Relaties Relaties

Relaties

dan

dan

26-07-2021 om 12:48

vaak geen zin om (mee) te gaan shoppen


Je maakt jezelf echt te klein. En, hoe gek dat ook klinkt, je maakt jezelf ook te belangrijk. 
Te klein, omdat je bang bent om nee te zeggen. Na jouw nee gebeurt er echt niets raars, je hoofd wordt er niet afgebeten en er komt ook echt niet opeens een vlam uit je telefoon (jaja, ik heb de laatste tijd te veel akelige horror films gezien)

En dat je jezelf te belangrijk maakt; je denkt heel veel na over wat jouw nee doet met degene die het vraagt. Die heeft dan geen auto, geen gezelschap, neemt het je kwalijk. Terwijl de praktijk vaak bewijst dat die ander jouw nee al heel snel geaccepteerd heeft en een andere oplossing vindt. Kort gezegd; jij bent langer bezig met nee zeggen dan zij met het accepteren van die nee. 
Dat is toch zonde? Probeer jezelf echt te trainen in duidelijk zijn; nee, ik ga niet mee. Geen zin, geen geld, of komt me niet uit deze week. Niet te veel uitleg, want dat geeft alleen maar ruimte om in discussie te gaan. 
En voor je beeldvorming; ook ik geef er helemaal niets om. En zeg dat gerust, al heeft me dat best wel wat jaren gekost voor ik dat deed. 

Kleding-shoppen winkel-in , winkel-uit, nee dank u! De enige plek waar ik wel graag shop is in een boekhandel. Gelukkig zijn man en dochter ook zo. Zoon heeft helaas niets met boeken en  boekhandels.
Wat ik wel leuk vind is met mijn man de stad in voor de zaterdag-boodschappen op de markt, en daarna een bakkie doen in een restaurantje. 

dan

dan

11-08-2021 om 21:22 Topicstarter

Biebel schreef op 11-08-2021 om 17:43:

Je maakt jezelf echt te klein. En, hoe gek dat ook klinkt, je maakt jezelf ook te belangrijk.
Te klein, omdat je bang bent om nee te zeggen. Na jouw nee gebeurt er echt niets raars, je hoofd wordt er niet afgebeten en er komt ook echt niet opeens een vlam uit je telefoon (jaja, ik heb de laatste tijd te veel akelige horror films gezien)

En dat je jezelf te belangrijk maakt; je denkt heel veel na over wat jouw nee doet met degene die het vraagt. Die heeft dan geen auto, geen gezelschap, neemt het je kwalijk. Terwijl de praktijk vaak bewijst dat die ander jouw nee al heel snel geaccepteerd heeft en een andere oplossing vindt. Kort gezegd; jij bent langer bezig met nee zeggen dan zij met het accepteren van die nee.
Dat is toch zonde? Probeer jezelf echt te trainen in duidelijk zijn; nee, ik ga niet mee. Geen zin, geen geld, of komt me niet uit deze week. Niet te veel uitleg, want dat geeft alleen maar ruimte om in discussie te gaan.
En voor je beeldvorming; ook ik geef er helemaal niets om. En zeg dat gerust, al heeft me dat best wel wat jaren gekost voor ik dat deed.

Als het me niet uitkomt, dan geef ik dat wel duidelijk aan hoor. Het is niet zo dat ik nooit mee wil maar niet regelmatig. 

dan

dan

11-08-2021 om 21:25 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 11-08-2021 om 17:27:

Het moeilijke is dat je al een paar keer ja hebt gezegd terwijl je eigenlijk nee had willen zeggen. Bij een nieuwe vriendin zou je lekker duidelijk 'Shóppen, nee zeg, ik ga liever gewoon dood' kunnen zeggen. Tegen de vriendinnen met wie je eerder wel bent wezen shoppen, zou ik het ook zo luchtig mogelijk brengen. Mensen veranderen toch? Nou, jij komt er zo langzamerhand achter dat je eigenlijk helemaal niet zo van shoppen houdt. Klaar. Hoop ik.

Dan kan het inderdaad nog steeds af en toe goed uitkomen omdat je zelf wat nodig hebt. Maar ook dan kun je nee zeggen en lekker in je eentje gaan.

ja, een aantal jaar geleden ging ik vaker mee, vooral ook wel omdat die persoon een nare periode had meegemaakt. Maar intussen heeft ze een vriend waarmee ze van alles kan ondernemen dus wellicht neemt de vraag om te gaan shoppen dan ook wat af. 

dan

dan

12-08-2021 om 12:57 Topicstarter

ook op ander gebied sta ik misschien teveel klaar. Het gebeurt wel eens dat er gevraagd wordt om te helpen met iets online bestellen. Is op zich niet zo'n ramp maar als het artikel dan lang weg blijft, dan wordt er ook wel verwacht dat ik het ga oplossen. Heb ik nu net gedaan, althans de verkoper benaderd, maar daarna via app gemeld dat ze het betreffende artikel, of iets wat erop lijkt beter ergens anders kan halen zoals bij de drogist. 
Iemand anders ook geholpen maar die is erg chaotisch, weet emailadres niet uit haar hoofd, zei dat ze met de ing app kon betalen maar dat lukte niet dus dan andere app geprobeerd, dat ging wel maar de vouchers kwamen natuurlijk niet aan in haar mailbox want het emailadres klopte niet en ze wist ook niet waar downloads terecht kwamen. Nou, dat weet ik zelfs bij mijn eigen smartphone niet zo goed. Het heeft me veel meer tijd gekost dan nodig. Ze moeten maar zelf leren hoe ze iets online moeten bestellen. 

dan

dan

14-08-2021 om 11:16 Topicstarter

zojuist kreeg ik een app met de vraag waar je hier terecht kunt om wenkbrauwen bij te werken. Heb gemeld dat ze dit via Google kan opzoeken. Dat kan ook op haar smartphone. Ik kreeg de vraag omdat ik wel eens achter de pc zit, vind ik zelf fijner dan op mijn mobiel, maar nu ff niet omdat we straks de deur uit gaan. 

dan

dan

21-08-2021 om 13:05 Topicstarter

over een paar weken ga ik in mijn eentje op pad en daar heb ik wél zin in. We geven binnenkort een etentje buiten de deur en dan wil ik wel iets nieuws, iets wat ik naderhand ook nog kan dragen én waarin ik me prettig voel. Alleen de winkels langs waarbij de kans op slagen groot is en daar vooral de tijd nemen die ik nodig heb want ik heb geen geweldig figuur (klein en stevig gebouwd). 

dan schreef op 21-08-2021 om 13:05:

over een paar weken ga ik in mijn eentje op pad en daar heb ik wél zin in. We geven binnenkort een etentje buiten de deur en dan wil ik wel iets nieuws, iets wat ik naderhand ook nog kan dragen én waarin ik me prettig voel. Alleen de winkels langs waarbij de kans op slagen groot is en daar vooral de tijd nemen die ik nodig heb want ik heb geen geweldig figuur (klein en stevig gebouwd).

Heel veel plezier met winkelen gewenst. Als ik iets specifieks moet hebben ga ik ook het liefste alleen.

dan

dan

21-08-2021 om 20:47 Topicstarter

met mijn zus is het ook goed te doen hoor. Maar dit keer dus in mijn uppie en hopen dat ik wat leuke dingen tegen het lijf loop. 

dan schreef op 21-08-2021 om 20:47:

met mijn zus is het ook goed te doen hoor. Maar dit keer dus in mijn uppie en hopen dat ik wat leuke dingen tegen het lijf loop.

Dat is natuurlijk ook gezelliger, met je zus. Hoop voor je dat je goed slaagt.

dan

dan

22-08-2021 om 14:55 Topicstarter

ik ga er nu vanuit dat ik alleen ga maar stel dat ze zelf ook net iets wil kopen, dan kunnen we natuurlijk samen gaan. Ik weet nog niet wat ik wil kopen, zal wel zien wat het aanbod is. In elk geval wel iets wat ik daarna kan blijven door dragen dus waarschijnlijk een lange broek met een mooi shirt. 

dan schreef op 22-08-2021 om 14:55:

ik ga er nu vanuit dat ik alleen ga maar stel dat ze zelf ook net iets wil kopen, dan kunnen we natuurlijk samen gaan. Ik weet nog niet wat ik wil kopen, zal wel zien wat het aanbod is. In elk geval wel iets wat ik daarna kan blijven door dragen dus waarschijnlijk een lange broek met een mooi shirt

Dat zou dan wel mooi uitkomen. Iets wat je er na nog kunt dragen is altijd handig. Ook zo zonde als het maar voor een gelegenheid te dragen is. Al heeft het ook wel weer iets om heel glamoureus op je etentje te verschijnen. Ligt natuurlijk ook aan de reden voor het etentje.

dan

dan

24-08-2021 om 20:04 Topicstarter

Heidi-Forumbeheer schreef op 22-08-2021 om 22:02:

[..]

Dat zou dan wel mooi uitkomen. Iets wat je er na nog kunt dragen is altijd handig. Ook zo zonde als het maar voor een gelegenheid te dragen is. Al heeft het ook wel weer iets om heel glamoureus op je etentje te verschijnen. Ligt natuurlijk ook aan de reden voor het etentje.

Op zich vind ik een jurk wel erg leuk maar die zal ik naderhand weinig meer aantrekken. Ik vind panty's en maillot niet fijn dus draag rokken en jurken alleen in het voorjaar en zomer met blote benen.

dan schreef op 22-08-2021 om 14:55:

ik ga er nu vanuit dat ik alleen ga maar stel dat ze zelf ook net iets wil kopen, dan kunnen we natuurlijk samen gaan. Ik weet nog niet wat ik wil kopen, zal wel zien wat het aanbod is. In elk geval wel iets wat ik daarna kan blijven door dragen dus waarschijnlijk een lange broek met een mooi shirt.

Zo besloot ik alleen op zoek te gaan naar een bruidsjurk; mijn keus, zonder de visie van anderen. Lekker rustig en op gemak passen zonder goedbedoelde meningen.

Succes met winkelen.

dan

dan

25-08-2021 om 20:20 Topicstarter

Flanagan schreef op 25-08-2021 om 19:56:

[..]

Zo besloot ik alleen op zoek te gaan naar een bruidsjurk; mijn keus, zonder de visie van anderen. Lekker rustig en op gemak passen zonder goedbedoelde meningen.

Succes met winkelen.

ja, een mens laat zich toch vaak (onbewust) beïnvloeden door de mening van anderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.