Relaties Relaties

Relaties

Plots was ik ongewild "de minnares"



Graag wil ik hier even mijn verhaal kwijt. Plots was ik ongewild de "minnares".
Iets meer dan een jaar geleden leerde ik online een leuke man kennen. Beiden single, ik kinderen, hij niet.We hadden al snel een relatie.

Wat wel was dat hij soms afspraakjes op het laatste annuleerde .
Of niet kwam opdagen, waarna hij dan vb. stuurde dat er iets gebeurd was, oma was met spoed naar ziekenhuis en er erg aan toe....
Voor de rest hadden we het heel erg fijn samen.

Toen we hadden afgesproken en hij niet kwam opdagen, ik hem na uren proberen niet kon bereiken en ongerust werd, ben ik naar hem toegereden. Wat hij ook zelf gezegd had, van kom anders maar naar mij, want hij zou nog even slapen nadat hij met vrienden op stap ging.

Zo stond ik dus plots bij zijn ouders, (daar woonde hij zei hij na zijn vorige relatiebreuk) en hoorde ik van hen dat hij getrouwd is en een kindje heeft.
Mijn wereld stortte in, en die mensen ook natuurlijk.
De ouders zeiden onmiddellijk dat ik hem moest laten en zij het niet aan zijn vrouw zouden zeggen. Ze zouden hem er wel mee confronteren.

Ik heb hem de dag erna geconfronteerd. Eerst was hij razend, uiteindelijk wel gepraat.
En ja, hij bood zijn excuses aan, was dom, maar zag me graag....
Ik wist het allemaal niet meer, in begin was het heel duidelijk, dit stopt. Vrouw wel of niet inlichten? ....Ik ben totaal ongewild in deze situatie terechtgekomen. Heb dit nooit gewild, zou er nooit bewust in meegegaan zijn.
Was vroeger altijd heel duidelijk, mocht dit gebeuren. Maar nu ik in deze situatie zit is het allemaal veel moeilijker, want na een jaar zie je die ook wel echt graag.

Voor mezelf zit ik met heel veel vragen, schuldgevoel, verdriet, ... Ik ben meer dan een jaar evenveel belogen en bedrogen door hem.
Hij heeft me hier bewust in meegesleurd, hij wist perfect wat hij deed.
Ook naar zijn vrouw toe, want verschillende personen weet dat ze bedrogen wordt behalve zij.

Ik heb met hem al heel veel gepraat ondertussen, maar ook enkel dit, geen fysiek contact meer sindsdien. 
Hij gaat van het ene naar het andere. De ene dag wil hij met mij verder, de andere dag zegt hij dat het niet gaat. Dan zegt hij dat het stopt tussen ons, geen contact meer. Dan stuurt hij weer dat hij bij mij wil zijn. Dan zegt hij dat hij een eind aan zijn leven gaat maken. Dan is het weer dat ik het haar maar moet zeggen als ik dat wil, maar hij dan alles kwijt is.
Hij wil enkel samenblijven met zijn vrouw voor het kind, het huis,...En is niet van plan haar de waarheid te zeggen.
En zijn ouders doen ook alsof er niets gebeurd is

Voor mij is dit een verschrikkelijke situatie. Weet niet meer wat te doen. Ik kan geen rust meer vinden.

Hoop hier een beetje raad, advies te vinden.


mijn man heeft mij bedrogen en maakte die vrouw wijs dat hij en ik uit mekaar waren en gingen scheiden. Heel pijnlijk voor mij maar idd ook voor haar toen bleek dat hij alles gelogen had tegen haar. Zij heeft toen alles uitkwam niets meer geprobeerd en daar ben ik dankbaar voor. Als je een mens bent met een goed hart verbreek je al het contact per direct. Want los van dat hij al een vrouw heeft, heeft hij je zwaar bedrogen en belogen. En er is geen optie hier voor jou om hem bv een 2de kans te geven of te vergeven voor zijn bedrog. Hij is namelijk bezet. Ik begrijp best dat je verdriet hebt en hem gaat missen maar dat is dan maar zo. Hij mist jou niet laat dat duidelijk zijn, anders had hij zijn vrouw allang verlaten. Trap er niet in en sterkte.

Wat vreselijk voor je, dikke knuffel van mij. 
Wat een ontzettende kl**tzak is die man! Twee vrouwen zo bedriegen, ik kan er met mijn pet niet bij.
Zie het zoals het is, hij is geen relatiemateriaal. Een man met gezonde normen en waarden gaat eerst scheiden en dan pas op zoek naar een ander. Zijn morele kompas zit helemaal fout, blijkbaar vindt hij het acceptabel om tegen iedereen te liegen. Zo'n vent ben je beter kwijt dan rijk.
Laat hem snel helemaal los, geen enkel contact meer. Het doet veel pijn, dus neem je tijd om dit te verwerken en kijk dan eens verder om je heen. Er zijn genoeg mannen die het verschil tussen goed en fout wel kennen.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

12-05-2023 om 12:54 Topicstarter

Bedankt voor je reactie. We hebben nu sinds een week volledig geen contact meer.
Maar de pijn is er niet minder om.
Langs de ene kant echt boos om wat hij me aandeed, langs de andere kant de gevoelens die spelen.
Weet ook niet of ik het dan toch aan zijn vrouw moet zeggen. Niet in de hoop dat hij voor mij kiest. Totaal niet. Maar omdat niemand, geen enkele vrouw, het verdient zo belogen en bedrogen te worden. Zij heeft nu geen keuze om te beslissen hem wel of niet een kans te geven, want ze weet het niet.

Hij gaf ook toe dat het niet de eerste keer is. maar puur voor kind, huis, financiële redenen blijft.

Twijfelaartje schreef op 12-05-2023 om 12:54:


Hij gaf ook toe dat het niet de eerste keer is. maar puur voor kind, huis, financiële redenen blijft.

Als dat de reden is om te blijven, is dat niet vol te houden. Hij kiest niet voor jou (en ook niet voor haar) maar wil je er graag bij. Ik denk dat daar het gemanipuleer vandaan komt. 

Ik weet niet of je het zijn vrouw moet vertellen. Hij moet dat doen. Wat zou er gebeuren als je zegt dat hij 2 dagen de tijd krijgt om het zelf aan zijn vrouw te vertellen? 

Wat een nare situatie. Je vraagt naar tips en adviezen. Wat zal ik zeggen. Je wordt gigantisch bedonderd. Hij vindt jou vast leuk maar hij gaat nooit weg bij zijn vrouw. Dit zegt de theorie in alle boeken, als een man niet meteen weggaat bij zijn vrouw wil hij jou niet. Hij eet van twee walletjes en dat al een jaar. Dat hij zegt eind aan zijn leven te maken en alleen voor kind blijft zijn leugens. Hij manipuleert jou. Trap er niet in. Hij zegt van alles om jou te behouden. Maar zijn vrouwxinforneten doet hij niet. Hij staat in drijfzand en wil redden wat er kan. En jij hoopt ... tegen beter weten in. 

Ik ben getrouwd en mijn man bleek een lange affaire te hebben. Ook kinderen hier. Ik dank nog steeds dat ik werd geïnformeerd. Ik pleit daarom ook voor vertel het haar. Kan anoniem of met je nr. Doe er wel een screenshot bij van berichtjes want hij gaat ontkennen. Niets erger kan ik je zeggen dan een vreemdganger als man hebben. En niets weten. En ook hier vrienden die het wisten. Mijn man vond die vrouw ook leuk, maar het was vooral makkelijke lekkere sex. Een bubbel. Moeilijk om mee te stoppen. 

Begrijp dit: hij wil niet dat zij het weet omdat hij haar niet kwijt wil. Je weet nu dat hij niet kiest. Hij wil jou gewoon naast zijn vrouw houden. Je wil toch niet de minnares zijn? Jij wil een relatie. Dat heb je niet. En krijg je ook niet zolang hij getrouwd is én zij niets weet. 

Ik raad je aan om haar te informeren en dat jij niet wist dat hij bezet was. Dat geeft haar de kans om de waarheid te horen. Dat geeft jou/jullie ook de kans om te kijken of hij met jou verder wil. En jij bent van je onrust af. Jij hebt niets fout gedaan. 

Ik was echt blij met het weten. Informeer haar aub. Anders kan hij doorgaan met liegen en bedriegen. Zou jij zo'n man willen ?

Ik heb ook eens gedate met zo iemand. Zijn moeder woonde tijdelijk bij hem in huis omdat die aan het dementeren was. Bij de eerste ontmoeting kwam ie een half uur te laat en moest binnen een uur weer weg om zijn zus af te lossen bij zijn moeder. De tweede afspraak is gelukkig nooit doorgegaan. Daar zat ie zo bij te draaien dat ik dacht, dit klopt vast niet. Wat een vreselijke gasten zijn er toch. Als ik zou weten waar ie zou wonen, had ik z'n vrouw ingeseind. Ze verdient 't niet dat er zo met haar wordt omgegaan. Twee jaar later kwam ik 'm weer tegen op tinder, met precies dezelfde smoes. 

Anna Cara schreef op 12-05-2023 om 13:12:


Ik was echt blij met het weten. Informeer haar aub. Anders kan hij doorgaan met liegen en bedriegen. 

In dit geval, zorg dat je eerst ook helemaal emotioneel achter je beslissing staat en je grootste verdriet & teleurstelling verwerkt hebt, want je hebt kans dat als zij het hoort, allerlei emoties van hem, van haar en jouw eigen, een grote kluwen worden die je nog meer uit evenwicht brengen en misschien je knieën doen knikken. 

Anna Cara schreef op 12-05-2023 om 13:12:


Ik raad je aan om haar te informeren en dat jij niet wist dat hij bezet was. Dat geeft haar de kans om de waarheid te horen. Dat geeft jou/jullie ook de kans om te kijken of hij met jou verder wil. 

 Zou jij zo'n man willen ?

Met zo'n man wil je toch geen relatie?! Hij geeft al toe dat dit niet de eerste keer is. Je weet dus dat zodra de relatie wat saaier wordt of stroever loopt, hij iemand ernaast gaat zoeken. Bespaar jezelf dat grote verdriet alsjeblieft. Verspil geen tijd aan iets wat toch niet levensvatbaar is. Beter nu even door de pijn heen gaan en daarna met frisse moed weer verder met je leven.

Je moet verder gaan met je leven en hem laten. Juist dat hinken is funest. Hij kan daar nog jaren mee doorgaan en dan alsnog niet voor jou kiezen. Jaren waarin je ook een fijne relatie zou kunnen hebben met iemand anders.

Omdraaien en wegrennen, nooit meer omkijken. Sterkte voor jou, heel nare ervaring

Marianne76 schreef op 12-05-2023 om 13:30:

[..]

Met zo'n man wil je toch geen relatie?! Hij geeft al toe dat dit niet de eerste keer is. Je weet dus dat zodra de relatie wat saaier wordt of stroever loopt, hij iemand ernaast gaat zoeken. Bespaar jezelf dat grote verdriet alsjeblieft. Verspil geen tijd aan iets wat toch niet levensvatbaar is. Beter nu even door de pijn heen gaan en daarna met frisse moed weer verder met je leven.

De kans is niet eens klein dat hij er nu al iemand extra bij heeft. Als jij hem laat vallen gaat hij echt niet ineens trouw leven, dus je bent gewoon de zoveelste op rij of naast elkaar. Daar moet je maar zin in hebben. Je kunt door gaan met jezelf voor de gek houden dat hij toch zo lief is en niet echt van zijn vrouw houdt en wel van jou, of accepteren dat je er gewoon in gestonken bent en dat het over is. 

Het lijkt me vrij duidelijk : deze kerel is een achterbakse en doortrapte leugenaar bij wie je ver vandaan moet blijven.
Het enige waar je over kan twijfelen is of je het zijn vrouw moet vertellen. Zelf denk ik trouwens dat je dat beter niet kan doen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen daar anders over denken.

Rot dat je zo bedonderd bent, maar als je zelf niet zo in elkaar zit, verwacht je zoiets toch ook niet?

Wel inlichten

Denk nog eens na hoeveel pijn jij hebt van zijn bedrog. En bedenk dan eens hoe veel erger dat moet zijn voor zijn vrouw. Zijn vrouw die de kinderen opvangt en het huishouden doet elke keer als hij zogenaamd moet "overwerken". Zijn vrouw die knetterhard haar best doet om de relatie te verbeteren maar niet snapt wat er mis is, omdat hij steeds ontkent dat er iets mis is terwijl hij achteroverleunt en op twee paarden wedt. Zijn vrouw die zich lekkerlijk kapot zuigt aan zijn piemel en zich wanhopig afvraagt of ze nog wel aantrekkelijk is, als hij weer eens geen stijve kan krijgen omdat 'ie net van een neukpartij met een minnares vandaan komt. Zijn vrouw met wie hij het inkomen deelt dat hij besteedt aan dates met zijn minnaressen. Zijn vrouw die iedere keer als ze beschuldigd wordt van "hem niet vertrouwen" haar twijfels en vragen inslikt en door het stof gaat om het goed te maken. Zijn vrouw waarvan hij inmiddels zelf is gaan geloven dat ze "het verdient", en die hij inmiddels is gaan behandelen alsof ze het verdient, want als hij zichzelf niet wijsgemaakt had dat ze het verdient dan had 'ie allang niet meer met zichzelf kunnen leven.

Zijn vrouw verdient het om te weten wat de oorzaak van de relatieproblemen is. Zijn vrouw verdient het om te weten dat het niet aan haar licht. Zijn vrouw verdient het om te kiezen hoe ze verder wil.  Zijn vrouw verdient hem om ingelicht te worden. 

Hij heeft dit eerder gedaan en hij blijft dit doen, indien niet met jou, dan wel met iemand anders. Zijn ouders zijn een stel 'enablers' die dit nooit hebben kunnen stoppen, en die, sterker nog, hem actief helpen door hem maar niet zijn vrouw in te lichten zodat hij zijn sporen kan uitwissen.

Licht haar in. Uitgebreid en gedetailleerd, met datums, tijden en tijdstippen. Geef hard bewijs: screenshots van email en whatsapp. 

Caveat: voordat je zijn vrouw inlicht, moet je jezelf beloven dat je hem niet nooit terugneemt als hun relatie "kapot" gaat, sterker nog, dat je ongeacht wat er gebeurt nooit meer geen contact met hem zal hebben. Meld dat ook aan zijn vrouw. Zijn vrouw is waarschijnlijk flink beschadigd in haar zelfbeeld, en is daardoor zeer kwetsbaar. Hij kan haar geraffineerd aan het lijntje houden en jou en haar tegen elkaar uitspelen terwijl hij "nadenkt over wat hij wil". Geeft hem die optie niet. Zorg dat het 100% uit is tussen jullie, dat er nul contact meer is, en dat zijn vrouw dat weet.

Applaus voor de bijdrage van Syboor. Want dat is zeer waarschijnlijk hoe het er bij hem thuis aan toe gaat. En zolang niemand het lef heeft om zijn vrouw te informeren blijft hij ermee wegkomen. Dat verdient niemand!
En even een hele dikke knuffel voor jou, want jij bent ook op een heel nare manier door deze meneer bedrogen. Het is logisch dat jouw gevoelens alle kanten op gaan. Houden van en verliefd zijn kun je niet zomaar ‘uitzetten’. Kon dat maar…
Ik zou idd haar de waarheid te vertellen, met bewijzen zodat hij zich er niet uit kan lullen. Hou er wel rekening mee dat zij ontzettend kwaad kan worden op jou. Of enorm verdrietig. Probeer die emoties niet persoonlijk te nemen. Je hoeft haar niet te troosten en je hoeft ook geen scheldkanonnades over je heen te laten komen. Hou het kort en zakelijk en laat duidelijk weten dat jij uit de relatie bent gestapt.
Heel veel sterkte.

Het kan ook zijn dat zijn vrouw ervan weet en dat het haar geen moer interesseert. Ik zou er sowieso niet gelijk op rekenen dat ze je dankbaar is als je haar op de hoogte brengt.
Maar het zou bevredigend kunnen zijn om dat bommetje te droppen. Al denk ik dat ik ervoor zou kiezen om gewoon helemaal niks meer met die hele familie te maken te willen hebben .
Bijzonder trouwens dat hij het adres van zijn ouders aan je gaf, dan kon hij toch aan zien komen dat uit zou komen dat hij getrouwd is. Of is hij wel gescheiden en stuurt zijn moeder al zijn liefjes weg? Ik vind het maar raar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.