Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Mijn man kijkt niet naar me om


elledoris schreef op 18-06-2023 om 09:58:

[..]

Dat is al meerdere malen gedaan en mijn ervaring is dat dat niks oplevert. Mijn ex was erg goed in drogredenen aandragen helaas. Je kan wel iets verdienen, maar t is maar de vraag of je 't ooit krijgt of vindt. Ik ben nog steeds alleen🤷‍♀️

Ahh sorry ik lees net pas haar laatste reactie. Damn, pffff ik heb het gevoel dat die man autistische trekjes heeft. Kom op zoveel jaar samen als er iets aan de Hand is moet hij het gewoon durven zeggen al is het kwetsend voor haar bijv, je moet afvallen etc. Dan weet zij tenminste waarom hij zo afstandelijk doet en kunnen ze eraan werken. Maar eerlijk gezegd zou ik deze man echt aan de kant schuiven, maar wel gewoon respectvol contact onderhouden omwille van kinderen. 

Kijk buiten je bootje om, ik weet niet of het een Nederlandse man is. Meeste van hun zijn vaak afstandelijk. Maar wellicht probeer van alle culturen en landen een man te ontmoeten. Wie weet kom je een hele fijne Surinaamse man tegen die jou de liefde geeft die je verdient. Verzorg je zelf ook, niet alleen voor de man maar ook voorjezelf. Als je in een nieuwe relatie ben vertel hem dan al dat je graag hart lucht en dat je alles elkaar kunt vertellen… dat je daar naar opzoek bent. We leven maar 1 keer op deze aarde….. geniet… en je hoeft niet altijd emotioneel afhankelijk te zijn van een man… een relatie is niet alles…. Kijk naar Samantha van sex and the city lol…. Life your life girl. zorg eerst goed voorjezelf… enjoy life …. Ga reizen..  wie weet ontmoet je iemand waar je je hart kan luchten. Koop die ene leuke jurk want je verdient het. 



Gulum schreef op 18-06-2023 om 10:58:

[..]

Ahh sorry ik lees net pas haar laatste reactie. Damn, pffff ik heb het gevoel dat die man autistische trekjes heeft. Kom op zoveel jaar samen als er iets aan de Hand is moet hij het gewoon durven zeggen al is het kwetsend voor haar bijv, je moet afvallen etc. Dan weet zij tenminste waarom hij zo afstandelijk doet en kunnen ze eraan werken. Maar eerlijk gezegd zou ik deze man echt aan de kant schuiven, maar wel gewoon respectvol contact onderhouden omwille van kinderen.

Kijk buiten je bootje om, ik weet niet of het een Nederlandse man is. Meeste van hun zijn vaak afstandelijk. Maar wellicht probeer van alle culturen en landen een man te ontmoeten. Wie weet kom je een hele fijne Surinaamse man tegen die jou de liefde geeft die je verdient. Verzorg je zelf ook, niet alleen voor de man maar ook voorjezelf. Als je in een nieuwe relatie ben vertel hem dan al dat je graag hart lucht en dat je alles elkaar kunt vertellen… dat je daar naar opzoek bent. We leven maar 1 keer op deze aarde….. geniet… en je hoeft niet altijd emotioneel afhankelijk te zijn van een man… een relatie is niet alles…. Kijk naar Samantha van sex and the city lol…. Life your life girl. zorg eerst goed voorjezelf… enjoy life …. Ga reizen.. wie weet ontmoet je iemand waar je je hart kan luchten. Koop die ene leuke jurk want je verdient het.



Pardon? Wat is dit voor onzin? 

Nina90210 schreef op 14-06-2023 om 22:07:

Poeh, wat een reacties. Het lukt me niet om te reageren op alles 😉.
Het is voor hem geen probleem inderdaad. Het is aan mij om een stap te zetten. Maar welke. Relatietherapie al eens geopperd, maar hoeft niet van hem. Dan wordt het 'mijn' ding waar ik hem als dood paard naartoe trek. Het is geen prater (understatement). En gevoelens kan hij ook niks mee.
En ik heb mij de afgelopen jaren ontwikkeld. Hij is zoals hij was en heeft zich nog veel verder teruggetrokken. Hij heeft geen vrienden (ook geen behoefte aan) en geen hobbies of sport buiten de deur. Hoe meer ik opschrijf, hoe armoediger het wordt.
Dat van die setjes en moeite doen, believe me, dat heb ik gedaan. Des te pijnlijker is de afwijzing die iedere keer komt. Daardoor ben ik cynisch, verbitterd en gewoon verdrietig.

Zonder kinderen had ik het gedurfd om de stap voor mezelf te zetten maar de jongste is 7, en we hebben een situatie meegemaakt van ernstig ziek zijn van mij en ik wil de kinderen niet nog meer life changing dingen aandoen. Maar ik wil ook niet leven zonder wat ik nodig heb. Daardoor zit ik vast. Ik doe trouwens wel veel leuke dingen zelf en met familie en vrienden gelukkig!

Ik heb genoeg punten gespaard om een huurwoning te krijgen dat zal het probleem niet zijn.
En ik ben ook bang... voor spijt, alleen zijn, onvoorziene financiële ellende, de kinderen de helft van de tijd niet zien, overal alleen voor staan etc.

En dat allemaal omdat mijn man weigert mijn man te zijn ofzo. Ben al de hele dag van slag omdat dit de troubles heb opgeschreven hier. Maar beestje bij het naampje noemen is ook belangrijk.


https://youtube.com/shorts/eXmBviVgqQc?feature=share

haha moet even lachen om t stukje dat nederlandse mannen afstandelijk zijn sorry maar dat heeft er toch niks mee te maken? Ieder zijn eigen karakter. Een surinaamse man kan evengoed afstandelijk zijn al begrijp ik ook je redenering, mss lijken die mannen wat opener en gezelliger maar neemt niet weg dat ook zij een moeilijk karakter kunnen hebben en dus ook afstandelijk kunnen zijn.

Als vrouw en ook als man vind ik wel dat je jezelf moet verzorgen maar t hoeft ook niet overdreven, normaal gezien als je samen woont zie je mekaar dagelijks in alle staten, net wakker, geen makeup, ziek ed en daar kijk je doorheen.

Ik zou gewoon even heel duidelijk aangeven dat je intimiteit mist, zeg niet gelijk sex maar gewoon intimiteit, een knuffel, een lach, een aai... en als hij dit niet wil geven moet hij toch maar eens met een uitleg komen, een relatie moet intimiteit hebben punt uit.

MRI

MRI

18-06-2023 om 13:23

Titiv schreef op 18-06-2023 om 11:53:

haha moet even lachen om t stukje dat nederlandse mannen afstandelijk zijn sorry maar dat heeft er toch niks mee te maken? Ieder zijn eigen karakter. Een surinaamse man kan evengoed afstandelijk zijn al begrijp ik ook je redenering, mss lijken die mannen wat opener en gezelliger maar neemt niet weg dat ook zij een moeilijk karakter kunnen hebben en dus ook afstandelijk kunnen zijn.

Als vrouw en ook als man vind ik wel dat je jezelf moet verzorgen maar t hoeft ook niet overdreven, normaal gezien als je samen woont zie je mekaar dagelijks in alle staten, net wakker, geen makeup, ziek ed en daar kijk je doorheen.

Ik zou gewoon even heel duidelijk aangeven dat je intimiteit mist, zeg niet gelijk sex maar gewoon intimiteit, een knuffel, een lach, een aai... en als hij dit niet wil geven moet hij toch maar eens met een uitleg komen, een relatie moet intimiteit hebben punt uit.

Nou volgens mij heeft ts dat allang gedaan hoor. En als je het maar blijft vragen en er gebeurt niets mee, wordt het toch smeken en weer afgewezen worden. Hij geeft toe dat het aan hem ligt maar wil ook niet naar een therapeut of iets dergelijks. Ik vind dat lelijke boel eerlijk gezegd. 

MRI schreef op 18-06-2023 om 13:23:

[..]

Nou volgens mij heeft ts dat allang gedaan hoor. En als je het maar blijft vragen en er gebeurt niets mee, wordt het toch smeken en weer afgewezen worden. Hij geeft toe dat het aan hem ligt maar wil ook niet naar een therapeut of iets dergelijks. Ik vind dat lelijke boel eerlijk gezegd.

Ja ik ook, als mijn man me niet zou willen aanraken zou ik daar niet mee kunnen leven, dat geeft toch een enorme deuk in je zelfzekerheid plus dat t niet gezond is voor de relatie maar hij moet toch een reden kunnen aangeven waarom hij haar niet wil aanraken... ik zou dan wel die reden willen weten.

leesvoer, eigenlijk voor iedereen wel, https://yoga-life.nl/yoga/

"Seks draait om contact maken. Contact met een ander, en dus eerst met jezelf." 

MRI

MRI

19-06-2023 om 11:22

elledoris schreef op 18-06-2023 om 22:22:

leesvoer, eigenlijk voor iedereen wel, https://yoga-life.nl/yoga/

"Seks draait om contact maken. Contact met een ander, en dus eerst met jezelf."

Ja mooi maar ik denk echt niet dat de man van ts dat gaat lezen hoor. 

MRI

MRI

19-06-2023 om 11:24

Titiv schreef op 18-06-2023 om 14:31:

[..]

Ja ik ook, als mijn man me niet zou willen aanraken zou ik daar niet mee kunnen leven, dat geeft toch een enorme deuk in je zelfzekerheid plus dat t niet gezond is voor de relatie maar hij moet toch een reden kunnen aangeven waarom hij haar niet wil aanraken... ik zou dan wel die reden willen weten.

Maar die reden weet hij misschien zelf helemaal niet. En dat geeft niet, als hij er maar voor open zou staan er naar te kijken. Je kan toch niet je partner zo in de fysiek kou laten staan? Zou hij denken dat het zijn tijd wel uit duurt? Dan zou het toch tijd worden voor ts om eens een krachtiger ultimatum te stellen. 

als ik TO openen zou zijn zou ik even zijn telefoon en pc checken wat hij allemaal uitspookt. Ik vraag me echt af waarom hij niet open communiceert na zoveel jaar? Ik zou hem dreigen  met ‘of je verteld nu wat je probleem is of ik ga weg.’ Als hij dan nog niks zeg sorry maar pak je spullen ga weg.  

" Zonder kinderen had ik het gedurfd om de stap voor mezelf te zetten maar de jongste is 7, en we hebben een situatie meegemaakt van ernstig ziek zijn van mij en ik wil de kinderen niet nog meer life changing dingen aandoen. Maar ik wil ook niet leven zonder wat ik nodig heb. Daardoor zit ik vast. Ik doe trouwens wel veel leuke dingen zelf en met familie en vrienden gelukkig!

Ik heb genoeg punten gespaard om een huurwoning te krijgen dat zal het probleem niet zijn.
En ik ben ook bang... voor spijt, alleen zijn, onvoorziene financiële ellende, de kinderen de helft van de tijd niet zien, overal alleen voor staan etc."

Het is denkbaar dat je nu al besluit dat je bij je man weggaat, maar dat je dit pas over een aantal jaren doet. Ik geef dat advies hier vaker. Je kan bijvoorbeeld wachten totdat de kinderen meerderjarig zijn. Dan hoeft er niet per se een ouderschapsplan opgesteld te worden. Omgang tussen de kinderen en jullie als ouders kunnen de kinderen dan gewoon zelf regelen. 
Je kijkt dan wel aan tegen nog 11 jaar in deze toestand. Als dat voor jou onverdragelijk is, dan kan je een paar dingen doen. Je kan op zoek naar een leuke relatie buiten het huwelijk, alleen denk ik dat je jezelf dan wel onwijs veel toestanden op de hals haalt. Maar goed, het is een optie. Je kan besluiten om wel nog enige tijd te wachten met uit elkaar gaan, maar niet te wachten tot de jongste meerderjarig is. Ondertussen kan je alvast je plannen maken. De boel doorrekenen. Kijken hoe het met je positie op de huizenmarkt zit. Geld sparen, noem het allemaal maar op. En je netwerk nog verder uitbreiden, al klinkt het alsof je best al een goed netwerk hebt, dus misschien zijn er voldoende mensen op wie je kan terugvallen. Als je het een angstig idee vindt om overal alleen voor te staan, wat is daar dan eng aan? Zijn er dingen die je nu nog niet kunt en waar je je man voor nodig hebt? Misschien kan je die vaardigheden dan zelf aanleren in de komende jaren.
Wat betreft financiële ellende: een scheiding betekent eigenlijk altijd een financiële achteruitgang. Maar dat hoeft natuurlijk niet per se ook ellende te betekenen.

Je kan dus stappen zetten om je eigen positie te versterken zodat een scheiding minder bedreigend wordt voor jou. En dan kan je alsnog besluiten dat je die scheiding toch maar liever niet doorzet, maar dat is dan niet omdat je bang bent voor het onbekende, maar omdat je hebt besloten dat het leven met deze man, ondanks de gebreken, toch meer de moeite waard is dan het leven zonder deze man. Al klink je nu niet bepaald alsof dat zo is.

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2023 om 19:01

Gulum schreef op 19-06-2023 om 14:21:

als ik TO openen zou zijn zou ik even zijn telefoon en pc checken wat hij allemaal uitspookt. Ik vraag me echt af waarom hij niet open communiceert na zoveel jaar? Ik zou hem dreigen met ‘of je verteld nu wat je probleem is of ik ga weg.’ Als hij dan nog niks zeg sorry maar pak je spullen ga weg.

Nou ja, als je perse een bom onder je relatie wilt leggen dan is dat inderdaad de manier. 

Bijtje82 schreef op 19-06-2023 om 19:01:

[..]

Nou ja, als je perse een bom onder je relatie wilt leggen dan is dat inderdaad de manier.

Van pappen en nathouden en lijdzaam afwachten wordt het ook niet beter.

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2023 om 19:58

AnnaPollewop schreef op 19-06-2023 om 19:39:

[..]

Van pappen en nathouden en lijdzaam afwachten wordt het ook niet beter.

Nou ja, eisen dat je zijn telefoon mag inzien is weer het andere uiterste.

Bijtje82 schreef op 19-06-2023 om 19:01:

[..]

Nou ja, als je perse een bom onder je relatie wilt leggen dan is dat inderdaad de manier.

Is helemaal geen bom wat ze zou neerleggen want die bom heeft hij al neergelegd met zijn autistische geheimzinnig anti sociale seksloze gedrag. Is hij een robot ofzo? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.