Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


BeneficialJay65

BeneficialJay65

26-11-2021 om 22:58

Ik denk dat het voor je kinderen schadelijker is om bij een moeder met irreële angsten vast te zitten. Lijkt me ontzettend beklemmend en betuttelend voor die kinderen en het zou niet gek zijn als je kinderen zich daar tegen zouden afzetten. (Wat ze nu in feite ook doen gezien je andere topic).

Je hebt je ziek gemeld??? Je bent niet ziek! Neem lekker vakantie dagen op als je zo nodig thuis wil blijven. 

Wat sneu om je kinderen Express zo op te sluiten. Ze hebben bovendien leerplicht. Dus als ze niet ziek zijn moeten ze gewoon naar school. Als.je bang bent dat ze je ouders of andere oudere mensen aan steken hou je ze daar weg. 

Ik vind het fijn dat scholen open blijven. Dochter gaat heel graag naar school en naar de BSO. Ik werk zelf ook op de BSO en ben blij dat ik kan blijven werken. Helaas voor mij is dochter regelmatig snotterig (kleuters zijn dat nogal snel) en mag ze nu met een snotterbel niet meer komen. Wat ik overigens met al die besmettingen op scholen nu voorledig snap het is alleen dan lastig iets te regelen. Ik kan niet thuis werken. Maar ach waarschijnlijk kan man wel iets regelen met zijn werk. En lost het zich wel op een andere manier op. 

Ik begrijp nu je dochter wel iets beter. Zij zet zich af van jullie als ouders. Waar zij doorslaat de wappie kant op slaan jullie door de andere kant op. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

26-11-2021 om 23:04

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.


Je kunt dit toch niet serieus menen. Je houdt ons voor het lapje volgens mij. 

Ik geloof dit niet. Klinkt als een trol. Als dit echt is dan ben je echt volledig de weg kwijt. 
Je bent niet ziek. Je kinderen zijn leerplichtig. Je overtreedt aan alle kanten de wet en dan vraag je of nog meer mensen er zo in staan. Het antwoord is wel duidelijk: nee dus. 

Ik vind het ook nogal trollerig klinken..... heel bijzonder, een ander beschuldigen van complottheorieën en dan zelf je kinderen thuishouden! Aan de andere kant, misschien als je zo bang bent voor corona, dat je een ander wat sneller een wappie vindt. 

troelahoep schreef op 26-11-2021 om 23:38:

Ik vind het ook nogal trollerig klinken..... heel bijzonder, een ander beschuldigen van complottheorieën en dan zelf je kinderen thuishouden! Aan de andere kant, misschien als je zo bang bent voor corona, dat je een ander wat sneller een wappie vindt.

Ik vind dit anders ook wappiegedrag. Extreem, maar dan aan de andere kant van de schaal.

Ja zeker! 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

26-11-2021 om 23:57

Ik had ook liever gehad dat de scholen tot de kerstvakantie gesloten zouden worden. Inmiddels is het tussenuur na tussenuur en zelfs hele dagen die komen te vervallen omdat er teveel leerkrachten thuiszitten. Met thuis onderwijs gaan die lessen gewoon door tenzij een leerkracht te ziek is uiteraard.

Of op zijn minst met halve klassen draaien zoals er eerder ook gedaan werd. 

Ook al die besmettingen tussen kinderen onderling zorgt weer voor thuiszitten zonder les, want in tegenstelling tot eerder wordt er nu op veel scholen niet speciaal voor de thuiszitters een zoom verbinding gemaakt zodat ze toch de lessen kunnen volgen.

Maar goed, het is zoals het is, kind is volledig gevaccineerd en we testen elke week minimaal een keer. Ik hou hem niet uit voorzorg thuis.

Don 't feed the ......

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-11-2021 om 00:04

Hetvrijewoord schreef op 26-11-2021 om 23:57:

Ik had ook liever gehad dat de scholen tot de kerstvakantie gesloten zouden worden. Inmiddels is het tussenuur na tussenuur en zelfs hele dagen die komen te vervallen omdat er teveel leerkrachten thuiszitten. Met thuis onderwijs gaan die lessen gewoon door tenzij een leerkracht te ziek is uiteraard.


Wat vervelend is dat. Hier speelt dat nu niet. Er is wel wat uitval en er zijn wel leerlingen thuis, maar niet onrustbarend veel. Beide middelbare scholen houden ons momenteel erg goed op de hoogte. Er komen elke dag wel bulletins. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

27-11-2021 om 00:10

Wednesday schreef op 27-11-2021 om 00:04:

[..]


Wat vervelend is dat. Hier speelt dat nu niet. Er is wel wat uitval en er zijn wel leerlingen thuis, maar niet onrustbarend veel. Beide middelbare scholen houden ons momenteel erg goed op de hoogte. Er komen elke dag wel bulletins.


Het is zelfs zo dat de vervanger van wiskunde welgeteld twee lessen heeft gegeven en nu ook thuiszit. Dat vak is al weken niet gegeven, ik denk dat we thuis maar wat moeten gaan bijspijkeren naast al het gewone huiswerk...

Hoe ga je het aanvliegen qua schoolinspectie?

Ik heb het thuishouden meer gehoord vanavond, maar dat was meer uit andere motieven.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-11-2021 om 00:17

Ik begrijp niet zo goed waarom scholen waar de lessen gewoon al weken doorgaan, ook in het recente verleden, dicht zouden moeten als er andere scholen zijn, misschien zelfs niet eens in de buurt, waar corona heerst. Je kan als school toch zelf besluiten dicht te gaan en een periode online les te geven? Dat is hier vorig jaar gebeurd toen er verder nergens maatregelen waren, maar hier op school een uitbraak was. Nu is er een hoge vaccinatiegraad en heel weinig aan de hand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.