Relaties Relaties

Relaties

Roelien

Roelien

03-12-2018 om 17:06

carriere en scheiding


Tureluur

Ach Ad weet te melden dat ik zuur en gefrustreerd ben na mijn 2e scheiding (die mij zelf totaal ontschoten is). Ik zou nu iets kunnen verzinnen over de staat van huwelijk Ad maar dat zou te flauw zijn

Ad Hombre

Ad Hombre

21-12-2018 om 07:57

Tureluur & Alkes

Het verschil is evident: Het ene verandert de betekenis inhoudelijk (wat het inhakken vergemakkelijkt) en het andere niet.

Maar mijn puberzoon zou daar ook geen genoegen mee nemen en er op staan dat dat pecies hetzelfde is.

Alkes, ik weet niets van je thuissituatie (net als jij van de mijne want ik ben niet eens getrouwd) en de betreffende kwalificatie was zo over the top dat je zou verwachten dat iemand snapt dat het satirisch bedoeld is. Onterecht blijkbaar.

Niet dat het wat uitmaakt. Want of ik nou 'onzin' over je thuissituatie (na je tweede scheiding) debiteer of probeer common ground te vinden door te schetsen dat het leven in veel huishoudens al moeilijk zat is, het maakt niet uit. Ik word toch aangevallen want dan is het ineens een stropop

Dus, ja, de term zuur lijkt mij zeer op z'n plaats.

bieb63

bieb63

21-12-2018 om 12:32

Nou Tienie

Ik denk dat de meesten hier niet met de broek op houden de bijstandsnorm bedoelen.... Dat is nou niet precies je eigen broek op houden, dat is bijna armoe, en buiten dat leef je voor een deel op kosten van de staat ivm alle toeslagen. Velen vergeten hier gemakshalve dat pt werken voor heel want mensen niet voldoende inkomen is om je zelfstandig te onderhouden incl. je kinderen. Dus om aan jullie 'norm' te voldoen betekent dat dus dat in veel situaties niet pt gewerkt kan worden.

Tienie

Tienie

21-12-2018 om 12:37

maar wat dan wel?

Bij welk inkomen kan je dan wel je broek ophouden? Minimaal 2000 euro per maand netto? Of nog meer?
En echtparen die samen daaronder zitten, houden die dan niet zelf hun broek op?

Flavia

Flavia

21-12-2018 om 13:01

je broek ophouden

je broek ophouden is wat mij betreft idd niet veel meer dan de bijstandsnorm. Daar kun je een bescheiden huishouden van draaien.

Wat de meerverdieners vaak vergeten is dat je als je een hoger salaris hebt, dan wel geen toeslagen meer krijgt maar wel veel andere belastingvoordelen hebt. Die kun je alleen krijgen omdat je belasting betaalt, want over iets dat je niet betaald kun je geen korting krijgen.
Daarom zijn de toeslagen van belastingkortingen naar toeslagen gegaan zodat de mensen die het nodig hebben er ook gebruik van kunnen maken.

bieb63

bieb63

21-12-2018 om 15:08

Tienie

2000 euro netto? Nou nee.
Waar het hier om gaat is dat 'men' vindt dat een vrouw (want de vrouw is hier de doelgroep in de discussie) dusdanig moet blijven werken, zodat ze fin. afhankelijk is. Dat is makkelijk gezegd met een mooi salaris, maar andere koek, ofwel geen sprake van minder werken, als je een doorsnee baan hebt.

bieb63

bieb63

21-12-2018 om 15:12

Flavia

"je broek ophouden is wat mij betreft idd niet veel meer dan de bijstandsnorm. Daar kun je een bescheiden huishouden van draaien."
En wat is je probleem dan? Gister (of eergister) was nog in het nieuws dat vrouwen die stoppen met werken nauwelijks meer gebeurt. Dus met een pt baan kom je wel op die bijstandsnorm. Issue is dus niet meer aan de orde.

Ad (meta)

Ik weet dat het gebruikelijk is: feministen zijn zuur. Maar waarom eigenlijk? Ik wil me niet neerleggen bij een situatie die grotendeels maatschappelijk bepaald is. En dat maakt iemand zuur? Ik bestempel conseratieven zoals jij en Bieb toch ook niet op een bepaalde manier. Ik ben het gewoon niet eens met jullie opvattingen.
Ik vind het overigens ook een rare manier van discussie voeren.

Tureluur

Tureluur

22-12-2018 om 12:21

Alkes (ot) en Tiene

@Alkas, basisch genoemd worden zou ook weer zo wat zijn 😂.
Maar zuur, pH neutraal of basisch, ik vind het toch leuker om het weer over de inhoud te hebben. Sommige discussietechnieken zijn niet aan mij besteed vrees ik

@tienie; ik zou niet een bedrag durven noemen, het hangt allemaal zo af van omstandigheden. Neem nou alleen al je kansen op een betaalbare woning, dat scheelt enorm per regio. Wat mij betreft gaat het er echt om dat je mogelijkheden hebt en houdt om naar kunnen geld te verdienen zodat je niet machteloos op dat vlak bent als het puntje bij paaltje komt

Ad Hombre

Ad Hombre

22-12-2018 om 13:25

Alkes

"Ik wil me niet neerleggen bij een situatie die grotendeels maatschappelijk bepaald is. En dat maakt iemand zuur?"

Ik had het over de manier waarop je met me discussieert.

Om de volstrekt uit de lucht geplukte manier waarop mij stropop redeneren wordt verweten.

En - nu m.b.t. Tureluurs - als ik iets zeg over het recht van mensen om 'traditionele' (mag dat woord wel? je moet uitkijken tegenwoordig) keuzes te maken wordt mijn zin in tweeen geknipt om te suggereren dat ik wil dat iedereen traditionele keuzes moet maken.

Dat vind ik allemaal een zeer 'zure' manier van discussieren die niets met de inhoud te maken heeft. Dat ik hier toevallig met een zelfverklaarde 'feministe' te maken heb wil natuurlijk niet zeggen dat alle feministen zuur zijn.

Vroeger beschouwde ik mezelf als feminist (ja, ik hoor jullie lachen). Maar dat was voordat de strijd om gelijke rechten veranderde in morele druk om je te gedragen zoals de 'fanatici' vinden dat je dat moet.

Ik beschouw dat als niet anders dan consequent. Het is prima om je te verzetten tegen opgelegde rollenpatronen maar het deugt van geen kant om dan vervolgensaan anderen nieuwe rollenpatronen op te leggen.

Het ging namelijk niet om de rol maar om de vrijheid.

bieb63

bieb63

22-12-2018 om 15:14

Alkes

"Ik bestempel conservatieven zoals jij en Bieb..."
Kijk, hier geef je nou precies aan waar het fout gaat in de discussie. Jij denkt dat ik conservatief ben. Nee, ik ben niet conservatief. Sterker nog, mijn gedachtegang IS niet conservatief. Ik wil vrijheid en gelijke rechten. En die zijn er. Maar dat betekent ook de vrijheid, dat je geen dingen moet of anders moet omdat het kan.

Het wordt steeds mooier. Jij bent of was een feminist. En ik ben volgens jou slechts een zelfverklaarde en dan eigenlijk een neppe. Zo een tussen aanhalingstekens. Maar gelukkig wijs jij mij er op dat ik mijzelf geen feminist zou kunnen noemen. Best hilarisch.
Ik zou zeggen laten we deze discussie afsluiten met een vrolijk kerstliedje


https://youtu.be/rPdXgCq_Rlg

Tureluur

Tureluur

22-12-2018 om 18:13

Misschien dan even zo

Voor degenen die het niet (meer) met mij eens zijn;

- wat vinden jullie ervan dat het als een probleem wordt geduid dat er in Nederland veel vrouwen het financieel beroerd hebben en doordat hun afstand tot arbeidsmarkt groot is ze daarin in een uitzichtloze situatie zitten wat dat betreft? Volgens de onderzoeken zijn er significant meer vrouwen dan mannen in zo’n situatie dus vandaar dat ik even op vrouwen richt.

- wat zouden we als maatschappij kunnen doen om deze vrouwen te helpen, direct of indirect?

Lente

Lente

22-12-2018 om 18:52

Een vrouwvriendelijke omgeving

https://nos.nl/artikel/2264657-miley-cyrus-verbouwt-kersthit-tot-een-vrouwvriendelijke-versie.html

Luister naar de verbouwde kersthit, het duurt even voordat het op gang komt.

Huh Lente,

Je verwijst naar dezelfde versie, als Alkes.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-12-2018 om 20:45

Alkes

"En ik ben volgens jou slechts een zelfverklaarde en dan eigenlijk een neppe."

Dat 'neppe' en 'slechts' heb je er natuurlijk weer zelf bij verzonnen en een inhoudelijke reactie is helaas ver te zoeken. Zelfverklaard betekent niets anders dan dat je jezelf een feministe noemt.

"Maar gelukkig wijs jij mij er op dat ik mijzelf geen feminist zou kunnen noemen."

Kun je dat even quoten? Want ik zeg (of impliceer) dat helemaal nergens.

En zo discussieren we maar voort met nepquotes en nepverwijten...

Lente

Lente

22-12-2018 om 20:51

Flanagan, je hebt gelijk

Ik had dat niet door.
Maar dat liedje verdient het wel om twee keer aangeprezen te worden

bieb63

bieb63

22-12-2018 om 22:44

Tureluur

- vraag 1 is al oplost, want anno 2018 blijven vrouwen iig pt werken, dus geen afstand tor de arbeidsmarkt.

- als mastschappij? Wellicht vanuit de overheid cursussen asnbieden, warrdoor ze weer ' bij' raken?
Zorginstellingen zijn sowieso massaal op zoek naar betaalde huiskamerbegeleiders. Geen diploma nidig, geen ervaring nodig, wel de wil en juiste i stelling, en niet geschikt voor jonkies, maar juist voor middelbaren.

Betaald?

Je concurreert met 80jarige vrijwilligers in die huiskamers. Ja, tenzij het een all inclusive huiskamer is waar alle types zorgpatienten, ook uit de buurt, komen, dan heb je politietoezicht nodig.
Sorry voor de scherpte.

bieb63

bieb63

23-12-2018 om 14:20

Un AnneJ

Ik geloof dat jij het over heeeeel iets anders hebt. Geen idee over wat overigens....

Ik heb het over een nieuwe betaalde! functie bij diverse grote zorginstellingen: Huiskamerbegeleiders bij bijv dementerenden. De taak van deze nieuwe functie is tijd en aandacht geven aan de patiënten waar de zorg zelf geen tijd voor heeft. Dus geen zorgtaken, praten, spelletjes.
Hier een link van 1 van de vele zorgcentra die op zoek zijn:
https://www.wzh.nl/wzh/werken-bij-wzh/huiskamerbegeleider-worden-meld-je-aan

Zakcentje Bieb - parttime

12-20 uur. inkomen Bruto: 683,- tot 1138,-

Klapstoel functie. Zodra ze er werkelozen en bijstandsgerechtigden of 80plus vrijwilligers (toevallig ken ik daar een aantal van die het totale restaurantpersoneel van een aantal instellingen vervangen) voor kunnen aantrekken mag je weer weg.

Vraag m/v

Hoeveel mannen zouden solliciteren naar de functie van huiskamerbegeleider met deze condities?

Mijn man

Komt zijn bed niet eens uit voor 2800 euro bruto (wat redelijk normaal salaris is) dus ik vermoed 0 mannen of misschien 1 of 2,maar dan al met (pre) pensioen om een zakcentje te verdienen

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-12-2018 om 14:50

Mijn tante doet nu hetzelfde maar dan onbetaald. Ze hadden haar ook een opleiding aangeboden, maar dat zag ze op haar 61e niet meer zitten. Daar zat drie jaar lang ook een zeer lage vergoeding aan vast, haar WW is dubbel zo hoog.

bieb63

bieb63

23-12-2018 om 14:52

sjonge jonge

Wat een arrogantie...
Waar het hier om gaat is dat er genoeg werk is. Dat je dat te min vindt, is een ander verhaal.... Het gaat om die 'arme vrouwtjes' waar we het hier over hebben, die pt werken en alleen zijn komen te staan en nu dus niet rond komen. Nou dat kan dus wel, bijv met een dergelijke baan erbij te nemen.
Er werd me hier een paar posts eerder nog verteld dat je je huishouden draaiende kan houden met een bijstandsuitkering. Dus waar gaat het hier nou eigenlijk over?
Gaat het hier over de elite of de vraag hoe je je broek kunt ophouden?
Bah

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-12-2018 om 15:02

Bieb

Maar even serieus, met een salaris van 1138 bruto (meer dan de bijstand) kun je toch niet met goed fatsoen rondkomen? Dan wordt je een werkende arme. Terwijl als je wel een ‘normaal’ aantal uren was blijven werken, je misschien wel wat stappen had gemaakt. Noem het dan geen carrière, maar bijvoorbeeld van medewerker 1 naar medewerker 2 of zo.
Denk je dat ze er blij van worden, als ze noodgedwongen een laagbetaalde bijbaan naast hun pt baan erbij nemen? Ik heb zelf trouwens met minder dan een dag per week al meer dan bijstand Ik denk niet dat iemand er blij van zou worden als ik het daarbij zou laten.

bieb63

bieb63

23-12-2018 om 15:20

Phryne

Dat is niet het ft salaris Phryne....,
Naast je andere pt baan kom je dan op een salaris waar je gewoon rond van kan komen.
Of jij daar blij van wordt of jij er niet je bed voor uitkomt, is totaal niet relevant.
Als iemand in z'n dure carierre baan met dito salaris wil blijven, moet je niet het risico nemen om pt te gaan werken. Simpel is dat en dat is de keus die je maakt.
Maar iemand met een 'gewone' baan die zij pt blijft aanhouden, kan zij, indien ze alleen komt te staan, gewoon aanvullen. Dat het al met al dan wellicht lager is dan je zou verdienen als je ft was blijven werken, ja dat kan. Maar die keuze heb je gemaakt. En waar het om gaat is dat je gewoon je broek kunt ophouden.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-12-2018 om 15:27

Bieb

Ja, dat was die weloverwogen keuze die totaal niet werd beïnvloed door onze volkscultuur.

Parttime

Bijstand is meer geld overigens, denk ik. Het is al 1.025,55 NETTO voor een alleenstaande (ouder). Het salaris voor de huiskamerbegeleider is bruto, trek daar maar rustig een derde vanaf om er netto te komen.

Het kan natuurlijk wel, maar dan met een aanvulling uit de bijstand.

Met een opleiding en parttime werk heb je kans op een beter salaris.
Ook als je dan tijdelijk niet werkt of parttime werkt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-12-2018 om 15:40

Het is gewoon zonde

Kennissen van mij gaan uit elkaar. Meneer heeft een hoog maar geen topsalaris, mevrouw twee academische titels en nooit gewerkt. Zij mag dus op haar 53e op zoek naar hopelijk een baan soort van in de richting van haar opleiding. De kinderen zijn allemaal 18+ dus extraatjes voor hen zijn er niet. En het zijn er nogal wat dus veel draagkracht voor partneralimentatie verwacht ik ook niet.
Ik denk niet dat ze dat voor ogen had toen ze 25 jaar geleden stopte met werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.