Relaties Relaties

Relaties

Communicatieproblemen sinds enkele maanden. Hoe komt dat zo ineens?

Mutsje1982

Mutsje1982

25-08-2025 om 23:08 Topicstarter

Egel. schreef op 25-08-2025 om 17:35:

Off topic, maar is je lieve diertje nu wel weer terug?
Sterkte met alles. Ik vind je heel helder, lief en prettig overkomen.

Gelukkig is hij weer terecht

Dankje voor het compliment Ik doe m’n best.

Mutsje1982 schreef op 25-08-2025 om 14:20:

En nog iets wat mij zo te binnen schiet; laatst was ik mijn kat kwijt, ik uitte mijn zorgen en emoties, ongerustheid. En ik merkte dat hij daar niet mee om kon gaan. Hij zei dat ik drama maakte om mijn weggelopen kat, maar ik zag het meer als een uiting van emotie, logisch toch. Ik geef om dat diertje en dan krijg ik stress, verdriet dat hij mogelijk weg is en hem iets is overkomen.
Dat merk ik vaker, dat hij niet met emoties van anderen om kan gaan (mij, de kinderen). Dan bedoel ik uiteraard gevoelens van onrust, ergernis, boosheid frustratie en verdriet.

‘Grappig’ deze opmerking van hem. 

Als je eerlijk bent, wie maakt er nou eigenlijk heel vaak drama? …. Hij toch?

Dit is ook zo’n typisch dingetje. Een ander verwijten wat ze zelf doen. Let maar eens op.

Niet leuk om te generaliseren, maar als je het eenmaal door hebt, kan je het niet niet meer zien… Dit soort types houdt enorm van drama maken. Aldoor weer ruzie maken over niets. Misverstanden creëren en opblazen. Kennelijk brengt het hen iets, maar als partner van (of kind van) is het vreselijk vermoeiend. Veel mensen gaan enorm aan zichzelf twijfelen, worden heel onzeker. Gelukkig zie jij het allemaal heel helder.

Run, Forest, run (althans zodra je volledig weg kunt bij hem).

Arme kinderen, maar niet aan jou om ze te redden ten koste van jezelf.

Mutsje1982

Mutsje1982

27-08-2025 om 10:54 Topicstarter

ArianneH schreef op 25-08-2025 om 23:30:

[..]

‘Grappig’ deze opmerking van hem.

Als je eerlijk bent, wie maakt er nou eigenlijk heel vaak drama? …. Hij toch?

Dit is ook zo’n typisch dingetje. Een ander verwijten wat ze zelf doen. Let maar eens op.

Niet leuk om te generaliseren, maar als je het eenmaal door hebt, kan je het niet niet meer zien… Dit soort types houdt enorm van drama maken. Aldoor weer ruzie maken over niets. Misverstanden creëren en opblazen. Kennelijk brengt het hen iets, maar als partner van (of kind van) is het vreselijk vermoeiend. Veel mensen gaan enorm aan zichzelf twijfelen, worden heel onzeker. Gelukkig zie jij het allemaal heel helder.

Run, Forest, run (althans zodra je volledig weg kunt bij hem).

Arme kinderen, maar niet aan jou om ze te redden ten koste van jezelf.

Klopt, nu ik er de laatste tijd zo over na denk kom ik tot de conclusie dat grotendeels hij degene was, ja. Wanneer er een conflict was om een onbenullig iets werd hij òf boos of hij negeerde mij compleet, waarbij ik nagenoeg altijd degene was die de afstand weer overbrugde en maar ‘sorry’ zei, ook al wist ik diep van binnen dat hij ook weleens zijn excuus mocht maken. Puur om de sfeer weer normaal te krijgen, want er iets niets zo erg (en slopend)als bewust genegeerd te worden. Dat deed mijn moeder vroeger vaak, wanneer ze boos of gekwetst was kon ze je de hele dag negeren. Zo manipulatief, dat gedrag.

Ja, het is zeker enorm vermoeiend. Ik was een paar nachten elders, was zo moe dat ik gewoon letterlijk in coma was daar. Zijn gedrag trekt mij leeg. 

Ik heb idd erg te doen met de kinderen.

Mutsje1982 schreef op 27-08-2025 om 10:54:

[..]

Klopt, nu ik er de laatste tijd zo over na denk kom ik tot de conclusie dat grotendeels hij degene was, ja. Wanneer er een conflict was om een onbenullig iets werd hij òf boos of hij negeerde mij compleet, waarbij ik nagenoeg altijd degene was die de afstand weer overbrugde en maar ‘sorry’ zei, ook al wist ik diep van binnen dat hij ook weleens zijn excuus mocht maken. Puur om de sfeer weer normaal te krijgen, want er iets niets zo erg (en slopend)als bewust genegeerd te worden. Dat deed mijn moeder vroeger vaak, wanneer ze boos of gekwetst was kon ze je de hele dag negeren. Zo manipulatief, dat gedrag.

Ja, het is zeker enorm vermoeiend. Ik was een paar nachten elders, was zo moe dat ik gewoon letterlijk in coma was daar. Zijn gedrag trekt mij leeg.

Ik heb idd erg te doen met de kinderen.

Ja the silent treatment, past helemaal in het plaatje. Goed dat je je conclusie hebt getrokken. Ook dat zijn gedrag veranderde nadat je bent gaan samenwonen, dan zit je toch wat meer in de valstrik. Sterkte met loskomen!

Mutsje1982

Mutsje1982

29-08-2025 om 16:54 Topicstarter

RosaMontana schreef op 28-08-2025 om 12:39:

[..]

Ja the silent treatment, past helemaal in het plaatje. Goed dat je je conclusie hebt getrokken. Ook dat zijn gedrag veranderde nadat je bent gaan samenwonen, dan zit je toch wat meer in de valstrik. Sterkte met loskomen!

Ja, dat afstandelijke, ondoorgrondelijke en die silent treatment soms brengen echt zo’n naar en onveilig gevoel teweeg.

Ik zit nu al enkele dagen fijn aan de andere kant van het land, gister lekker uit eten geweest en veel gepraat en gelachen tijdens vriendenbezoek. Doet mij echt goed.

Eergisteravond heeft mijn vriend toen ik al een dag weg was mij een heel lang bericht gestuurd waarin hij tijdens een lange wandeling had nagedacht en de situatie en zijn gedrag uitlegde, waardoor en waar het vandaan kwam, bood hij op nogal onbeholpen, afgezaagde manier excuses aan ‘sorry dat ik af en toe een kort lontje had’. Ehhh, af en toe? Zeg maar gerust met enige regelmaat😳 En zag hij in dat een stap terug doen wel goed was, al had hij er moeite mee(gehad) En vroeg hij om onze relatie nog een kans te geven, het zo weer op te bouwen en leuke dingen te doen. Ik heb alleen het gevoel dat het een beetje een verkooppraatje is. Aangezien ik daar kort en bondig op reageerde dat mijn vertrouwen is beschadigd en dat ik erg twijfel of ik nog wel genoeg gevoel heb voor hem om met hem door te willen na dit alles. En de reactie die hij daarop dan weer stuurde….

Hoe dan? Was hij boos?

Mutsje1982

Mutsje1982

29-08-2025 om 17:41 Topicstarter

Pippeltje schreef op 29-08-2025 om 17:09:

Hoe dan? Was hij boos?

Als je bedoelt de reactie daar weer op, ik weet niet, omdat het geschreven is. Wel klonk het als dat hij zoveel moeite had gestopt in het creëren van een plekje voor mij, moeite voor mij heeft gedaan om mij thuis te laten voelen, dat hij zich meer dan 100% heeft gegeven en dat niet zomaar doet. Dat hij mij alle tijd en ruimte heeft gegeven om dingen voor mijzelf te doen, mij heel vaak heeft gevraagd of hij nog iets voor mij kon doen etc. En dat zijn gedrag ergens vandaan komt, net als mijn gedrag. Het was een heel epistel. Klonk er een beetje uit alsof ik hem dankbaar moest zijn dat hij zoveel moeite en tijd in mij heeft gestopt. En dat het nodig is om eens goed te praten. 

Maar hij mist de essentie van het verhaal; op immaterieel vlak en sociaal emotioneel vlak heeft hij zoveel beschadigd en mijn vertrouwen beschadigd. En hij lijkt niet te beseffen dat ik degene ben die een compleet nieuw leven tegemoet is gegaan, veel heeft opgegeven….

Probeer ervoor te waken dat het nu niet " ja maar jij....." verwijten naar elkaar toe word.

Jullie verzanden dan in een zinloze discussie/situatie die alleen maar neerwaarts kan want beiden verongelijkt.

Hou het dicht bij jezelf en neem ook verantwoordelijkheid voor jouw eigen keuze om bij hem in te trekken zonder dan je eerst " proefgedraaid" had met een vakantie met kinderen bv. 

Vraag jezelf af wat jouw les is geweest van deze relatie. Je hoeft hem niet meer te ontleden.

Een met Linn. Je hoeft hem niet meer op fouten, onwaarheden ofzo meer te wijzen. Hij zal altijd weerwoord hebben en het verdraaien. Dat is klaar nu. Jouw vertrouwen is beschaamd, dan houdt het op.

Mutsje1982

Mutsje1982

29-08-2025 om 20:40 Topicstarter

linn19 schreef op 29-08-2025 om 18:38:

Probeer ervoor te waken dat het nu niet " ja maar jij....." verwijten naar elkaar toe word.

Jullie verzanden dan in een zinloze discussie/situatie die alleen maar neerwaarts kan want beiden verongelijkt.

Hou het dicht bij jezelf en neem ook verantwoordelijkheid voor jouw eigen keuze om bij hem in te trekken zonder dan je eerst " proefgedraaid" had met een vakantie met kinderen bv.

Vraag jezelf af wat jouw les is geweest van deze relatie. Je hoeft hem niet meer te ontleden.

Precies. Ik ben niet van plan te gaan ‘jij bakken’. Dat vind ik zonde van mijn tijd en energie. En ik ga het zeker dicht bij mijzelf, bij mijn gevoel houden en ga zijn gedrag ook niet meer aankaarten, want dat vind ik de moeite niet meer waard. En dan zal hij het idd toch wel gaan verdraaien, hem kennende.

Heel toevallig dat jij dat zo schrijft, maar ik was van plan om ongeveer hetzelfde te zeggen, dat deze levensstijl mij niet past, ik graag mijn ‘oude’ leven wil leiden en ik door deze ervaring erachter ben dat ik mijzelf niet oud met hem zie worden. En dat ik idd te optimistisch gestemd was mbt samenwonen.

Mutsje1982

Mutsje1982

29-08-2025 om 20:43 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 29-08-2025 om 18:43:

Een met Linn. Je hoeft hem niet meer op fouten, onwaarheden ofzo meer te wijzen. Hij zal altijd weerwoord hebben en het verdraaien. Dat is klaar nu. Jouw vertrouwen is beschaamd, dan houdt het op.

Dat heb ik hem zo’n beetje al geschreven, dat mijn vertrouwen is beschadigd en mijn gevoel verdwenen. Dat gaat iig hij niet meer terug krijgen bij mij. 
En daar reageerde hij dus op met dat bericht. Het is voor mij nu echt klaar, ik merk echt dat ik niet kan wachten om er een eind aan te maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.