Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Margo

Margo

22-07-2020 om 21:00

Afwikkeling klacht pastoraal medewerkster


Pastor

Pastor

24-07-2020 om 23:48

Baan verliezen

Tja, die baan verliezen is wel wat deze mevrouw hopelijk gebeurt nu de klacht gegrond is verklaard.
Ik merk dat ik echt woest kan worden als mensen Bijbelteksten (wie zonder zonde is....) inzetten om hun eigen straatje schoon te vegen. Wat waarschijnlijk ook nog komt is het verwijt dat je niet Christelijk en vanuit vergeving handelt omdat je haar aanklaagt. Grrr, dat heb ik te vaak zien gebeuren.

Wat het meldpunt zegt over dat jullie geen advocaat nodig hebben, klinkt op zich wel wel logisch. Tegelijkertijd vind ik het apart dat de commissie ontvankelijker zou zijn voor een eigen verteld verhaal. Hoezo? Het moet allereerst gaan om waarheidsvinding en pas in tweede instantie om jullie emoties daarbij. Lijkt mij. En de druk dat je je eigen verhaal zou moeten houden omdat dat beter zou zijn voor de uitslag (commissie is ontvankelijker) vind ik op z’n minst raar overkomen. Zo gaat dat ook niet in het gewone recht en waarom hier dan wel? Maar goed, ze hebben het jullie verteld, dus het klopt. Maar ik mag het raar vinden. Iemand die je helpt de zaken goed te analyseren, de juiste dingen ontkrachten met de juiste woorden lijkt me heel nuttig in een tijd dat je zelf overspoeld wordt door emoties. Of daarvoor een advocaat nodig is, is maar de vraag. Maar iemand die dit eerder bij de hand heeft gehad zou je echt kunnen helpen.

Wat Tsjor stelt dat het parochiebestuur gaat over de aanstelling klopt theoretisch. Ik schat in dat haar arbeidsovereenkomst idd is met het parochiebestuur. Maar vergis je niet: achter de schermen trekt het bisdom in dit opzicht aan alle touwtjes en kan de parochie dwingend opleggen dat iemand ontslagen wordt. Daar heeft een parochiebestuur zich bij neer te leggen. Dat zou in jullie geval een voordeel zijn als de kardinaal besluit dat mevrouw weg moet. Ik schat ook in dat er nog een kans is dat ze haar ontslag zal aanvechten bij de rechter. Maar dat is tussen haar en de parochie/bisdom. Types als zij hebben nog wel eens de neiging om te denken dat iedereen gek is, behalve zij, en gaan door tot het gaatje. Maar het kan je raken als je het gevoel krijgt dat ze probeert de dans te ontspringen.

En ja, het is lastig emotioneel staande te blijven in een situatie als deze. Waarbij je het gevoel hebt dat er niet goed met je wordt omgegaan. Dat je geweld wordt aangedaan. Dat is ook zo. Jouw man/jullie is geweld aangedaan en door haar houding probeert ze dat nog steeds. Niet vanwege je man of jullie maar omdat ze zichzelf schoon wil praten. Ten koste van alles, in dit geval ten koste van je man.
Wat ik in zo’n situatie geleerd heb is dat het enige is dat je kunt doen is dat je je eigen waarheid en waardigheid hooghoudt. En vertrouwen houden dat je hier niet alleen door hoeft.

Sterke. Ik leef met jullie mee.

Gesprek

Margo, de commissie is onafhankelijk, dus daarom zit de bisschop er niet in. Een gesprek met de kardinaal..... je kent hem niet, dus ik snap dat je denkt dat dat nuttig kan zijn. Ik zou zeker eerst de uitspraak van de commissie afwachten.
Ja, de pastoor is de voorzitter van het parochiebestuur, maar dat wil niet zeggen dat het parochiebestuur dan ook ingelicht is. Je kunt het de pastoor vragen: is het parochiebestuur ingelicht. en je kunt ook vragen of hij jullie namen daar buiten heeft kunnen houden. Het gaat namelijk niet om jullie, maar om de pastoraal werkende. En anders bespreken wanneer het parochiebestuur wordt ingelicht en op welke wijze. Wellicht hangt dat ook af van de beslissing van de commissie. Het zou mooi zijn als daar een heldere uitspraak uit komt, waar parochiebestuur en kardinaal dan verder mee moeten gaan.

Bereid het gesprek gewoon goed voor. Probeer het 'zakelijk' te houden, ook al mag je wel je emoties laten blijken. Geef je man de ruimte die hij nodig heeft, maar ook de bescherming die hij nodig heeft.

Ik hoop echt dat de hele procedure uiteindelijk helend zal werken voor jullie.

Tsjor

Waarheidsvinding

Nog even over die waarheidsvinding: het is niet zo dat alleen juridische waarheid telt. Als je naar het OM stapt heb je zeker een advocaat nodig. Maar als het gaat om iets in de werksfeer kan er ook zoiets ontstaan als: het vertrouwen is geschonden; op basis waarvan maatregelen worden genomen.
Het is dan inderdaad aan de pastoraal werkende om vervolgens naar de rechter te stappen om dat aan te vechten, maar dat gaat even buiten Margo en haar man om. Dan zal niet eens de vraag naar 'waarheid' (wat is er echt gebeurd) op tafel liggen, maar de vraag of er terecht sprake is van geschonden vertrouwen.
Heel lastig, als er werkelijk niets is gebeurd. Maar wel beschermend voor die situaties, waarin er geen camera's waren die alles vastgelegd hebben.
Een geloofwaardig verhaal is daarom wel degelijk van belang, meer nog dan een juridisch doortimmerd verhaal.
Ik hoop echt dat het zo zal gaan werken.

Tsjor

Margo

Margo

25-07-2020 om 10:00

Flanagan.

Dat is het ook, na het overgaan van mijn ouders had ik elke dag wel even een gesprekje, bedankte hen, mijn pap laat nog vaak merken dat hij bij me is, en me helpt, dat onze lieve heer dat ook doet, moeten we vaker herinneren.......
🥰

Margo

Margo

25-07-2020 om 10:18

Pastor

Die bijbel tekst vond ik ook te ver gaan, en haar uitleg over mijn man,s opmerking dat ze een wolf in schaapskleren was, legde ze uit als dat ze het prettig vond zich te kleden in mooie kleren, en zichzelf goed te verzorgen.

Dat ik niet christelijk ben, en dat ik niet naar de kerk kom is iets wat ze me mag verwijten, daar sta ik boven, al jaren lang, ik hoef voor mezelf niet naar de kerk om te weten wat god doet.
Mochten de Nederlandse kerken zich meer toespitsen op de amerikanen die vol plezier hun lieden voor de heer ten gehore brengen, en dansend door de kerk gaan, kom ik elke week.

Klopt, de waarheid is ook het belangrijkste, en dingen die ze verweerde liggen in de richting, maar kloppen niet, ze heeft een aantal punten waarvan ze niet weet hoe het daadwerkelijk gegaan is, onze kinderen hebben de politie gebeld met een amber alert toen mijn man weg reed in onze auto, ze waren bang dat hij al zijn medicijnen had meegenomen.

Wat jij schrijft over iemand die ons even kan helpen de dingen goed op een rij te zetten hebben we inderdaad net besproken, we hebben hele goede lieve vrienden die dat zeker weten kunnen....

De pastoor van haar parochie is tevens vicaris, hij is voorzitter van het bestuur, en hij is ook diegene die mij geadviseerd heeft contant te zoeken met het meldpunt,ben hij heeft zelf kardinaal van Eijk op de hoogte gebracht.
Wat ik ooit wel eens gehoord heb, is dat de kardinaal een erg traditioneel man is, in de tijd dat hij de communie kinderen bezocht, moesten ze zijn ring kussen.....( ervaring van mijn man)
En met alle gedoe en nieuwsberichten van afgelopen jaren kan ik me inderdaad voorstellen dat de kardinaal het zich niet kan veroorloven dit met een berisping af te doen.
Het staat in de wet, ze mag vechten wat ze wil, ze is gewoon 100% fout.
Wij zeggen hier wel eens, misschien had ze beter zelf ontslag kunnen nemen.......

Het gaat inmiddels wat beter met me, de grootste schrik en angst is voorbij, zeker door hier over met jullie te schrijven, dat doet me ongelooflijk goed.
Samen hebben we het er ook veel over, en dat werkt ook helend....

Dank je vanuit mijn hart

Margo

Margo

25-07-2020 om 10:24

Tsjor

Ik ga het de pastoor vragen, je hebt gelijk, het is een heel normale vraag, en dat ga ik doen, het is in ons belang, ik hoef geen " rekening" met de pastoor te houden.....al is het wel een lieve man...

Wij gaan samen met een hele goede vriend alles grondig doorlopen, en dan alles op papier zetten, op dit moment ligt de eettafel bezaaid met kladjes en verhalen, en zoals pastor al aangaf is dat voor ons, in onze emotie nu heel moeilijk daar een samenhangend verhaal van te krijgen.

Van een werkrelatie samen is eigenlijk geen sprake, ze staat in ieder geval niet op de loonlijst bij mijn man zijn werkgever.

We gaan ons best doen.....dit moet goed komen
🥰

Pastor

Pastor

25-07-2020 om 11:57

Verwijten

Dat jij niet Christelijk bent en niet naar de kerk gaat, mag ze je niet verwijten. Doet ze dat? Bizar. Dat is jouw zaak en niet die van haar. Daar gaat ze niet over. Heeft ze ook niet over te oordelen.

Heel fijn dat jullie ondertussen iemand hebben om je bij te staan. Het helpt als mensen die minder emotioneel betrokken zijn je helpen orde te scheppen in de chaos en dingen goed te verwoorden. Ook mooi dat jullie je ellende kunnen delen met mensen die je dierbaar zijn.

Wat ik mij steeds afvraag: is ze nog aan het werk? Of is ze op non-actief gezet vanaf het moment dat jullie de zaak aangezwengeld hebben? In dat geval zou het bestuur toch moeten weten dat er iets speelt. En als dat zo is, hoe wordt haar afwezigheid verklaard? Houdt ze zich verder wel gedeisd in de zin dat ze geen contact zoekt met jullie of publiciteit zoekt?
Ik vind de suggestie van Tsjor om de pastoor te vragen in wat de rest van het bestuur weet prima. En ook dat je op de hoogte gehouden wordt van wat verteld wordt. Het is in jullie belang dat je op de hoogte gehouden wordt en dingen niet via via hoort.

Wat er na afloop van deze procedure arbeidsrechtelijk gebeurt, daar staan jullie feitelijk buiten. Dat is tussen haar en haar werkgever, parochie/bisdom. Dat benoem ik ook in #32. De reden dat ik het toch noemde, is dat het aanvechten van ontslag naar kan overkomen als iemand overduidelijk zelf verantwoordelijk is voor de situatie en je het gevoel hebt dat ze de gevolgen dan maar moet dragen. Zoals jullie het gevoel hebben dat ze misschien maar beter zelf ontslag had kunnen nemen. Het kan toch zo rot voelen.

Nou ja, weer een heel verhaal. Sterkte met alles.

Margo

Margo

25-07-2020 om 17:35

Pastor

Dat was wat ik me ook afvroeg, nu natuurlijk met de corona zijn er geen kerkdiensten, en de scholen zaten dicht, verzorgingstehuizen ook, dus ofze op non actief is gesteld, werken deed ze wellicht toch niet.

Een lief vriendinnetje van mij woont in haar woonplaats, en ze wordt niet meer genoemd in het kerkblad, als mensen vragen over hoe en wat weet ik niet wat de pastoor antwoord. Wel weet ik dat meerdere mensen hebben aangegeven naar een andere parochie te willen omdat ze de gang van zaken niet goed vinden, wat daar van waar is, of wat deze mensen bedoelen weet ik niet.

Ze zoekt gelukkig geen contact met ons, al had ik de afgelopen weken wel sterk dat gevoel, dat zij, of haar man een gesprek wilden.
Voor haar brief had ik wellicht ja gezecht, na haar brief zeg ik nee, ik wil je straks nooit meer zien.

Ik heb inderdaad de pastoor gelijk een mail gestuurd na het lezen van tsjor zijn post, daar heb ik nog geen antwoord op.

Ik dacht, dat als ze zelf ontslag had genomen, de gevolgen die haar nu misschien nog te wachten staat niet zo groot waren, iets met medelijden ofzo....

Dank je wel pastor.
Is dit ook je beroep?
Lieve groetjes.

Pastor

Pastor

25-07-2020 om 19:00

Margo

Fijn, lijkt me, dat ze geen contact met jullie zoekt.

Het klinkt alsof ze op non-actief staat maar zeker is dat niet te zeggen op basis van wat je nu weet.
Ik denk dat je zo maar gelijk kunt hebben dat ze minder gedoe zou hebben als ze ontslag had genomen. Ik neem aan dat je niet gedwongen kunt worden voor de commissie te verschijnen als je niet meer in dienst van een kerkelijke instantie bent. Maar ontslag nemen levert ook nadelen op want dan heb je geen recht op ww.

Ben benieuwd of de pastoor gauw reageert.

Ja, ik ben pastor.

Geen dank hoor, ik reageer graag.

Lieve groet terug.

Margo

Margo

25-07-2020 om 19:31

Pastor.

Ik hoop op op snel antwoord van de pastoor, dat is ook een hele lieve man, die hier ook mee geconfronteerd wordt en niet om heeft gevraagd.
Je hoort het nog....

Je doet me wel denken aan jaren geleden, een jonge pastor deed voor het eerst de heilige communie en kwam bij ons thuis om dingen door te praten, heel zenuwachtig tot hij zag dat wij ook soms gewoon met de voeten op tafel zitten......😁
We hebben een hele gezellige avond gehad, en tot hij wegging en vroeg of wij een krant hadden.....hij had de volgende dag een begrafenis en wist de naam niet meer precies.....heerlijke man!
Hij is later gevangenis priester geworden.....
De heilige communie die hij deed was fantastisch, alle kinderen kwamen hem een knuffel geven.....

Pastor

Pastor

25-07-2020 om 19:58

Margo

Hahaha, ik toch dat ik nooit zó onzeker was. Maar alle begin is moeilijk. Gelukkig ben ik al jaren geen beginneling meer.

Fijn dat je laat weten hoe het verder gaat.

Ter voorbereiding

Wellicht is het goed om ter voorbereiding even te verkennen wat de mensen van de commissie mogelijk voor vragen in hun hoofd hebben. Die kunnen gaan in de richting van: man heeft het uitgelokt, mogelijk sprake van een oprechte liefdesrelatie, waarbij jij dan de boze, versmade vrouw bent die nu wraak wil nemen. En wellicht ook de gedachte dat jullie uit zijn op financiële compensatie.
De mensen van de commissie zullen kritische luisteraars zijn, dus ze zullen rekening willen houden met andere mogelijke scenario's. Als je je daar bewust van bent kan het helpen om mogelijke vragen beter te begrijpen. En ook beter te begrijpen waarom juist je man dingen moet vertellen en niet jij. Maar je hoeft er in je verhaal niet op vooruit te lopen.
Ik hoop dat de lieve vrienden jullie helpen om alle papiertjes terug te brengen tot kernpunten, waarbij het van belang is dat je man en jij ieder zo authentiek mogelijk je eigen verhaal kunnen blijven vertellen en je voor ogen houdt wat de mogelijk gewenste uitkomst is.

Tsjor

Margo

Margo

26-07-2020 om 11:25

Tsjor

Zou dat mogelijk zijn? dat we weten welke vragen ze ongeveer hebben??
Ik heb de contact persoon gister nog wel even gemaild met de vraag of de advocaat van haar ons ook vragen mag stellen, ons het vuur aan de schenen mag leggen, ik zie doem scenario's van die Amerikaanse rechtszaken.......

Wat ik zo mooi vond aan ons gesprek tot in de kleine uurtjes gisteren was het feit dat mijn man zei dat hij nu hij de afgelopen maanden met hulpverleners heeft gepraat, met mij, en medicatie voor depressie hij het nu ook snapt.

Hij zocht hulp, en handvatten om om te gaan met zoveel zaken die op dat moment in ons leven speelde, van Stoppen met erken, tot overlijden van zijn moeder tot parkinson.
Hij gaf ook aan dat de uitvaart van zijn moeder totaal lang hem heen is gegaan, dat heb ik toen gezien, en vind ik vreselijk voor hem.
Kortom we moeten maar eens met onze vriend om de tafel om alles op een rij te zetten.
Een lieve nicht die van af dag 1 bij me was en dit heeft meegemaakt gaat mee om morele steun te geven.....

Jullie zijn zo waardevol voor me geweest, dat kan ik nooit goedmaken....
ik mag hier mezelf zijn, met jullie ontzettend waardevolle adviezen...
mijn dank is daardoor heel groot....

En nu op naar mijn allerliefste kleindochters, die vieren vandaag hun verjaardag, oma gaat ze overladen met leuke kleine cadeautjes...

Pastor

Pastor

26-07-2020 om 12:11

Dat is een goede tip van Tsjor

Wees gerust, ik verwacht echt niet dat je Amerikaanse toestanden hoeft te verwachten bij het meldpunt. Maar het lijkt me wel realistisch te bedenken dat je kritische vragen van de commissie krijgen. Als het goed is zijn ze ‘niemands vriend’ in deze en willen ze een goed beeld krijgen van wat gebeurd is.
Authenticiteit is ook belangrijk.

Ik ben benieuwd wat het antwoord van de contactpersoon is dat je op je vraag krijgt.

Fijne dag met je kleindochters. Gefeliciteerd!

Niet

Wat Pastor al zegt, ik denk niet dat je kunt weten welke vragen ze precies gaan stellen, want dan krijg je kunstmatige, voorbereide antwoorden. Wat ik je alleen wilde meegeven is dat er tegenover je mensen zitten die -terecht- kritisch (niet negatief bedoeld) naar je verhaal zullen luisteren en andere mogelijke verklaringen en opties in eerste instantie open zullen houden.
Je zult niet in een Amerikaanse televisieserie zijn beland.

Fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad met elkaar. Maar jij en je man ogen wel voor ogen blijven houden, dat de pastoraal werkende een professional is die zou moeten weten hoe ze om moet gaan met mensen in een kwetsbare positie. Je mag had met een gerust hart zijn hele ziel en zaligheid bloot mogen leggen en al zijn verdriet, rouw en behoefte aan geborgenheid mogen laten blijken. Zij had daar professioneel mee om moeten gaan. Daarom heet het ook seksueel MISbruik. Dat gaat niet over seksualiteit, maar over het MISbruiken van je positie, waarin de een een hulpvrager is en de ander een professional.
Het is goed voor je mand dat hij het allemaal nu wat beter in kaart heeft kunnen brengen. Het is goed voor jullie samen, dat je er goed over hebt kunnen praten. Maar het kan geenszins enige verontschuldiging zijn voor de pastoraal werkende.

Tsjor

Pastor

Pastor

26-07-2020 om 15:16

Ja

Ik zat ook nog te denken aan wat je schreef over het goede gesprek met je man. Misschien kan het een winst zijn van een uiterst schadelijke situatie dat jullie weer kunnen praten over dingen die er echt toe doen in jullie relatie. En dat je op die manier dichter bij elkaar komt. Het is te vroeg om dat nu al zeker te weten of dat de uiteindelijke opbrengst zal zijn, maar zoals je het beschrijft klinkt het als goede stappen die jullie zetten.

En Tsjor verwoordt mooi de situatie van misbruik. Misschien wel beter dan ik gedaan heb. Houd dat goed voor ogen; de betreffende mevrouw heeft zich zeer onprofessioneel gedragen en haar positie schandelijk misbruikt. Ze heeft je man en zijn kwetsbare positie misbruikt.

Niet alles delen

#44: ‘hij begrijpt hoe het is gegaan, en snapt ook dat het achterna lopen van zijn.... ook te begrijpen is, dat stukje begrijp ik ook heel goed....‘

Waarschuwing:
Sommige info kan je beter niet delen. Het komt over als een aandeel wat de klacht weer doet afzwakken.
Eigenlijk geldt dit ook voor dit draadje; grote kans dat iemand uit de kerkeraad dit draadje volgt. Als je de gedachte van je man hier neerschrijft, En deze heel anders lezen gelezen wordt dan je voor ogen had, kan dit het verloop belemmeren.
Hou anders even stilte over de wijze hoe jullie dit beleven.

Pastor

Pastor

26-07-2020 om 18:05

Privacy

Het is zeker altijd goed om de privacy in het oog te houden. En niet alles te delen hier. In die zin is het niet gek als je zou vragen dat deze opmerking verwijderd wordt. Maar saai geen paniek: de kans dat hier iemand die er vanuit de commissie meeleest is natuurlijk niet 0 maar lijkt me tegelijk vrij klein.

Daarnaast: hoewel ik dit soort dingen inderdaad niet zou noemen bij de commissie, zou ik tegelijkertijd ook denken dat commissieleden echt door dit soort opmerkingen moeten heen kijken. Het zijn mensen die hier zitten vanuit hun beroep en weten dat mensen in dit soort situaties vaak onterecht zelfverwijt kennen. Of wordt aangepraat. En die ook weten dat de professional hier de grenzen had moeten bewaken in plaats van ze te overschrijden vanuit pseudothereutische motieven.

En als de gedachte dat er meelezers kunnen zijn je onrustig maakt, kun je dus weer vragen dat je opmerking verwijderd wordt.

Margo

Margo

26-07-2020 om 23:56

Dank....

Tsjor, pastor, flanagan..

Jullie hebben gelijk, ik zal naderhand delen hoe wij het beleven en beleefd hebben....

Wat een goede rake omschrijving tjor, duidelijk......super bedankt.
Zet mij toch even weer met mijn neus de juiste kant op....

Helemaal mee eens, de waarheid dat is nu het allerbelangrijkste. Daar ga ik ook voor, ik weerleg haar woorden die compleet naast de waarheid ligt, en vertel hoe ik die tijd en mijn man beleefd heb.
Mijn man verteld zijn waarheid en verhaal......

Heel langzaam zakt de brok in mijn lijf, en komt er iets meer rust.
Mijn zoon, vanmiddag ook duidelijk alles verteld, met een brok, en daar kreeg ik een knuffel van, en dat deed me goed.

Ik zal even weer wat laten verwijderen 🙏🏻😅

Margo

Margo

27-07-2020 om 17:55

Gerust

Vandaag een geruststelling gekregen van het meldpunt.

De advocaat of de tegen partij mag ons geen vragen stellen, wij hen niet, en zij ons niet.
De commissie wil antwoorden over de dingen die tegenstrijdig zijn in haar verhaal tegenover ons verhaal.

Bedenkingen

Bedenkingen bij het verhaal van de ander kun je ook stellen in de vorm van vragen: heeft zij ooit kontakt gezocht met mij; bijvoorbeeld. Waarom is ze niet met mij gaan praten? Wat was haar doel van de interventies? Als er al een huwelijksprobleem was, moet dan niet het huwelijk gered worden (belangrijk punt in de katholieke kerk). Etc.
Als je man een diagnose heeft waarvoor hij medicatie krijgt kun je ook vragen stellen of zij weet wat zo'n diagnose inhoudt en welke behandeling (therapeut) dan nodig is. Voor zover ik weet wordt er in theologische en pastorale opleidingen weinig aandacht besteedt aan psychiatrische beelden, zoals depressie (voorbeeld).
Je kunt ook vragen stellen over haar achtergronden. Pastoraal medewerker kan iemand zijn die een cursus gevolgd heeft voor pastoraal werk. Het kan ook iemand zijn die een volledige (pastoraal)-theologische opleiding heeft gehad en op gelijk niveau geschoold is als een priester. Meestal heet het dan 'pastoraal werker'.
Zo zijn er wellicht nog meer vragen die je kunt voorbereiden.
Ik zou ook een eigen statement voorbereiden, over hoe jij tegen de situatie aankijkt, wat jouw ervaringen waren. Daar kun je dan jouw verhaal mee afsluiten, ongeacht wat de antwoorden.

Tsjor

Aanvullend

Die vragen hoef je niet letterlijk aan de tegenpartij te stellen, het gaat meer om het omdraaien: dat is niet waar; naar: waar is dat op gebaseerd. Bij het eerste loop je het risico te verzanden in wellus-nietus; bij het tweede leg je vaak scherper de kern van het probleem bloot.

Tsjor

ElenaH

ElenaH

28-07-2020 om 09:27

Tsjor

Volgens mogen TS en de pastoraal werkster (of hun advocaten) geen vragen stellen. De commissie stelt (verduidelijkende) vragen naar aanleiding van de ingediende klacht en het verweer.

Verschil

Ik was niet zo duidelijk, maar ik doelde op het verschil tussen: 'dat is niet waar'; en 'ik vraag me af waar ze dat op gebaseerd heeft, want ze heeft nooit met mij gesproken' (als voorbeeld).

Tsjor

Statement uit de bijbel

Markus 10:9
‘En geen mens mag scheiden wat God heeft samengebracht.’

Jullie waren al door God samengebracht. Ze heeft Gods werk genegeerd.

Margo

Margo

28-07-2020 om 23:06

Tsjor, flanagan.

Omdraaien, wat een goeie, inderdaad, neerleggen wat ze mij verwijt, en spiegelen, ik kan dat normaal heel goed, maar nu zakte me even de moed in de schoenen.......

Goeie fijne voorbeelden geef je, dank je wel.

En daar heb je een goed punt flanagan.....dank je wel.

Klopt ElenaH
Gelukkig mogen ze ons geen vragen stellen, de commissie wil inderdaad verheldering in de brieven.

Jo Hanna

Jo Hanna

30-07-2020 om 12:57

Rare kronkels

Ik was op vakantie en dus even niet hier maar ik wil je toch nog even sterkte wensen.

De vrouw klinkt als iemand die haar eigen graf graaft. Wat een rare gedachtengangen houdt zij erop na! Dat je ook seksuele betrekkingen kunt hebben zonder gemeenschap is toch sinds de impeachment procedure van Clinton wereldwijd bekend, dacht ik. Uit wat jij vertelt, lijkt het mij dat ze zichzelf met ieder ‘excuus’ verder in de nesten werkt. Ze laat alleen maar zien geen enkel benul te hebben van haar professie, haar positie en haar verantwoordelijkheid. Ik ben verbaasd dat die advocaat haar niet heeft bijgestuurd in dat verweer. Het is belachelijk wat ze meent te kunnen aandragen en uitkramen. Dat zij hem moest redden van jou..? In welke wereld zou dat een goede reden kunnen zijn geweest voor haar gedrag? Wie zonder zonde is ...? Werkelijk? Ik verwacht dat een commissie zich kapot schrikt van iemand die zo krom denkt in deze functie en situatie. Ik hoop dat dit proces jullie helpt om te verwerken en dat het jullie rust en helderheid gaat geven over wat er is gebeurd.

Succes Margo!

Margo

Margo

30-07-2020 om 16:35

Jo Hanna

Dank je wel lief van je...
Je verwoord precies mijn gedachten...

Ik heb er steeds meer vertrouwen in, en voel ook meer dat me dit helpt bij mijn helen...

Ik kom er wel............
🙏🏻

Pastor

Pastor

30-07-2020 om 23:30

Gelukkig

Gelukkig dat je gerust gesteld bent. Je komt niet voor een tribunaal maar om zaken te verhelderen. Een paar kritische vragen kun je misschien wel verwachten zoals Tsjor benoemde maar dat is anders dan een tribunaal.

Ik denk dat ik me niet zou willen laten verleiden om in de taal van de betreffende mevrouw, dus met bijbelteksten, terug te slaan. Daar gaat het niet om. Het gaat om het aandragen van alles wat het misbruik van deze vrouw bevestigt. Dat is een zakelijke situatie waarbij je natuurlijk wel kunt vertellen wat voor impact het heeft op jullie emoties en jullie leven. Maar het gaat om het misbruik. Hooguit zou je in mijn ogen kunnen laten vallen hoe ongepast je het gestrooi met bijbelteksten om het eigen straatje schoon te vegen vindt. Maar dan moet je zelf niet hetzelfde doen.

Margo

Margo

31-07-2020 om 09:38

Pastor

Klopt, ik ben ook helemaal niet van dit soort teksten, feiten, en waarop ze dingen baseerde...

Enkritischevragen, ben ik niet bang voor, eerlijkheid das belangrijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.