Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Margo

Margo

22-07-2020 om 21:00

Afwikkeling klacht pastoraal medewerkster


Jo Hanna

Jo Hanna

31-07-2020 om 11:31

Ja, feitelijk houden

Als je in de sfeer en opgewonden argumentatie van zo’n grenzeloos denkend iemand meegaat, ontstaat de indruk van een conflict ‘waar twee vechten hebben twee schuld’. Als je je heel rustig houdt, feiten benoemt, vragen stelt, gevolgen aanstipt, waar de andere partij dan weer op los gaat, is de kans groot dat die zich hopeloos vergaloppeert, juist omdat er geen tegendruk komt. Dat is wat je wil, dat ze laat zien dat ze ongeschikt is voor het beroep omdat ze er echt van overtuigd is dat ze goede redenen kan hebben om de grenzen van andere mensen zo vergaand te overschrijden. Ga dus niet argumenteren, maak geen verwijten, schrap ‘ja maar’ en laat niet teveel emotie en verontwaardiging zien, hoe begrijpelijk en terecht die ook zijn. Spui die maar ergens anders. Dat is best moeilijk als je zo emotioneel geraakt bent. Succes!

Margo

Margo

31-07-2020 om 16:39

Jo Hanna

Dank je Jo Hanna.....
Heel veel mooie tips, ik schrijf ze allemaal op.
🙏🏻🥰

Pennestreek

Pennestreek

13-08-2020 om 15:47

Margo, hoe is het nu?

Ben benieuwd of je vakantie hebt, en daar dan een beetje van kan genieten, en ook benieuwd hoe het gaat in het proces. Met de commissie, maar ook het proces van jou en je man.

Margo

Margo

14-08-2020 om 10:05

Pennestreek

Wat lief pennestreek.....

De vakantie is inmiddels voorbij, heerlijk gehad met de zoon, schoondochter en hun kleine prulleke.
Ondertussen op vakantie een goed gesprek gehad met onze zoon, waar we allebei wat aan hebben.
Ik merk aan mezelf dat het "gebeuren" wat aan het wegzakken is, en we meer en meer kijken naar elkaar.
Maandag de 17 is de zitting, en voor mijn gevoel dan ook meer de afsluiting, we mogen kijken hoe verder, in plaats van wat is er gebeurd.
Mijn lieve nichtje/bonus dochter gaat mee, dat vind ik ontzettend fijn.
We gaan onze verhalen nog beter opschrijven, en bij de feiten blijven, en dat is het dan...
De pijn van binnen wordt ook minder.
Wel blijft het parkinson gebeuren, door alle stress, door alle gedoe is dat wel verergerd, en dat vind ik vreselijk.
Er kwam al veel bij mij terecht, maar nu nog meer.
Hopenlijk echte rust in een paar maandjes......

Margo

Sterkte morgen, In elk geval hebben jullie samen nu een sterke band die heel wat kan hebben. Laat dat het allerbelangrijkste zijn.

Tsjor

Margo

Margo

16-08-2020 om 23:44

Tsjor

Wat lief dank je wel, wij zijn er klaar voor.
🙏🏻❤

40er

40er

17-08-2020 om 07:15

Succes

Succes vandaag! Jullie staan er niet alleen voor en ik hoop dat jullie vandaag de kracht krijgen om het goed af te sluiten!

Margo

Margo

17-08-2020 om 07:24

40er

Lief, dank je wel.
Die kracht, die voel ik, en als we op de weg terug zijn zal het voor ons klaar zijn.

🙏🏻🌹

Margo

Margo

17-08-2020 om 13:47

Tijdelijke mail

Voor diegene die het slot willen weten heb ik even een tijdelijk mailadres gemaakt.

[email protected]

ElenaH

ElenaH

17-08-2020 om 19:48

Waarom?

Je hebt je hele hebben en houwen al op dit forum gezet, waarom dan nu ineens zo geheimzinnig?

Margo

Margo

17-08-2020 om 19:50

ElenaH

Niks geheimzinnig hoor, maar de echte uitspraak is er nog niet, komende tijd zijn we ontzettend druk en ik vergeet dan de posten hier te lezen, dat vind ik persoonlijk niet netjes, mail lees ik elke dag.
Het heeft dus niks te maken met geheimzinnigheid.

Miekemieke

Miekemieke

17-08-2020 om 19:54

beetje benieuwd

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gegaan is maar ook weer niet benieuwd genoeg om te gaan mailen eigenlijk.

Kopzorg

Kopzorg

17-08-2020 om 19:58

Mijn eerste post in dit topic

Heb het hele verhaal meegelezen en ben ook zeer benieuwd. Ik hoef verder geen details maar zou het heel prettig vinden om te weten of jullie in het gelijk gesteld zijn als je dat over een poosje weer zet je dat dan nog even hier neer?

Heel veel sterkte voor de komende tijd.

Margo

Margo

18-08-2020 om 00:15

Kopzorg

Ga ik doen, dank je wel.
🙏🏻🌹

{{{knuffel}}}

Ik hoef niet te weten hoe het dit voor de dame verloopt. Het is fijn dat Margo zich door onze reacties zich begrepen voelt en daardoor minder eenzaam In deze bittere tijd staat. {{{knuffel}}}
Dat geeft haar kracht en rust.

Kopzorg

Kopzorg

18-08-2020 om 09:29

Algemene beeldvorming

Als katholiek van huis uit, maar steeds minder actief in de kerk vanwege alle schandalen die de afgelopen jaren aan het licht zijn gekomen ben ik heel benieuwd naar hoe de kerk hier mee om gaat.
De verhalen die je eerst op tv hoorde en later ook van mensen in mijn omgeving hebben mijn mening over de kerk sterk beïnvloed.
Het "geschil" dat ik zelf met de kerk heb gehad is niets in vergelijking met de zaak van Margot en haar man. Het maakt wel dat deze zaak mij boeit en ik zeer benieuwd ben naar de afloop.
Als het, zoals zoveel binnen de katholieke kerk, in de doofpot gaat en er verder niks gebeurt, geen maatregelen tegen de pastoraal werkster geen excuses naar Margot en haar man dan zou ik dat heel erg vinden. Dat toont nog meer aan dat de kerk zich onschendbaar waant.

Margo

Margo

18-08-2020 om 12:42

Flanagan.

Hele dikke knuffel terug, en zeker weten voelen jullie reacties alseen heerlijk warm bad

Margo

Margo

18-08-2020 om 12:47

Kopzorg

Wij denken nu op dit moment dat het weer onder tafel geveegd wordt, stiekem weggemoffeld.
Mijn man was zo verward, dat hij niet gewoon.antwoord kon geven, en ik mocht mijn mond niet los doen.
Ik werd zo verdrietig hoe mijn man daar zat, en hoe de beklaagde zich hooghartig gedroeg.
Ik begrijp je ook.volkomen, dat is ook onze reden om de kerk wat minder te bezoeken, nu is het waarschijnlijk klaar, ik kan de heer ook ergens anders vinden
🙏🏻

Kopzorg

Kopzorg

18-08-2020 om 13:06

Ach Margot wat erg

Tegen beter weten in had ik voor jullie de hoop dat de hogeren in rang iets geleerd hadden van alle eerdere misbruik zaken en schandalen die aan het licht gekomen zijn. De kerk gaat dus waarschijnlijk gewoon door met handjes boven het hoofd houden, dingen in de doofpot stoppen of onder het tapijt vegen. Gewoon doen alsof weer nog in de jaren 50 leven waarin de pastoor niet tegen gesproken mocht worden en altijd gelijk had ook al wist iedereen dat het niet zo was.
Ik denk aan je en leef met je mee.

Hooghartig?

Het lijkt mij dat ze heus wel in de gaten heeft wat ze heeft aangericht nadat je man geen woord kon uitbrengen.

Hier zo’n iemand die zich een tijd later ziek meldde. De werkomgeving had haar toch in de smissen. Ze is ook van functie veranderd.

Hoe dan ook; als jij en je man hier maar samen uitkomen. (markus 10:9)

Margo

Margo

18-08-2020 om 14:12

Kopzorg,

Ja, dat zal zo blijven inderdaad, nu, jaren later zeg ik wat ben ik blij dat mijn kinderen liever buiten speelden dan misdienaar, toen vond je dat als ouder jammer, maar mijn hart gaat uit naar al die mensen die toen en nu nog steeds misbruikt worden.

🙏🏻

Margo

Margo

18-08-2020 om 14:15

Flanagan

Ik hoop het, het was zooo zielig.

Er zijn weinigen in haar omgeving die het weten zegt ze, maar ik geloof ook heilig dat een leugen altijd ontdekt wordt.

Dank je 🙏🏻😘

Margo

God is goed, maar ik heb wel eens vraagtekens bij Zijn grondpersoneel.

Heel veel sterkte en inderdaad, je kunt Hem ook elders vinden. Of zoals ik Rikkert (van Elly en Rikkert) ooit hoorde zeggen op de radio: "Mijn kerk is van hout." (hij voelde zich in het bos het dichtstbij God).

Margo

Margo

18-08-2020 om 16:01

Rosie,

Wat zeg je dat geweldig, je hebt ook helemaal gelijk...

Ik wandel ook graag in het bos, en klets daar geregeld met hem

ElenaH

ElenaH

19-08-2020 om 06:48

Jammer

'Wij denken nu op dit moment dat het weer onder tafel geveegd wordt, stiekem weggemoffeld.'

Wat jammer Margo, een gemiste kans volgens mij. Wel fijn dat jij en je man dit nu achter de rug hebben. Samen verder, dat is toch het belangrijkste.

Pastor

Pastor

22-08-2020 om 11:47

Margo

Sorry dat ik een tijd niet gereageerd heb, was op vakantie en offline.

Wat ontzettend rot dat het zo moeizaam ging voor je man. Echt een nare ervaring dus. Je wilt het misschien niet vertellen hier en dat is ook oké natuurlijk maar ik kan helemaal niet inschatten nu waarom jij denkt/jullie denken dat het onder het tapijt geveegd zal worden. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat een commissie als deze verder kan en zal kijken dan de verwarring van je man en de hooghartigheid van de beklaagde. Misschien dragen zelfs zijn verwarring en de hooghartigheid van de andere partij bij aan een voor jullie positieve uitkomst. Ze zullen toch gewend zijn aan slachtoffers bij wie het allemaal niet zo vanzelfsprekend verloopt en vermeende daders die alles doen om hun straatje schoon te vegen en met hun houding willen uitstralen dat het allemaal zo erg niet was?
Maar jullie zijn erbij geweest en jullie hebben misschien ook nog wel andere redenen dan je hier vertelt om te denken dat de situatie onder het tapijt geveegd wordt.

Ik zal je ook niet mailen omdat ik geen apart mailadres heb en over mijn eigen privacy waak. Maar voel je daardoor vooral niet verplicht om hier dingen te melden die je liever voor je houdt. Ik kijk zo nu en dan of je wat post en als dat niet zo is: ook goed. Het is helemaal aan jou.

Ik leef wel mee en hoop van harte op een uitslag die voor jullie goed is. Voor nu: sterkte met alles en hou je taai, zou ik zeggen.

Lieve groet!

Margo

Margo

22-08-2020 om 19:15

Pastor

Fijn dat je toch even reageerd,
Geen sorry hoor, vakantie is ook nodig en offline is gewoon goed.

Ons gevoel is dat, mijn man hakkelde en klapte dicht, ik had voor die tijd zijn verhaal uitgetypt en vergroot geprint zodat hij het makkelijk kon lezen, ik dufde dat eigenlijk ook niet te zeggen want eigenlijk moest ik mijn mond houden......dus ik hoop ook met heel mijn hart dat wat je schrijft de commissie dit ook zo ziet.
Zoals jij het schrijft had ik nog niet bekeken, dat kan zeker, en ik hoop ook dat dat zo is, de priester stelde wel goede vragen, en liet mijn man rustig de tijd.
Ik kijk er nu even anders tegenaan en hoop ook inderdaad dat ons verhaal goed over gekomen is, dat zou afsluiting geven.

Ik wil het zeker wel delen hier, moet mezelf af en toe herinneren even hier te kijken...
Ik snap heel goed dat je waakt voor je privacy, probeer ik ook.

Dank je voor je reactie 🌹🙏🏻

Jo Hanna

Jo Hanna

25-08-2020 om 10:41

Jammer

Jammer dat het voor jullie geen louterende ervaring heeft kunnen zijn Margo. Ik hoop toch dat de commissie door de buitenkant heen heeft kunnen kijken en met een voor jullie herkenbaar oordeel komt. Intussen hoop ik vooral dat je man en jij elkaar gaandeweg weer steeds beter gaan vinden. Dat er in ieder geval in jullie huis geen duurzame verdeeldheid is gezaaid.

Margo

Margo

26-08-2020 om 16:18

Advies naar kardinaal

Het advies wat de commissie naar de kardinaal brengt is geen dat er strafmaatregel opgelecht hoeft te worden, en bij een volgend functioneringsgesprek zal er over gesproken moeten worden.

Wel is in alle punten ons gelijk gegeven, en heeft ze grens overschrijdend gedrag vertoont....

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp het niet.

😢😢

Kopzorg

Kopzorg

26-08-2020 om 16:31

Ach Margot wat erg

Geen strafmaatregel maar een puntje foei dat mag je niet meer doen tijdens het volgende functioneringsgesprek. Wat een slappe hap.

Dat gelijk geven dat er grensoverschrijdend gedrag is geweest daar kunnen ze niet omheen zonder dat jullie hogerop gaan en dan de toezegging doen dat ze aangesproken zal worden bij het functioneringsgesprek. Niet eens per direct.

Wat was, is een blijft het toch een wonderlijk instituut die kerk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.