Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


MeikeT

MeikeT

21-01-2021 om 08:28 Topicstarter

Excuus, ik zie het al: het startbericht blijft staan, maar daaronder zie je de ongelezen berichten. Fijn!

Ik zit ook even te puzzelen hoe het gaat werken.  Iedere keer nare begin van de draad heb ik gemerkt en ook staat het openingsbericht volgens mij boven aan iedere pagina. 

Ik moet trouwens wel forum regels breken.  Ik had 3 vaste Nicks om mee te reageren.  Heb nu een andere aangemaakt en 1 alias dus als ik wil reageren in een oud draadje dan zal dat niet altijd onder de goede Nick kunnen. 

Ik kan nog niet wisselen tussen mijn gebruikersnaam en mijn alias.  Ik gebruik nu meestal een Android smart phone. 

Ik hoop dat de hoeveelheid ruimte die de berichten innemen nog wat verkleind wordt. Door al die loze ruimte past er nu wel heel weinig op een pagina.

MeikeT

MeikeT

21-01-2021 om 09:27 Topicstarter

Een rechtstreekse knop naar 'recente berichten' zou fijn zijn, nu moet ik na elk draadje eerst naar de algemene forumpagina voor ik bij de recente berichten kom.

Beste redactie,

Wat fijn dat er nu de functies 'vet', 'cursief' en 'onderstreept' zijn bij gekomen, alsook de overige bovenstaande functies. Deze zullen ongetwijfeld zeer goed van pas komen; vooral in het geval van lange epistels!

MeikeT schreef op 21-01-2021 om 08:21:

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.

Deze functionaliteit zit er wel in maar geldt niet voor de topics en reacties die zijn geplaatst op de oude site. Als je nu vanaf recente topics (https://www.ouders.nl/forum/recente-topics) op een bericht klikt, waar nieuwe reacties in zijn geplaatst, ga je direct naar de eerste reactie die jij nog niet hebt gelezen. Zo kom je altijd direct daar uit waar je was gebleven. Dit geldt wel alleen voor ingelogde gebruikers. 

oh bah, "ineens" hele nieuwe indeling en gedoe. Kost me tijd om uit te zoeken en die heb ik ff niet ... 

Alias: dat lukt mij ook nog niet. Ik zou dat verwachten bij die 2 pijltjes bij je naam, maar dat werkt niet...

En mócht het lukken om onder een alias te posten, verandert het plaatje dan mee? Want als ik als Hupseflupsie reageer en mijn konijnensloffen blijven toch in beeld staan, dan heeft mijn alias weinig nut.

Ik ga ook pas een persoonlijke avatar plaatsen als ik daar achter ben gekomen. Niet eerder. 

Als ik nu terug kijk maar berichten die ik in het begin plaatste onder mijn eerste gebruikersnaam zie ik dat die mijn nieuwe gebruikersnaam hebben gekregen. In de reacties wordt ik dagen wel aangesproken op mijn oude gebruikersnaam dus oude gesprekken lezen is nu een verwarrend iets.  Ik schreef daar als bolletje wol en mensen die mij aanspreken schrijven dan ja maar bolletje wol...

Dat hele bolletje wol is niet meer terug te vinden wel de haaknaald. 

Berichten die ik onder mijn diverse aliassen schreef staan er nog wel onder de toen gebruikte alias. 

Wordt er niet duidelijker op. 

MsX

MsX

21-01-2021 om 11:38

Mijn account is nog steeds niet verwijderd.  Dus ik probeer even wat ...

Trouwens zijn middengrijze letters op een lichtgrijze achtergrond voor mij haast niet te lezen.  Het is duidelijk dat ik niet meer bij de doelgroep behoor 😆😆😆

MsX

MsX

21-01-2021 om 11:38

MsX schreef op 21-01-2021 om 11:38:

Mijn account is nog steeds niet verwijderd. Dus ik probeer even wat ...

Trouwens zijn middengrijze letters op een lichtgrijze achtergrond voor mij haast niet te lezen. Het is duidelijk dat ik niet meer bij de doelgroep behoor 😆😆😆

ok, wel een andere avatar

Nieuw forumuiterlijk, nieuwe nick. Benieuwd hoe het nu allemaal gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.