Relaties Relaties

Relaties

!!!!!!

Hallo,

Ik praatte 1,5 jaar met een meisje, en op een dag wilde ze opeens stoppen. Voor mij compleet onverwachts, haar mentale status zat haar in de weg en wilde dus stoppen. Ze zegt dat ze eerst aan haarzelf wil werken en dan pas weet of haar gevoelens terug gaan komen. Ze heeft me gezegd dat als we bij elkaar horen, dat we bij elkaar terug komen. Mijn vraag is; kunnen gevoelens uberhaupt terug komen nadat ze hersteld is


Weten wij veel, dit is een forum, geen orakel.

Volleyy

Volleyy

05-05-2023 om 17:21 Topicstarter

MamaE schreef op 05-05-2023 om 17:18:

Weten wij veel, dit is een forum, geen orakel.

Hoef je ook niet te reageren, zouden vast wel psychologen in de zaal zijn die me hier een beetje bij kunnen helpen.

Niemand weet of dat zal gebeuren. Waar wil je precies mee geholpen worden?

Volleyy

Volleyy

05-05-2023 om 17:46 Topicstarter

S.ndra schreef op 05-05-2023 om 17:43:

Niemand weet of dat zal gebeuren. Waar wil je precies mee geholpen worden?

Ik wil weten of ze na haar herstel opnieuw gevoelens kan krijgen

is het nog steeds vakantie, trouwens? 

Dat kan, maar het kan ook net zo goed niet. Dus daar heb je niks aan.
Ik zou er in ieder geval niet op gaan zitten wachten maar vooral doorgaan met je leven: pak je hobby's op, spreek af met vrienden en familie enz.

Volleyy schreef op 05-05-2023 om 17:21:

[..]

Hoef je ook niet te reageren, zouden vast wel psychologen in de zaal zijn die me hier een beetje bij kunnen helpen.

Psychologen praten niet over anderen maar met jou over jezelf. Denk aan: waarom wil je dat weten, wat voor gevoel geeft die reactie je, waar kun je zelf je rust uit halen enz. 

Maar goed, van tante biebel een paar psychologische tegeltjeswijsheden die je mag onthouden;

  • Hoe harder je probeert iets vast te houden, hoe sneller het verdwijnt. Probeer maar eens een hoopje strandzand vast te houden. Hoe harder je knijpt, hoe sneller het verdwijnt. Terwijl, als je je hand openlaat, of het zand laat liggen, het bij je blijft. 
  • Ga niet wachten op een ander, maar ben blij met jezelf.
  • Geloof iemand in haar acties, niet haar woorden. Ze is uit je leven. Dat is wat telt. Dat ze ooit zei dat het misschien wel goed komt is niet meer dan dat; een stukje tekst om je gerust te steken. 
  • ‘Ment to be’ is iets wat in films gebeurt. In werkelijkheid is liefde iets wat op een bepaald moment ontstaat en als alles dan meezit, dan blijft de relatie langer duren. Dus haar en jouw beeld dat het universum jullie wel weer bij elkaar brengt; beetje te veel gebaseerd op romantische films.


Volleyy

Volleyy

05-05-2023 om 17:58 Topicstarter

Biebel schreef op 05-05-2023 om 17:54:

[..]

Psychologen praten niet over anderen maar met jou over jezelf. Denk aan: waarom wil je dat weten, wat voor gevoel geeft die reactie je, waar kun je zelf je rust uit halen enz.

Maar goed, van tante biebel een paar psychologische tegeltjeswijsheden die je mag onthouden;

  • Hoe harder je probeert iets vast te houden, hoe sneller het verdwijnt. Probeer maar eens een hoopje strandzand vast te houden. Hoe harder je knijpt, hoe sneller het verdwijnt. Terwijl, als je je hand openlaat, of het zand laat liggen, het bij je blijft.
  • Ga niet wachten op een ander, maar ben blij met jezelf.
  • Geloof iemand in haar acties, niet haar woorden. Ze is uit je leven. Dat is wat telt. Dat ze ooit zei dat het misschien wel goed komt is niet meer dan dat; een stukje tekst om je gerust te steken.
  • ‘Ment to be’ is iets wat in films gebeurt. In werkelijkheid is liefde iets wat op een bepaald moment ontstaat en als alles dan meezit, dan blijft de relatie langer duren. Dus haar en jouw beeld dat het universum jullie wel weer bij elkaar brengt; beetje te veel gebaseerd op romantische films.


Bedankt! maar kunnen die gevoelens psychologisch gezien terugkomen als ze is hersteld?

Philou schreef op 05-05-2023 om 17:54:

is het nog steeds vakantie, trouwens?

In elk geval wel komkommertijd als ik dit topic zo lees. 

Volleyy

Volleyy

05-05-2023 om 18:04 Topicstarter

Elpisto schreef op 05-05-2023 om 18:00:

[..]

In elk geval wel komkommertijd als ik dit topic zo lees.

Wat een onnodige reactie weer

Volleyy schreef op 05-05-2023 om 17:58:

[..]

Bedankt! maar kunnen die gevoelens psychologisch gezien terugkomen als ze is hersteld?

Soms niet, soms wel. 

Ga niet op haar zitten wachten, want als je desperate bent, ben je niet aantrekkelijk. Zorg dat je nu doorgaat met je leven, ga naar je opleiding/werk, ga sporten, zoek je vrienden op. Zorg dat je leven leuk en positief is, dan ben je gelukkiger en dus aantrekkelijker voor haar (of wie weet, voor een ander).

Volleyy

Volleyy

05-05-2023 om 18:08 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 05-05-2023 om 18:05:

[..]

Soms niet, soms wel.

Ga niet op haar zitten wachten, want als je desperate bent, ben je niet aantrekkelijk. Zorg dat je nu doorgaat met je leven, ga naar je opleiding/werk, ga sporten, zoek je vrienden op. Zorg dat je leven leuk en positief is, dan ben je gelukkiger en dus aantrekkelijker voor haar (of wie weet, voor een ander).

Wachten doe ik niet, ongeduldig ben ik wel. Hoelang duurt het ongeveer tot ze dan terugkomt, vanaf hoeveel maanden weet ik bijvoorbeeld zeker dat ze niet meer komt

MRI

MRI

05-05-2023 om 18:21

Volleyy schreef op 05-05-2023 om 18:08:

[..]

Wachten doe ik niet, ongeduldig ben ik wel. Hoelang duurt het ongeveer tot ze dan terugkomt, vanaf hoeveel maanden weet ik bijvoorbeeld zeker dat ze niet meer komt

tja, ik denk dat deze houding niet zal helpen haar gevoelens voor jou terug te brengen. Menigeen zal dit als druk voelen, ook zelfs als het niet tegen die persoon wordt gezegd. Als je om haar geeft, geef je haar de ruimte. Ga wat leuks doen en het jezelf naar de zin maken. Dat zal zij voelen en dan komt ze juist eerder bij je terug imho

Volleyy schreef op 05-05-2023 om 18:08:

[..]

Wachten doe ik niet, ongeduldig ben ik wel. Hoelang duurt het ongeveer tot ze dan terugkomt, vanaf hoeveel maanden weet ik bijvoorbeeld zeker dat ze niet meer komt

Zeker weten is sowieso een utopie… Gewoon nu besluiten dat alles prima is. Of ze nou wel of niet terugkomt bij je is de beste manier om zelf verder te gaan. 

Volleyy schreef op 05-05-2023 om 18:08:

[..]

Wachten doe ik niet, ongeduldig ben ik wel. Hoelang duurt het ongeveer tot ze dan terugkomt, vanaf hoeveel maanden weet ik bijvoorbeeld zeker dat ze niet meer komt

Dat valt niet te zeggen. Sommige psychische problemen zijn binnen 3 of 6 maanden opgeknapt, andere blijven jaren aanslepen.

Hoe het ook zij: ga niet wachten, ga verder, leef je leven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.