Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-12-2025 om 14:11
Ik ben verhuisd. Mijn jongvolwassen kinderen hebben hier nooit gewoond. Zij wonen op zichzelf, niet hier vlakbij, zijn hier dus ook niet vaak.
Ik vroeg me opeens af, zal ik nou de huissleutel aan mijn kinderen geven?
Doen jullie dat als je in een vergelijkbare situatie zit, dus niet een woning waar ze gewoond hebben en ook niet kinderen die vlakbij wonen en/of heel vaak nog langs komen, en om welke reden dan?
Ik ben wel benieuwd hoe anderen hiermee om gaan.
En als je de huissleutel geeft, heb je dan ook hun huissleutel? Of wil je die niet? En vind je dat anders?
08-12-2025 om 08:41
Kimdekim schreef op 06-12-2025 om 14:56:
ik vind het ook gewoon belangrijk dat de kinderen mijn huis als " thuis" voelen. Hoe oud ze ook zijn. Ik zou het echt niet fijn vinden als zij zich visite voelen. Ik zou ook niet echt een reden weten waarom ze geen sleutel zouden hebben.
Dat is een goede. Het gaat niet alleen om praktisch maar ook symbolisch, vorm van altijd welkom.