Relaties Relaties

Relaties

tante Sidonia

tante Sidonia

07-01-2017 om 12:54

apart slapen i.v.m. snurken


Bor

Bor

17-04-2019 om 18:09

maar...

Wat een vervelende toestand voor je Flanagan. Ik hoop voor je dat de op maat gemaakte oordoppen je helpen.
Maar ik vraag me dan af (want dat lees ik eigenlijk niet): baal je niet van het feit dat je man het jouw probleem maakt? En dat hij dus niet zo begaan lijkt me jouw nachtrust? Die niet-empathische houding zou mij eigenlijk meer storen dan het hele snurken zelf. Ik ben er zelf wel eens op gewezen dat ik soms snurkte en dan zocht ik echt wel naar oplossingen. Wat de andere partij op zich al wat milder stemde.

Plens

Plens

17-04-2019 om 21:42

Flanagan

Met alle respect, maar wat een stugge man. Er lijkt me, gezien andere situaties, misschien wel grover geschut nodig.
Ik had zo'n man die zo bot kon doen of me liefst negeerde ipv in actie te komen. Mooi dat hij naar de huisarts zou gaan ipv dat ik me oordoppen liet aanmeten om zijn probleem op te lossen.

Balen

Ja natuurlijk baal ik er van. Ik heb een moeizame periode achter de rug waarin ik in conflict lag met zijn moeder en hij voor het / zijn gemak weg keek. Dat maakt het nog lastiger want hij heeft mij zodoende al flink teleurgesteld. Nu heb ik ook te maken met kinderen en is het van groot belang dat ik de twee moeizame situaties niet op één hoop gooi.
Ik hou mij voor hoe ik zou reageren als ik alleen te maken had met de strijd om het gesnurk zonder die eerdere geschiedenis waarin hij mij flink heeft laten spartelen.
Nu heeft die eerdere aanvaring mij wel veranderd; onrechtvaardigheid of respectloos behandeld worden, maakt mij cynisch en afstandelijker. Vandaar de opstelling dat hij het zelf maar moet gaan voelen.

Vanavond lijkt hij al weer wat bij te trekken, alleen ben ik nog niet zover dat ik zijn reactie
vergeten ben.

Koffiekop

Koffiekop

18-04-2019 om 07:25

Ja maar

Slecht slapen, en zeker als je dat gedurende lange tijd doet, is ook funest voor je humeur en je beoordelingsvermogen. Dus ik denk, Flanagan, dat je best een beetje meer op je strepen mag of misschien zelfs wel moet gaan staan. Want zijn slechte nachtrust heeft ook effect op jou, want jij slaapt er ook slecht uit door, en zal dus ook minder goed functioneren.

Je gevoel.

De irritatie over het snurken wordt extra vergroot omdat er nog oud zeer zit. Dat is bijna niet los te koppelen, al zegt je verstand dat dat wel moet. Voor mij erg herkenbaar. En het oude zeer is bij jou niet eens oud, je bent de balans nog aan het opmaken.
De irritatie over het snurken maakt je nu bijna agressief. Mij wel in ieder geval, als ik voor de zoveelste keer wakker lig en mijn echtgenoot ronkt in onschuld, ik geef het toe. Eerst die oordoppen testen, uitrusten en dan kijken hoe je gevoel over de afgelopen periode is. Jij wordt afstandelijk, je echtgenoot ook, dat moet uitgepraat worden, zo kan je de volgende 30 jaar niet verder.
Dat gaan alleen de oordoppen niet oplossen, maar, eerst maar eens kunnen slapen.

Enna M.

Enna M.

18-04-2019 om 09:08

er is meer aan de hand dus

Ik had al het idee dat er meer mee speelde toen ik het draadje las. Het snurken is één ding, maar dat je man daar in het geheel niets aan wil doen en vindt dat jij zeurt.... dat komt me erg onwillig over.

Ik denk net als Wil dat die oordoppen dan niet gaan helpen. Misschien wel om het geluid niet meer zo te horen, maar daarmee los je de wrevel niet op. Overigens vind ik wel dat je al lang tobt met onderbroken nachten vanwege het gesnurk! Ik zou dat niet zo lang volhouden denk ik (ik heb al simpele oordopjes naast mijn bed voor als mijn man een beetje zwaar ademt en hij eerder in slaap gevallen is dan ik).

rode krullenbol

rode krullenbol

18-04-2019 om 10:09

Hmm ...

Ik zou er rekening mee houden dat angst voor medisch ingrijpen ten grondslag ligt aan de onwil. En dan niet alleen medisch ingrijpen in de vorm van operaties op het lichaam, maar ook een eventueel verlies van de rijbevoegdheid.

Rode krullenbol

Tine Winkel

Tine Winkel

18-04-2019 om 10:25

slaap kwaliteit

Mogelijk heeft man, door het snurken, ook een verminderde kwaliteit van slaap en is daardoor ook moe, heeft minder energie etc. Dus niet alleen voor Flanagan zelf. En als je moe bent en je vrouw begint ook nog te 'zeuren', plus wat RK zegt...
Waarmee ik het niet wil goedpraten. Mijn man snurkt ook luidkeels, ik ben heel blij met ons grote huis met veel slaapkamers. Alleen 'uit' slapen is lastig, dus logeren, hotel of caravan - altijd blij als ik weer gewoon thuis ben.

Subtiele aanpak

In # 50 gaf ik aan dat er meer speelde waardoor ik niet met het mes op tafel kon slaan en dit een subtiele aanpak vereist.

Ik geloof dat angst voor medische hulp kan meespelen. Maar het is ook een karakterdingetje; een hoog gehalte zelfverzekerdheid.
Of zoals Edith Pearl aangaf; de aantrekkelijkheden in je partner kunnen later ook je valkuil worden. Een zelfverzekerd iemand staat niet snel open voor verbeterpunten.

Sinds twee dagen hou ik mij niet meer bezig met de taak; voorkomen dat het nog erger wordt. Het verbaast mij dat ik nu wel in staat ben om in een diepe slaap te komen.
Dochter vroeg hoe het nu ging en ze gaf aan dat hij al jaren zo erg snurkt; betere en mindere tijden. We zitten nu in een mindere tijd en mijn onvermogen om in een diepe slaap te komen, had het geheel versterkt.

Nu ik die illusie ‘dat ik het kan verminderen’ heb los gelaten, lukt het mij om wat vaster te kunnen slapen. Wel schrok ik om 4 uur ‘s nachts wakker van een lange fluittoon. Tijdens de 7x fluittoon van enkele seconden lang , heb ik mij ingehouden. Ik draaide mij daarna om en meteen stopte het gefluit. Blijkbaar had hij het zelf ook gemerkt. Vorige week zou ik mijn bed uitgesprongen zijn. Nu kon ik als een blok verder slapen. (Ik werd wel wakker met hoofdpijn). Ik denk dat loslaten mij zal helpen weer die vaste slaper van vroeger te worden.

Ik zie best tegen de vakantie op. Ik heb de kinderen aangegeven dat ze op onze kosten oordopjes voor zichzelf mogen laten maken. Misschien dat de hooikoortsseizoenen ( hier voorjaar en najaar) ook meespelen. Het mag van mij snel zomer worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.