Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


ArianneH schreef op 08-03-2021 om 21:20:

Ik weet niet of de redactie nog meeleest, maar ik wil toch kwijt dat ik OO een warm hart toedraag en hier al heel lang meelees en meeschrijf. Ik merk dat ik nu met de veranderingen veel en veel minder schrijf.De reden: dat ik niet meer vaak van nick kan veranderen. Dat deed ik altijd wel en vond ik erg prettig om mijn anonimiteit te bewaren. Dus redactie: is er geen mogelijkheid voor mensen die dat prettig vinden toch meer flexibilieit te hebben in nicks? Het oude systeem vond ik echt heel fijn. Een tweede nick is echt te weinig om af te wisselen. Ik wil niet te herkenbaar worden. Nu schrijf ik dus maar niet meer of nog maar heel weinig. Helaas.

Zou forumbeheer nog hier reageren op mijn wens, of moet ik ze daarover mailen?

Arianne, we hebben dit natuurlijk uitgebreid vooraf besproken en er is niet meer mogelijk dan dit. Het systeem van wisselende nicks op één account zie je nergens. Zoals iemand al zei is het eenvoudig op te lossen: met elk mailadres heb je twee nieuwe nicks. 

Beetje slap argument. ""Het systeem van wisselende nicks op één account zie je nergens.""

Met andere woorden,  omdat niemand het heeft doen wij het ook niet meer. 

Dat kunnen wisselen van Nick was nou juist zo fijn van dit forum.  Als ik over mijn zorgenkind schreef en daar echt advies over nodig had of mijn opgebouwde expertise op dat gebied wilde delen gebruikte ik mijn zorgen Nick. Over gewone zaken gebruikte ikmijn andere Nick.  Als ik écht onherkenbaar wilde zijn gebruikte ik een gelegenheids Nick. Ik zou dat heel graag terug willen dat maakte ouders online nou juist uniek.

Imi

Imi

12-03-2021 om 18:31

Voor mij exact hetzelfde. Ik had nicks voor verschillende aspecten van mijn leven en gebruikte een gelegenheidsnick als het heel gevoelig werd. Het resultaat is dat ik nu veel minder post. Echt jammer. 

ja. aardappel is bertje. klopt helemaal. recente inhoud?? uh?? ik vind het nix allemaal. Weet je wat ook zo ONTZETTEND irritant is? berichten uit 2014 ...brrrr

Berichten uit 2014. Nou nee, niet zozeer irritant, ik ben soms best benieuwd hoe iets verder is gegaan 😎

En verder denk ik dat de software niet voorziet in meer nicks gebruiken? Of denk ik nu te simpel? en anders inderdaad zoals Forumbeheer suggereert met een ander mailadres inloggen en andere naam gebruiken. Tja is een omweg, maar het is een mogelijkheid.

Omdat we regelmatig lezen dat gebruikers de meerdere aliassen missen, willen we er wat meer over vertellen. Het beheren van alle anonieme gebruikers was lastig. We hadden veel last van misbruik. Forumbeheer was er behoorlijk druk mee maar kon dit meestal snel aanpakken. Toch was het een grote bron van frustratie. Daarom willen we het forum voor ongewenste gebruikers minder toegankelijk maken. Daarnaast is het technisch niet eenvoudig om gebruikers gelegenheidsnicks te laten gebruiken. We begrijpen dat sommige vragen over privacygevoelige onderwerpen gaan en willen daarom alsnog gaan onderzoeken of het mogelijk is om anonieme gebruikersnamen toe te voegen. We lezen dus zeker de behoeftes die jullie hebben en gaan kijken of we daar gehoor aan kunnen geven. Eventuele nieuwe ontwikkelingen zullen we hier delen.

MAAR nog steeds: in het vorige forum had je gewoon veel meer overzicht! ik vind dit echt niet leuk en denk dat ik ook niet zo vaak meer iets zal lezen. 

Bericht van het forumbeheer

Dit nieuwe forum heeft voor- en nadelen. Een groot nadeel is dat ik (nog) geen forumbezoekers kan mailen vanuit het forum. Eigenlijk moet alle communicatie nu via dit soort berichten gaan of een bezoeker moet een mail sturen naar [email protected] en van sommige mailers heb ik daar het emailadres nog.

Dat betekent ook dat ik geen bedankjes kan sturen voor tips die ik via de gerapporteerde berichten krijg maar weet dat het gewaardeerd wordt. Ik zie veel maar helaas niet alles en soms vergeet ik ook weleens iets. Dus het is heel fijn als jullie ook een oogje in het zeil houden.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

Als ik een bericht post dan verdwijnt de opmaak na het oosten. Alle tekst komt na elkaar en witregels verdwijnen, zodat het een lang stuk tekst wordt. Is hier wat aan te doen?

Is dat echt zo? Dat de opmaak verdwijnt na het posten? Dat had ik nog niet de gaten. Dus hierbij even een testje. Na deze zin komt een witregel eens kijken of ie blijft staan.En dan hier weer de volgende regel, sorry voor deze test

Ja verdwijnt inderdaad! Apart, want forumbeheer kan het wel (witregels maken) zie ik in bovenstaande post van hun

Dat was me helemaal niet opgevallen, dat witregels maken niet kan.

Ook maar even proberen dan.

Wellicht gaat dat alleen goed op een laptop? Niet op een mobieltje?

Testje op telefoon met

witregel

gr Angela

Tweede poging dan maar.  Kijken wat er gebeurt. Lukt het nu op mobiel wel?  Of juist niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.