Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI

MRI

01-03-2022 om 15:40

Mamame schreef op 01-03-2022 om 14:52:

[..]

Omdat het voor mij in ieder geval niet meer voelt als steun of begrip. Je laatste opmerking vind ik dan ook echt niet prettig. Maar als dit de boventoon gaat voeren weet ik dat ik hier geen steun en begrip meer hoef te verwachten en daar was ik nu juist zo naar op zoek. Herkenning. Jammer. Er zijn zovelen met mij die juist even willen horen dat het oke is wat je voelt en denkt, en niet direct de deksel op de neus zullen krijgen met de opmerking dat je het verkeerd ziet?

maar dan zijn we het toch juist eens? Je wilt alleen steun voor het pad dat jij kiest. En dat kan. Dat mag je willen. Mijn kanttekeningen zijn alleen maar dat, een kanttekening dat wat nu goed voelt ook tegen je kan gaan werken.

deze opmerking van mij vond je onprettig;



Maar goed, misschien is het beter het topic te herstarten en aan te geven `alleen voor mensen die verder willen met een vreemdgaande partner en alleen steun en tips, geen kanttekeningen oid.

Je interpreteert die als iets passiefs agressiefs maar dat is het nou juist helemaal niet. Ga vooral elkaar steunen als dat het beste voelt maar in dit draadje ben ik ook een ervaringsdeskundige en mag ik ook mijn visie geven.

Ik vind het jammer als mensen het zo gaan spelen van ´nou ik kom wel niet meer want ik word niet gesteund hier´. Is steun dan alleen je bevestiging krijgen van je keuzes? 

En nogmaals: ik veroordeel niemand dat zij door wil met haar geliefde. Maar als het er op lijkt dat iemand blij is dat haar man zijn minnares afzeikt omdat ze hangborsten had, ja dan zeg ik daar iets over, want ik ben dan bang dat zijn houding zich juist tegen haar keert. 



Hierin geef ik MRI gelijk; ik stoorde mij ook aan de beschrijving van lichaamsdelen. Niet zo zeer uit de vrees dat  houding partner ook tegen haar kan keren maar eerder uit het verliezen van glans van dit draadje dat juist zijn kracht haalt uit het respectvol omgaan met elkaar. Dus prettig taalgebruik.

PS: Hierboven gebruikte ik het woord ‘plee’; ik gaf daarbij het doortrekken een waarde mee. In normale leven gebruik ik het woord toilet. 

MRI schreef op 01-03-2022 om 15:40:

[..]

Maar als het er op lijkt dat iemand blij is dat haar man zijn minnares afzeikt omdat ze hangborsten had, ja dan zeg ik daar iets over, want ik ben dan bang dat zijn houding zich juist tegen haar keert.



Mocht je hier mijn post mee bedoelen, dan wil ik je hierbij zeggen dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Ik zei al eerder, de hele context van onze gesprekken mis je daarbij. Je neemt dingen aan en gaat daar dan je kanttekeningen bij maken. Het is een beetje de toon ervan die de muziek maakt, de nogal bittere manier van hoe je erop reageert: "Ga vooral elkaar steunen als dat het beste voelt maar in dit draadje ben ik ook een ervaringsdeskundige en mag ik ook mijn visie geven." En: "Ik vind het jammer als mensen het zo gaan spelen van ´nou ik kom wel niet meer want ik word niet gesteund hier´. Is steun dan alleen je bevestiging krijgen van je keuzes?" Dit kan wat aanvallend overkomen, ook al zeg je niemand aan te willen vallen. En niet dat het niet waar is wat je allemaal als kanttekeningen maakt, maar het zijn vooral jouw waarheden, zoals het voor jou is (geweest). Dat is niet voor iedereen hetzelfde. Ook omdat ze nog midden in het proces zitten en het dan inderdaad fijn is om te horen dat het op dat moment oké is wat je voelt en denkt.

En nu ben ik ook klaar hiermee en wil ook niet meer in deze negatieve sfeer blijven hangen. Sorry Mamame, maar ik wilde er nog een laatste keer toch nog op reageren. Maar hierna mag het van mij ook klaar zijn met de manier waarop het nu gaat. Het gaat er mij niet om wie er gelijk heeft of krijgt. Over sommige dingen worden mensen het nu eenmaal niet eens met elkaar. 

Verder hierbij aan iedereen die zich gestoord heeft aan mijn eerdere onprettige taalgebruik, mijn welgemeende excuses! Je hebt zeker een punt Flanagan, dat dit draadje door zoiets de glans verliest omdat we hier inderdaad altijd verder heel respectvol met elkaar omgaan. Ik overweeg dan ook om forumbeheer te verzoeken om betreffende post van mij te verwijderen.

@Labelladonna, mijn wenkbrauwen gingen al omhoog bij de woorden bossen schaamhaar en rare borsten. Die beschrijving kwam niet van jou. Maar ik snapte ook niet waarom dat hier gedeeld werd.

We hoeven er geen punt van te maken, als we er maar alert op zijn. In verleden heb ik ook wel eens op andere fora gekeken. Soms heel grof van taal. Daar knap je echt van af. Gelukkig niet op OO.

Lucie, Truus of Antoinette; allemaal personen uit het verleden die geen aandacht waard zijn, daar de toekomst al moeilijk genoeg is.

MRI

MRI

01-03-2022 om 19:34

LaBelladonna schreef op 01-03-2022 om 18:32:

[..]

Mocht je hier mijn post mee bedoelen, dan wil ik je hierbij zeggen dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Ik zei al eerder, de hele context van onze gesprekken mis je daarbij. 

ja maar je gaf toch geen context. Men reageert nu eenmaal op wat hier geschreven wordt. En in jouw geval was dat;
`

´'Onze' Truus is echt wel een mooie dame om te zien, op foto's dan in ieder geval zover ik het wat mij betreft kan zien (Filters, welke ze er meer wel dan niet op toepaste, doen uiteraard ook iets met het uiteindelijke plaatje wat dan te zien is). Stuk kleiner dan ik (dus ze kon altijd schoenen met hakken aan), veel jonger, hele aparte, mooie ogen, een egale huid zonder sproetjes of moedervlekjes, grote borsten. Maar volgens mijn man waren het zonder bh maar slappe, bungelende hangborsten, was ze -ondanks haar hakken- totaal niet elegant in haar manier van lopen en bewegen én was ze in bed ook technisch maar weinig interessant en gebeurde er na de eerste tijd niet veel spannends en nieuws meer op dat gebied, maar was het telkens ongeveer hetzelfde riedeltje.´

En als ik dan zeg dat ik er naar van word, ben ik degene die een negatieve sfeer zou scheppen? 
En als ik de kanttekening plaats dat het verhaal van zo´n man toch bezien moet worden binnen het kader van dat hij haar ook bepaalde dingen over jou (iha de vrouw waarmee hij getrouwd is)' zegt, dat gebaseerd op aannames. Nou heb je daar gelijk in want ik neem aan dat als hij zo makkelijk de een af valt, hij dat ook met de ander kan doen. 

Je vindt dit bitter en aanvallend: ´

"Ga vooral elkaar steunen als dat het beste voelt maar in dit draadje ben ik ook een ervaringsdeskundige en mag ik ook mijn visie geven." En: "Ik vind het jammer als mensen het zo gaan spelen van ´nou ik kom wel niet meer want ik word niet gesteund hier´. Is steun dan alleen je bevestiging krijgen van je keuzes?"

Maar ik vind dat toch echt de opvatting van iemand die niet aangesproken wenst te worden op haar communicatie in dit draadje. Sorry maar ik kan er niets bitters of aanvallends in zien als ik zeg dat ik ook mijn opmerkingen mag maken of vraag of steun alleen maar de bevestiging van je keuzes is. 

Vooralsnog heb ik geen inhoudelijke reactie noch een antwoord op de vraag gezien anders dan er een context is en ik me geen zorgen over de hangborsten hoef te maken en dat ik de sfeer hier verpest.  Dat vind ik dan weer jammer.

MRI kun jij het nu ook laten rusten? Je blijft er maar in hakken.....

MRI

MRI

01-03-2022 om 20:20

Mamame schreef op 01-03-2022 om 20:04:

MRI kun jij het nu ook laten rusten? Je blijft er maar in hakken.....

Die laatste zin is nou weer jammer. Mag ik ook gewoon reageren op een invalshoek die mij geen recht doet? 

@MRI ik begrijp werkelijk niet wat je hiermee wil bereiken, je zegt geen ervaring hiermee te hebben waarom zou je dan uberhaupt er iets over willen delen, adviezeren of zo te lezen een punt willen maken? Mensen die hier schrijven zitten al niet te best in hun vel ( zachtjes uitgedrukt ) en ik geloof niet dat jouw reacties dit gevoel beter maken...

MRI

MRI

01-03-2022 om 21:26

ToSweet1989 schreef op 01-03-2022 om 21:07:

@MRI ik begrijp werkelijk niet wat je hiermee wil bereiken, je zegt geen ervaring hiermee te hebben waarom zou je dan uberhaupt er iets over willen delen, adviezeren of zo te lezen een punt willen maken? Mensen die hier schrijven zitten al niet te best in hun vel ( zachtjes uitgedrukt ) en ik geloof niet dat jouw reacties dit gevoel beter maken...

IK zeg helemaal niet dat ik er geen ervaring mee heb. Waar dan? Ik heb er namelijk wel degelijk ervaring mee.  Wat ik ermee wil bereiken? Dat vrouwen elkaar minder afvallen en zich minder uit laten spelen tegen elkaar. Niet denken oh de truus is zo'n slet terwijl ze geplayd worden doordat manlief hen voorhoudt dat truus echt niet zo'n prijsdier is want... 

Overigens zei ik onder een andere nick hetzelfde tegen truzen op een zusterforum (viafora) die van alles over de getrouwde vrouw op hun mouw gespeld hebben gekregen. Maar daar ben ik inderdaad mee gestopt omdat ik daar geen ervaring mee heb (ben nooit een truus geweest)

Het gaat mij gewoon heel erg aan mijn hart hoe ik vrouwen jarenlang pijn zie hebben, zoveel emotionele arbeid in een gewonde relatie zie steken terwijl de vreemdganger misschien wel zijn best doet maar nooit het aangeschoten wild is. Deze draadjes lopen al meer dan 7000 berichten lang he.  Het doet me pijn om te zien hoe vrouwen van een paar kruimeltjes een heel brood proberen te bakken. En dat zie ik ook weer aan de truzenkant, waar men ook blij is met een paar kruimeltjes. En ondertusssen lopen beide partijen de kans tegen elkaar uitgespeeld te worden. 
Ik vind vrouwen gewoon meer waard dan dat. En ik blijf maar hopen dat ze dat claimen, die waardevolheid. Maar ik zie het zo vaak en veel ten onder gaan in gewondheid en triggers en gemanipuleerd kunnen worden. Dat doet  me pijn. 

sorry MRi, maar het zegt meer iets over jouw trauma dan de onze heb ik het idee. Hoe jij ons wil overtuigen dat we meer waard zijn dan dat we hier tonen kan ik echt niets mee.  En daar laat ik het bij. Als iemand op zoek is naar herkenning of steun zal ik nig reageren, maar hierop niet meer (en dat had ik al eerder moeten doen).

MRI

MRI

01-03-2022 om 22:45

Mamame schreef op 01-03-2022 om 22:29:

sorry MRi, maar het zegt meer iets over jouw trauma dan de onze heb ik het idee. Hoe jij ons wil overtuigen dat we meer waard zijn dan dat we hier tonen kan ik echt niets mee. En daar laat ik het bij. Als iemand op zoek is naar herkenning of steun zal ik nig reageren, maar hierop niet meer (en dat had ik al eerder moeten doen).

Oh maar jij hoeft er ook niets mee hoor. Dat zeg ik de hele tijd. Haal gewoon je schouders op en volg wat je denkt dat goed is. Ik behoud echter het recht op een eigen mening, net als jij. 

Het feit dat er zo fel en aangebrand gereageerd wordt op iets simpels als dat ik naar wordt van de bovenstaande denigrerende beschrijving door een vreemdgaande man van zijn minnares geeft me toch te denken. 

nou om er een positieve vibe in te gooien, hier gaat het erg goed! We gaan lekker samen op vakantie, de pijn is er nog wel maar een stuk naar achteren geschoven, manlief doet erg zijn best om me op de eerste plek te zetten en we zijn in de tussentijd lekker een paar keer met de kids erbij ook weggeweest. Heb een erg goed gevoel over onze toekomst, ondanks dat er soms echt nog wel pijnlijke momentjes of herinneringen zijn, maar die zou ik zeker ook hebben als we niet samen door waren gegaan! Kortom! Voor ons voelt het echt heel goed nu en pakken we beiden deze tweede kans met beiden handen aan!  

Anna Cara

Anna Cara

02-03-2022 om 10:55 Topicstarter

Wat heerlijk! Goed om te lezen. 

De keuze om verder te gaan brengt van alles met zich mee. Maar als het gras in je eigen tuin ineens mooi groen wordt, hoe fijn is dat 💞💞💞

Mamame, ik heb er geen moeite mee die kritische noot na het maken van denigrerende opmerkingen over Truus. Ik had er nooit zo naar gekeken. Manipulatie, ja, inderdaad, ik had dat nooit zo gezien. 
Joh, alsjeblieft, blijf gewoon posten hoor. Ik ben ook wel es pissig om reacties (zie narcisme) maar jij blijft welkom. Kom we mogen er allemaal zijn! Peace✌️

Het kan manipulatie zijn maar ook heel onhandig en/of onbeholpen gedrag. (Dan valt zo iemand er wellicht beter op aan te spreken) 
Maar in feite is zo onrespectvol praten over een ander (man of vrouw maakt me niet uit) in dezelfde lijn als vreemdgaan. Het is net zo onrespectvol. 
Ik knap ook af op mensen  die onrespectvol praten over hun ex. (Zeker in het geval dat ze iets met me willen) 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.