere schandalen, met name de PvdA heeft de afgelopen jaren heel wat imagoschade opgelopen door miskleunen uit de eigen gelederen. Neemt niet weg dat ik werkelijk over de bank rolde van het lachen toen iemand bij WNL voorrekende dat de PVV-fractie nu crimineler is dan het jonge Marokkaanse bevolkingdeel. Zoiets is toch onbetaalbaar grappig? Dat de PVV onverminderd serieus wordt genomen door de eigen achterban verbaast mij niets. Met twee maten meten is zo menselijk.
Groetjes
Massi

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

17-11-2010 om 18:07

@miriam, niet kletsen

"Deze is nog slechter "Bovendien is hij veroordeeld volgens militair strafrecht voor iets dat in een vergelijkbare situatie in de burgersameneleving nooit tot vervolging zou leiden. "

Dat is natuurlijk niet zo. Seksueel misbruik is ook in de gewone samenleving verboden en strafbaar. De gezagsverhouding, leraar - leerling, maakt elke kus verdacht.

Dit gebaggetelliseer zegt vooral iets over de opvatting van dit soort lieden over seksuele relaties en vrouwen."

Tjonge jonge, jij durft. Mijn opvattingen over seksuele relatie en vrouwen in twijfel trekken, naar aanleiding van wat ik denk dat gewoon een feitelijk juiste constatering is.

Ik bagatelliseer helemaal niks, de situatie is vergelijkbaar met een universitair docent die een relatie heeft met een volwassen studente. Een studente van weliswaar dezelfde universiteit, maar niet zijn studente, die hij niet begeleidt en waarvan hij de tentamens niet nakijkt, waar hij ook niet van in de examencommissie zit en op geen enkele manier haar bevoordeeld of kan bevoordelen. Dat was wat de situatie was bij die Lucassen en in de burgermaatschappij was die docent niet veroordeeld voor ontucht. Ik ken trouwens een aantal voorbeelden van het bovenstaande op universiteiten, en bepaald charmant vind ik het allemaal niet. Ik ken trouwens ook gevallen waar er wel duidelijk sprake was van een directe gezagsverhouding tussen docent en studente en ik weet ook hoe daar mee omgegaan wordt op een universiteit. Alles wordt met liefde toegedekt en als er al iemand negatieve gevolgen ondervindt is het de studente.

Blijkbaar ben je ook psychiater, Sharpe is pathologisch leugenaar, hmmm, volgens mij is dat toch iets anders dan iemand die ontkent dat hij een misstap heeft begaan, tenzij je natuurlijk 90% van de Nederlanders pathologisch leugenaar wilt noemen. Maar goed, ik dacht dat daar meer voor nodig was.

Lol!

"Ik bagatelliseer helemaal niks, de situatie is vergelijkbaar met een universitair docent die een relatie heeft met een volwassen studente. Een studente van weliswaar dezelfde universiteit,"
Lol! Een megabaggetel.
"Ik ken trouwens ook gevallen waar er wel duidelijk sprake was van een directe gezagsverhouding tussen docent en studente en ik weet ook hoe daar mee omgegaan wordt op een universiteit. "
Doe aangifte. Dan hangt de docent. Bij Lucassen is er ook aangifte gedaan. Dat is het verschil.
"Blijkbaar ben je ook psychiater, Sharpe is pathologisch leugenaar, hmmm, volgens mij is dat toch iets anders dan iemand die ontkent dat hij een misstap heeft begaan"
Ach, hij heeft met zijn firma van liegen zijn beroep gemaakt. Daar heeft die firma een boete voor gekregen. Staat er een journalist voor zijn neus die hem dat onder de neus wrijft, zegt ie 'nee hoor, nooit een boete gehad'.
Die man kan niet anders dan liegen kennelijk. Het moreel besef van een tweedehands autoverkoper. Of een makelaar. Of een pornohandelaar. Of een PVV kamerlid, kennelijk.
Mevrouw Vogelaar is voor minder opgehangen. Ook door de PVV.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.