Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

Magnoliatakje schreef op 23-05-2025 om 19:51:

[..]

En jouw kind?

Vorig jaar; natuurkunde, wiskunde B, tekenen (kunstgeschiedenis) en nederlands.

Dit jaar; Engels, scheikunde, Duits en biologie.

Magnoliatakje schreef op 23-05-2025 om 19:51:

[..]

En jouw kind?

Ik denk dat het 'pittig' per persoon verschilt. Mijn kind zo erg ongelukkig worden van Duits, Frans , cultuurvakken, muziek, economie, geschiedenis en aardrijkskunde

Dat is ook waar!

Zilver_gray schreef op 23-05-2025 om 19:53:

[..]

Vorig jaar; natuurkunde, wiskunde B, tekenen (kunstgeschiedenis) en nederlands.

Dit jaar; Engels, scheikunde, Duits en biologie.

Succes, gelukkig zit het erop. En hopen dat die vlag uit kan de twaalfde.  Mijn zoon is een rasoptimist dus hij gaat er vanuit dat hij geslaagd is. Maar hij heeft het wel spannend gemaakt dit jaar met de se. Ik hou mijn adem nog maar even in 😉.

Zilver_gray schreef op 23-05-2025 om 19:00:

[..]

Mijn dochter vindt bio ook erg pittig! Heeft de afgelopen dagen veel geleerd en 3 oefen examens gemaakt.

Ik hoop voor jouw dochter dat de uitslag meevalt.

Hier ook blij dat het klaar is.

Mijn dochter ook. De een ging slecht, de tweede beter en ze had er nog met mijn man naar 1 gekeken. We zijn al blij als t een voldoende is. Met een 5 blijft ze voldoende staan

Magnoliatakje schreef op 23-05-2025 om 19:38:

[..]

Wiskunde B, scheikunde natuurkunde en bedrijfseconomie, Engels en Nederlands

Nou pittig inderdaad! Zou Mijn kind erg ongelukkig van worden. Maar idd, tis net waar je van houdt. Zoon heeft een betaprofiel, die vindt talen niks,  maar dochter dus niet, zij is juist erg talig en heeft dus veel talen en gammavakken: wis a, bio ne eng Frans Latijn ak gesch en tekenen. 

Nemen jullie vrij 12 juni? Mijn zoon vindt mij gek dat ik dat ga doen en kondigde al aan dat hij wel gewoon ging werken. Hij zei dat hij  daar ook horen wat de uitslag is. Hoop maar dat hij dan niet vergeet om het ons te appen 😂. Ik zie hem ervoor aan namelijk.

dochter werkt s morgens ook. Voor de afleiding, want ze hoort t pas tussen 3 en 4. Ik heb geregeld dat ik in de ochtend werk en daarna thuis ben

Marit! schreef op 23-05-2025 om 20:40:

[..]

Nou pittig inderdaad! Zou Mijn kind erg ongelukkig van worden. Maar idd, tis net waar je van houdt. Zoon heeft een betaprofiel, die vindt talen niks, maar dochter dus niet, zij is juist erg talig en heeft dus veel talen en gammavakken: wis a, bio ne eng Frans Latijn ak gesch en tekenen.

Twee eindexamenkandidaten tegelijk? Dat is best pittig voor jullie als thuisfront. Grappig dat een broer en een zus zo kunnen verschillen. Wel handig, dan kon de een de ander helpen toen ze nog in de onderbouw zaten. Of heb ik nu een te rooskleurig beeld?

nee hoor, zoonlief in de 4e, die mag over 2 jaar. Stond er beetje vaag maar ik bedoelde meer dat ze een totaal verschillend profiel, interesses hebben

Magnoliatakje schreef op 23-05-2025 om 20:53:

Nemen jullie vrij 12 juni? Mijn zoon vindt mij gek dat ik dat ga doen en kondigde al aan dat hij wel gewoon ging werken. Hij zei dat hij daar ook horen wat de uitslag is. Hoop maar dat hij dan niet vergeet om het ons te appen 😂. Ik zie hem ervoor aan namelijk.

Ik werk op donderdag altijd thuis, ik zal doorgeven gedurende dat moment even niet beschikbaar te zijn.

Ohhh ik zou voortdurend naar mijn telefoon zitten loeren

hier ernstige dyslecten dus echte beta kinderen die niks met talen hebben. Middelste heeft gespreid examen gedaan en had dit jaar 3 vakken. Jongste had het complete pakket maar wel al 2 vakken afgerond met de SE’s. Dat scheelde want ze had nu maar 5 vakken. Tegelijkertijd heeft ze minder te compenseren. 
het was grappig om ze de examens die ze allebei hadden samen te horen bespreken. Eerst aftastend, want ze wilden niet van elkaar onder doen of de ander kwetsen en later echt bespreken.

ik werk 12 juni thuis en mijn man ook. Wellicht gaat de jongste ‘s ochtends werken, ter afleiding.

Ik werk dan wel de ochtend en deels thuis, maar manlief heeft zelf tentamens en kan dus niet thuis zijn. Hij is ook nog eens jarig die dag.. wordt hopelijk wel nog een beetje feestelijk later op de avond 

Ik werk de 12e ook thuis, man neemt de middag vrij

ik had een vrije dag genomen, maar moet helaas toch even naar het werk nav vervelende situatie op het werk.  Heb gezegd dat ik maximaal tot 14 15 kan.  Dochter kan tussen 14.45 en 16.30 gebeld worden.  Zij heeft zelf gala de dag ervoor en is van plan flink te feesten zodat ze pas na de middag wakker wordt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.