Relaties
Mirandaversendaal
12-06-2026 om 14:35
Twijfel aan alles
beste lezers.
Ik heb wat inzichten nodig en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Man en ik zijn 18 jaar samen waarvan bijna 6 maanden getrouwd ( alleen voor het erfrecht in duitsland)
We hebben 7 jaar in australie gewoond ...zijn teruggekomen omdat ik heimwee had. die afspraak hadden we gemaakt .
Terug in Rotterdam een paardje gekocht .Die na 2 jaar astma bleek te hebben dus voor onze pony was de manege geen geschikte plek
Zelf vonden we ons huis in Rotterdam ommoord ook niet meer prettig wilde graag ons paardje aan huis en zelf ook meer rust .
Aangezien mijn man 63 is en ik uit de schuldsanering kom konden we in Nederland niets kopen .
We zijn uitgeweken Naar duitsland net over de grens .
Inmiddels is de kudde uitgebreid met een minishet een muli en een 1 jarig tinkertje.
Ik twijfel nu aan of ik dit leven wel leuk vindt ,ben heel de dag thuis ( manlief ook) hij gaat 29 juni weer werken want het buffertje raakt aardig leeg.
We hebben de eerste maanden ons de blubber gewerkt om het paard vriendelijk te krijgen.
Alle grote klussen nu klaar
Ik voel me niet fijn ik moet nu iedere keer denken aan dat liedje van doe maar "is dit alles"
We hebben geen kinderen mee genomen die zijn allemaal groot
Ik denk dat onze relatie op is ,hij is nog steeds lief en dezelfde ,maar stoor me nu echt aan dingen zoals
Dat hij heel vlak in zijn emotie is nooit praat niet romantisch sex hebben we ook al lang niet hij is altijd heel makkelijk daarin geweest en niet echt een initiatief nemer.
We hebben er uitgebreid over gepraat en hij wil als ik zou gaan hier blijven
Wil de beestjes houden en het dan zonder mij gaan doen.
Ik voel me gevangen hadden veel irritaties en hebben eindelijk uitgesproken wat we beiden voelen.
Maar nu we hebben afgesproken dat we zonder ruzie uit elkaar zullen gaan
Ik weet het niet meer hoe lief hij ook is haal weinig meer uit onze relatie
Ik.mis mijn werk voel me echt nutteloos hier werken gaat ook nog niet ivm de taal.
Wie o wie kan me eens wat inzichten geven
Lang verhaal
Groetjes miranda
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 09:09
Anoniemvoornu schreef op 13-06-2026 om 08:56:
[..]
Waarom denk je dat deze mevrouw zich niet goed verzorgt? Ik loop mijn hele leven al in joggingbroeken ook naar het werk... ik geloof niet dat mijn man gelukkiger wordt als ik een rok aan zou trekken. Bijzondere denkwijze houd je er op na.
Hoe bedoel je met de zin wat voeg jij jou toe ?
_Anoniem_
13-06-2026 om 09:09
Renate46 schreef op 13-06-2026 om 09:00:
[..]
Sexy hoor
. Oh jij denkt ook al voor je man. Knap dat je zijn gedachten kan lezen.
Nou ik neem aan dat ze gewoon met haar man gesprekken voert? Ik draag graag jeans en hou van wat stoerdere kleding. Gelukkig vindt mijn man dat leuker staan dan jurken en hakken. Mijn ex-man hield wel van hakken, en hele korte rokjes. Alleen had hij pech want dat trok ik echt niet aan. (dat is uiteraard niet de reden van de scheiding hoor)
Ik vind joggingbroeken trouwens helemaal niet stom of onverzorgd staan. Denk meer het geheel, wat heb je er verder bij aan. Hoe zit je haar, heb je jezelf gedoucht, ruik je fris?
Anoniemvoornu
13-06-2026 om 09:13
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 09:09:
[..]
Hoe bedoel je met de zin wat voeg jij jou toe ?
Ik heb dat nergens geschreven...
Anoniemvoornu
13-06-2026 om 09:25
Renate46 schreef op 13-06-2026 om 09:00:
[..]
Sexy hoor
Super sexy. Ik draag ook zeldzaam make up. Ik hoef geen gedachte te lezen. Mijn man heeft een mond om te praten.
Daglichtlamp
13-06-2026 om 09:44
Jullie zijn 18 jaar samen, kinderen zijn allemaal volwassen. Klopt het dan dat jullie geen gemeenschappelijke kinderen hebben?
Je zat ooit in de schuldsanering, was dat voordat jullie naar Australië gingen? Als je dat toen netjes afgerond had, dan zou dat nu geen belemmering meer moeten zijn om in Nederland een huis te kopen, dus ik snap niets van je verhaal over verhuizen naar Duitsland. Of ben je de schuldsanering ontvlucht door te verhuizen eerst naar Australië en vervolgens naar Duitsland?
Of het verhaal over jullie huwelijk, dat noodzakelijk zou zijn vanwege het erfrecht in Duitsland (een testament waarin jullie expliciet kiezen voor het Nederlandse erfrecht lijkt eigenlijk een stuk logischer).
tsjor
13-06-2026 om 09:54
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 07:45:
[..]
Hebben zeker goed contact met de kinderen maar die wonen 3.5 uur verder weg hier thuis is er altijd werk ..maar dat geeft me niet altijd voldoening. Wil graag zelf bijdragen aan de financiën.. ben echt druk op zoek naar werk
'Werken kan ik bij mijn oude baan ,ik sta al jaren ingeschreven bij een woningbouw.'
Je onvrede lijkt vooral te zitten in het feit dat je nu geen werk hebt en niet bijdraagt aan de financiën. Daar helpen lipstick, rokken en spiegelreflecties niet tegen.
Je schrijft dat je weer kunt werken in je oude baan. Ik neem aan dat dat in Rotterdam is, kilometers van Duitsland vandaan. Elke dag op en neer is dus geen optie.
Mijn advies: Neem kontakt op met je oude baas. Kijk of je daar weer kunt gaan werken voor minstens drie dagen. Zoek dan een onderkomen voor twee of drie nachten. Dat kan een B&B zijn, een hotel, of wisselend, in goedkope tijden een huisje bijvoorbeeld.Je bent dan een deel van je inkomsten daaraan kwijt, maar als je op jezelf wil gaan wonen ben je een veel groter deel van je inkomen kwijt, zelfs al zou je in een sociale huurwoning gaan. Overigens komt er -terecht- meer verzet tegen mensen in een sociale huurwoning laten wonen terwijl ze een koopwoning hebben.
Als je thuis komt na 3 of 4 (of 5?) dagen werken is de relatie weer even nieuw, zijn er weer gesprekken over en weer, is het weer interessant wat er bij beiden is gebeurd. En je hebt toch weer wat geld ingebracht.
linn19
13-06-2026 om 10:30
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 09:08:
[..]
Werken kan ik bij mijn oude baan ,ik sta al jaren ingeschreven bij een woningbouw.
Heb mijn hele leven gewerkt ..en ju opeens niks..dacht dat ik dat fijn zou vinden
Van wat ik van je lees denk ik dat jij al heel lang niet "in contact staat met jezelf". Dat klinkt miscchien wat vaag maar de rode draad lijkt dat jij beslissingen neemt op basis van " ik zie wel, ik dacht dat ik dat fijn zou vinden""maar nooit echt doordacht met de vraag " is dat wat ik nodig heb, is dat waar ik gelukkig van word?. Je schijnt er altijd maar het beste te van hopen.
Je kent jezelf niet echt wat bereft je eigen gevoel en daar eerst goed naar luisteren. Ik denk dat dat meer voor nodig is dan alleen een forum.
Hoe groot is de kans dat als je nu alles achterlaat je straks weer zegt "ik dacht dat ik dit fijn zou vinden"?
Daarnaast vind ik het zakelijke deel als jullie uit elkaar zouden gaan best vaag. Jullie blijven dan getrouwd en de helft van bezittingen blijven van jou. Dan heb jij dus vermogen, hoe gaat dat dan met de belastingdienst en kom jij dan wel in aanmerking voor sociale huur of andere voorzieningen?
Jij kan toch nooit helemaal vrij zijn dan?
Schemerlampje
13-06-2026 om 11:43
Daglichtlamp schreef op 13-06-2026 om 09:44:
Jullie zijn 18 jaar samen, kinderen zijn allemaal volwassen. Klopt het dan dat jullie geen gemeenschappelijke kinderen hebben?
Je zat ooit in de schuldsanering, was dat voordat jullie naar Australië gingen? Als je dat toen netjes afgerond had, dan zou dat nu geen belemmering meer moeten zijn om in Nederland een huis te kopen, dus ik snap niets van je verhaal over verhuizen naar Duitsland. Of ben je de schuldsanering ontvlucht door te verhuizen eerst naar Australië en vervolgens naar Duitsland?
Of het verhaal over jullie huwelijk, dat noodzakelijk zou zijn vanwege het erfrecht in Duitsland (een testament waarin jullie expliciet kiezen voor het Nederlandse erfrecht lijkt eigenlijk een stuk logischer).
Hoe het precies zit, weet ik niet. Maar de broer van een collega van mij, ging ook trouwen toen hij een huis kocht in Duitsland. Dat was nodig, maar waarom weet ik niet meer.
Edit:
Even gegoogled en daar vond ik dit:
Nadelen
- In Duitsland worden samenlevingsvormen van heteroseksuele niet erkend, in tegenstelling tot samenlevingsvormen van homoseksuele paren. Dit kan voor heteroseksuele paren de volgende nadelen met zich meebrengen:
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 12:16
Daglichtlamp schreef op 13-06-2026 om 09:44:
Schuldsanering opgelost nadat we uit Australië terugkwamen vlak voor we naar duitsland gingen helaas moet je 5 jaar wachten voor je een nieuwe hypotheek mag afsluiten
Daglichtlamp
13-06-2026 om 12:20
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 12:16:
[..]
Schuldsanering opgelost nadat we uit Australië terugkwamen vlak voor we naar duitsland gingen helaas moet je 5 jaar wachten voor je een nieuwe hypotheek mag afsluiten
Oftewel jullie zijn naar Australië gegaan om de schuldsanering te ontvluchten. Ik blijf het een raar verhaal vinden, want op welke basis is er dan nu een hypotheek afgesloten op 0 inkomen? Want ook al is jullie BKR registratie in Duitsland niet bekend, ook daar zullen ze toch geen hypotheken afsluiten als er geen inkomsten zijn?
Tijgeroog
13-06-2026 om 18:01
inderdaad, een schuldsaneringstraject duurde vroeger 3 jaar en julllie hebben 7 jaar in Australië gewoond. Of ben je bij terugvindt uit Australië meteen de schuldsanering in gegaan?
Daglichtlamp
13-06-2026 om 18:07
Heb je er trouwens over nagedacht dat je verhaal onder je echte naam nu voor de hele wereld te lezen is?
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 18:27
Tijgeroog schreef op 13-06-2026 om 18:01:
inderdaad, een schuldsaneringstraject duurde vroeger 3 jaar en julllie hebben 7 jaar in Australië gewoond. Of ben je bij terugvindt uit Australië meteen de schuldsanering in gegaan?
Klopt duurde bij mij 3 jaar ben in maart 25 uit de schuldsanering gekomen
Mirandaversendaal
13-06-2026 om 18:28
Daglichtlamp schreef op 13-06-2026 om 18:07:
Heb je er trouwens over nagedacht dat je verhaal onder je echte naam nu voor de hele wereld te lezen is?
Nee niet over nagedacht
Anoniemvoornu
13-06-2026 om 19:26
Mirandaversendaal schreef op 13-06-2026 om 18:27:
[..]
Klopt duurde bij mij 3 jaar ben in maart 25 uit de schuldsanering gekomen
Na zoveel stress financieel en 3 verhuizingen in 8 jaar tijd en een verbouwing is even rust in de tent dan niet juist goed? Je hebt ervoor gekozen om naar Duitsland te gaan terwijl je de taal niet machtig bent en bij een eerdere emigratie niet kon aarden. Wat sprak je aan?