Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Partner heeft veel contact met haar ex.


Nick90 schreef op 22-05-2023 om 08:38:

[..]

Maar daar kiest ze zelf voor.

Oh, krijgen we dit weer.
Hoe dan? 

Philou schreef op 22-05-2023 om 10:05:

[..]

Oh, krijgen we dit weer.
Hoe dan?

Ze is zelf een relatie met TO aangegaan lijkt me, maar ze had beter eerst de puinhopen van de vorige relatie op kunnen ruimen. 

Lastig

Nick90 schreef op 22-05-2023 om 10:12:

[..]

Ze is zelf een relatie met TO aangegaan lijkt me, maar ze had beter eerst de puinhopen van de vorige relatie op kunnen ruimen.

Doe mij een broodje bal én zo’n situatie, graag.. en wel meteen want dan weet ik precies wat ik krijg.

Nick90 schreef op 22-05-2023 om 10:12:

[..]

Ze is zelf een relatie met TO aangegaan lijkt me, maar ze had beter eerst de puinhopen van de vorige relatie op kunnen ruimen.

Tegenwoordig blijven mensen gedwongen langer bij elkaar omdat het zo lastig is een huis te vinden. Het lijkt er op dat dit in dit geval ook meespeelt. Tussen het besluit en de daad voegen bij het woord, zat ongewild en ongevraagd een jaar (ofzo). 

Philou schreef op 22-05-2023 om 10:54:

[..]

Tegenwoordig blijven mensen gedwongen langer bij elkaar omdat het zo lastig is een huis te vinden. Het lijkt er op dat dit in dit geval ook meespeelt. Tussen het besluit en de daad voegen bij het woord, zat ongewild en ongevraagd een jaar (ofzo).

Of mensen gaan te snel uit elkaar terwijl er nog liefde is. Later gaat men nadenken maar de vriendin van TO heeft gedacht hup naar een ander en alles is opgelost maar haar gevoel komt nu na boven na alle boosheid. Dus heeft ze de situatie zelf gecreëerd. 

Ruud1971! schreef op 22-05-2023 om 11:36:

[..]

Of mensen gaan te snel uit elkaar terwijl er nog liefde is. Later gaat men nadenken maar de vriendin van TO heeft gedacht hup naar een ander en alles is opgelost.

Dat kan maar dat lees ik hier niet. Dit verhaal laat juist iemand zien die weloverwogen zich tussen alle verdriet manoeuvreert. Zij heeft haar ex vergeven, of wij nu als leken hadden gevonden dat er gedrag was dat om vergiffenis vraagt, zij vindt van wel en doet dat ook maar. Best knap. Zij wil dóór. Als je besluit uit elkaar te gaan en na een jaar nog niet terug bent gekomen op dat besluit, ondanks gedwongen samenwonen, dat komt het wel uit je tenen! Misschien speelde dit besef (wij horen niet bij elkaar) al veel langer.


Hoe dan ook, misschien spreek je met name voor jezelf en over jezelf?

Philou schreef op 22-05-2023 om 10:54:

[..]

Tegenwoordig blijven mensen gedwongen langer bij elkaar omdat het zo lastig is een huis te vinden. Het lijkt er op dat dit in dit geval ook meespeelt. Tussen het besluit en de daad voegen bij het woord, zat ongewild en ongevraagd een jaar (ofzo).

Een relatie overkomt je niet zomaar hè, daar heb je zelf ook een aandeel in, en als je dan nog samenwoont en je hebt kinderen die van niks weten lijkt  mij een nieuwe relatie op dat moment geen prioriteit hebben.   Eerst het ene afwerken voor je in weer iets anders duikt. 

Nick90 schreef op 22-05-2023 om 10:12:

[..]

Ze is zelf een relatie met TO aangegaan lijkt me, maar ze had beter eerst de puinhopen van de vorige relatie op kunnen ruimen.

Hij is ook de relatie met haar aangegaan, ik neem aan dat hij wist van haar situatie en daarom is het niet terecht haar en haar ex overal de schuld van te geven. Als hij het niet wist of zij heeft andere dingen beloofd dan nu nagekomen worden zegt wat over haar maar dan zal hij een keuze moeten maken. 

Reboundje, lul achterna lopen en nog een paar dingen zijn mijn gedachten hierbij.

Nick90 schreef op 22-05-2023 om 11:45:

[..]

Een relatie overkomt je niet zomaar hè, daar heb je zelf ook een aandeel in, en als je dan nog samenwoont en je hebt kinderen die van niks weten lijkt mij een nieuwe relatie op dat moment geen prioriteit hebben. Eerst het ene afwerken voor je in weer iets anders duikt.

Tja, dat zou mooi zijn. Helaas gaan dingen niet altijd volgens de bouwstenen van hoe het heurt. 
Als je samen kinderen op de wereld zet en dan ga je uit elkaar, wijk je ook af van je originele plan, van hoe het hoort te heuren. Zo te horen doet ze het onder de gegeven omstandigheden, netjes. Ze zouden nog meer volgens de etiquetten kunnen, dat is waar. 

Nobody schreef op 22-05-2023 om 11:51:

[..]

Reboundje, lul achterna lopen en nog een paar dingen zijn mijn gedachten hierbij.

Denigrerende anti-man opmerking en nergens op gebaseerd. 

Nobody schreef op 22-05-2023 om 11:51:

[..]

Hij is ook de relatie met haar aangegaan, ik neem aan dat hij wist van haar situatie en daarom is het niet terecht haar en haar ex overal de schuld van te geven. Als hij het niet wist of zij heeft andere dingen beloofd dan nu nagekomen worden zegt wat over haar maar dan zal hij een keuze moeten maken.

Reboundje, lul achterna lopen en nog een paar dingen zijn mijn gedachten hierbij.

Ja dat ding achterna lopen, is niet verboden. Ik vind niet dat je een nieuwe partner dat kan verwijten. Misschien is ex wel op allerlei mevrouwen gaan liggen tijdens het huwelijk en is er daarom gescheiden. Weten wij veel. 

Misschien scheelt het dat ik zelf man ben en vanuit mijn eigen spiegel lijk te herkennen hoe dingen kunnen werken. 

Dat ding achterna lopen is niet verboden maar als hij dan niet alles krijgt wat hij wil hoeft de andere partij niet alles aan de kant te zetten. 

Philou schreef op 22-05-2023 om 11:54:

[..]

Tja, dat zou mooi zijn. Helaas gaan dingen niet altijd volgens de bouwstenen van hoe het heurt.
Als je samen kinderen op de wereld zet en dan ga je uit elkaar, wijk je ook af van je originele plan, van hoe het hoort te heuren. Zo te horen doet ze het onder de gegeven omstandigheden, netjes. Ze zouden nog meer volgens de etiquetten kunnen, dat is waar.

Wat zij doet moet ze zelf beslissen. Aan TO de keuze of hij hier ook zin in heeft. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 20:56:

[..]

Tussen willen samenwonen en moeten samenwonen zit een verschil. Zij is heel lief voor iedereen en zal geen vlieg kwaad doen. Daar heeft hij gebruik van gemaakt.

Ze zijn al langer uit elkaar. Alleen voor de kinderen eigenlijk pas een maand.

We willen beide dolgraag met elkaar verder. En ja het is misschien te snel geweest allemaal. Maar soms is gevoel sterker dan je verstand.

Ja, soms is gevoel inderdaad sterker dan verstand, maar dat is geen excuus je verstand dan ook maar niet te gebruiken natuurlijk?! 
Zie maar, nu na een half jaar enkel op ‘gevoel’ te hebben geleefd, brengt de realiteit jullie nu terug naar wél het ‘verstand’ te gaan gebruiken.  

Dat het allemaal niet zo makkelijk en vlekkeloos zou verlopen, dat was wel te voorspellen natuurlijk. En je schrijft dat ex misbruik heeft gemaakt van haar lief zijn, maar jij indirect natuurlijk net zo. Ook jij had haar wat meer rust in deze overgangsperiode kunnen gunnen door een stapje terug te doen, maar dat doe je ook niet en dat alles onder de noemer verliefdheid. Zorg gewoon dat jij en ex elkaar niet hoeven tegen te komen, waarom dit zo op de spits drijven en haar deze extra stress te geven? En waarschijnlijk ga je nu zeggen ‘maar dat wil zij zelf ook’, dan nog kun jij de wijste zijn en haar prima uitleggen waarom dit voorlopig het beste voor alle partijen is.

Steek je hand wat meer in eigen boezem ipv steeds met je vinger naar ex-man te wijzen. Gun die kinderen een veilige overgangsperiode met hun vader én moeder zonder alle bijkomende problemen/jaloezie van een nieuwe verliefdheid. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.