Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Weet je leidinggevende dat je je om deze reden ziek meldt? Of denkt zij/hij dat je snip en snotverkouden bent?

Ik persoonlijk vind het niet helemaal eerlijk naar je werkgever/ster toe.

Hoe reageerde jullie ouders dat hun kleinkinderen thuis moeten blijven van scholing en een sociaal leven? En dat allemaal voor de gezondheid van hen als grootouders?

Oei, dit werpt inderdaad wel een ander licht op het gedrag van dochter. 

TO: zie je in dat jouw angst - en daaruit voortvloeiende gedrag - óók extreem is?

Serieus? Jezelf ziek melden om je kinderen ongeoorloofd thuis te houden? Ik begin inderdaad begrip te krijgen voor je oudste. Als jij haar ook verplicht thuis wil houden al helemaal.

Als je bang bent dat opa en oma ziek worden hou je de kinderen toch gewoon bij ze vandaan?

Zijn jullie gevaccineerd? En opa en oma? Dan is het risico echt heel klein. Ik weet  van een verpleeghuis waar 45 bewoners besmet zijn, dat er niemand echt last van had. Niet meer dan wat milde klachten. Een bewoner is overleden, die was al aan het laatste beetje toe. Dus om dan je kinderen thuis te houden vind ik onverantwoord. Irrationele angst maakt meer kapot dan je lief is. Ook de relatie met je kinderen…!

En hoe lang ben je van plan thuis te blijven? Tot in het voorjaar de besmettingen weer tot een acceptabel niveau zijn gedaald? Dan hebben we weer een nieuwe variant…

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Wat ik aan mijn leerlingen zie is dat ze juist op school opnieuw aanleren dat ze niet het middelpunt van de maatschappij zijn, dat sociaal-emotionele ontwikkeling veel verder gaat dan ‘met een ander omgaan’. Het gaat om groepsgedrag, het gaat om sociale regels, maar ook om executieve vaardigheden die de afgelopen lockdowns ernstig zijn verwaarloosd. 

Niet naar school gaan heeft veel meer impact dan alleen een evt leesachterstand of niet met een vriendinnetje kunnen spelen en daarom ben je wat sip. 

Je mag je kinderen niet eens zomaar thuishouden als je daar zin in hebt of dat nodig vindt. Je houdt ze thuis als ze ziek zijn of verkouden. Jezelf ziek melden op je werk om je kinderen thuisonderwijs te geven vind ik onethisch en immoreel. Je bent niet ziek, dus dan hoor je gewoon te werken. Als het kan thuis en als dat niet kan op je werk.
Als jij ziek bent, betalen we daar allemaal aan mee. Als iedereen zo zou denken zou het een lekkere boel worden zeg.
Daarnaast is corona voor je kinderen niet heel gevaarlijk. Als je opa en oma wil beschermen, dan blijf je daar weg en ga je videobellen of zo. Maar je kinderen onderwijs ontzeggen zodat ze opa en oma kunnen blijven zien...alsjeblieft zeg.

Je hebt jezelf ook nog ziekgemeld terwijl je niet ziek bent 😱. 
We hebben 1,5jr rekening met ouderen gehouden. Het is nu tijd dat de ouderen rekening houden met de jeugd, en dat doen de meesten gelukkig ook. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-11-2021 om 22:30

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Dus nu zadel je kinderen op met thuisscholing, je werkgever met een "zieke" werknemer zodat je ouders over de vloer kunnen blijven komen? Heel erg onlogisch en lichtelijk asociaal naar je werkgever  en de leerkrachten toe. 

Misschien moet jij leren dat jouw angsten niet het middelpunt zijn van de familie.

Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ik een complotdenker of wappie zou begrijpen, maar ik begrijp haar. 

Je had de mentor op school ingelicht over de denkbeelden en het gedrag van je oudste dochter. Heb je de mentor ook op de hoogte gebracht van jouw eigen denkbeelden en handelen? 
Het is namelijk in strijd met de wet (leerplicht en ongeoorloofd ziekteverzuim) en in strijd met het recht van kinderen op onderwijs. Als jouw dochter dit zelf op school aankaart, dat ze van haar ouders niet naar school mag terwijl ze niet ziek is, kun je daar behoorlijke problemen mee krijgen. En terecht.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

26-11-2021 om 22:44

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Ik gun jouw kinderen een leukere moeder. Eentje die een verzetje voor haar bejaarde ouders niet boven het geestelijk welzijn van haar kinderen zet.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

26-11-2021 om 22:49

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Dan is het veel logischer om het contact tussen je ouders en je kinderen te beperken, dan hen te isoleren. 
Begrijp niet dat je dit soort dingen doet en ondertussen een potentiële besmettingsbron (nichtje van je dochter) binnen haalt.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

26-11-2021 om 22:50

Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 22:36:

Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen dat ik een complotdenker of wappie zou begrijpen, maar ik begrijp haar.

Ah, humor.
Ja, toch?
TOCH?

Valdemar schreef op 26-11-2021 om 22:50:

[..]

Ah, humor.
Ja, toch?
TOCH?

Laat ik zo zeggen. Ik snap waarom haar puberdochter doorslaat de andere kant op. Niet dat ik wappie ideeen opeens begrijp maar ik begrijp moeder net zo min.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.