Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Verkeersveilige schoolomgeving

TineWinkel schreef op 07-05-2026 om 16:48:

[..]

Naar de middelbare school gebracht worden door je ouders?! Op de middelbare school wil je toch helemaal niet meer met je ouders gezien worden? Of hadden alleen mijn kinderen dat?

Hoe oud ben jij/hoe oud zijn je kinderen?

Volgens mij is dat wel veranderd de laatste jaren. Mijn kinderen heb ik een paar keer moeten brengen (wegens geblesseerde ledematen en een waardeloze busverbinding maar) die wilden dan 3 straten voor school uitstappen, dan gingen ze de rest op krukken verder.

Nu is er helemaal geen "schaamte" meer. Gebracht worden is zelfs een soort van stoer. Jij bent die stoere knul die zijn moeder zo gek gekregen heeft om hem te brengen.

Iedere maandag en woensdag fiets ik langs de middelbare hier in het dorp, de parkeerplaats staat vol met ouders die hun kinderen komen brengen en zeker als het een beetje regent staan er nog meer ouders.

Hier verderop in de wijk is een grote basisschool en ik denk dat het gros met de auto gebracht wordt. De wegen van en naar de school zijn een grote file waar niet doorheen te komen is. Als ik de deur uit moet wacht ik bewust tot na 9.00 en 15.00, zodat die ouders met kinderen weer verdwenen zijn uit de buurt. 
Waardeloos gedoe, kom gewoon lopend of op de fiets naar school. 

TineWinkel schreef op 07-05-2026 om 16:48:

[..]

Naar de middelbare school gebracht worden door je ouders?! Op de middelbare school wil je toch helemaal niet meer met je ouders gezien worden? Of hadden alleen mijn kinderen dat?

Meer dan tien jaar geleden moest ik een geblesseerd kind naar de middelbare brengen. Waar ik had gedacht dat hooguit een handjevol (ook geblesseerde) kinderen gebracht zou worden kwam ik terecht in een file van meer dan dertig auto's. Green idee hoeveel autos er nog kwamen of al weg waren. Ik was verbijsterd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.