Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


dat ze een ander heeft en die niet eens loslaat voor jou zegt toch meer dan genoeg? Mijn man is ook vreemd gegaan maar heeft alles met truus geeindigd, biechtte alles op en vroeg om een 2de kans. Moest hij toen toch blijven met een ander dan kon ik hem ook geen 2de kans geven. Dan was t gewoon einde verhaal dus waar haal jij de mixed feelings uit? Dat ze nog om je geeft zal best en dat dus zon ketting iets van waarde heeft voor haar kan dus echt wel, jullie waren lang samen en hebben kinderen, er zal altijd wel een gevoel zijn naar mekaar maar daar stopt t blijkbaar want zolang zij met die ander is wie ben jij dan?? Ik zou dus echt loslaten nu en accepteren dat t over en uit is. Ga je eigen leven invullen hoe zwaar dat ook is, je zal wel moeten. Doe t desnoods voor je kinderen want hierdoor geraak jij uiteindelijk in een depressie ofzo en hebben zij niks meer aan je. Als zij nu zou zeggen hey ik twijfel nog tussen jou en mn lover oke maar dat zegt ze niet toch? Ik vraag me alleen af... heeft ze al een eigen woning ofzo? Iets geregeld? Of slaapt ze gwn bij die ander en regeld niets? Kijk dan snap ik wel dat jij nog hoop hebt. 

Laat je 'mannelijkheid' zien:
Ja, goed idee; als in:
Verantwoordelijkheid nemen voor je gezin: pak je rol als vader! Laat niet alles aan haar over in huis.
Doe niet zielig, speel niet het slachtoffer!
Neem geen schuld op je over haar vreemdgaan...maar kijk wel naar je rol als echtgenoot en vader en kijk eens kritisch mee met haar waarom ze zo op je afknapt.

misschien even je nick aanpassen.

Bijtje82

Bijtje82

18-06-2023 om 23:48

Knip

Oh wow.

Ok.. je bent nog niet over deze vrouw heen, maar wilt wel al een nieuwe relatie beginnen met iemand die je één keer tegengekomen bent. Iemand die zelf eigenlijk nog niet eens echt van haar relatie los is. 

Ben je op zoek naar een rebound.. 

Of is dit de meid over wie jouw ex gehoord heeft van een ander waarmee je gezien bent? 

Sluit gewoon eerst netje af wat nog niet afgerond is. Dit is geen garantie voor succes.

Bijtje82 schreef op 18-06-2023 om 23:48:

[..]

Oh wow.

Ok.. je bent nog niet over deze vrouw heen, maar wilt wel al een nieuwe relatie beginnen met iemand die je één keer tegengekomen bent. Iemand die zelf eigenlijk nog niet eens echt van haar relatie los is.

Ben je op zoek naar een rebound..

Of is dit de meid over wie jouw ex gehoord heeft van een ander waarmee je gezien bent?

Sluit gewoon eerst netje af wat nog niet afgerond is. Dit is geen garantie voor succes.

Oneerlijk ook, 2 zaken die elkaar zo bijten ...lekker objectief advies kun je dan verwachten.

Beaver1984

Beaver1984

18-06-2023 om 23:49 Topicstarter

Titiv schreef op 18-06-2023 om 00:38:

dat ze een ander heeft en die niet eens loslaat voor jou zegt toch meer dan genoeg? Mijn man is ook vreemd gegaan maar heeft alles met truus geeindigd, biechtte alles op en vroeg om een 2de kans. Moest hij toen toch blijven met een ander dan kon ik hem ook geen 2de kans geven. Dan was t gewoon einde verhaal dus waar haal jij de mixed feelings uit? Dat ze nog om je geeft zal best en dat dus zon ketting iets van waarde heeft voor haar kan dus echt wel, jullie waren lang samen en hebben kinderen, er zal altijd wel een gevoel zijn naar mekaar maar daar stopt t blijkbaar want zolang zij met die ander is wie ben jij dan?? Ik zou dus echt loslaten nu en accepteren dat t over en uit is. Ga je eigen leven invullen hoe zwaar dat ook is, je zal wel moeten. Doe t desnoods voor je kinderen want hierdoor geraak jij uiteindelijk in een depressie ofzo en hebben zij niks meer aan je. Als zij nu zou zeggen hey ik twijfel nog tussen jou en mn lover oke maar dat zegt ze niet toch? Ik vraag me alleen af... heeft ze al een eigen woning ofzo? Iets geregeld? Of slaapt ze gwn bij die ander en regeld niets? Kijk dan snap ik wel dat jij nog hoop hebt.

Ze woont in onze woning. Ik zit al 2 maanden bij mijn ouders. Nog steeds regelt ze niks en zegt ze ja jij kunt het toch niet accepteren. Wat moet ik het dan regelen. Nu zegt ze weer na de operatie als ik hersteld ben. Voor haar is het lekker makkelijk. Nieuwe liefde, eigen huis nog ( waar ik nog steeds aan meebetaal) Dus waarom regelt ze niet wat eerder? Ze komt er toch dalijk financieel slechter voor te staan dus daarvoor hoeft ze het niet te doen. En waarom alles nog steeds zo stiekem terwijl ik weet dat ze een andere relatie heeft? Ze liegt continu hierover. Dan geeft ze het weer toe ben met iemand anders bezig, dan zegt ze ik heb geen nieuwe relatie

Beaver1984

Beaver1984

18-06-2023 om 23:51 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-06-2023 om 23:48:

[..]

Oh wow.

Ok.. je bent nog niet over deze vrouw heen, maar wilt wel al een nieuwe relatie beginnen met iemand die je één keer tegengekomen bent. Iemand die zelf eigenlijk nog niet eens echt van haar relatie los is.

Ben je op zoek naar een rebound..

Of is dit de meid over wie jouw ex gehoord heeft van een ander waarmee je gezien bent?

Sluit gewoon eerst netje af wat nog niet afgerond is. Dit is geen garantie voor succes.

Misschien idd wel een rebound, maar ik weet ook dat dat niks oplost toch? Das maar tijdelijk. Ik weet dat ik mijn ex kwijt ben en misschien niet meer terug krijg, maar het is zo lastig om daarmee om te gaan. Misschien ging ik daarom op zoek naar iemand anders? Ik weet het allemaal niet meer. En nee ik ben nooit gezien worden dat bleek achteraf een vergissing van diegene die mij zou hebben gezien

Beaver1984

Beaver1984

18-06-2023 om 23:53 Topicstarter

Max88 schreef op 18-06-2023 om 23:49:

[..]

Oneerlijk ook, 2 zaken die elkaar zo bijten ...lekker objectief advies kun je dan verwachten.

Rollercoaster van emoties. Je bent radeloos en weet niet meer wat je moet. Als je zelf nooit in deze situatie hebt gezeten kun je ook niet oordelen.

Beaver1984

Beaver1984

18-06-2023 om 23:54 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 17-06-2023 om 18:02:

[..]

Eens met RV. Gebeurt niet vaak maar het kan.

Ik ga er iets harder in omdat je een man bent. Ze bedriegt je, ze bespeelt je en profiteert van je. Wat heb je nodig om wakker te worden. Even man tot man. Waar zijn je ballen??? Zorg dat zij uit het huis gaat. Gaat ze maar naar de minnaar. Zorg eens voor jezelf. Je zit onder de plak. Laat je "mannelijkheid" eens zien. Je zal toch door het proces moeten of het nu goed komt of niet. Werk aan jezelf. Er is nu maar 1 iemand belangrijk en dat ben jij. Uiteraard je kinderen ook. Kom op je bent de eerste niet en ook niet de laatste die dit door moet maken.

Ik zet de moeder van mijn kinderen niet zomaar op straat. De kinderen verdienen hun huis waar ze zijn opgegroeid. Ik hoef het huis vol herinneringen niet waar ik haar ga missen. 1+1=2 Ik weet dat ze fout is, hoe ze het doet, maar snap ook waar het vandaan komt. En omdat ik om haar geef en van haar hou geef ik haar het huis. Zelfs al weet ik dat die minnaar er toch op een gegeven moment naar binnen loopt.

Beaver1984

Beaver1984

18-06-2023 om 23:58 Topicstarter

Pippeltje schreef op 18-06-2023 om 11:49:

Laat je 'mannelijkheid' zien:
Ja, goed idee; als in:
Verantwoordelijkheid nemen voor je gezin: pak je rol als vader! Laat niet alles aan haar over in huis.
Doe niet zielig, speel niet het slachtoffer!
Neem geen schuld op je over haar vreemdgaan...maar kijk wel naar je rol als echtgenoot en vader en kijk eens kritisch mee met haar waarom ze zo op je afknapt.

Indirect ben ik het vreemdgaan wel schuld. Had ik haar maar meer liefde moeten geven.

Beaver1984

Beaver1984

18-06-2023 om 23:59 Topicstarter

We hebben wel app en soms telefonisch contact. Maar elkaar zien doen we niet meer. Zelfs nu de operatie eraan komt morgen niet. Ze zegt wel st eeds je mag me gewoon appen.Ik laat haar voorlopig met rust en ga niet meer langs. Ik heb de kansen die ik had verspeelt door haar alleen maar lastig te vallen. Uiteindelijk kom ik niet op tegen een nieuwe verliefdheid, die waarschijnlijk strand op niks. Want hoeveel goede relaties ontstaan er nu uit een affaire met ook nog eens gemengde gezinnen. Maar goed dat moeten ze maar met elkaar oplossen. Genoeg stress weer voor vandaag. 

Bijtje82

Bijtje82

19-06-2023 om 00:03

Beaver1984 schreef op 18-06-2023 om 23:53:

[..]

Rollercoaster van emoties. Je bent radeloos en weet niet meer wat je moet. Als je zelf nooit in deze situatie hebt gezeten kun je ook niet oordelen.

Ga er op dit forum nooit van uit dat een ander niet in jouw schoenen heeft gestaan. De meesten hier hebben zelf ook aardig wat ervaring op dit gebied. 

Beaver1984

Beaver1984

19-06-2023 om 00:17 Topicstarter

Ze roept wel altijd waarom vecht je nog voor mij? Ik bedrieg je met iemand anders. Ik ben de duivel. Je verdient zoveel beter. Dus ze heeft dus wel degelijk schuldgevoel.

Nee, ze uit haar verbazing dat je desondanks bij haar aan blijft kloppen.

Beaver1984 schreef op 18-06-2023 om 23:58:

[..]

Indirect ben ik het vreemdgaan wel schuld. Had ik haar maar meer liefde moeten geven.

Je mag zeker ook kritisch zijn over je eigen gedrag en ervan leren. Maar ik maak me als mens echt zorgen dat jij je eigen teveel wegcijferd. Je zal een nieuw leven zonder haar moeten opbouwen maar betekent wel dat je ook recht hebt op een goed bestaan. In de ogen van je (ex) partner zal je het nooit goed kunnen doen. Ze zal altijd meer willen. Denk echt aan jezelf en praat zsm met iemand die objectief naar deze scheiding gaat kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.