Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

12-09-2017 om 10:34

Alles kwijt raken en vergeten


Tango

Tango

06-11-2017 om 16:41

Intussen

Heb ik toch maar contact met de mentor opgenomen. Reden was de steeds grotere paniek bij zoon rondom het Engels en de mindere cijfers die erop volgden. Zoon riep gisteravond dat hij waarschijnlijk zou blijven zitten omdat hij onvoldoende staat voor Engels (en ook voor Nederlands maar dat wordt nog aangepast want hij moet nog iets inhalen dus staat daar nu een 1 voor). Ik heb hem gezegd dat het zo'n vaart zeker niet gaat lopen maar het gaf bij mij wel aan dat ik toch maar even contact moest gaan zoeken.
Ik heb nog geen mail terug van de mentor. Wel vis ik net een SO Engels uit de tas waarop duidelijk te zien is dat de grammatica echt een probleem is en daarnaast alle Engelse woorden fout gerekend zijn als ze niet goed gespeld zijn (beetje flauw bij een kind met dyslexie vind ik). Daar moet dus inderdaad iets mee.
Wordt vervolgd.

@nnemoon

@nnemoon

07-11-2017 om 07:47

Mentor

Goed dat je contact hebt opgenomen met mentor, zeker als je zoon dat zelf aangeeft. Wat zonde dat hij denkt dat hij blijft zitten, zo'n vaart loopt het vast niet maar het is niet goed voor zijn zelfvertrouwen en het ging juist zo lekker. Ik ken die angst om te blijven zitten hier van zoon op de basisschool. Heel akelig zeker als hij zo zijn best doet.

Zoals je al dacht is Engels heel belangrijk voor hem in het begeleidingsuur dus dat moet snel weer opgepakt worden.

Ik weet niet hoe ze beoordelen bij een kind met dyslexie maar ik vind het ook flauw als ieder woord fout gerekend wordt als het niet correct gespeld is. Ik bedoel hij wist wel het goede woord, alleen hij kon het niet correct spellen dat is wat anders dan dat je het woord helemaal niet weet.

Ik hoop dat je snel iets meer hoort van de mentor!

Triva

Triva

07-11-2017 om 08:10

dat is flauw

Hier werd alles goedgekeurd tenzij de docent ging twijfelen of hij wel het juiste woord bedoelde. Het werd dus eerder afgekeurd omdat hij te slordig was in schrijven dan vanwege spelfouten. Anders zou de docent mondeling moeten afnemen. Het is echt niet eerlijk om alle woordjes fout te rekenen bij dyslexie op dit niveau.

Tango

Tango

07-11-2017 om 21:53

Moeizaam

Het gaat moeizaam moet ik zeggen. Eerder had ik wel een goed gevoel bij de mentor maar het lijkt dat hij het niet helemaal snapt. Hij heeft gereageerd, gaat ook kijken of zoon extra begeleiding kan krijgen voor Engels, maar waarschijnlijk start dit pas in december. Dat vind ik veel te laat eigenlijk.
Daarnaast benoemde hij dat zoon de grammatica moet stampen (dus rijtje van werkwoord to be en persoonlijk en bezittelijk voornaamwoord). Dat vind ik dus niet helemaal handig. Zoon kan dit prima stampen maar dan vervolgens niet toepassen. Daar gaat het fout.
Ik heb dus weer een vervolgmail gestuurd, want mentor vond een gesprek niet nodig. Vervolgens ging hij niet in op deze mail (mogelijk overheen gelezen, geef hem nog even voordeel van de twijfel) en reageerde dus alleen vandaag met het bericht dat zoon vanaf eind december begeleidingsuur Engels gaat krijgen.
Omdat mentor tot tweemaal toe de naam van de RT docent noemde in de mail, ga ik haar morgen maar eens bellen en de situatie uitleggen. Of passeer ik dan vreselijk de mentor? Ik heb hem nog wel gemaild even naar die andere mail te kijken dus wacht dat af.
Ik moet sowieso bellen omdat zoon ook (weer) niet in de digitale lesmethode komt. Vrijdag was er iemand van Van Dijk op school geweest die keurig nieuwe accounts heeft gemaakt voor de leerlingen die problemen hadden maar geen briefje mee heeft gegeven met inloggegevens. Zoon dacht dat hij het wachtwoord wist maar niet dus....Word er dus een beetje moe van even.
Mooi was wel dat zoon heel nadrukkelijk zei, toen we het er vanavond over hadden: het is wel een leuke school hoor! Hij heeft het dus zeker nog naar zijn zin, maar er moet wel even een en ander geregeld worden om het ook zo te houden.

Tango

Tango

07-11-2017 om 22:04

En w.b. die woordjes

Ik kon er meestal duidelijk uithalen welk Engelse woord zoon bedoelde. Maar echt 10 van de 12 waren fout gerekend terwijl hij er maar 2 echt onleesbaar of niet had opgeschreven. Vond dat echt sneu. Zo haal je wel onvoldoendes ja.

@nnemoon

@nnemoon

08-11-2017 om 11:59

Akelig

Akelig dat het moeizaam gaat. Ik zou contact opnemen met RT docent en de situatie uitleggen. Als je het per e-mail doet kun je een cc sturen aan mentor. Ik zou duidelijk zeggen dat je mentor niet wil passeren maar dat je het te lang vindt duren en dat je zoon nu gewoon extra hulp nodig heeft voor Engels. Eind december heeft hij kerstvakantie en dan is het alweer januari.

Heb jij de uitslag van de cito's al ontvangen? Mijn zoon nam deze gisteren mee naar huis.

@nnemoon

@nnemoon

08-11-2017 om 13:49

Zoon

Zoon belde net op dat hij aan het spijbelen is. Pardon?? Hij belde om te zeggen dat hij geen twee uur ging gymmen. Hij is geboren met twee verschoven nekwervels, dit heeft nooit iemand gezien. Wij dachten dat hij afwachtend en een beetje bang was, later bleek dat hij het gewoon niet kon vanwege de pijn. Op vierjarige leeftijd zijn zijn wervels rechtgezet. Hij heeft er op het moment niet veel last van maar het blijft zijn zwakke plek. Met gym mag hij bepaalde dingen niet, koppeltje duikelen, geen handstand, niet zwaaien aan de ringen, geen reddend zwemmen, niet koppen met voetbal en geen contact sporten zoals rugby en judo. Op de basisschool was dit geen probleem, hij deed altijd goed mee met gym en de dingen die hij niet mocht waren bekend. Op het aanmeld formulier voor deze school heb ik het er uitdrukkelijk bijgezet dat er dingen zijn bij gym die hij absoluut niet mag en dat hij zelf de leeftijd heeft om te vertellen wat hij heeft en wat hij wel en niet mag doen. Nu moest hij dus twee uur handstand gaan doen met gym. Hij heeft netjes aangegeven dat hij dat absoluut niet mag en dat dat ook bekend is op school maar docent vond dat maar onzin. Hij is toen maar weggaan en heeft mij opgebeld. Hij voelt zich niet begrepen door docent.

Tango

Tango

08-11-2017 om 15:17

We zijn weer wat verder.

Ik had de mentor nog even gevraagd naar mijn laatste mail te kijken en hij liet vervolgens weten even over de dyslexie van zoon heen te hebben gekeken bij het nakijken. Deze man is ook niet gewend Engels te geven, dus dat is hem vergeven De cijfers worden dus nog wat aangepast.
Ik heb toen wel even de RT mevrouw gebeld met de vraag waarom pas in december/januari gestart wordt met het begeleidingsuur. Dat heeft dus te maken met het tekort aan leraren op dit moment. Daar is dus weinig aan te doen. Ze kon overigens onze frustratie hierover wel begrijpen en vertelde dat we daar niet alleen in staan. Dat helpt al wat. En school doet echt zijn best hierin. Ze heeft nog wel wat goede tips gegeven om bepaalde dingen te oefenen met Engels, dus daar gaan we mee aan de slag.
Verder hoorde ik van haar terug dat zoon het best goed doet, ondanks zijn niet al te hoge advies bij binnenkomst en kreeg ik nog een compliment voor de manier waarop we hem thuis begeleiden. Dus was een fijn gesprek.
Nu nog dat digitale probleempje oplossen (bij Van Dijk) en dan kunnen we weer even vooruit tot half december. Dan zijn de eerste docentgespreken n.a.v. het eerste rapport.

Tango

Tango

08-11-2017 om 15:24

Oh bah, @nnemoon

Wat een vervelende situatie voor je zoon. Maar vind dat hij dit goed heeft afgehandeld. Wat heb jij vervolgens gedaan?
Er blijven altijd docenten die bepaalde dingen niet (willen) begrijpen. Dat moeten onze kinderen ook gaan ervaren natuurlijk. Maar het blijft vervelend. Zeker als zoiets gewoon is vastgelegd.
Zoon hier had overigens ook even 'gespijbeld' blijkbaar. Ik was aan het werk en toen ik thuis kwam zag ik dat hij in huis was geweest. Hij had de eerste twee uur zwemmen (voor het keuzevak sport) in het zwembad dat ongeveer naast ons huis staat. Blijkbaar was daar zijn broek drijfnat geworden en was hij, heel slim, naar huis gekomen om een droge aan te trekken. Hele kast overhoop, maar maakt niet uit. Goed opgelost, maar ben benieuwd of hij op tijd in de volgende les was.

@nnemoon

@nnemoon

08-11-2017 om 19:40

Goed gesprek

Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met RT mevrouw en dat zij begrip heeft voor jouw verhaal. Dat zij positief was over je zoon en jouw begeleiding is natuurlijk fijn te horen. Hopelijk kun je iets met haar tips en komt die extra begeleiding in januari snel op gang. Fijn ook dat zijn cijfer voor Engels wordt aangepast.

En was hij nog op tijd voor de volgende les?

Zoon hier had een paar uur in het park gezeten omdat hij dacht dat ik boos zou zijn. Ja, ik ben tegen spijbelen maar ik snap ook wel dat hij zich niet begrepen voelt. Net een e-mail naar zijn mentor gedaan, dat het duidelijk moet zijn voor school en zoon wat hij wel en niet mag met gym en wat hij dan wel mag doen. Wat mij betreft laten ze hem extra rekenen of zo!

Lente

Lente

08-11-2017 om 20:19

Wat een verstandige zoon @nnemoon!

Heel knap dat hij zo'n verstandige keus durft te maken.

Zorgcoördinator

Tango, heeft de school van je kind ook een zorgcoördinator? Een zorgcoördinator informeert de docenten waar nodig, zoals de info over de wervels bij de docent LO.. Een centraal aanspreekpunt naast de mentor.

Ai,

De opmerking over de zorgcoördinator geldt ook voor @nnemoon.

Tango

Tango

08-11-2017 om 22:24

Zal eens kijken

Of er een zorgcoördinator is. Voor nu is het denk ik niet nodig, maar altijd handig om te weten voor als het wel nodig is. Vandaag hoorde ik dat de mentor per deze week gaat starten met individuele gesprekjes met de leerlingen uit de mentorklas. Zoon komt daar dus ook vanzelf aan de beurt en dan zullen er ook wel weer dingen duidelijker worden. Mentor is er ook een tijdje uit geweest door een blessure, dus is ook logisch dat hij niet alles weet.

Zoon was op tijd weer op school vandaag. Hij had ook nog pauze en was zelfs ook nog bij een ander kind thuis geweest die zijn zwemtas naar huis wilde brengen. Grappig is dan wel weer dat zoon echt niet kan vertellen hoe het nou kwam dat zijn broek zo nat was geworden....

Goed dat je meteen actie hebt ondernomen richting mentor, @nnemoon. Dit moet gewoon voor iedereen duidelijk zijn. Blijkbaar neemt die gymleraar het van je zoon niet aan.

Ik kwam er vandaag wel achter dat je ook weer niet teveel moet gaan mailen. Zoon is al bijna een week zijn etui en techniekboek kwijt. heeft hij in het technieklokaal laten liggen. Vandaag dus een volgend etui. Toch een beetje terug bij de titel van dit draadje
Nu sprak ik zoon er vandaag op aan, zei hij: kan je niet even een mailtje sturen? Ik was behoorlijk boos en heb gezegd dat ik alleen mailtjes stuur over dingen die hij niet zelf kan regelen, maar dit kan hij absoluut zelf. Heb met hem afgesproken dat het etui vrijdag terug is en zo niet dat hij van zijn eigen geld een nieuw etui met inhoud kan gaan kopen. Omdat ik inmiddels een tweede etui voor hem gevuld had wat na 1 dag alweer weg was, ben ik ook door mijn extra voorraad geo's, passers, gummen etc. heen. Ik geloof dat dat wel aan kwam.

@nnemoon

@nnemoon

09-11-2017 om 12:58

Mailtje sturen

Ha ha, ik moet wel lachen om je zoon dat hij zegt stuur even een mailtje. Ik zie het helemaal voor me.

Ik probeer zo veel mogelijk aan hem over te laten om zelf dingen te bespreken met docent en/of mentor. Ik heb een keer een mailtje gestuurd over Engels wat hij precies moest leren voor een repetitie. Ik vind Stepping stones niet het meest praktische boek zal ik maar zeggen en zoon dacht dat het volgende hoofdstuk er ook bij hoorde.

En gisteren dus een mailtje over gym. Zoon had in het park gezeten omdat hij niet naar huis durfde. Voelde niet goed, voelde voor hem echt als spijbelen. Thuis zat hij er nog erg mee en omdat hij vandaag mentor niet heeft maar vrijdag weer wel gym wilde hij het opgelost hebben. Er viel echt een pak van zijn hart dat ik het bespreekbaar had gemaakt.

Mentor stuurde vanochtend gelijk bericht terug. Hij moet zich wel aan de regels houden. Niet mee gymmen is gewoon op de bank zitten. Ze snapte ook wel dat hij dat twee lesuren lang niet zo zag zitten. Zijn belemmeringen met zijn wervels zijn bij alle docenten bekend. Afspraak is dat hij overlegt met gymdocente wat de klas gaat doen. Als hij iets niet mag of hij dan iets anders mag doen in de gymzaal. Ze gaat ook een oplossing voor hem zoeken als de klas twee uur turnen heeft. Dat hij in het park had gezeten vond de mentor niet zo prettig, officieel mag hij tijdens de les niet van het schoolplein af en er loopt vaak een drugdealer in het park rond. Ze zou het morgen nog bespreken met zoon, maar ze zag het als een eenmalige gebeurtenis.

Ik heb het antwoord van de mentor aan zoon laten lezen en die was er erg blij mee.

Tango

Tango

09-11-2017 om 15:05

@nnemoon

Ja, achteraf vond ik het ook grappig hoor. Maar het zet je wel even aan het denken. Ik laat hem zeker ook zelf dingen oplossen. Zo moest hij echt zelf tegen de wiskundeleraar gaan zeggen dat hij niet in het digitale boek kan dus het huiswerk voor vandaag niet kon maken. Hij mocht daarbij ook zeggen dat ik daarover al contact had met school. En verder moet hij dat etui ook echt zelf terugvinden. Hij vindt dit lastig, dat merk ik, want vanmorgen ging hij met tegenzin naar school. Opeens weer buikpijn, iets dat we herkennen van de basisschool. Maar ik heb doorgezet en hem wel laten gaan. Heb ook geen bericht gekregen dat hij ziek was dus waarschijnlijk zat ik wel goed.
Dingen die hij niet zelf kan oplossen, zoals inderdaad voor de zoveelste keer problemen met dat inloggen en vragen over extra begeleiding etc. daarover mail ik.
In jouw geval had ik ook gemaild. Jouw zoon wilde het zelf goed oplossen maar kreeg een verkeerde reactie van de leraar. Als leraar gewoon gezegd had ga maar aan de kant zitten en dan bedenken we zo wat je kan gaan doen, was het een ander verhaal geweest.
En inderdaad wat een onpraktisch boek is dat Stepping Stones. Ik vind het ook zo onlogisch dat de woordjes die geleerd moeten worden vaak niets met elkaar te maken hebben. Dan heb je in 1 rijtjes 3 woorden staan die met een bruiloft hebben te maken maar in hetzelfde rijtje ook sea en neighbour en bakery. Voor zoon is dit echt lastig.

Zomer

Zomer

10-11-2017 om 12:01

Tango

Zo, even weer bijgelezen! Wat goed dat het cijfer Engels wordt aangepast. Heel raar ook dat er geen rekening wordt gehouden met zijn dyslexie? Balen hoor dat er zoveel ziekte is en daardoor uitval. Daar kan je niet veel aan veranderen maar het zou fijn zijn als er straks weer met volle bezetting les wordt gegeven. Wel fijn dat ze vinden dat zoon het verder goed doet! En dat jullie hem ook goed begeleiden! Je wil inderdaad niet te vaak mailen, ik begrijp dat wel maar dit zijn toch echt dingen die je niet aan je kind over kan laten. Te minste, dat doe ik niet. Maar zo'n voorbeeld van zijn etui. Ja dat moet hij inderdaad zelf oplossen. Zo sta ik er ook in.

Zomer

Zomer

10-11-2017 om 12:07

@annemoon

Ik begrijp je zoon wel. Niks zo vervelend als je niet wordt begrepen en in dit geval niet serieus wordt genomen. Dochter hier zou dan ook meteen uit het veld geslagen zijn. Die is verbaal gewoon niet zo sterk. Maar goed, dit is wel het moment om meteen duidelijke afspraken te maken zodat dit niet meer gebeurd. Mijn ervaring is dat bij schriftelijke overdracht er vaak niet veel mee gebeurd. Wel fijn dat er nu een gesprek komt! Uitslag van de cito heb ik hier ook nog niet gezien.

Zomer

Zomer

10-11-2017 om 12:13

Hier ook een gevalletje

onduidelijkheid. Dochter heeft vandaag ineens een toets die niet in Magister staat vermeld terwijl de mentor op de informatieavond met klem benadrukte dat alles wat niet in Magister staat je ook niet hoeft te doen en mocht dit gebeuren dan wilde ze dit weten. Deze toets van vandaag stond er niet in maar gisteravond appte de mentor zelf dat deze toets dus wel doorgaat. Dochter meteen in paniek want we hadden niet geleerd. Ik heb er vanochtend meteen een mail over gestuurd en haar de vraag gesteld waarom de toets wel doorgaat. Ik heb nog geen reactie terug. Even afwachten.

Tango

Tango

10-11-2017 om 17:26

Zomer

Wat vervelend zeg! Daar zou zoon inderdaad ook van in de stress raken. Goed dat je gemaild hebt. Tenslotte had de mentor dit ook gevraagd.
Hopelijk heeft je dochter de toets wel goed gemaakt en misschien mag ze hem anders nog over doen.
Zoon hier heeft 1 van de 2 etuis terug vandaag. En het techniekboek ook. Het tweede etui dat hij dus deze week kwijt raakte is er nog niet. Ik heb hem uitstel gegeven tot a.s. woensdag. Hij kan nu in ieder geval weer vooruit.
De cijfers voor Engels zijn opgehoogd en deze week heeft zoon twee keer een 8,2 voor woordjes SO's gehaald dus dat gaat goed. Vandaag had hij een luistertoets Engels, die vond hij wel moeilijk. Van de week gingen we dit oefenen en je merkt dan dat Engels verstaan echt lastig is voor hem. Hoe is dat voor jullie kinderen?
Het enige dat nu nog niet goed gaat is dat account van Van Dijk. Maar dit ligt nu echt bij school. Zij gaan dit uitzoeken. Hopelijk wordt het snel opgelost want ander gaat zoon echt achter lopen met wiskunde. De rest kan hij gelukkig ook in de gewone leerboeken doen.
Komende week staat er een toets dierverzorging op de planning. Ik ben heel benieuwd. We gaan van het weekend maar eens starten hiermee.

Triva

Triva

11-11-2017 om 09:43

nounou

Een luistertoets na 2 mnd vmbo basis?

@nnemoon

@nnemoon

11-11-2017 om 14:08

Zomer/ Tango

Zomer, hier ook een zoon die dan volledig in de stress zou schieten. Hij heeft veel tijd nodig om dingen te leren. Toetsen verdeelt hij dus in drie keer. Als docent één dag van tevoren zou zeggen dat hij het moet leren is het voor hem te kort. Dan is hij zo bezorgd dat het niet goed gaat komen dat hij zich niet meer kan concentreren op zijn huiswerk. Hoe is het afgelopen? Mag ze het eventueel overdoen?

Zoon hier had vrijdag GABO, dat stond voor grote afschuwelijke botten overhoring van het menselijk lichaam. Kennen jullie dat? Ik had hem uitgelegd dat het net zo werkt als bij topo, gewoon stampen en aan kunnen wijzen en voor hem een makkelijke manier om aan een goed cijfer te komen.

Tango, super een 8,2 voor de woordjes Engels! Hier op school nog geen luistertoets gehad maar een paar kleine luisteropdrachten. Hij heeft dan een papier waar de vragen op staan en dan laten ze een klein fragment horen. Zoon vindt het niet zo moeilijk. Hij bekijkt filmpjes van auto's op YouTube en die zijn vaak in het Engels.

Triva, ik heb even zoon zijn rapport er bijgepakt van de basisschool en hij heeft in groep 8 een cito Engels luistervaardigheid gehad. Dat zal natuurlijk nog geen echte luistertoets geweest zijn, maar dat was denk ik toch al een begin. Dus ik denk dat wat Zomer zegt best kan.

Tango

Tango

12-11-2017 om 12:51

Grappig!

Die afkorting GABO. Ik kende het niet. Hier zijn ze met bio wel bezig met botten, spieren en cellen maar volgens mij geen aparte overhoring van alleen botten. Jammer wel, want daar zou zoon goed op scoren. Hij heeft inmiddels al 2 toetsen bio gehad maar nog geen enkel cijfer terug. Ook weer zoiets raars. Nou ja, zal wel komen. Eind van de maand krijgt hij het eerste rapport.
Ik zag net dat hij een 7,3 voor Engels had gehaald, was het gemiddelde van de 8,2 voor de woordjes en de luistertoets. Niet slecht dus.
Hier beginnen we met toetsen inderdaad ook al gauw 3 dagen van tevoren. Vandaag gaan we al kijken naar dierverzorging wat hij donderdag heeft. Maar dat ligt er dan ook aan dat hij verder komende week geen toetsen heeft, dus dan kan dat.

Tango

Tango

16-11-2017 om 11:08

Gaat zo goed!

Even een berichtje om te laten weten dat het zo goed gaat hier. Zoon lijkt nu echt zijn draai te hebben gevonden. Hij lijkt meer zelfvertrouwen te krijgen, ook door de goede cijfers die maar binnen blijven komen. Hij haalt achter elkaar zevens.
Hij is ook ineens veel meer ontspannen, maakt minder strijd om het huiswerk. Gisteren ging hij spontaan zijn samenvatting, die we samen gemaakt hadden, pakken voor dierverzorging. Om nog even te leren. Ben benieuwd wat hij daar vandaag voor gaat halen.
Volgende week heeft hij 3 toetsen! Was even stress, maar hebben een goede planning gemaakt dus gaat ook wel lukken.
Ben vandaag nog even bezig geweest met het digitale gebeuren en met name het digitale wiskundeboek. Na een telefonisch contact met Van Dijk lijkt dat nu ook te werken.
Kortom, we zijn blij. Hoe gaat het bij jullie, @nnemoon en Zomer?

Luistertoets

@Tango, is de luistertoets moeilijk vanwege het luisteren naar een andere taal of is het zoeken naar een juist antwoord het punt?
Vaak zijn die toetsen meerkeuze-vragen en moet je de verschillen tussen de antwoorden herkennen/ lezen. Alsnog eerder een leesprobleem dan een luisterprobleem.
Door dergelijke toetsen te oefenen, of de toetsen door te spreken met de docent waarom juist antwoord A beter is dan antwoord D, kan je zoon inzien hoe hij de antwoorden moet afwegen.

Zomer

Zomer

17-11-2017 om 09:48

Tango

Wat goed dat je zoon nu als een speer gaat! En ja, goede cijfers motiveren, dat is hier net zo! Dat geeft ze echt een boost. Mooi om te horen! 3 toetsen volgende week is pittig! Maar met een goede planning moet het zeker lukken. Dochter heeft er volgende week 2.

Wat betreft die toets die niet in Magister stond maar wel moest maken. Ik heb contact gehad met de mentor. De leraar zegt dat ie er wel in stond maar halverwege de week door een storing er niet meer stond. Het gekke is dat ik hem niet heb zien staan terwijl ik dagelijks kijk. Dochter had ook genoemd dat er misschien een toets kwam dus ik keek ook steeds bewust bij dat vak. We hebben afgesproken dat we het cijfer eerst afwachten. Mijn dochter gaf later aan dat ze het wel een makkelijke toets vond. Dochter begint in februari met de SOVA/Faalangsttraining. Dit is vanuit school en wordt ook in school gegeven. Ik ben heel benieuwd.

Zomer

Zomer

17-11-2017 om 12:31

Cijfer binnen

Ik zie net het cijfer van MM. Ze heeft een 7.9 en dat zonder te leren. Alleen wat ze in de klas heeft opgepikt! Echt, ik ben helemaal verbaasd en trots uiteraard! Oooh, wat een verschil met de basisschool. En dat te bedenken dat ik er nog over gedacht heb om haar groep 8 over te laten doen omdat het advies praktijkonderwijs was.

Tango

Tango

17-11-2017 om 16:27

Was dat die toets?

Die niet in het magister stond, Zomer? Goed zeg dat ze daar zo'n mooi cijfer voor heeft. Zoon heeft komende week ook toets MM. Over arm en rijk volgens mij. We hebben heel veel om te leren, dus ik moet ook nog maar zien hoever we er aan toe gaan komen.
Groep 8 over laten doen, dat advies kregen wij van de meneer van het samenwerkingsverband die bij onze zoon een aanvullend intelligentie-onderzoek af nam. Hij vond zoon nog zo jong over komen en hij was nog zo klein. Maar zoon zou dan bijna 14 zijn als hij van de basisschool zou komen. Dat vonden we geen goed plan. Bovendien was hij ook helemaal klaar met de basisschool, had het er niet meer naar zijn zin.
Ik ben zo blij dat we door hebben gezet en hem uiteindelijk op deze school konden krijgen. Moet er nu niet meer aan denken dat hij nog op de basisschool zou zitten.

@nnemoon

@nnemoon

17-11-2017 om 18:26

Goede berichten

Tango, wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met je zoon. Dat hij lekker in zijn vel zit en dat hij zelfvertrouwen heeft/krijgt door zijn mooie cijfers. Knap hoor! Hoe is het gegaan met dierverzorging?

Zomer, wat goed een 7,9 van je dochter en dat zonder leren. Knap hoor! Gek he dat het nu zo goed gaat ten opzichte van de basisschool?

Zoon hier gaat ook goed. Vanmiddag is de mentor op huisbezoek geweest. Dat doen ze sinds twee jaar om het contact tussen school, leerling en ouders zo optimaal mogelijk te maken. Leuke vrouw, is heel enthousiast en heeft echt het beste voor met haar leerlingen. Ze vindt zijn cijfers op het moment nogal aan de hoge kant en wil na het eerste rapport, half december beginnen met twee vakken op kader. Ik ben benieuwd.

Oh ja nog even iets grappigs, zoon had toch een overhoring van de botten van het menselijk lichaam? Hoe denk je dat volgens zoon de laatste botjes in de voet heten? Nou gewoon vingerkootjes. Ik moest zo lachen toen ik dat zag, hoe verzint hij het.

Tango

Tango

18-11-2017 om 15:39

Zo zeg, @nnemoon

2 vakken op kader! Dat is mooi!
Dat zit er hier denk ik niet in, maar we zijn nu al blij hoor.
Dat dierverzorging was wel even een dingetje van de week. Zoon is natuurlijk allergisch en wij hadden niet begrepen dat er een heel stuk praktijk bij zou komen. Dat was dus wel het geval. Na 2 opdrachten heeft hij aangegeven bij de docente dat het niet meer ging: tranende ogen, loopneus etc. Hij mocht van de concierge zelfs naar huis, na contact met mijn man, want ik had precies die dag een teamuitje met mijn werk. Hoorde het dus 's avonds pas.
Heb de docente inmiddels gemaild, maar die mailt dus nooit terug. Geen idee dus wat ze met de overige 2 opdrachten gaan doen, die hij nu niet gedaan heeft. Mogelijk moet hij die volgende week nog doen, maar ik weet niet of hij dat nog wel aandurft. Ik heb aangestuurd op een paar aanpassingen: kippen kan je ook buiten optillen lijkt mij. Heeft hij allicht minder last.
Gelukkig heeft hij nu, na deze toets, een tijdje geen dierverzorging meer.
En haha, ja vingerkootjes, waarom niet eigenlijk? Of zijn het teenkootjes?
Zoon hier maakte van de week spontaan zelf zijn huiswerk Nederlands. Ook die middag dat ik niet thuis was. Moest de persoonsvorm opschrijven en dan het hele werkwoord. Persoonsvorm was ben en werkwoord werd toen benden. Tja, hoe ingewikkeld is de Nederlandse taal ook?!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.