Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Mijn man kijkt niet naar me om


Bijtje82

Bijtje82

14-06-2023 om 19:44

Max88 schreef op 14-06-2023 om 19:35:

[..]

Noujaaa, vermoeiend, nu al?

Je snapt misschien niet wat ik zeg, ik vind ( en dat is míjn mening) dat je niet moet hoeven pleasen om aandacht in een relatie. Of dat nou met een setje of een bord nasi is.

Leuke dingen doe je vanzelf als het goed zit, of zoals jij in prille liefde. Niet om smekend de aandacht van een verzakende partner terug te krijgen. Das zinloos.

En opengooien is geen ultimatum of een scheiding he...das koppen bij elkaar en niet aflatend je stinkende best doen. Met z'n tweeën. Niet alleen.

Nee maar dat komt omdat je steeds maar blijft hameren op dat setje. Is onnodig. 

En jij noemt het pleasen. Ik noem het gewoon aandacht geven. Als je je je planten geen water geeft gaan ze ook dood.

En dat aandacht geven hoeft niet met grote gebaren. Maar met afwachten heeft niemand ooit iets bereikt.

Bijtje82

Bijtje82

14-06-2023 om 19:46

Ruud1971! schreef op 14-06-2023 om 19:41:

[..]

Die nasi met incl. een gebakken eitje is wel lekker hoor. Doen vrouwen dat nog voor hun man?

Nee, dat krijgt die van mij niet. Vreselijke combi..

Bijtje82 schreef op 14-06-2023 om 19:44:

[..]

Nee maar dat komt omdat je steeds maar blijft hameren op dat setje. Is onnodig.

En jij noemt het pleasen. Ik noem het gewoon aandacht geven. Als je je je planten geen water geeft gaan ze ook dood.

En dat aandacht geven hoeft niet met grote gebaren. Maar met afwachten heeft niemand ooit iets bereikt.

Daar is ie dan helaas in elk geval goed mee op weg bij haar. 

Jeetje, ik lees mijn eigen verhaal hier! 
(Dat va TO dan, niet die discussie over 'een leuk setje' want mijn ex man wist dan niet hoe gauw hij zich uit de voeten moest maken.) 
Wat een lastige situatie. Bij was er bijna 25 jaar geen intimiteit. Toen de kinderen allemaal het huis uit waren, sloot mijn ex zich helemaal voor mij af. Ikheb regelmatig gevraagd waar het aan lag. En elke keer kwam er een andere drogreden. Uiteindelijk ben ik weggegaan omdat ik de/'t gevoel van afwijzing niet meer trok. En niet lang daarna had meneer sex met zijn huidige vrouw. Ik ben in een diep dap geklapt toen. 
Ik had veel behoefte aan intimiteit, knuffelen, huidcontact. En ik werd echt geen leuker mens door het gemis eraan. 
Soms vraag ik me wel eens af, als ik het niet zo gemist had, zou het dan gezellig hebben kunnen blijven? Ik zal 't nooit weten. 
Waar ik nu, na de scheiding het meeste last van, is dat ik zoveel energie in het huwelijk heb gestoken, dat die op is. Ik ben er echt uitgeput van (ineens 2 jaar 24/7 thuis moeten werken heeft dat niet bepaald verbeterd moet ik er wel bij vermelden). Ik heb heel veel rekening gehouden met mijn ex en steeds maar mezelf aangepast, in de hoop dat er dan wel intimiteit zou komen (wat hij me steeds voorhield - als je minder make up gebruikt, dan... Om maar iets te noemen). Ik hoop dat jij niet diezelfde fouten maakt. En als je dat wel doet, meteen mee stoppen! Ik ben een aantal jaar na de scheiding nog steeds bezig om te ontdekken wie of wat ik nou ook alweer zelf was en wat ik nou voor mezelf belangrijk vind. 🤷‍♀️

Bijtje82

Bijtje82

14-06-2023 om 20:04

Max88 schreef op 14-06-2023 om 19:52:

[..]

Daar is ie dan helaas in elk geval goed mee op weg bij haar.

Mijn punt is.. dat als iemand een topic start waarin gezegd wordt dat de ander niet wil, dat niet automatisch inhoud dat de TS 100% vrij te pleiten is.

Bijtje82 schreef op 14-06-2023 om 20:04:

[..]

Mijn punt is.. dat als iemand een topic start waarin gezegd wordt dat de ander niet wil, dat niet automatisch inhoud dat de TS 100% vrij te pleiten is.

We moeten het doen met de info die TS geeft, want anders kun je er wel van alles bij gaan verzinnen.

Als zij schrijft “Al heel vaak besproken, hij erkent ook dat het zo is, dat het aan hem ligt en verder gebeurt er niets. Er komt helemaal niets. Ook als ik geen initiatief toon, vind hij het prima.”

dan kunnen we wel speculeren dat hij dat niet zei of niet zo bedoelde maar dat is gespeculeer.



Ruud1971! schreef op 14-06-2023 om 19:08:

[..]

Vind je? Ik geef een type vrouw aan. Net als een type man die onverzorgd kunnen zijn met uitstekende oor/neusharen. Dikke buik, zweet lucht. Een korte broek met zwarte sokken enz enz.


- knip -


Nou Ruud1971, je hebt haarscherp mijn man en mij beschreven. Waardoor ik gelijk een stuk tevredener met ons en onze relatie ben! Dank daarvoor!

AnnaPollewop schreef op 14-06-2023 om 20:17:

[..]

Nou Ruud1971, je hebt haarscherp mijn man en mij beschreven. Waardoor ik gelijk een stuk tevredener met ons en onze relatie ben! Dank daarvoor!

Ja, net als mijn ouders. Ze zijn al bijna 60 jaar getrouwd. Sowieso ken ik heel veel stellen die er wellicht niet meer picobello uit zien maar wel heel tevreden zijn met hun al jarenlange relatie. 

Bijtje82

Bijtje82

14-06-2023 om 20:42

AnnaPollewop schreef op 14-06-2023 om 20:12:

[..]

We moeten het doen met de info die TS geeft, want anders kun je er wel van alles bij gaan verzinnen.

Als zij schrijft “Al heel vaak besproken, hij erkent ook dat het zo is, dat het aan hem ligt en verder gebeurt er niets. Er komt helemaal niets. Ook als ik geen initiatief toon, vind hij het prima.”

dan kunnen we wel speculeren dat hij dat niet zei of niet zo bedoelde maar dat is gespeculeer.



TS reageert ook nog niet, dus we moeten sowieso maar afwachten in welke richting we moeten denken. 

Tjonge, het niveau van dit forum daalt wel heel erg. Iemand stelt een serieuze vraag en het gaat alleen nog maar over leuke setjes en nasi met een gebakken eitje. Jammer. 

Bijtje82 schreef op 14-06-2023 om 20:42:

[..]

TS reageert ook nog niet, dus we moeten sowieso maar afwachten in welke richting we moeten denken.

Dat vind ik dus niet zo gek, die hebben jullie fijn weggejaagd als je het mij vraagt. 

Ruud1971! schreef op 14-06-2023 om 17:47:

[..]

Ik heb het met Bijtje82 wel eens dat je ook een man moet triggeren. Ik zie wat jij net aangeeft heel vaak andersom. Hoeveel vrouwen knippen uiteindelijk hun haar niet in een kort kapsel om op hun broer te lijken. Je kent deze types wel. Deze type vrouwen vinden het toch ook wel best zo. Het is gewoon een opmerking van Bijtje82. Hoef je niet zo heftig te reageren.

Beide moeten hun vastgeroeste patroon veranderen.

Werkelijk, leef jij in 1800 of zo.

Zo grof en vrouwonvriendelijk. Dat is een zeldzaamheid tegenwoordig. En dan krijg je vier likes? Dan vraag ik me af of je niet meer accounts hebt.. wie liket dit nou?

Ik vind het wel pijnlijk om te lezen hoe dit topic wordt gekaapt door discussies o er lingeriesetje en hoe TO zou moeten verleiden. Ik heb I dezelfde situatie gezeten. En dat werkte dus echt niet. Misschien kunnen jullie een nieuw topic starten over hoe je iemand zou moeten verleiden die niet wil? 

Bijtje82

Bijtje82

14-06-2023 om 21:31

troelahoep schreef op 14-06-2023 om 20:54:

[..]

Dat vind ik dus niet zo gek, die hebben jullie fijn weggejaagd als je het mij vraagt.

Wat zou jouw oplossing zijn dan?

Want buiten commentaar op onze discussie voeg je zelf ook weinig toe. Dat is dus het hele probleem op dit forum. 

Ik probeerde inhoudelijk te reageren, dat iemand het er dan niet mee eens is en vervolgens een eigen mening geeft waar TS misschien meer aan heeft is prima. Dat we het niet eens zijn is ook prima. 

Maar door dit soort nutteloze opmerkingen die alleen maar weer een discussie opengooien waar wij allang mee klaar zijn, dat schiet gewoon niet op. 

Kom dan zelf met een nuttige oplossing die hun huwelijk red.

elledoris schreef op 14-06-2023 om 21:30:

Ik vind het wel pijnlijk om te lezen hoe dit topic wordt gekaapt door discussies o er lingeriesetje en hoe TO zou moeten verleiden. Ik heb I dezelfde situatie gezeten. En dat werkte dus echt niet. Misschien kunnen jullie een nieuw topic starten over hoe je iemand zou moeten verleiden die niet wil?

Ik begrijp dat ook  niet, eenzaamheid en je niet verbonden voelen is niet simpel op te lossen met een nieuw setje. Als manlief aangeeft dat hij niet meer in huis heeft dan nu zal een leuk kapseltje hem niet ineens in een warme begripvolle romantische echtgenoot veranderen.

Eerlijk gezegd vind ik het vrij triest, gevangen zitten in een liefdeloze relatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.