Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

dan

dan

26-07-2021 om 12:48

vaak geen zin om (mee) te gaan shoppen


MRI

MRI

27-07-2021 om 12:55

toch begrijp ik niet dat er altijd maar geshopt moet worden. Ik ga nooit shoppen met mijn vriendinnen, we spreken altijd af voor een drankje of uit eten

Ik koop alles online. Maar ik spreek vaak wel af voor lunch of koffie en dan haak ik daarna weer af. Dat getut in zo'n winkel

dan

dan

27-07-2021 om 13:57 Topicstarter

MRI schreef op 27-07-2021 om 12:55:

toch begrijp ik niet dat er altijd maar geshopt moet worden. Ik ga nooit shoppen met mijn vriendinnen, we spreken altijd af voor een drankje of uit eten

op een terrasje zitten met een drankje of ergens gaan lunchen vind ik inderdaad ook een stuk leuker. 

dan

dan

27-07-2021 om 13:59 Topicstarter

of gewoon bij mij of een vriendin thuis iets drinken en bijkletsen vind ik ook fijn. Met mijn ene vriendin ga ik soms een half uurtje wandelen door het dorp, stevig de pas erin. 

dan

dan

27-07-2021 om 17:09 Topicstarter

Bolmieke schreef op 27-07-2021 om 13:46:

Ik koop alles online. Maar ik spreek vaak wel af voor lunch of koffie en dan haak ik daarna weer af. Dat getut in zo'n winkel

ik koop ook veel online. Mijn zus appte gisteren of ik vanochtend ook mee wilde naar een paar winkels, geen kleding. Ze moest toch passeren om mijn moeder op te pikken, dat vind ik dan wat anders. Heb het ook al anders meegemaakt (niet met mijn zus hoor), dat er verwacht werd dat ik zou rijden (liefst ook thuis ophalen en terug af zetten terwijl het niet in de route ligt) terwijl het initiatief om te shoppen niet van mij uit ging. Dat heb ik een paar keer gedaan maar dat doe ik niet meer, nu is het met de bus of niet. 

dan

dan

28-07-2021 om 12:00 Topicstarter

een paar keer per jaar mee gaan is acceptabel voor me, niet elke maand. En ik ga ook duidelijker aangeven wanneer het voor mij past. 

Elke maand shoppen? Je zou me geen grotere straf kunnen geven, denk ik. Ik moet al hard nadenken over een keertje per jaar, of ik dat wel leuk vind. 

Nooit geweten dat shoppen zo’n ding is. Ik heb er een hekel aan, ik koop bijna alle kleding online, en soms ga ik in mijn eentje een winkel binnen als ik er in de buurt ben, maar veel verder gaat het niet. Ik moet er niet aan denken om allerlei winkels in te moeten waar ik helemaal niet in geïnteresseerd ben. En al helemaal niet een paar drogisterijen na elkaar, zou werkelijk niet in me opkomen.

Maar goed, als een vriendin mij zou vragen te gaan shoppen, zou ik dus zeggen dat ik er niet aan moet denken omdat ik er een hekel aan heb, maar dat ik wel een wandeling wil maken / naar de bioscoop wil / ergens gaan lunchen of een terrasje pakken oid. 

En als je bang bent dat je niet meer gevraagd wordt als je niet mee gaat, dan vraag je toch zelf of er iemand mee gaat als je wel een keer zin hebt?

dan

dan

29-07-2021 om 10:41 Topicstarter

ik sta ervan te kijken dat er zoveel vrouwen zijn die ook niet graag shoppen. Ik had het idee dat ik een apart geval was, haha. Het is niet zo dat ik het nooit leuk vind maar niet elke maand. Degene die mij vaak vraagt, zou zelfs het liefst elke week gaan. Maar dan is er nog weinig of niks veranderd in het aanbod dus wat mij betreft zonde van de tijd. 
Haar voor iets anders vragen is lastig, dan blijft alleen een terrasje over

dan

dan

29-07-2021 om 10:47 Topicstarter

als ik echt eens kleding wil kopen, dan ga ik mooi in mijn eentje want dan hoef ik met niemand rekening te houden. Of eventueel met mijn zus, wij vinden vaak dezelfde winkels leuk. 

dan

dan

03-08-2021 om 22:34 Topicstarter

ik ga degene die me mee vraagt te gaan shoppen er wel op aanspreken dat ze niet nog iemand erbij moet vragen alleen omdat degene dan kan rijden, daar voel ik me niet goed bij. Ze vroeg me namelijk ook of ze nog iemand mee zou vragen want dat was wel makkelijker ivm de auto (ik wil alleen met de bus). Je vraagt iemand mee omdat je graag met haar of hem omgaat, niet omdat het wel erg gemakkelijk is ivm vervoer. 

Nounou Dan, die 'degene' is goed in mensen voor haar karretje spannen: jij als winkelgezelschap, een ander als chauffeur. Daar ga ik bedenkelijk van kijken😒

dan

dan

04-08-2021 om 11:52 Topicstarter

ik wil alleen nog mee als ik zelf toevallig ook wat dingen nodig heb én het moet voor mij ook goed uitkomen qua dag, anders blijf ik thuis. 

Nou, hier ook een non-shopster hoor! Mijn partner heeft tijdens de vakantie zijn grote genoegen geuit dat hij met mij niet steeds naar markten of boetiekjes hoeft te gaan, in tegenstelling tot zijn vroegere partners. Met mijn dochter ga ik wel af en toe uitgebreid shoppen. Althans, dat nemen we ons steeds voor. Maar we zijn het allebei na een uur al zat. Haar vader en broer kunnen wel uren (dagen) lang in winkels ronddolen. 

Mijn beste vriendin en ik vinden het wel leuk om samen boodschappen te doen bij plaatselijke winkels (slager, bakker, etc.). Maar dat komt omdat we allebei gek op koken zijn en al kopende nieuwe culinaire ideeen opdoen. 

Het moeilijke is dat je al een paar keer ja hebt gezegd terwijl je eigenlijk nee had willen zeggen. Bij een nieuwe vriendin zou je lekker duidelijk 'Shóppen, nee zeg, ik ga liever gewoon dood' kunnen zeggen. Tegen de vriendinnen met wie je eerder wel bent wezen shoppen, zou ik het ook zo luchtig mogelijk brengen. Mensen veranderen toch? Nou, jij komt er zo langzamerhand achter dat je eigenlijk helemaal niet zo van shoppen houdt. Klaar. Hoop ik. 

Dan kan het inderdaad nog steeds af en toe goed uitkomen omdat je zelf wat nodig hebt. Maar ook dan kun je nee zeggen en lekker in je eentje gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.