Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

10-01-2020 om 20:16

Geen rijbewijs afknapper?


Brink

Brink

23-01-2020 om 08:24

@zorgenkind

Zorgenkind het is ook erg en spannend maar ik probeer het vanuit zijn schoenen te bekijken. Als 1 van mijn ouders dat had en ik vond hem oprecht leuk dat had ik het toch gecombineerd.Ik was er veel voor mijn ouders geweest maar had mijn vriend dan niet aan de kant gezet.En als ik nou alle aandacht eisde ja maar ik zei dinsdagavond neem je ruimte en tijd en rust.Maarja we kunnen er nog lang over praten maar hij heeft zijn besluit genomen.Ik hoop voor hem dat het goedkomt met zijn vader maar echt begrijpen dat ik daar voor moet wijken doe ik niet.

@Emma

@Emma

23-01-2020 om 08:36

Brink

"Als 1 van mijn ouders dat had en ik vond hem oprecht leuk dat had ik het toch gecombineerd.Ik was er veel voor mijn ouders geweest maar had mijn vriend dan niet aan de kant gezet"

Dat is het nou net: hij is je vriend niet, en jij bent hem niet. Jullie hebben elkaar een paar keer ontmoet, dat is alles.

Precies dat

'en ik vond hem oprecht leuk '

Hij vond je dus niet oprecht leuk. En dat mag.

Schoenen

"maar ik probeer het vanuit zijn schoenen te bekijken", en vervolgens vertel je wat _jij_ zou doen in deze situatie. Dat zijn _jouw_ schoenen

Als je je werkelijk in hem verplaatst, zou je bijvoorbeeld proberen als volgt te redeneren: "zijn vader is ziek, moet geopereerd worden. Blijkbaar grijpt hem dat zo aan dat er geen ruimte is voor een nieuw contact in zijn leven. Goh, ik zou dat juist willen combineren maar dat is blijkbaar niet iets wat hij nu wil/kan (hier kunnen allerlei redenen voor zijn: hij is bijzonder gehecht aan zijn vader, een goedaardige tumor klinkt misschien wel onschuldig maar is dat beslist niet, misschien heeft hij weinig draagkracht, you name it).. Ik hoop dat het goed gaat met zijn vader en dat er daarna eventueel nog ruimte is voor mij in zijn leven."

Het kan natuurlijk nog steeds een hork zijn hoor, geen idee. Maar ik sloeg even aan op dat vanuit zijn gezichtspunt bekijken. Dat doe je eigenlijk juist niet.

Watervrouw

Watervrouw

23-01-2020 om 09:47

Doe er wat mee

Beste Brink, je had wat aan mijn reactie. Een advies dat anderen ook geven. Doe er wat mee. Stop, laat het los. Wat en hoe doet er niet meer toe. Ik ben zelf erg slecht in loslaten maar leer en weet inmiddels dat je jezelf daar het grootste plezier mee doet.

Mijntje

Mijntje

23-01-2020 om 10:24

niet

Ik kende een jongen met een goedaardige tumor. Hij kreeg na de operatie niet behandelbare epilepsie en stierf jong. Dus joh, geen reden om niet ongerust te zijn. Iemand die niet empathisch is zou ik niet op vallen.
Snap dat je boos bent, afgewezen worden is nooit leuk. Maar iemand die jou niet wil, die wil je toch niet?

Pirata

Pirata

23-01-2020 om 11:49

te relatiegericht

Ik zou mezelf de volgende keer wat minder richten op een relatie als doel. Gewoon een leuke tijd met iemand doorbrengen lijkt me beter.
Ik krijg de indruk dat je nogal uit bent op een relatie, dat kan nogal benauwend werken voor een man.

Marga

Marga

23-01-2020 om 12:13

Wat Pirata zegt, zo komt het ook op mij over: te snel al conclusies en verwachtingen hebben. Ik krijg ook de indruk dat je te snel een relatie wil hebben. Je hebt elkaar twee keer gezien! Ik als vrouw zou dat ook benauwend vinden. Maar ik zeg het om jou, niet om hem of om hoe je het beste een man 'vangt'
Hoe hij afhaakt is niet netjes zeker niet nadat hij kleffe appjes stuurt. Maar sommige mannen doen dat nu eenmaal. En blijkbaar werkte dat want 'je had je hart opgesteld'. Terwijl je tegelijkertijd twijfelde. Je was blijkbaar al snel blij met een paar kruimels en nu ben je boos nu hij stopt. Maar dat maakt je een windvaantje.
Ik denk dat je veel meer mag gaan kijken wat jij nu wil en of jij een man leuk vindt en dan eens rustig aan doen. Gewoon een leuk gesprek hebben, niet meteen er allerlei relatieverwachtingen aan koppelen.
En ja het is tegenwoordig lastig je eigen tempo te voeren want met de huidige dating sites/apps kan je zo weer ingewisseld worden voor een ander. Maar als het zo makkelijk gaat, wat was het dan waard?

Brink

Brink

23-01-2020 om 15:08

Dankjulliewel

Pirata en Marga mijn intentie was inderdaad een relatie uiteindelijk en dat dacht ik van hem ook.Maar ik deed al rustig aan juist omdat ik van mijn ex destijds te horen kreeg dat het te snel ging.Dus ik dacht nu gewoon eerst rustig daten en kat uit de boom kijken.Weer niet goed.En natuurlijk kan het zijn dat ik in zijn ogen teveel wil en benauwd dat hem maar zeg dan gewoon eerlijk het ligt inderdaad aan jou.Voorlopig ben ik even helemaal klaar met mannen wordt steeds weer teleurgesteld en daar wordt je niet gelukkiger van.In de toekomst komt vast de ware nog op mijn pad.Gelukkig heb ik niet echt een kinderwens dus ook geen haast met nieuwe date scoren.

Niki73

Niki73

23-01-2020 om 16:18

Dit is daten

Goh Brink, dat was geen leuke ervaring. Maar het valt me toch wel op dat je heel heftig reageert op een man die je 2x (!!) gezien hebt. Zo werkt daten. Je ziet elkaar een paar keer, chat wat over en weer en dan besluit je of je gaat onderzoeken of er een relatie in zit of niet.
Uit wat je vertelt heeft deze man niets fout gedaan, behalve misschien een paar dagen niet appen.
Als je hier al zo van slag van raakt, denk ik dat jij misschien nog erg gekwetst bent door een vorige relatie en misschien beter nog een paar jaar zou wachten met daten. Of dat je van jezelf diep onzeker bent, en dat je beter eerst dat aanpakt, anders trek je alleen maar "foute" mannen aan (google eens op "sitting duck") en met wat pech blijf je daar dan ook nog aan hangen...
Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-01-2020 om 16:26

Niki

"(google eens op "sitting duck")"

Die specifieke betekenis kende ik niet, dus ik heb even gegoogled, maar nee, niks over relaties en wanhopige vrouwen. Must be your bubble

Niki73

Niki73

23-01-2020 om 16:30

Zet het tussen aanhalingstekens, dan krijg ik al als tweede hit: gemakkelijke prooi.

Brink

Brink

23-01-2020 om 18:30

Niki73

Niki73 ja dat vond ik sowieso raar eerder appte hij dagelijks uit zichzelf en dan opeens dagen niks. En Ad ik ben geen wanhopige vrouw ik pak alles rustig aan en logisch dat dit dan een teleurstelling is.Ga morgenavond met een vriendin wat drinken en zaterdag naar mijn zusje die in dezelfde stad woont als hij dus had hem graag daarna ook nog gezien maar helaas. Gewoon leuk hebben met lieve mensen om me heen en over tijdje kan ik altijd weer verder kijken.

Anemone

Anemone

23-01-2020 om 20:45

He’s just not that into you

Zie titel. Is helemaal niet erg, niet elke date leidt tot een relatie.

Maar wat me wel fascineert: wat doe je op een ouder forum als je geen kinderwens hebt?

Ad Hombre

Ad Hombre

23-01-2020 om 21:49

Niki

Oh, ja, ik snap wel wat het betekent, maar ik dacht je bedoelde dat het een standaard uitdrukking uit de relatiewereld was, maar dat bedoelde je blijkbaar niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.