Over het forum Over het forum

Over het forum

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

26-06-2019 om 21:49

Aanpassingen Ouders Online

Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan vernieuwingen voor Ouders Online en deze week zal de eerste update plaatsvinden. Niet gevreesd; er komen geen rigoureuze veranderingen aan, het gaat slechts om de vormgeving. Deze week introduceren we ons nieuwe logo en zal de content ingericht worden op basis van kleur, om een beter onderscheid te maken tussen de leeftijdscategorieën. Er zullen de aankomende maanden langzaam steeds meer onderdelen veranderen, om toe te werken naar een verbeterde versie van Ouders Online.
Heb je opmerkingen of vragen of suggesties? Mail ze dan naar [email protected]


Bo

Bo

26-06-2019 om 21:54

reclames

Nou die reclames worden steeds irritanter! Ik snap dat het nodig is om een site draaiende te houden, maar er is nu echt sprake van een overdaad aan reclames waardoor het forum niet meer lekker leesbaar is.

Verder ben ik benieuwd naar de aanpassingen!

Carla

Carla

27-06-2019 om 00:57

Op de laptop

- Worden gelezen onderwerpen blauw, dat mag van mij mobiel ook.

- Verder klopt heel vaak het seintje voor een nieuw onderwerp of nieuwe reactie niet.
Soms komen verplaatste onderwerpen talloze keren bovenaan te staan, ook als er geen nieuwe reacties staan.
Hierdoor is er soms een rits verplaatste onderwerpen waar je langs moet. Of onderwerpen worden van rubriek naar rubriek verplaatst; meer dan eens bedoel ik.

- De pagina aanduiding zowel boven- als onderaan de discussielijst.

- Mogelijkheid tekst zelf aan te passen. Ik snap dat de leesbaarheid minder goed wordt als mensen lappen tekst aanpassen of verwijderen, maar hetzelfde geldt voor sommige stukken die onleesbaar worden door spelfouten, typfouten of zinnen die niet goed lopen.

Iris

Iris

27-06-2019 om 10:17

Recente inhoud

Ik hoop dat recente inhoud blijft, dat vind ik een van beste veranderingen van de laatste jaren.

Lettertype

Zie ik goed dat het lettertype is veranderd? Mooi! Het leest lekker.

Tine Winkel

Tine Winkel

27-06-2019 om 13:22

hm contrast erg verslechterd

nu met die rose letters, het contrast met de witte achtergrond is veel slechter geworden. Geen verbetering wat mij betreft.

Iris

Iris

27-06-2019 om 13:30

Mee eens Tine

dit is heel slecht leesbaar, veel te licht en dus te weinig contrast.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-06-2019 om 13:48

inderdaad wel erg licht

Maar misschien is het een kwestie van wennen.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-06-2019 om 13:50

Ja!

Ik vind rood ook veel mooier dan roze.

Fransien

Fransien

27-06-2019 om 13:55

Dit lettertype vind ik niet fijn lezen

Voor mij is dit te blokkerig. Ik heb echt duidelijk meer moeite met lezen.

pam

pam

27-06-2019 om 14:33

dacht al

dat het aan mijn ogen lag. Maar het roze is inderdaad niet prettig te lezen. Lettertype vind ik prima.

Caesar

Caesar

27-06-2019 om 15:00

Moeders online

Zacht roze kleurtje en een plaatje van moeder-met-kind, geen vader te bekennen. Gaat het nu echt moeders online worden?

Carla

Carla

27-06-2019 om 15:37

Lettertype/kleur

Lettertype vind ik te breed dat vertraagt m'n leessnelheid.
De kleur valt weg tegen de omlijsting, onplezierig.

Net had ik ineens een topic in het blauw. Het komt wat kneuterig over als ik eerlijk mag zijn.

Enfin, de plusbrillen kunnen bijna af denk ik. ☺

Pirata

Pirata

27-06-2019 om 16:09

Leuk

Nou, ik vind het wel mooi en wat moderner zo eigenlijk...

Misdreavus

Misdreavus

27-06-2019 om 16:32

klein puntje

Rondom de tekst op de knoppen eerste, vorige, paginanummers, volgende, laatste is een blauw vak, ik vind het er uitzien alsof je de tekst hebt geselecteerd, de eerste keer dat ik het zag heb ik vergeefs zitten klikken om het weg te krijgen, wat natuurlijk niet ging. Dat vind ik echt niet mooi.
Verder heb ik geen moeite met het lettertype of de kleur.

Misdreavus

Misdreavus

27-06-2019 om 16:43

verschillende kleuren

Ik zie nu pas dat de verschillende leeftijdsfases verschillende kleuren hebben gekregen, dat vind ik oprecht een leuk idee. Ik zou dat alleen ook in het hoofdgedeelte toepassen, nu zie je het pas als je een discussie opent.

Lou

Lou

27-06-2019 om 16:50

Mooi maar zoetig

Ik vind de zachte kleuren en het lettertype juist een verbetering, het leest heel prettig. Alleen de hoofdfoto vind ik, vooral in combinatie met dat zachte rood, echt te zoetig met al dat blond en lach en wit. Die zou wat mij betreft wat echter, wat rommeliger of wat geiniger mogen.

Rood/roze

Ik zie het op de iPad nog steeds als rood. De letters zijn voor mij als slechtziende heel fijn om te lezen.

Jo

Jo

27-06-2019 om 17:47

Niet te lezen

Die roze letters zijn praktisch niet te lezen.
super vermoeiend.
Als dit zo blijft dan haak ik af.

Milcham

Milcham

27-06-2019 om 18:34

Mmmm

De tekst van de reactie is met dit lettertype onleesbaar.
Ik dacht een reclame boven in beeld te hebben, maar dit zoete blanke plaatje is dus het logo. Jammer.

Milcham

Milcham

27-06-2019 om 18:36

O en

Het overzicht kan ik niet lezen met die roze lettets. Ook niet met leesbril, al het contrast is weg.
Ik kom wel terug als het beter is.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-06-2019 om 18:49

Caesarf

"Zacht roze kleurtje en een plaatje van moeder-met-kind, geen vader te bekennen. Gaat het nu echt moeders online worden?"

Daar lijkt het wel op. Ik stel voor een roulerend plaatje met:

Moeder - zoon
Moeder - dochter
Vader - zoon
Vader - dochter

Is leuk toch, of... trekken we daarmee een hele beerput aan inclusiviteit open???

specht

specht

27-06-2019 om 18:55

Meer contrast in overzicht

Ook ik kan het overzicht niet meer lezen, omdat er nu te weinig contrast is, evenals de datum die boven een reactie staat.
De titel van de reacties is eveneens haast niet te lezen.

rode krullenbol

rode krullenbol

27-06-2019 om 18:58

Ja!

Hoe je het ook wendt of keert; roze is en blijft slechts een slap aftreksel van het onvolprezen rood.

Triva

Triva

27-06-2019 om 19:14

huh

Onvolprezen rood? Het is toch niet zo lang geleden dat we het hadden over 'onvolprezen oranje'...

Ad: je mist de setjes nog: VVkind MMkind

Ad Hombre

Ad Hombre

27-06-2019 om 19:31

Triva

"je mist de setjes nog: VVkind MMkind"

Nee, het is 1 ouder met een kind. Of dat een LHBTQ ouder is kun je echt niet aan ze zien of dacht je dat alle lesbiennes een roze tuinbroek aanhadden? Foei!

Het kind kan natuurlijk ook gewoon een bijzonder goed gelukte trans zijn. Echt, het leven wordt zo ro(os/ze)kleurig als je al je vooroordelen laat varen!

Pirata

Pirata

27-06-2019 om 19:38

Roze?

Ik zie geen roze.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-06-2019 om 21:06

Te zoet

Kom mensen, een wat pittigere uitstraling! Groen ? Blauw ? En de foto’s van volwassene met kind wisselen.

Lynna

Lynna

27-06-2019 om 21:16

Kopfoto

Hopelijk wordt die kopfoto regelmatig verwisseld. Ik neem toch aan dat dit forum voor alle Nederlanders is?

40er

40er

27-06-2019 om 21:31

Ik

Persoonlijk vind ik het niet gek. Ziet er netjes uit.

mirreke

mirreke

27-06-2019 om 21:39

Veel te zoetsappig

Ik zie veel roze, ik dacht eerst dat er iets met mijn computer was, omdat ik het er zo bleek vond uitzien. Andere kleuren zie ik maar bij weinig rubrieken.
Verder: mijn hemel, die foto: blond, blank en vrouw... Dat moet echt anders hoor, Ouders Online.

Ik vind het lettertype wel lekker leesbaar.
Iemand anders zei het al: bij de knoppen 'vorige' en 'verder' lijkt het net alsof je ze hebt geselecteerd. Ik vind het erg lelijk uitzien maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Lijkt een foutje.

Wens: zowel bovenaan als onderaan het scherm een optie om vooruit of achteruit te kunnen. Nu moet je eerst helemaal naar onderen scrollen om naar de volgende pagina te gaan.
Wat je ook zou kunnen doen is zorgen dat dat blokje mee omhoog en omlaag scrollt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.