Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

SVPO Hoorn


MaxArend schreef op 15-02-2021 om 22:28:

@bezorgde ouder SvPO

Interessant, heb je een link naar dat Witboek?

Helaas niet. Heb wel een link naar het Twitter-account wat hierboven genoemd werd. Wellicht handig, scheelt zoekwerk: https://twitter.com/SOS_SVPO

@bezorgde ouder SVPO

Ik dacht dat je alle objectieve informatie voorhanden had? Mond vol van de school en het vermeende witboek, maar geen link zodat we het allemaal even zelf kunnen nalezen. Ik ga er zelf wel even naar op zoek dan, dit triggered me wel. 

@bezorgde ouder SVPO

Ik heb even nagevraagd bij mijn kennis in Amsterdam en je verhaal over het digitale workbook systeem blijkt een broodje aap verhaal te zijn. Het digitale systeem rekent een module (serie opdrachten) pas onvoldoende bij een zekere foutenmarge. Dan moet je hem overnieuw doen om nog extra te oefenen omdat je de spelling nog niet onder de knie hebt. Het is 100 procent desinformatie die je verspreidt om te stellen dat bij 1 spelfout de gehele oefening overnieuw gedaan moet worden. 

Dan geeft je een voorbeeld van hoe een Franse zin mogelijk op meerdere manieren vertaald kan worden maar dat het systeem maar 1 manier kent. Ik denk dan, hebben we het over het vertalen van poëzie? Maar nee.

Ik mag hopen dat jij niet van mening bent dat Ça va? ook gewoon met een c geschreven moet kunnen worden. Ik ben niet zo fan van jouw ideeën van goed onderwijs moet ik bekennen als je het beter meent te weten dan de Fransen en het woordenboek. 

Ben je dan gewoon geen ervaringsdeskundige of zit je bewust desinformatie te verspreiden vraag ik me af?

Ik ga dan liever af op de bewezen goede opstroomresultaten van de SVPO en niet op jouw desinformatie.

Naast dat je niet thuis geeft om je claims over een witboek te onderbouwen viel me nog iets anders op.

Ook jij verwijst al te graag naar een twitter account waarvan we al hadden vast gesteld dat Twitter geen betrouwbare bron is, net als anoniempjes op fora zoals 'bezorgde ouder'. 

Als ik klik op jouw naam zie ik dat je op dit forum sinds kort actief bent hier en maar liefst 269 comments hebt geplaatst bij het forum over Utrecht! Er is maar 1 onderwerp dat je bezig houdt hier. De honden lusten geen brood van de negativity die je daar over de school verspreid. Ik raad iedereen aan daar eens een kijkje te nemen naar je opmerkingen om in te schatten uit welke stal je komt als anoniempje. Anoniem de school trollen. 

Naast dat ik dan denk: get a life, wordt me iets duidelijk! Jij bent 1 van de treiterouders uit Utrecht waar ik veel over heb gehoord! Nu dus ook hier desinformatie aan het verspreiden!

Ik raad iedereen aan bij vragen even naar de school te bellen, langs te gaan of te spreken met ouders die kinderen in Hoorn op school hebben. Daar wordt ook naar gevraagd door de oorspronkelijke post. Niet naar treiterouders uit Utrecht.

Ik hoop ook dat jij iets opbouwends kunt vinden in je leven in plaats van anoniem desinformatie op internet te verspreiden. 

Wie je ook bent, het ga je goed!

Het is jammer om te lezen dat er zo emotioneel en overdreven op de man wordt gespeeld door u, MaxArend (‘je bent een treiterouder’, ‘je verspreidt desinformatie’, ‘get a life’). Het viel me op dat er in de andere thread over SvPO ook binnen de kortste keren al op de man werd gespeeld. Dat verziekt de discussie helaas wel en lijkt me bovendien onnodig. Voor de goede orde: die 269 comments geeft het totaal aantal posts van een thread aan, niet van mij. 

Wat betreft Workbook klopt het trouwens dat er met foutmarges wordt gewerkt (volledigheid gebiedt zelfs te zeggen dat deze iets ruimer staan afgesteld indien er sprake is van dyslexie). Desondanks blijft de opmerking overeind dat het een rigide systeem is, waarbij goede antwoorden soms worden fout gerekend en er ook goede modules opnieuw gemaakt moeten worden (bij overtreding van een zekere foutmarge). Ook het samenhangende feit dat er daarmee veel op de laptop wordt gewerkt en dit maar net moet passen bij je kind. Als dat past bij je kind, prima verder, daar niet van. Het witboek kunt u op de social media van SvPO vinden (al zijn social media blijkbaar geen betrouwbare bron volgens u). 

Rest mij te zeggen dat ik hoop dat ouders en toekomstige vo-leerlingen een goed geïnformeerde schoolkeuze maken. Ik wens ze veel succes daarmee.

Ach, voor een allerlaatste keer dan maar. Het witboek is te vinden op de FB pagina van de school. 

Taalfouten waar Workbook last van kuren krijgt zijn dus NIET de leestekens, die vergeten heeft geen enkele invloed. Zoals je zelf al zegt "de Fransen weten het echt beter". Wat Workbook als fout ziet? Heel simpel als je werkwoorden moet vervoegen is het de ene keer "we" dan weer "wij", daar zit geen enkele regelmaat is. 

Het laatste grapje was het "leuke" filmpje van een docente (docente tijdens de hele lockdown kwam mevrouw 1x les geven) die tegen een kind zei "kijk eens in de vuilnisbak" waarop ze het uitgilde van pret toen hij deed wat zij hem vroeg "daar ligt jouw toekomst"  beet ze hem toe. Maar ook dat zul je vast niet geloven omdat "jouw kennis" daar niet aanwezig was.

Heb je een gewoon havo kind en houd je van structuur moet je vooral voor SvPO kiezen. Heb je een kind dat hard moet werken, heel slim is, of dyslectie heeft kies dan zeker niet voor SvPO. 

Ik kan het overigens prima loslaten, alleen heb ik vreselijk veel moeite als mensen bs verkondigen en dat doet de school. Zeker als ze dan ook nog de hoofdprijs daarvoor vragen en later blijkt dat kinderen met (bijvoorbeeld) Latijn ruim 2 jaar achterlopen op andere scholen. De 1e 2 jaar waren de docenten prima, bovenschools was het slecht maar daar had mijn kind geen last van en ik dus ook niet. Toen de goede docenten weggingen en de vervangers van dramatische kwaliteit bleken en die toch al slecht communicatieve bovenlaag niet ingreep, werd het een vrije val voor de school...

danmaarzo schreef op 16-02-2021 om 11:31:

Ach, voor een allerlaatste keer dan maar. Het witboek is te vinden op de FB pagina van de school.

Taalfouten waar Workbook last van kuren krijgt zijn dus NIET de leestekens, die vergeten heeft geen enkele invloed. Zoals je zelf al zegt "de Fransen weten het echt beter". Wat Workbook als fout ziet? Heel simpel als je werkwoorden moet vervoegen wil workbook de ene keer "we" de volgende keer "wij". De fout ligt gewoon bij het waardeloze systeem van de school. Overigens is het ook zeer interessant om eens naar de geldstromen te kijken binnen de scholenl/privé stichting van de eigenaar. 

Het laatste grapje was het "leuke" filmpje van een docente (docente tijdens de hele lockdown kwam mevrouw 1x les geven) die tegen een kind zei "kijk eens in de vuilnisbak" waarop ze het uitgilde van pret toen hij deed wat zij hem vroeg "daar ligt jouw toekomst" beet ze hem toe. Maar ook dat zul je vast niet geloven omdat "jouw kennis" daar niet aanwezig was.

Heb je een gewoon havo kind en houd je van structuur moet je vooral voor SvPO kiezen. Heb je een kind dat hard moet werken, heel slim is, of dyslectie heeft kies dan zeker niet voor SvPO.

Ik kan het overigens prima loslaten, alleen heb ik vreselijk veel moeite als mensen bs verkondigen en dat doet de school. Zeker als ze dan ook nog de hoofdprijs daarvoor vragen en later blijkt dat kinderen met (bijvoorbeeld) Latijn ruim 2 jaar achterlopen op andere scholen. De 1e 2 jaar waren de docenten prima, bovenschools was het slecht maar daar had mijn kind geen last van en ik dus ook niet. Toen de goede docenten weggingen en de vervangers van dramatische kwaliteit bleken en die toch al slecht communicatieve bovenlaag niet ingreep, werd het een vrije val voor de school...

Lees gewoon eens op sos twitter, daar staan op basis van de wob mails van de directie en schoolleider.  Het constant paranoïde gedrag van de school is bijna grappig te noemen. Hoe snel ze overal weer opduiken.

HanneMeike,

Dankjewel voor de link van witboek! Ik vond interessant om te lezen, geeft goede kijk in de school. Ook perspectief van verschillende kanten komt in voor, mooi.

Ik schrik wel van agressie in andere berichten die ik nu lees. Mensen die gerichte vragen hebben over SvPO Hoorn voor hun kind en deze forum gebruiken komen zo niet verder met alle geruzie met elkaar. 

@ anonieme bezorgde ouders SvPO 

Anoniem klagen over ad hominem argumentatie? Als grap was dan zou het leuk zijn. Niet alleen geen betrouwbare bron, maar ook niet serieus te nemen dus. Anoniem klagende rupjes nooit genoeg, denk ik dan. Eerst een vaag verhaal over 'diakritische tekens', dan gaat het weer niet over leestekens, volgens deze veelposters uit Utrecht. Claims die na correctie worden afgezwakt... Deze 'experts' weten duidelijk van hoed noch rand. De desinformatie en verwarring kun je uit de berichten al afleiden. Lastig als je zelf zo in de war bent lijkt me. 

Daarnaast, ik heb me laten vertellen dat het workbook systeem al 10 jaar ongeveer hetzelfde werkt. Apart dat leerlingen slagen met dubbelprofielen en hoge opstroomcijfers als er zo genaamd een waardeloos systeem gebruikt wordt. Kind van mijn kennis vindt het heerlijk. Kennis geeft aan dat het een soort systeem is om woordjes te stampen, je moet er verder niet te veel bij voorstellen. 

Geen systeem is perfect en op elke school is wel wat, dat weet toch iedereen en daar informeer je de mensen niet mee. Wij moesten vroeger ook een keer met een groepje overblijven tot 17:15, wellicht niet meer van deze tijd. Maar geen systematische tekortkomingen. Dat bevestigt ook mijn kennis uit Amsterdam.

Soms denk ik dat het gevaarlijk is dat bepaalde mensen steeds naar fora gaan om desinformatie en smaad te verspreiden terwijl ze eigenlijk een psycholoog nodig hebben, dingen moeilijk los kunnen laten en persoonlijke problemen op organisaties en instituten projecteren. Steeds maar het laatste woord willen hebben. Het twitter forum is er een mooi voorbeeld van, ze kunnen niet laten hier de link te plaatsen. Even kijken of zo weer de link wordt geplaatst en oud nieuws wordt herhaald, wat mijn vermoedens van partijdigheid en treiterouder doet bevestigen.

Maar goed, over het fenomeen treiterouder valt vast nog veel te ontdekken door de sociale wetenschappen.

Ik heb de waarheid ook niet in pacht. 

Ik hoop dat je een positieve en opbouwende bezigheid kunt vinden!

De mensen kunnen beter informeren bij de school zelf en kennis maken met de docenten in Hoorn dan deze onbetrouwbare spook anecdotes.

Fijn, de link naar witboek, het werkt! Ik word steeds enthousiaster van deze school.

https://m.facebook.com/SchoolVoorPersoonlijkOnderwijs/photos/pcb.155855183004766/155854829671468/?type=3&source=49&__tn__=EH-R

Beste allemaal,

Ik ben zéér boos over volgende feit! Ik kom hier op deze forum uit goede bedoeling! Ik ben niet van gediend dat jullie mij betrekken bij ruzie met school en mij ook nog eens via privewegen benaderen!! Onderstaande bericht ik gekregen heb:

Hoi Fariz,

We zien dat je interesse hebt in een SVPO school. We raden jou de school af, maar mocht je toch voor de school kiezen, zou je ons dan mails willen doorsturen van docenten of schoolleiding waar je bedenkingen bij hebt?

We willen graag met je samenwerken om het onderwijs beter te maken. In 2024 gaat het bestuur van de SVPO scholen over op lokaal bestuur. Hopelijk eerder als wij de inspectie goed helpen. We werken intensief samen met de inspectie. Wij zijn een aantal ouders die dan naar voren wil stappen en het bestuur van de scholen overnemen.

Jij zou dan kunnen meedoen als je je door ons laat helpen en assisteren. Ook kunnen we je bijstaan als dingen niet zo lekker lopen op school straks. We zijn namelijk ervaringsdeskundigen van SVPO scholen.

Mail ons op: [email protected]

Ervaringsdeskundigen helpen je, vertrouwelijk.

Mensen die mijn gegevens doorspelen naar deze mensen stop hiermee! Wij zijn hier niet van gediend!!!

Wow Fariz. Ik hoop dat dit niet echt zo is. 

ik begrijp de hetze tegen deze school ook niet zo. Elke school is anders. En niet elk kind past al alle scholen. Je kan een verkeerde beslissing nemen. Soms verandert een school tussentijds het beleid. 

Wij hebben 4 kinderen. Onze jongste gaat volgend jaar naar de middelbare. Wij hebben al zoveel meegemaakt qua besluitvorming, gewijzigde procedures etc. Sommige goed, sommige niet. 

Natuurlijk is het jammer als een school niet bij je kind blijkt te passen maar om nou een iedereen die ook maar iets positiefs zegtbof een neutrale vraag stelt over deze school zo af te branden is heel bijzonder

Ik geloof er juist daardoor helemaal niks van dat het zo erg is op die school. Ik geloof wel d a t er heel vervelende (ex)ouders rondlopen die lopen te zieken. 

 

Fariz, hoe denk je dat mensen aan jouw adres zijn gekomen? 

gr Angela

Fariz dan zou ik toch echt even vragen bij het beheer van deze site hoe het mogelijk is dat mensen buiten dit platform toegang hebben tot jouw privégegevens. 

ik zou hier zelf absoluut niet blij van worden en ik vind het schokkend dat gegevens blijkbaar zo makkelijk toegankelijk/koppelbaar zijn.

Overigens ook voor het eerst dat ik hoor dat sos op deze manier mensen "werft".

Ja, vraag het even na. De kans lijkt me groter dat forumbeheer deze email naar Fariz, op verzoek van de kritische SVPO ouder zonder het overdragen van de gegeven van Fariz naar deze ouder, naar Fariz heeft doorgestuurd.

Dat is een gangbare en juiste manier van doen. Je geeft niet de gegevens door van de vrager, maar je vraagt degene contact op te nemen met de vrager.

Maar misschien schrik je daarvan om dat dat niet de bedoeling was. Je wil het op afstand, op het forum, houden. Maar zolang er geen prive gegevens zijn overgedragen is er niets aan de hand. En het is gebruikelijk. Dat wil je ook niet anders.

Vragen staat vrij. Nee zeggen hoort er bij.

FarizTuni

Hoe weet je dat ze je gegevens van hier hebben? Je zegt dat je naar een online open dag bent geweest, kunnen ze via die weg niet je gegevens hebben?

Ik heb hier op je profiel gekeken, maar daar zie ik echt geen mailgegevens oid. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.