Relaties Relaties

Relaties

Brink

Brink

10-01-2020 om 20:16

Geen rijbewijs afknapper?


Bo

Bo

12-01-2020 om 11:07

Rosie

"Persoonlijk knap ik harder af als mijn date van de Taalpolitie blijkt te zijn..."

O nee! Niet kunnen spellen of de grammaticaregels niet begrijpen of plat praten vind ik de allergrootste afknapper. Dan liever geen rijbewijs.

Hij heb
Hun hebben
Me zus

Gruweldegruwel...

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 11:21

"Ad had het over mannen zonder rijbewijs waarbij dan meestal wel iets aan de hand is."

Wat mij ietwat irriteert, wat ik dan blijkbaar afreageer op de arme Brink is dat ik zorgvuldig iets formuleer wat dan vervolgens als veel harder wordt geciteerd.

Wat ik zei was:

Vzviw ken ik twee mannen zonder rijbewijs waar allebei een steekje aan los zit. De een is duidelijk een autist. De ander wordt onderhouden door zijn vrouw en verkeert in een soort identiteitscrisis.

N=2 dus zelfs ik durf daaruit niet te concluderen dat dat een algemene regel is, maar het geeft wel te denken dat dat wellicht vaker voorkomt dan onder de algemene populatie.

Maar - ook gezien jouw ervaringen - zou het best ergens op kunnen wijzen. Of niet...

N.m.m. zou iedere volwassene die het kan zijn of haar rijbewijs moeten halen of je nou auto wil rijden of niet. Als je het ineens wel nodig hebt wil je niet maanden of jaren les moeten nemen.

Toen mijn vader overleed moest mijn moeder ineens gaan lessen omdat ze met twee kinderen toch wel een auto nodig had.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 11:27

Rosie

Als ik ooit ga internetdaten zet ik het er zeker bij in mijn profiel!

- lid van de vrijwillige taalpolitie
- politiek incorrect
- enz...

Ik moet me toch een beetje onderscheiden van al die andere mannen?

Joosje

Joosje

12-01-2020 om 11:47

#63

Dan zou je iedereen ook moeten verplichten om te rijden. Als iemand in geen jaren gereden heeft, heb ik in ieder geval liever dat hij eerst weer les neemt. Ik beweeg me namelijk ook voort in het verkeer waaraan diegene gaat deelnemen.

Dat je moeder een auto nodig had, zal wel mede aan andere omstandigheden gelegen hebben. Je kunt best twee kinderen hebben zonder auto.

Lou

Lou

12-01-2020 om 11:58

Afknapper

In de categorie afknappers zou ik dit toch de grootste vinden, als je net hebt gehoord dat je vader een kwaadaardige tumor heeft:

"geloof het ergens wel" (ergens? Dus maar half of zo?) "maar als die komende week weer afhaakt is het doeii."

@Emma

@Emma

12-01-2020 om 12:01

Brink

Ja soms gaat het zo. Ik heb nu 5 jaar een relatie met een man die onze eerste date ook afzegde en uitstelde. Ik gaf hem nog één kans.....dis zolang het niet verkeerd voelt bij jou. Voordeel: mijn vriend bedenkt zich wel voordat hij een afspraak met mij afzegt

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 12:18

#65

"Dan zou je iedereen ook moeten verplichten om te rijden."

Niemand heeft het over verplichten.

"Als iemand in geen jaren gereden heeft, heb ik in ieder geval liever dat hij eerst weer les neemt. Ik beweeg me namelijk ook voort in het verkeer waaraan diegene gaat deelnemen."

Als je een vliegbevret wilt behouden moet je ook je vlieguren maken, dus daar zit datzelfde idee achter. Dus ja, met enige regelmaat rijden hoort daar ook bij. Met de huidige deeldiensten is dat niet al te moeilijk en een stuk goedkoper dan je vliegbrevet bijhouden.

"Dat je moeder een auto nodig had, zal wel mede aan andere omstandigheden gelegen hebben. Je kunt best twee kinderen hebben zonder auto."

Zij vond blijkbaar van niet.

Het zat trouwens iets anders dan ik vertelde. Ze had haar rijbewijs al lang, maar liet mijn vader altijd rijden. Toen mijn vader overleed durfde ze niet meer alleen de weg op en nam ze dus maar weer lessen. Precies zoals jij het schetst dus.

Dus ja, ik vind dat je als volwaardig deelnemer aan de moderne maatschappij in staat moet zijn een auto te besturen als dat nodig is. Een rijbewijs halen behoort wat mij betreft ook tot de opvoeding.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 12:21

Lou

"als je net hebt gehoord dat je vader een kwaadaardige tumor heeft:"

Weer zo eentje. Een *goedaardige* tumor schreef ze. Dat maakt echt een wereld van verschil!

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 12:22

"Verder heb ik een collega (vrouw) zonder rijbewijs die daar bijzonder trots op is, want milieuvriendelijker enzo."

Dat vind ik pas een red flag!

"Maar als we vervolgens ergens heen moeten, verwacht ze wel altijd mee te kunnen rijden en is het OV ineens niet meer zo vanzelfsprekend."

Zie je wel

Moeten halen ad?

Waarom zou iedereen die het zou kunnen in vredesnaam een rijbewijs moeten halen?

Ik heb de afgelopen 25 jaar dat ik een rijbewijs had kúnnen hebben nog nooit spijt gehad dat ik m níet gehaald heb. Terwijl ik er voldoende geld voor had/heb, en zelfs na een reflectief momentje heb kunnen concluderen dat ik er snugger genoeg voor zou moeten zijn.

Zelfstandigheid of onafhankelijkheid zit m toch niet altijd in een rijbewijs? Ik woon in een stad waar het ov prima geregeld is, fiets ik vrijwel alles en anders heb ik altijd nog een Uber account. Ik ben nog nooit ergens niet zelfstandig gekomen, en ben nog nooit afhankelijk geweest van een lift van iemand anders. Qua vakanties kies ik voor bestemmingen die prima te bereizen zijn zonder auto. Geloof dat ik desondanks een aardig deel van de wereld heb gezien.

Ergens afgelegen wonen en dan niet kunnen rijden is niet bijster slim. Maar verder is het prima te overleven hoor.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-01-2020 om 12:28

Als je in een regio woont waar het ov slecht is geregeld, dan lijkt het mij idd logisch dat je je rijbewijs haalt.
Maar zoals ik eerder al aangaf, er zijn heel veel mensen die geen talent hebben voor autorijden. Die na tig keer afrijden eindelijk hun rijbewijs halen, maar gewoon gevaarlijk zijn op de weg.
Ik heb liever dat zij gewoon de bus pakken.

Ik heb trouwens ook twee kinderen en wij kunnen alles met de fiets en ov af.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 12:43

Dendy

"Maar zoals ik eerder al aangaf, er zijn heel veel mensen die geen talent hebben voor autorijden. Die na tig keer afrijden eindelijk hun rijbewijs halen, maar gewoon gevaarlijk zijn op de weg.
Ik heb liever dat zij gewoon de bus pakken. "

Gelukkig valt er met de meeste handicaps best goed te leven

Brink

Brink

12-01-2020 om 12:48

Pff onzin reacties

Bo wat ben jij een zeikerd zeg ten eerste zo plat praat ik niet,ten tweede zeg ik nooit me zus maar mn zus en hij heb zeg ik al helemaal nooit. Daar knapt echt niemand op af hoor ee zijn mensen die veel slechter nederlands kunnen. En Lou er staat geen kwaadaardig maar goedaardig.Ik mag daar toch twijfels over hebben hoe graag hij met mij af wil spreken? Ik bedoel er was ook nog een avond geweest vanavond. En logisch dat ik er nog wel keer klaar mee ben als ik hem komende week weer niet zie.Zijn hond kan die aan de lijn houden maar mij niet.Heb ik dan toch teveel zelfrespect voor.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-01-2020 om 13:09

Brink

Nog twee tipjes dan zodat je een goeie indruk maakt op je volgende date:

Het is m'n en niet mn.
Na een punt of komma komt altijd een spatie.

Dus. zo. En.niet.zo

Brink

Brink

12-01-2020 om 13:17

Vermoeiend

Ad jij bent ook al zo triest het gaat allang niet meer over mijn vraag hier nu. Denk je echt dat mijn date zich druk maakt als ik soms dingen op zijn Twents zeg? Haha nee want hij woont zelf ook in Twente en slikte bij de eerste date ook wel woorden in. Niet zo erg maar stoorde me er ook totaal niet aan.Gelukkig zijn er veeeel ergere dingen op de wereld.

Jesse_1

Jesse_1

12-01-2020 om 13:18

Afknapper

@Brink, volgens mij zegt Bo niet dat jij zo praat, maar dat het voor haar afknappers zijn.
En dat er mensen zijn die nog slechter zijn Nederlands, wil toch niet zeggen dat het dan geen afknapper mag zijn?
Voor mij is 'me zus' ook beslist een afknapper. Slechte tafelmanieren.

Wel of geen rijbewijs zou voor mij geen afknapper zijn. Het zou een minpunt kúnnen zijn.

Lou

Lou

12-01-2020 om 13:28

Sorry

Oeps, dat was een rare vergissing van mij, dat ik aan 'kwaadaardig' dacht terwijl er toch echt goedaardig stond. Uiteraard is dat een wereld van verschil. Toch vind ik nog steeds dat je er wel erg laconiek op reageert, ook al is het goedaardig. Het lijkt mij logisch dat zijn aandacht nu even niet bij jou is. Maar jij stelt meteen een soort ultimatum van een week. Dat zou ik dus een afknapper vinden.

Joosje

Joosje

12-01-2020 om 13:28

Ik las

moeten in "N.m.m. zou iedere volwassene die het kan zijn of haar rijbewijs moeten halen of je nou auto wil rijden of niet." als dat je dat verplicht zou willen stellen. Kennelijk niet.

Joosje

Joosje

12-01-2020 om 13:35

dat ultimatum zou voor mij ook een afknapper zijn. En de twijfel aan zijn uitleg in deze situatie. Net als iemand uitmaken voor zeikerd. En 'Nederlands kunnen', 'zusje die' en wat mij betrefd' toch ook.

Brink

Brink

12-01-2020 om 13:41

Joosje

Joosje dat mag jij vinden.Tuurlijk snap ik dat hij nu even naar zijn vader wil.En heb ook niet tegen hem gezegd dat ik hem nog een week de kans geef maar dat is wel hoe ik er over denk.Ga echt geen weken wachten op een tweede date.Had zelf op mn 23ste geen ouders meer dus snap echt wel dst ouders belangrijk zijn maar wil me daarnaast ook belangrijk voelen.

Bo

Bo

12-01-2020 om 14:54

Brink

"Bo wat ben jij een zeikerd zeg ten eerste zo plat praat ik niet,ten tweede zeg ik nooit me zus maar mn zus en hij heb zeg ik al helemaal nooit."

Goed lezen is ook een kunst. Ik heb het nergens over jou en hoe jij praat kan ik toch helemaal niet weten? Ik zeg alleen, in 't algemeen, dat dat voor mij een afknapper zou zijn. Net zoals Jesse_1 zegt. Slechte tafelmanieren, slechte persoonlijke hygiene... enorme afknappers. Dan valt geen rijbewijs hebben nog mee.

Tja

'En heb ook niet tegen hem gezegd dat ik hem nog een week de kans geef maar dat is wel hoe ik er over denk.'

Dat zou voor mij wél een afknapper zijn. Iemand die na 1 date al zulke hoge eisen stelt.

Brink

Brink

12-01-2020 om 16:13

Sydney

Sydney ja kan zijn maar als je elkaar beter wil leren kennen moet je toch regelmatig afspreken en als je iemand "leuk" vind dan zie je diegene graag weer snel.Ik zie het niet zitten hem eens per maand te zien zo leer je iemand nog niet fatsoenlijk kennen.Maar tijd zal het leren hoe het verder gaat.Ik geef het sowieso een kans.

vlinder72

vlinder72

12-01-2020 om 16:25

Even weer on topic

Ik vond het hebben van geen rijbewijs gaan afknapper. Het kan echter later wel onhandig zijn.

Ik zou alleen niet al bij een eerste afspraak gelijk zeggen dat je geen rijbewijs hebt. Waarom zou je? Je kan ook zeggen dat je geen auto hebt en graag ergens in de buurt van een station wil afspreken.

Emmawee

Emmawee

12-01-2020 om 16:54

Huh? Vlinder??

Dus jij zou zoiets bewust niet vertellen? Wonderlijk. Ik vind het zo niet relevant. Noem je dan ook bewust wel / niet wat je hoogst genoten opleiding is? Of je wel / geen dansles hebt gehad?
En praat je dan ook niet over je huisdieren? Of je hobby's? Kinderen? Familie? Die 'dingen' kunnen later nl. ook reuze onhandig zijn.

"Je kan ook zeggen dat je geen auto hebt en graag ergens in de buurt van een station wil afspreken."
Ja, alsof er dan niet uit interesse gevraagd zal worden of je wel een rijbewijs hebt.
Voor mij zou dit soort mistige communicatie pas echt een afknapper zijn, als ik het zou opmerken.

@Emma

@Emma

12-01-2020 om 17:00

Emmawee

Mijn buurvrouw vertelde pas bij de derde afspraak aan haar date dat ze een kind heeft. Sommige.mensen maakt dat niets uit blijkbaar want ze hebbenhet jaren uitgehouden met elkaar

vlinder72

vlinder72

12-01-2020 om 17:02

Emmawee

Niet bewust verzwijgen. Maar waarom zou je überhaupt zulke dingen delen met iemand die je niet kent.

Wat voegt zoiets toe? Maar goed misschien hoort zulke openheid wel bij het hedendaagse daten. Ik vertel nooit zoveel over mijzelf. Tenminste niet als ik dat niet relevant vind. Het hebben van een rijbewijs is voor mij geen issue en zou ik zelf ook niet melden. Iemand die dat tegen mij ook niet vertelt zou ik ook niet raar vinden. Of ik een rijbewijs heb of niet bepaalt mijn persoonlijkheid toch niet.

En niemand vraagt ooit of je wel een rijbewijs hebt als je vraagt of iets bij het station is? Ik heb en een rijbewijs en een auto maar spreek altijd graag af bij een station. Ik hou van reizen met de trein of met de fiets.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-01-2020 om 17:40

Eens met Vlinder

Waarom zou je dit meteen tijdens de eerste date op tafel gooien? Dat zou ik een grotere afknapper vinden, dan het ontbreken van het rijbewijs zelf.

Taalkundig vind ik ook van alles. Dus Ad, misschien zou ik er bij de eerste date nog wel instinken ook.

Emmawee

Emmawee

12-01-2020 om 18:20

Op tafel gooien / verzwijgen en alles daartussen

Wat Vlinder in #85 schreef, kwam op mij over alsof ze het zou willen verzwijgen. Of in elk geval een manier vinden om het er niet over te willen hebben. Dat leek mij onnodige moeite voor iets wat niet of nauwelijks relevant is.

En ja... "Waarom zou je überhaupt zulke dingen delen met iemand die je niet kent?"
Nou, misschien omdat het doel van zo'n date is dat je elkaar leert kennen?
En dan doet de inhoud van het antwoord er meestal niet toe (wel /geen rijbewijs, wel / geen dansles, Mavo / gepromoveerd, wel / geen lid van de vrijwillige taalpolitie), maar vooral het gesprek dat zich dan vormt, hoe iemand reageert, de manier waarop je met elkaar hierover van gedachten kunt wisselen, dát is relevant.

Wat mij betreft kan vrijwel alles besproken worden op een eerste date, zolang het op een plezierige manier gebeurt. Open, maar gedoseerd. Niks op tafel gooien, maar ook geen mist optrekken.

Ik heb in mijn leven nog nooit echt gedate, trouwens, wij gingen gewoon uit... lang geleden. En het gaat voorlopig ook niet gebeuren.

Brink

Brink

12-01-2020 om 18:45

Dankjulliewel

Voor de eerste date in de whatsapp gesprekken vertelde hij over zn auto en toen vroeg hij heb jij ook een auto?En toen zei ik gelijk nee en ook geen rijbewijs.Zou niet weten waarom je dat niet gelijk moet melden.Ik hou van openheid en eerlijkheid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.