Relaties Relaties

Relaties

Plots was ik ongewild "de minnares"


Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 16:50 Topicstarter

Nick90 schreef op 15-05-2023 om 10:09:

[..]

En om wraak te nemen?

Wraak nemen? Nee, sorry ik ben geen wraakzuchtig persoon, in tegendeel, nooit geweest en zal nooit zo zijn. 
 En wraak tegenover wie dan?

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 16:55 Topicstarter

MRI schreef op 15-05-2023 om 10:37:

[..]

Maar als je simpelweg feiten vermeldt en geen verder contact hoeft en zij weet of vermoedt het al, is er toch niets aan de hand? Ik zou niet met haar in gesprek gaan, slechts data en bewijzen noemen en wat je gehoord hebt van die ouders. Dat je hun adres al weet is al een sterk bewijs. Met haar in gesprek gaan, houdt je gevangen in te veel over die relatie nadenken misschien,

Nee je moet het niet uit wraak doen en alleen als je zelf alles afgesloten hebt wat hem betreft. Maar je hoort zo vaak van bedrogen mensen: "het ergste was dat zoveel mensen ervan wisten maar ik zelf niet, zo beschamend". In dit geval weten zelfs haar schoonouders ervan maar de vrouw zelf niet. Ik zou het willen weten hoor.

Ja net omdat je dat bijna altijd hoort van bedrogen partij, had iemand het me maar gezegd. Het idee dat ze bij zijn familie zit en iedereen aan tafel het weet behalve zijzelf is echt erg. Dat heb ik hem ook gezegd. Als dat uitkomt, of hij wel beseft wat dat voor haar moet zijn.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 17:18 Topicstarter

syboor schreef op 15-05-2023 om 10:40:

Ik word misselijk van hoe je zijn vrouw de schuld geeft (druk met carriere; ach, ze had het allang moeten doorhebben), hoe je geobsedeerd bent met hoe zielig hij is (oh wat erg dat 'ie ruzie gaat "krijgen", oh hij is zo afgevallen) en hoe je totaal negeert hoe al die ruzies die hem "overkomen" in zijn relatie een vorm van gaslighting, manipulatie en emotionele mishandeling richting haar zijn.

Ik zei in mijn vorige reactie dat je het het 100% moet uitmaken en dan haar vertellen.

Daar kom ik nu op terug. Ga het vertellen terwijl je de deur open houdt voor hem. Ga lekker stoken in hun huwelijk. Drijf ze uit elkaar. Jullie verdienen elkaar!

Zij verdient zoveel beter. En nee, zij verdient het absoluut niet om tegen de minnares uitgespeeld te worden. Zij verdient het niet om het te horen te krijgen van een minnares die hem voor zichzelf wil hebben. Maar die ellende zal toch op lange termijn beter voor haar zijn dan in het ongewisse blijven.

Dus als je het niet voor haar kunt doen, doe het voor jezelf! Voor je eigen (kortzichtige, niet welbegrepen) eigenbelang. Vertel het zodat hun relatie stuk gaat en je hem lekker "voor jezelf" hebt.

Ik geef zijn vrouw helemaal niet de schuld, in tegendeel. Ik heb in een vorige post als antwoord op jou ook gezegd dat ik haar niet ken en niet over haar ga oordelen. ik vind het verschrikkelijk voor haar, het aanvoelen dat er iets is en niet weten wat, het aan jezelf twijfelen omdat je weet wat er echt speelt. Zaken als enorm vermagerd, plots beginnen roken, ruzies,...stelde ik me gewoon de vraag of zij dat zou merken.

En ik heb het contact met hem verbroken, ik heb geen enkele keer gezegd dat ik hem voor mezelf wil en dat de reden zou zijn om het haar te zeggen. Als ik beslis het haar te laten weten, zou het enkel voor haar zijn. Net om de reden dat veel bedrogen mensen hier ook zeggen. Het niet weten en twijfelen is soms erger dan de waarheid. Ik heb hem ook gezegd dat ik hem nooit zou vertrouwen, en gelijk wat hij nu zegt ik nooit weet wat wel of niet waar is. Het zijn heus geen gezellige gesprekken geweest hoor. Het enige wat ik doe is hem wijzen op wat hij ons allebei aangedaan heeft. En dat hij er verantwoordelijk voor is. Dat geen enkele reden dat hij noemt het goedpraat. Omdat er simpelweg geen enkele reden is om vreemdgaan goed te praten.

En deze opmerking,  'Jullie verdienen elkaar!' is denk ik heel onredelijk naar mij toe.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 17:28 Topicstarter

Lotte78 schreef op 15-05-2023 om 11:07:

Een vriendin kwam er ook ooit achter dat haar vriend nog getrouwd was. Ze heeft die vent haar bed uitgesleurd. Alle spullen van hem naar buiten gegooid. Terwijl hij daar in de tuin stond, zich half aan te kleden. Een foto gemaakt en naar zijn vrouw gestuurd met een begeleidend berichtje erbij.
Paar uur later kregen ze een berichtje terug. Van een foto met die man met al zijn spullen buiten het echtelijk huis . Die man en vrouw zijn uiteindelijk ook gescheiden. Kijk dan help je die vrouw. Maar bij jou krijg ik een ander gevoel.

Dat was ook mijn eerste reactie hoor, toen ik het vernam. Maar er is ook wel een kind in betrokken. En daarom dat ik ook voor mezelf eerst alles wat liet bezinken.  En het idee dat dit gezin door mijn toedoen uiteen gaat, is geen prettig idee. Want dat was wat de ouders heel duidelijk gezegd hebben, als zij het weet is het onmiddellijk klaar en is hij echt alles kwijt. En kinderen kiezen daar niet voor he, die worden meegesleurd.

Welk gevoel krijg je dan bij mij? Ik heb hier niet voor gekozen.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 17:38 Topicstarter

Elpisto schreef op 15-05-2023 om 16:03:

[..]

Maar dan krijg je toch geen deksel op de neus? Immers is de melding die je doet niet voor jezelf, maar voor diegene die bedonderd wordt. Als die het weet, of als die het niet interesseert, hoef je je daar toch niet verder druk over te maken?

Ik bekijk het ook vanuit de kant van de bedrogene he: Ik snap best dat TO zich in die shitzooi niet mengen wil. Uiteraard niet. Maar als bedrogene was die ene die net dat stukje informatie gaf wat je mistte, echt een reddingsboei. En dat meen ik. Niks nobels aan. Maar wel oh zo belangrijk. En ik denk dat je daarvoor bedrogene moet zijn om te weten hoe belangrijk die boei in die situatie is. Omdat er dingen zijn waar je je vinger niet op kan leggen.

Dit dus, dat is de reden waarom ik het mss zou doen. Die vrouw verdient het om zelf de keuze te hebben of ze zo verder wil. Ik vind het gewoon verschrikkelijk voor haar, omdat ik weet wat het met mij al doet. Ik koester geen wrok jegens haar, waarom zou ik. De enige schuldige in dit hele verhaal is hij die moedwillig en bewust iemand anders zocht, en twee partijen  beloog en bedroog.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 17:43 Topicstarter

Rhonda schreef op 15-05-2023 om 17:46:

[..]

O ik had niet begrepen dat je er zolang was. Maar dan nog is het raar van hun dat ze zo leeglopen op een vreemde. Maar daar kan jij niks aan doen, ik zou ook zijn blijven zitten om alles aan te horen. Zij logen waarschijnlijk minder dan je (hopelijk ex-) vriend.

Ja is heel raar gelopen, wist ook totaal niet wat ik moest doen op dat moment. En dat zij zo aan de praat gingen, die waren ook helemaal overstuur.

Moest ik dit van mijn zonen horen, zou ik het ook zijn. Het zou ook niet hun beste dag zijn. Zou wel het niet kunnen met mijn schoondochters te zitten en zo'n geheim en leugens in stand te houden. Ik zou het hen wel zeggen.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 17:49 Topicstarter

Theekannetje schreef op 15-05-2023 om 18:23:

[..]

De man verliest in die zin dat hij de onvoorwaardelijke liefde van zijn partner kwijt is en dat hij vanaf nu geboekstaafd staat als onbetrouwbaar. Dat is wat mijn man verloren heeft en waarvoor hij zich schaamt ook. Heeft zijn zelfbeeld aangetast. Hij heeft zijn vrouw waar hij toch wel van houdt heel veel schade berokkend en haar hart gebroken. Dat is iets wat vreemdgangers nooit op voorhand inschatten. En wat hen achteraf zelf ook veel schade berokkent. Ze schrikken van zichzelf nadat ze van de roze wolk zijn afgedonderd en ontnuchterd zijn. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat de man ook veel verliest. Vooral zijn eigenwaarde. Door een gebrek aan lef hebben ze niet één maar twee harten gebroken en zijn ze “ontmaskerd” als leugenaar. De vrouw die van hen houdt en hield en die ze altijd als vanzelfsprekend ervaren hebben, is niet meer vanzelfsprekend en onvoorwaardelijk. Nu moeten ze ineens vechten om haar te behouden. En de meeste vechten daar ook voor, als de bubbel van de geheime liefde ineens is uiteengespat. Dat is wat de meeste schuinsmarcheerders ervaren en doen. Slechts 1 of 2 % van de vreemdgangers kiest voor zijn minnares. Zelfs als het tot een breuk komt met de levenspartner. En als ze er wel voor kiezen houdt de relatie meestal geen stand. Dus… iedereen verliest. Het enige goede dat er uit komt is een hernieuwde relatie binnen het koppel, weliswaar niet meer zoals voorheen, maar wel nader tot elkaar met meer eerlijkheid. En ook tussen de lakens stoomt het opnieuw als men de relatie wil redden. Dat was zo bij ons, maar ook in de wetenschappelijke literatuur komt dit naar voren. En hoor en lees ik bij veel anderen. Dus denk goed na waarom je die vrouw wil inlichten. Neem een wijs besluit. Als je zelf nog verliefd bent, kan het een zware dobber voor je worden. Ik zou mijn biezen pakken.

Snap ik helemaal. Heb in mijn vorige reacties ook aangegeven dat het niet voor mezelf maar voor haar is. En heb hem ook gezegd op zijn verhaal van waarom hij vreemdging, dat als hij zijn huwelijk wil redden met haar moet praten, over wat hij mist, wat speelt, dat zij het recht heeft om uitleg te krijgen, waarom hij gestressed, pissed is op haar en constant ruzie met haar maakt. En relatietherapie gaat ook enkel helpen als hij eerlijk is, want daar zitten liegen en toneel spelen is niet de oplossing.

Twijfelaartje schreef op 16-05-2023 om 16:50:

[..]

Wraak nemen? Nee, sorry ik ben geen wraakzuchtig persoon, in tegendeel, nooit geweest en zal nooit zo zijn.
En wraak tegenover wie dan?

Wat zit er dan voor jou in om haar dit te vertellen? Wat levert het jou op? Genoegdoening? 

MRI

MRI

16-05-2023 om 18:08

Nick90 schreef op 16-05-2023 om 17:50:

[..]

Wat zit er dan voor jou in om haar dit te vertellen? Wat levert het jou op? Genoegdoening?

Waarom moet er dan per se iets voor haar inzitten? Wat een transactionele denkwijze. Je kan iets toch doen omdat je een ander de waarheid gunt?

MRI schreef op 15-05-2023 om 14:28:

[..]

tja, ik ben ook bedrogen en ik had het graag veel eerder geweten. Weet je trouwens zeker dat hij uit zichzelf stopte met de relatie? Dat zij niet dreigde het jou te vertellen?

Ik begrijp je wel, gezien wat je schrijft hierboven. in het draadje over vreemdgaan lees ik ook je berichten en je frustratie en je twijfels. (off topic) Maar komen die alleen door het vreemdgaan? Of ook door karakterverschillen oid?

Ja ik heb bewijzen gezien dat hij t echt zelf heeft geindigd de dag dat hij t mij ook opbiechtte dus dat is ook wrm ik vaak denk waarom moest ik t weten? Zelf zegt hij daarop dat hij niet met t geheim zou kunnen leven naast mij en dat t hem ook echt opbrak dat liegen maar ja dan kun je denken hij is gelukkig nog iemand die eerlijk wil zijn of je kan denken had t gwn voor je gehouden dan was mij zoveel pijn bespaard gebleven.

Hij had altijd al een moeilijk karakter vind ik maar dat karakter maakt t vergeten en vergeven nog moeilijker...

MRI

MRI

16-05-2023 om 18:41

Titiv schreef op 16-05-2023 om 18:27:

[..]

Ja ik heb bewijzen gezien dat hij t echt zelf heeft geindigd de dag dat hij t mij ook opbiechtte dus dat is ook wrm ik vaak denk waarom moest ik t weten? Zelf zegt hij daarop dat hij niet met t geheim zou kunnen leven naast mij en dat t hem ook echt opbrak dat liegen maar ja dan kun je denken hij is gelukkig nog iemand die eerlijk wil zijn of je kan denken had t gwn voor je gehouden dan was mij zoveel pijn bespaard gebleven.

Hij had altijd al een moeilijk karakter vind ik maar dat karakter maakt t vergeten en vergeven nog moeilijker...

aw, echt moeilijk allemaal

Titiv schreef op 16-05-2023 om 18:27:

[..]

Ja ik heb bewijzen gezien dat hij t echt zelf heeft geindigd de dag dat hij t mij ook opbiechtte dus dat is ook wrm ik vaak denk waarom moest ik t weten? Zelf zegt hij daarop dat hij niet met t geheim zou kunnen leven naast mij en dat t hem ook echt opbrak dat liegen maar ja dan kun je denken hij is gelukkig nog iemand die eerlijk wil zijn of je kan denken had t gwn voor je gehouden dan was mij zoveel pijn bespaard gebleven.

Hij had altijd al een moeilijk karakter vind ik maar dat karakter maakt t vergeten en vergeven nog moeilijker...

Tja, eerlijk gezegd vind ik jouw man, na alles wat ik van jou lees en heb gelezen, niet zo empathies. Ik denk eerder dat hij ontzettend bang was dat je het van haar te horen zou krijgen en hij het daarom zelf heeft opgebiecht.

Wel begrijp ik heel goed dat je zegt dat je het liever niet had geweten, zeker als hij er toch al klaar mee was. Volledige eerlijkheid is in sommige situaties ook enorm overrated, al krijg ik hierop waarschijnlijk ook veel (negatieve) reacties. 

In de situatie van TO zou ik zijn vrouw dus ook niet inlichten, zo denk ik er persoonlijk over en ook dat is prima. Ik zou mijn energie vooral in mezelf en mijn eigen verwerking stoppen en de verantwoordelijkheid laten bij wie deze hoort. Daar mag iedereen van vinden wat ie vindt, maar het kan TO in ieder geval nooit kwalijk worden genomen deze keuze genomen te hebben.

MRI schreef op 16-05-2023 om 18:08:

[..]

Waarom moet er dan per se iets voor haar inzitten? Wat een transactionele denkwijze. Je kan iets toch doen omdat je een ander de waarheid gunt?

De waarheid gunt? Die gunt ze haar alleen maar omdat ze zelf ook bedonderd is, zij is nota bene de vrouw waar haar man haar mee bedrogen heeft en die gunt de bedrogen vrouw de waarheid dus. Ik ben dan meer van mening dat ze die waarheid vooral gunt om bepaalde dingen te forceren en dat doe je echt niet om iemand die je niet eens kent de waarheid te gunnen. Het is trouwens ook niet gezegd dat die waarheid ook voor waarheid wordt aangenomen. 

MRI

MRI

16-05-2023 om 19:42

Nick90 schreef op 16-05-2023 om 19:32:

[..]

De waarheid gunt? Die gunt ze haar alleen maar omdat ze zelf ook bedonderd is, zij is nota bene de vrouw waar haar man haar mee bedrogen heeft en die gunt de bedrogen vrouw de waarheid dus. Ik ben dan meer van mening dat ze die waarheid vooral gunt om bepaalde dingen te forceren en dat doe je echt niet om iemand die je niet eens kent de waarheid te gunnen. Het is trouwens ook niet gezegd dat die waarheid ook voor waarheid wordt aangenomen.

Dat is dan jouw mening en die mag je hebben. Ik heb ook een mening en dat is dat het wat zegt over hoe jij er in zou staan niet zozeer over hoe ts er in staat.

Twijfelaartje

Twijfelaartje

16-05-2023 om 20:18 Topicstarter

MRI schreef op 16-05-2023 om 18:08:
[..]
Waarom moet er dan per se iets voor haar inzitten? Wat een transactionele denkwijze. Je kan iets toch doen omdat je een ander de waarheid gunt?


Nick90 schreef op 16-05-2023 om 19:32:

[..]

De waarheid gunt? Die gunt ze haar alleen maar omdat ze zelf ook bedonderd is, zij is nota bene de vrouw waar haar man haar mee bedrogen heeft en die gunt de bedrogen vrouw de waarheid dus. Ik ben dan meer van mening dat ze die waarheid vooral gunt om bepaalde dingen te forceren en dat doe je echt niet om iemand die je niet eens kent de waarheid te gunnen. Het is trouwens ook niet gezegd dat die waarheid ook voor waarheid wordt aangenomen

MRI schreef op 16-05-2023 om 19:42:

[..]

Dat is dan jouw mening en die mag je hebben. Ik heb ook een mening en dat is dat het wat zegt over hoe jij er in zou staan niet zozeer over hoe ts er in staat.

Ja precies, sommigen gunnen anderen de waarheid zonder dat daar iets voor henzelf inzit. 

Zegt meer over hoe jij erin staat Nick90 dan over mij. En dat is oke, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, waarden en normen. Ik vind openheid, respect naar anderen, vertrouwen algemeen heel belangrijke waarden, niet enkel in deze situatie.

Ik wil voor iedereen het beste, en het is niet mijn bedoeling om de vrouw gewoon pijn te doen voor mijn mezelf. Maar omdat ze niet verdient in leugens te leven, en eigenlijk zelf de keuze moet hebben of ze hier wel of niet verder in wil.



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.