Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Partner heeft veel contact met haar ex.


Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 18:45:

[..]

De kinderen kennen mij nog niet. En soms werkt zij zo laat of juist vroeg dat het makkelijker is dat hij er al is. Dus dan slaapt ze in zijn huis. Heel af en toe bij mij. Maar is 3 kwartier rijde vanaf mijn huis naar haar werk.

Hij vind het wel lekker zo denk ik. Ik heb mijn kleine om de week. Dat wou ik juist heel graag. Mijn ex niet. Maar gelukkig wel zo kunnen afspreken.

Maar zij nét zo, je kijk hierop is nogal vertroebeld door je roze bril volgens mij.


Hoe lang zijn zij al uit elkaar?

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 18:47:

[..]

Ik heb wel eerder gezegd dat ik hier niet alles kwijt wil. Over zijn gedrag.

Je hoeft niet in details te treden om te vertellen wat er speelt. 
Als je twijfelt aan zijn gedrag in jouw bijzijn, zou ik zorgen dat ik er niet ben als hij langskomt. Dat kan je met jouw vriendin afspreken. Want feitelijk hoef jij er ook niet bij te zijn, als hij langskomt. En eerlijk gezegd snap ik van zijn kant, haar kant en jouw kant dat zo’n ontmoeting spanning oplevert. Dus, ga zoiets uit de weg. Mocht hij haar toch terug willen, is het alleen maar extra pijnlijk dat jij er bent en dan dus ook lastig(er) voor haar. Zo’n situatie levert alleen maar verliezers op. En zij is klaar met hem, zoals je zegt. Zij (en haar ex) zullen het elkaar vergeven als er een van beide niet handig reageert maar als jij niet handig reageert, ben jij voor beide de indringer. En dan ben je als (potentiële) held, af.

Daarnaast raad ik je aan om bij jouzelf te raden gaan of je niet eigenlijk een beetje jaloers (en bezitterig) bent. Dat zijn lastige gevoelens maar die zijn voor jezelf om mee te dealen. Je kan anderen daar geen gedeelde schuld voor aansmeren.

Kersje schreef op 21-05-2023 om 19:23:

[..]

Maar zij nét zo, je kijk hierop is nogal vertroebeld door je roze bril volgens mij.


Hoe lang zijn zij al uit elkaar?

Ik vraag mij af of het niet meer een jaloerse bril is.

Nobody schreef op 21-05-2023 om 19:31:

[..]

Ik vraag mij af of het niet meer een jaloerse bril is.

Tja zo vreemd vind ik het niet.

Nick90 schreef op 21-05-2023 om 19:34:

[..]

Tja zo vreemd vind ik het niet.

Maar dan moet hij dat bij zichzelf onderzoeken ipv te sneren naar ex van partner, eigen ex en de omgangsregelingen te vergelijken. 

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 19:57 Topicstarter

Kersje schreef op 21-05-2023 om 19:21:

[..]

Huh? En een vadergevoel is ondergeschikt aan moedergevoel? Nogal een kulargument natuurlijk. Beide hebben evenveel recht op hun kinderen, je doet alsof het om een paar schoenen gaat.

Nee zo bedoel ik het niet. Hij heeft de Kids gewoon zelf niet graag heel de dag. Zij wil ze het liefste elke dag zien. 

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 19:58 Topicstarter

Kersje schreef op 21-05-2023 om 19:23:

[..]

Maar zij nét zo, je kijk hierop is nogal vertroebeld door je roze bril volgens mij.


Hoe lang zijn zij al uit elkaar?

Iets meer dan een jaar. Maar hebben tot vorige maand nog samengewoond. Omdat hij geen huis had. En daarna eerst zijn huis moest opknappen. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 19:58:

[..]

Iets meer dan een jaar. Maar hebben tot vorige maand nog samengewoond. Omdat hij geen huis had. En daarna eerst zijn huis moest opknappen.

Als hij zo slecht is zoals jij het hier over laat komen zou ik mij eens goed afvragen hoe zij is dat ze nog een jaar heeft willen samenwonen en nu aan woningruil te willen doen. 

Anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat ze zelf nog een weg aan het zoeken zijn in de ene maand dat ze praktisch uit elkaar zijn. 


Ik vraag mij af of zij niet wat afhankelijk oid is en jij lijkt mij ongeduldig. Is zij, jij of jullie beiden al wel toe aan een relatie met elkaar?

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 20:50 Topicstarter

Nobody schreef op 21-05-2023 om 19:31:

[..]

Ik vraag mij af of het niet meer een jaloerse bril is.

Misschien wel. Maar hoe zou jij het vinden? Als jij je partner 1x per week een paar uurtjes ziet. En je weet dat ze 2x per week samen eet met haar ex.  Meer tijd kan ze nu nog niet vrij maken door de Kids. 

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 20:56 Topicstarter

Nobody schreef op 21-05-2023 om 20:41:

[..]

Als hij zo slecht is zoals jij het hier over laat komen zou ik mij eens goed afvragen hoe zij is dat ze nog een jaar heeft willen samenwonen en nu aan woningruil te willen doen.

Anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat ze zelf nog een weg aan het zoeken zijn in de ene maand dat ze praktisch uit elkaar zijn.


Ik vraag mij af of zij niet wat afhankelijk oid is en jij lijkt mij ongeduldig. Is zij, jij of jullie beiden al wel toe aan een relatie met elkaar?

Tussen willen samenwonen en moeten samenwonen zit een verschil. Zij is heel lief voor iedereen en zal geen vlieg kwaad doen. Daar heeft hij gebruik van gemaakt. 

Ze zijn al langer uit elkaar. Alleen voor de kinderen eigenlijk pas een maand. 

We willen beide dolgraag met elkaar verder. En ja het is misschien te snel geweest allemaal. Maar soms is gevoel sterker dan je verstand. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 20:50:

[..]

Misschien wel. Maar hoe zou jij het vinden? Als jij je partner 1x per week een paar uurtjes ziet. En je weet dat ze 2x per week samen eet met haar ex. Meer tijd kan ze nu nog niet vrij maken door de Kids.

Dan focus je helemaal op haar ex. Als je gezond wil blijven, blijf daar verre van. Zij eet natuurlijk met haar kinderen en haar ex is er bij. Zoals jij het brengt, zijn ze samen (uit) eten, en is er een oppas voor de kinderen. Het klinkt heel liefdevol naar hun kinderen, in elk geval. Die zullen dat wel nodig hebben. Het klinkt alsof ze in een overgangsperiode zitten, bewust. Voor die kinderen is het misschien wel heel verwarrend geweest dat de ouders gaan scheiden maar nog steeds samen in één huis woonden. De verwerking van allemaal heeft natuurlijk stilgestaan en is nu opeens in een stroomversnelling. Dat is heel bevreemdend. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 20:50:

[..]

Misschien wel. Maar hoe zou jij het vinden? Als jij je partner 1x per week een paar uurtjes ziet. En je weet dat ze 2x per week samen eet met haar ex. Meer tijd kan ze nu nog niet vrij maken door de Kids.

Ik zou dat moeilijk vinden maar daar zal ik hoe dan ook zelf een keuze in moeten maken, voor mij is het eenvoudiger erover na te denken in dit topic omdat ik er niet inzit. Afgeven op haar ex maar ook op haar helpen niet en ik vraag mij af hoe het zit met de liefde voor haar, hoe gaat dit als er in de toekomst moeilijke situaties zijn?

Dat er ook nog kinderen zijn zoals Philou aangeeft speelt ook mee.

Je geeft aan dat soms het gevoel sterker is dan verstand, je beseft nu dat je verstand ook wat te zeggen heeft gebruik dat nu. Dat kan op de manier zoals jij en jullie samen willen. Een voorbeeld is door te begrijpen dat dit nu (eventjes) de situatie is zoals hij is of dat dit niet werkt, de keuze is aan jou. Exen, hun fouten inzetten etc vertroebelen jou verstand en gevoel. 

Misschien ben ik in een zwartgallige bui, maar ik lees hier over een vrouw die noodgedwongen veel te lang met haar ex in éen huis heeft moeten zitten, die nu bezig is een vorm te vinden voor haar leven als gescheiden moeder waarbij ze haar kinderen zoveel mogelijk moet ontzien, die ondertussen een vriend heeft die eigenlijk niet kan verdragen dat ze haar ex zo vaak ziet, en die dus nu niet alleen moet zien wat het beste voor haar kinderen is in deze omstandigheden, maar die ook nog eens de hele tijd de gevoelens en reacties van twee volwassen mannen moet managen. 

Ik benijd haar niet. 

Temet schreef op 22-05-2023 om 08:08:

Misschien ben ik in een zwartgallige bui, maar ik lees hier over een vrouw die noodgedwongen veel te lang met haar ex in éen huis heeft moeten zitten, die nu bezig is een vorm te vinden voor haar leven als gescheiden moeder waarbij ze haar kinderen zoveel mogelijk moet ontzien, die ondertussen een vriend heeft die eigenlijk niet kan verdragen dat ze haar ex zo vaak ziet, en die dus nu niet alleen moet zien wat het beste voor haar kinderen is in deze omstandigheden, maar die ook nog eens de hele tijd de gevoelens en reacties van twee volwassen mannen moet managen.

Ik benijd haar niet.

Maar daar kiest ze zelf voor. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 20:56:

[..]

Tussen willen samenwonen en moeten samenwonen zit een verschil. Zij is heel lief voor iedereen en zal geen vlieg kwaad doen. Daar heeft hij gebruik van gemaakt.

Ze zijn al langer uit elkaar. Alleen voor de kinderen eigenlijk pas een maand.

We willen beide dolgraag met elkaar verder. En ja het is misschien te snel geweest allemaal. Maar soms is gevoel sterker dan je verstand.

Jullie gaan of tenminste jij gaat te snel. Ze is helemaal niet los van haar ex/ relatie met hem. Ze is graag bij hem en het voor de kinderen doen vind ik onzin want dan kan je ook bij elkaar blijven. Je zal er mee moeten dealen of haar los laten als je hier niet mee om kan gaan. Denk dat deze relatie een reboundje wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.