Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

10-01-2020 om 20:16

Geen rijbewijs afknapper?

Hallo ik zit een beetje met iets.Ik heb een hele leuke date gehad zondag en komende zondag spreken we weer af. Ik heb hem gelijk in onze whatsapp gesprekken verteld voor onze date dat ik geen rijbewijs heb.Hij vond het niet erg zei hij.Ik ben 31 en heb er nooit echt het geld voor gehad mijn rijbewijs te halen. Woon wel netjes op mezelf en geen schulden enzo.Ik red me zelf prima met de fiets.Hij woont wel in een andere stad als ik maar wel dichtbij en goed te doen met de trein.Ik twijfel zo erg aan mezelf dat dit toch een probleem gaat vormen.Vinden jullie dat het een probleem is als het verder klikt?


Arda

Arda

10-01-2020 om 20:26

natuurlijk niet

Dat maakt toch niks uit? Mijn man heeft ook geen rijbewijs. Nooit een seconde gedacht dat dit een afknapper zou zijn of een probleem zou vormen. Toen we elkaar leerden kennen was zijn woonsituatie dusdanig dat hij dat ook helemaal niet nodig had. Het is nooit bij me opgekomen dat dit stom zou zijn. Ik ken trouwens best veel mensen die al ver in de 30 zijn en of nog geen rijbewijs hebben of er ooit een hebben gehaald maar geen auto hebben en al jaren niet rijden. Hangt heel erg van waar je woont hoe noodzakelijk het is.

40er

40er

10-01-2020 om 20:33

Wel of geen rijbewijs

Maakt toch niet uit? Of wel of geen auto hebben? Maakt toch ook niet uit. Je kunt gewoon naar hem toe.
En wie weet besluit je nog wel om je rijbewijs te gaan halen!

Niki73

Niki73

10-01-2020 om 20:58

tuurlijk niet

Als je in een stad woont, heb je helemaal geen rijbewijs nodig. En je bent heel gezond en milieuvriendelijk bezig. Van fietsen krijg je mooie billen en benen. Pluspunten!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-01-2020 om 21:00

Ik zou het wel een minpuntje vinden. Geen rijbewijs is toch best wel onpraktisch.

Brink

Brink

10-01-2020 om 21:10

Dankjulliewel

Dankjulliewel voor de geruststellende reacties op die van Phryne Fisher na maar ieder mag zijn mening hebben.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-01-2020 om 21:25

Brink

Iedereen heeft wel wat minpuntjes maar ze zijn helaas niet allemaal zo makkelijk te verhelpen als deze...

Taxi

Taxi

10-01-2020 om 21:25

Huh

Je vraagt om meningen en dan krijg je 1 die er anders instaat en dan reageer je op deze manier?

Ik zou het ook een minpunt vinden, al begrijp ik best dat dat door bepaalde redenen niet lukt. Maar daarmee mag iemand het toch een minpunt vinden?

Brink

Brink

10-01-2020 om 21:36

@Taxi

Taxi ik zeg toch iedereen mag zn mening hebben

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-01-2020 om 21:52

Oh ja

Ik voelde me ook niet aangevallen of zo. Er zijn wel meer dingen die ik minpuntjes vind die een ander totaal niet erg vindt. En wat Ad zegt, dat rijbewijs is te fixen.

@Emma

@Emma

10-01-2020 om 22:12

Rijbewijs

Wat je in iemand ziet hangt toch niet af van een rijbewijs? Terecht dat die man waarmee je date het niet zo'n punt vindt.
Praktisch gezien kan het op termijn wel een issue worden als hij steeds moet rijden en jij niet. Daar moet je wel iets op verzinnen. Of dat betekent dat jij je rijbewijs gaat halen of niet beslissen jullie zelf.
Toen ik mijn vriend 3,5 jaar geleden leerde kennen had hij wel een rijbewijs maar geen auto en nooit gehad ook (50+). Dat is nu nog steeds zo. Sommige mensen vinden zelfs dat écht niet kunnen. Gelukkig heb ik me daar niet door laten leiden

Feline

Feline

10-01-2020 om 23:10

Ook geen rijbewijs

Ik heb vanwege mijn slechte zicht ook geen rijbewijs. Helaas voor mijn man, hij moet dus altijd rijden en kan soms bij feestjes niet drinken, terwijl ik sowieso al nooit alcohol drink. Maar ja, ik heb weer andere kwaliteiten.

Bosbes

Bosbes

11-01-2020 om 00:26

'ieder mag zijn mening hebben' uitgelegd

Als iemand zegt of schrijft 'ieder mag zijn mening hebben' betekent dat ongeveer: "ik deel die mening niet, vind het ook niet zo leuk dat jij dat schrijft, maar goed, laat maar hoor. Maar dat je maar weet dat ik het er niet mee eens ben!"
Toch?

En ja, jij mag ook vinden dat het niet belangrijk is (of niet belangrijk hoort te zijn) of je wel of niet een rijbewijs hebt bij een 'misschien-nieuwe-relatie'. Maar ja, waarom vraag je het dan.
Misschien omdat je het ook vindt dat het onbelangrijk moet zijn, maar er toch erg onzeker over bent. En je bevestiging nodig hebt.

Als je dan naar een forum gaat, schrijven een aantal mensen braaf 'dat is toch helemaal niet belangrijk?'. Gelukkig, je krijgt de bevestiging die je zocht!
Maar dan zul je er ook altijd wel wat treffen die zeggen dat zij het wel een minpuntje zouden vinden.

Stel dát het toch een minpuntje zou zijn voor deze man. Dan het volgende:
- hij vindt het zo belangrijk, het is voor hem bij nader inzien een gróót minpunt. Dan mag jij weer uitmaken of deze man wel bij je past. Misschien wil jij wel geen man die over zoiets een flink probleem maakt. Je hebt wel wat leuks te bieden en hij valt over jouw gebrek aan rijbewijs? Nou ja, dan niet, zeg.
- ofwel, hij vindt het stiekempjes wel een klein minpuntje, maar al gauw merkt hij dat jij diverse pluspunten hebt. Hij begint er niet eens over! En jij blijft hem ook leuk vinden.
Probleem opgelost.

Tot slot, fijn dat je veel op de fiets (of lopend, en/of met OV?) doet. Ook dan zou je eventueel, ooit, wellicht een rijbewijs kunnen halen. Niet noodzakelijk hoor.
Zelf vond ik het toen ik begin 30 was wel fijn, met jonge kinderen. Voor noodgevallen. Voor hulp aan kinderen en/of oude mensen. Voor onafhankelijkheid.
Dan nog is het niet noodzakelijk. Maar het is ook geen eigenschap: geen rijbewijs hebben. Er is (met geld, inzet en enige intelligentie) wel wat aan te doen.

Nou

Ik krijg de indruk dat je het zelf een probleem vindt dat je nooit geld hebt gehad voor je rijbewijs. Alsof je vindt dat je daardoor tekort schiet en nog niet helemaal volwassen bent. Klopt dat?
Er zijn ook mensen die bewust geen rijbewijs (of auto) hebben en daarom alles met de fiets doen. Niks mis mee.

Brink

Brink

11-01-2020 om 08:40

Dankjulliewel voor de reacties

@Bosbes misschien heb je gelijk was vooral opzoek naar bevestiging dat het niet erg is maar moet er dan ook tegen kunnen als mensen een andere mening hebben @Sydney dat klopt ook wel een beetje je voelt je dan toch beetje afhankelijk van hem maarja misschien moet ik het gewoon loslaten.Tijd zal het leren hoe het verder gaat.

Voor die tijd

Hoezo ben je afhankelijk van hem? Hoe deed je het voor hem? En als je het vervelend vindt om afhankelijk van hem te zijn dan is dat een goede motivatie om toch een keer het rijbewijs te gaan halen. Maar schuif het niet op hem af als zijnde zijn afknapper maar op jouw verlangen voor onafhankelijkheid.

Snap ik ook niet?

'voelt je dan toch beetje afhankelijk van hem'

Hoezo? Jij kunt toch gewoon met het OV naar jullie afspraken gaan, net als je altijd doet? Of heb je een date gevonden die woont in een afgelegen gehucht zodat jij er vanuit gaat dat hij jou altijd met de auto moet brengen en halen?

Mijntje

Mijntje

11-01-2020 om 09:20

pakketje

Ik zou zeggen: iemand vindt mij leuk om mij, om wat ik goed kan en wat ik niet goed kan. Om mij. Je krijgt het hele pakketje. Als het niet kunnen rijden een probleem is dan zou ik nooit voor die persoon gaan. Die hoef ik niet.

Joosje

Joosje

11-01-2020 om 09:29

Mijn man

heeft wel een rijbewijs, maar had al voor ik hem ontmoette besloten dat hij niet meer wilde rijden. Dat vind ik juist zo leuk aan hem.

Guera

Guera

11-01-2020 om 09:40

Geen afknapper wel

Fijn om ooit te hebben oa vanwege de afhankelijkheid. Je wordt ouder, partner wordt ouder er gebeurt iets. Midden in nacht moeten buren rijden naar zhuis. Praktisch voorbeeld dat ik ken uit mijn naaste omgeving. Toch lastig met vakanties als er maar 1 kan rijden. Wij hadden het zelf ooit. Partner kon door probleem met ogen tijdens vakantie ineens niet meer rijden. Ik gelukkig wel. Het HOEFT niet maar het maakt het leven wel makkelijker als je het hebt ook al rij je in de praktijk niet zo vaak.
Dus zou je aanraden het wel te halen zsm want hoe ouder je wordt hoe moeilijker. Collega van 43 heeft het na 4x examen nog steeds niet.....
Maar afknapper dat niet.
Succes en plezier met je date

Brink

Brink

11-01-2020 om 10:36

Dankjulliewel

@Sydney nee ik kan met de trein maar misschien wel handig als ik naar hem ga dat hij me dan bij station oppikt want anders moet ik nog de bus pakken en weet niet hoe die verbinding is.Maargoed dan ben ik in ieder geval al wel in de stad waar hij woont.

Bo

Bo

11-01-2020 om 11:24

eerlijk?

Ik zou het wel een minpuntje vinden, zeker als het een man betreft. Raar maar waar... Zegt toch ook iets over de persoon: is het echt alleen geld of ook angst? Of het daadwerkelijk een afknapper is hangt er dan helemaal vanaf hoe leuk hij is. Maar ik zou zeker niet altijd willen worden opgeroepen om iemand te halen/brengen. Ik vind zelfstandigheid/zelfredzaamheid heel belangrijk. Je geeft zelf al aan: "je voelt je dan toch beetje afhankelijk van hem" en vervolgens "ik kan met de trein maar misschien wel handig als ik naar hem ga dat hij me dan bij station oppikt want anders moet ik nog de bus pakken en weet niet hoe die verbinding is." Daar ga je al...

Ik zou zeggen: maak van het halen van je rijbewijs je prioriteit want je ziet hoe onhandig het is in de praktijk en je hebt er nu al een schuldgevoel over.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-01-2020 om 11:29

Bij de mannen zonder rijbewijs die ik ken is eerlijk gezegd ook wel een beetje een steekje los, al dan niet met officiele diagnose. Het zou dus ook wel een indicatie voor ASS o.i.d. kunnen zijn. Kan, hoeft niet...

Hangt ook een beetje van de woonplaats af. In sommige steden heb je niet zoveel aan een auto.

rode krullenbol

rode krullenbol

11-01-2020 om 11:43

Hmm ...

Er zijn ook mensen die vanwege ernstige wagenziekte auto's mijden als de pest. Voor hen is het uiteraard goed om te weten, dat het (enorm) veel uitmaakt of je bijrijder of bestuurder bent. Het verschil zit 'm in de mate waarin de waarneming van beweging via je evenwichtsorgaan en je ogen overeenkomt. Hoe meer, hoe beter.

Rode krullenbol

@Emma

@Emma

11-01-2020 om 11:49

Ja daar begint het mee

"als ik naar hem ga dat hij me dan bij station oppikt want anders moet ik nog de bus pakken "

Je stelt je wel erg afhankelijk op zo. Het irriteert mij mateloos als mensen zonder auto dat roepen. Gelukkig heeft mijn autoloze vriend niet dit soort verwachtingen, anders was het in het begin al snel afgelopen. Als we samen ergens heen gaan met mijn auto pik ik hem wel eens op thuis, we rijden/drinken ongeveer om beurten. Hij leent mijn auto wel eens, die haalt hij dan zelf op bij mij.
Je moet erg voorzichtig zijn met dit soort vanzelfsprekendheden, zeker als je een beginnende relatie hebt. Net zoiets als geld: het kan ook niet zo zijn dat degene met het hoogste inkomen altijd maar opdraait voor extra kosten. Als je zoveel jaar samen bent misschien, maar niet zomaar.

rode krullenbol

rode krullenbol

11-01-2020 om 11:59

Tip

Schaf een vouwfiets aan voor het overbruggen van de afstand tussen treinstation en zijn huis. Deze mag gratis mee in de trein en zal zeker ook van pas komen bij allerlei andere gelegenheden.

Wat dacht je bijvoorbeeld van het 'ontlopen' van de files naar het strand bij mooi weer? Ik vind het altijd weer kicken om voorbij de stapvoets rijdende auto's te flitsen ...

Rode krullenbol

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-01-2020 om 12:01

Geen rijbewijs

Ik heb een collega (in de buitendienst) zonder rijbewijs en heb er wel bewondering voor hoe zij zich redt. Ze zal echt nooit vragen om een lift, en neemt altijd haar vouwfiets mee zodat ze overal kan komen. Ik heb eigenlijk nog nooit gevraagd waarom ze geen rijbewijs heeft. Ze verdient genoeg en ik zie ook geen aanwijzingen voor een stoornis of zo.

rode krullenbol

rode krullenbol

11-01-2020 om 12:13

Oh ja!

Op het balkon van de trein tref ik vaak - veelal heel indrukwekkende - racefietsen aan. Om die mee te mogen nemen, moet je weliswaar betalen, maar daar staat dan tegenover dat je er nog sneller mee vooruit kunt komen.

De eigenaren ervan zijn meestal te herkennen aan zo'n speciale outfit; de een nog ravissanter dan de ander.

Rode krullenbol

Joosje

Joosje

11-01-2020 om 12:15

Als

ik voor mezelf spreek: geen behoefte aan. Ik heb niet het gevoel dat ik mijn leven beter zou zijn met rijbewijs.

Misschien vindt je collega het fijner om te fietsen. Dan komt ze nog eens buiten in de frisse lucht en krijgt ze beweging. Al geef ik toe dat ik zelf geen baan zou willen, waarbij ik op een dag op veel verschillende locaties zou werken. Ik zou dat niet eerlijk vinden ten opzichte van mijn werkgever, omdat het verplaatsen meer tijd kost. Tenzij je er rekening mee houdt in je aanstelling, natuurlijk. Ik voeg mijn respect bij het jouwe.

Brink

Brink

11-01-2020 om 12:23

Dankjulliewel

Ik zeg niet dat hij mij op Moet halen van het station.Ik had ook een vriendin in een andere stad en dan ging ik ook met de trein en verder met de bus.Dus moet nu ook kunnen alleen moet ik even uitzoeken welke buslijn ik dan moet hebben naar hem.Komt ook wel goed het is even puzzelen maar wil ook onafhankelijk zijn.

Emmawee

Emmawee

11-01-2020 om 12:36

Man zonder rijbewijs

Mijn man zonder rijbewijs heeft er gewoon een spuughekel aan om onderwezen te worden. Zijn schoolcarrière was een drama, maar ik geloof niet dat er een diagnose te stellen is. Tenzij autodidactisch een diagnose is.
Daarnaast kost het tijd en geld, wat hij allebei liever besteed aan andere zaken, zoals de publicatie van zijn onderzoek. Dat alles weerhoudt hem ervan.

En ja, we wonen middenin de Randstad , hebben zelden een auto nodig. Voor zijn werk reist hij het hele land door en komt echt overal met OV en OV-fiets. Dus echt noodzakelijk is het allemaal niet.

We vinden trouwens allebei al jaren dat het beter zou zijn als hij wel een rijbewijs zou hebben. Maar die mening heeft nog niet tot actie geleid. Zelfs niet toen ik langdurig ziek was en daardoor niet kon rijden.

Overigens heb zelf zo'n 8 jaar niet durven rijden (toen de kinderen klein waren) ivm nogal heftige rijangst. Bij mij zat dus wel een steekje los. Maar dat heb ik weer netjes vast kunnen zetten.

On topic: geen rijbewijs zou geen afknapper moeten zijn. De afhankelijkheid die je er zelf aan verbindt zou dat voor mij wel zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.