Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


De enige die dit kan stoppen ben jij trust me. Zij zal nooit stoppen met dat gespeel en getwijfel. Als je dit niet meer in je leven wil moet je bij haar weggaan, elk contact verbreken, want zij gaat never nooit stoppen met haar waanzin.

Beaver1984

Beaver1984

23-08-2023 om 10:20 Topicstarter

Het doet enorm veel pijn. Een hele andere kant van haar gezien tijdens en na haar vakantie. Ze was helemaal mijn kant opgedraaid. Ze maakte hem continu zwart. Ze had zoveel spijt van wat ze me aangedaan had en huilde continu. Alles had ze kapot gemaakt zei ze. Heb Haar getroost en gezegd dat iedereen fouten maakt. En nu komt ze toch weer aan met ik weet niet of ik iets voor je voel en niet liever die ander wil. Vanmorgen zegt ze laat me gewoon eens een paar dagen nadenken. Ze snapt zelf niet wat haar bezielt.

Dit is borderline gedrag. Stop met haar; hier kom je niet doorheen!!!

Toen je van de week zei dat jullie weer bij elkaar waren, dacht ik 'daar gaan we weer, nu  begint het hele circus weer van voren af aan". 

Jullie zijn toxisch gebonden/ gehecht. Het is een cyclus van aantrekken en afstoten die jaren door kan gaan en het leven van alle betrokkenen verpest Ja het doet shitveel pijn om haar los te laten maar  dat moet je toch doen. Vanuit je verstand en op wilskracht.  

In dit soort gevallen is het niet slim om naar je gevoel te luisteren. Dat zal je gevangen houden. Zet je wilskracht en doorzettingsvermogen in. 

En blijf ook hier niet eeuwig posten van 'ja maar ze zei dit, ja maar ze deed dat'. Dat houdt het allemaal in stand. Red jezelf, breek, en breek voorgoed.

Bijtje82

Bijtje82

23-08-2023 om 10:53

Het voelt voor mij nog steeds alsof ze alleen maar op zoek is naar een vangnet. 

Beaver1984

Beaver1984

23-08-2023 om 11:02 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 23-08-2023 om 10:53:

Het voelt voor mij nog steeds alsof ze alleen maar op zoek is naar een vangnet.

Het voelde gewoon heel anders. Ze was zo zeker van haar zaak. Ze wou ervoor gaan. Ze wou die ander helemaal niet. Ze had zulke spijt. Uren lang gepraat. Seks gehad. Geknuffeld. Alles was geweldig.

Bijtje82

Bijtje82

23-08-2023 om 11:11

Beaver1984 schreef op 23-08-2023 om 11:02:

[..]

Het voelde gewoon heel anders. Ze was zo zeker van haar zaak. Ze wou ervoor gaan. Ze wou die ander helemaal niet. Ze had zulke spijt. Uren lang gepraat. Seks gehad. Geknuffeld. Alles was geweldig.

Ze wilde die ander wel, anders had ze het niet gedaan. 

Iemand die een ander niet wil, die heeft misschien één of twee keer seks of wat dan ook en heeft daarna gewoon spijt. 

Zij zet gewoon een scheiding in gang, noemt haar wippert een nieuwe relatie etc etc etc. 

Iemand die dat niet wil, die doet dat niet.

Je wordt gewoon gebruikt totdat ze een ander vind. Waarschijnlijk Iemand waar ze direct bij in kan trekken, zodat ze dat gedoe niet heeft.

Beaver1984 schreef op 23-08-2023 om 11:02:

[..]Z

Het voelde gewoon heel anders. Ze was zo zeker van haar zaak. Ze wou ervoor gaan. Ze wou die ander helemaal niet. Ze had zulke spijt. Uren lang gepraat. Seks gehad. Geknuffeld. Alles was geweldig.

Ja dat is dus het kenmerk van zo'n toxische binding. Op dat moment liegt ze ook niet, ze gelooft er zelf heilig in en wil er helemaal voor gaan. Tot ze weer gaat twijfelen... en zo kunnen jullie jarenlang doorgaan. Ik weet, het doet nu hardstikke pijn. Maar verbreek die cyclus, zoals ik al zei met wilskracht en doorzettingsvermogen. 

Vanmorgen zegt ze laat me gewoon eens een paar dagen nadenken
Ze denk al 2 maanden 

Beaver is een marionet en Mvr Beaver trekt aan de touwtjes.




Lieverd, neem dit in je op en verdiep je erin: Zij is verslaafd. En net als een alcoliste is ze overtuigd dat ze kan stoppen. Het zwart maken / afkraken van de drank/ de andere man hoort daar precies bij. Ze gelooft haar eigen woorden op dat moment. Ze piekt. Maar dan komt de verslaving weer aankloppen. Terugval. Zuipen. Daarna weer schuldgevoel. Want hoe kan ik dit jou nu aandoen. Dan voel ik vast niet genoeg voor jou. Nog meer zuipen. 

Lees dus asap hoe je om moet gaan met een verslaafde. 

Beaver1984

Beaver1984

23-08-2023 om 15:58 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 23-08-2023 om 11:11:

[..]

Ze wilde die ander wel, anders had ze het niet gedaan.

Iemand die een ander niet wil, die heeft misschien één of twee keer seks of wat dan ook en heeft daarna gewoon spijt.

Zij zet gewoon een scheiding in gang, noemt haar wippert een nieuwe relatie etc etc etc.

Iemand die dat niet wil, die doet dat niet.

Je wordt gewoon gebruikt totdat ze een ander vind. Waarschijnlijk Iemand waar ze direct bij in kan trekken, zodat ze dat gedoe niet heeft.

Ze had vaker seks met mij 3 dagen geleden. We hebben in 3 dagen tijd 4x sex gehad. Waarom doet ze dat dan? 

Seks is makkelijk. Dan hoeft ze niet te praten, te twijfelen of zich schuldig te voelen. En jij bent blij, dus ook daar geen gezeik van. En je bent vertrouwd. Zoiets, denk ik. Maar het echte antwoord heeft zij.

Beaver1984 schreef op 23-08-2023 om 15:58:

[..]

Ze had vaker seks met mij 3 dagen geleden. We hebben in 3 dagen tijd 4x sex gehad. Waarom doet ze dat dan?

Omdat ze best nog wel om je zal geven en het op dat moment meent, tot ze weer twijfelt. Je blijft vanaf het begin van het draadje maar vragen 'waarom doet ze dit, waarom doet ze dat?" Houd daar mee op. Hoe op met zoeken naar haar intentie. Kijk naar wat ze doet: ze houdt je aan het lijntje, wil je niet kwijt maar ook niet met je zijn. Dit gaat nog jaren duren. Ik heb maar drie woorden: kappen, kappen, kappen. 

Iemand zegt dat zij verslaafd is. Maar dat zijn jullie allebei. Jij aan haar. Hou op met je te laten spelen. 

Ze wil niet kiezen en van twee walletjes eten. Ze wil die ander als 'verslaving' en jou als vangnet. 
Weer bij elkaar komen na ontrouw kan, maar dan moet er wel radicaal gebroken worden met de ander en dan moet ze 1000% inzet tonen om jouw vertrouwen te herstellen. En dat kan niet als ze contact blijft houden met die ander en hem op blijft hemelen.

Beaver1984

Beaver1984

23-08-2023 om 18:06 Topicstarter

MamaE schreef op 23-08-2023 om 17:28:

Ze wil niet kiezen en van twee walletjes eten. Ze wil die ander als 'verslaving' en jou als vangnet.
Weer bij elkaar komen na ontrouw kan, maar dan moet er wel radicaal gebroken worden met de ander en dan moet ze 1000% inzet tonen om jouw vertrouwen te herstellen. En dat kan niet als ze contact blijft houden met die ander en hem op blijft hemelen.

Ze heeft gebroken met hem en geblokkeerd etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.