Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Echt veranderen is ook accepteren dat mr Perfect niet perfect is, zodat je meer op jezelf bent aangewezen dan voordien.
Geen tijd voor verbitterdheid, maar ook niet meer zo naïef te denken dat mensen je altijd waarderen.

Soms heb ik dat ook Miss, gewoon willen verdwijnen naar een plek waar niemand weet hoe en wat. Maar dat is ook zo eenzaam denk ik, en kan ik binnen enkele weken mijn man wel vermoorden haha. 

Mamame schreef op 15-06-2022 om 15:43:

Soms heb ik dat ook Miss, gewoon willen verdwijnen naar een plek waar niemand weet hoe en wat. Maar dat is ook zo eenzaam denk ik, en kan ik binnen enkele weken mijn man wel vermoorden haha.

Haha. Ja, denk dat ik dat ook zo ga ervaren 

Ik voel me vandaag echt ellendig. Wat een diep shit om alles weer te vertellen.

Ik heb er ook een beetje spijt van. Ik merk nu hoelang ik dat al niet meer gedaan heb. En wat het werkt als een boemerang dat alle negatieve gevoelens terug komen! Ze zeggen dat praten altijd helpt...

Maar ik ben er wel achter dat ik me bij een volgende gesprek in ga houden. Het voelt nu aan alsof ik zware griep heb! Pfff, de diepte in doet weer ontiegelijk veel zeer.

En ik praat er normaal ook met niemand meer over. Fijn dat jullie er zijn.


En misschien is het " in de ogen van een hulpverlener" beter om er over te praten maar voor mij blijkbaar even niet.

Naja, ik hoop dat hierna weer een groei moment ontpopt... positief blijven..

Anna Cara

Anna Cara

15-06-2022 om 22:11 Topicstarter

En toch, alleen maar positief (proberen) te denken, werkte voor mij niet. Ik heb het niet goed verwerkt door in begin juist geen ruimte te krijgen en nemen. Maar nu, tijd later: Ja Miss, als je het hele verhaal vertelt (Miss bij jou is dat nogal veel en bij mij ook), dan denk ik ook jeetje waarom ben ik nog bij deze oelewapper (of kl##tzak). Goed dat je helder hebt hoe je het hierna aan gaat pakken. Sterkte met deze blèh dag!

Miss, heel herkenbaar hoor. Wanneer ik erover praat en terugdenkt aan het verleden, kan zelfs het "vuile gluiperd-gevoel" weer een beetje naar boven komen. Of wanneer het op tv over vreemdgaan en liegen gaat, dat blijft  ongemakkelijk. En over het gevoel van schaamte maar te zwijgen. Terwijl het eigenlijk heel erg goed gaat met de relatie. De pijn en boosheid die ik voelde, heb ik al heel lang niet meer gevoeld. Het raakt me ook niet meer zo erg. Ik gun het hem ook weer om zelf iets buitenhuis te ondernemen. en probeer daarbij ook weer het vertrouwen in hem te hebben, maar daar ben ik nog lang niet. 

In meerdere opzichten zijn we getekend voor het leven.

miss1984 schreef op 15-06-2022 om 17:32:

[..]

Haha. Ja, denk dat ik dat ook zo ga ervaren

Ik voel me vandaag echt ellendig. Wat een diep shit om alles weer te vertellen.

Ik heb er ook een beetje spijt van. Ik merk nu hoelang ik dat al niet meer gedaan heb. En wat het werkt als een boemerang dat alle negatieve gevoelens terug komen! Ze zeggen dat praten altijd helpt...

Maar ik ben er wel achter dat ik me bij een volgende gesprek in ga houden. Het voelt nu aan alsof ik zware griep heb! Pfff, de diepte in doet weer ontiegelijk veel zeer.

En ik praat er normaal ook met niemand meer over. Fijn dat jullie er zijn.


En misschien is het " in de ogen van een hulpverlener" beter om er over te praten maar voor mij blijkbaar even niet.

Naja, ik hoop dat hierna weer een groei moment ontpopt... positief blijven..

De hulpverlener kan de tijd niet terug draaien; je kan het niet over doen met de kennis van nu, dus is er ook geen nut om met een hulpverlener erover uit te wijden. 

Ik was altijd snel in de weer om zaken goed te regelen. Vanmiddag besloot ik ipv naar huis te rijden na gedane zaken, een winkeltje te bezoeken in een vertrouwd buurtje in een plaats waar ik al lange tijd niet meer geweest was. Het voelde zo goed tijd voor mijzelf te maken ipv rennen voor thuisfront. Het voelde alsof ik thuis kwam. Geen idee wat dit betekent, we hebben wel verhuiswensen. Man vanwege de buurt en ik vanwege zijn familie die qua gevoel een beetje te dicht bij ons wonen. Hoe dan ook, dat wandelingetje vanmiddag voelde als los komen. Los komen van een tijd die toch niet terug te draaien is.

Gister een ouderwetse heftige woordenwisseling. Over mijn grenzen, zijn gedrag, het gevoel van minderwaardigheid etc. Manlief zei weer dat hij meer zijn best ging doen. Waarop ik heb gezegd dat zijn best doen nu eens op moet houden als ik iets bespreek want na 2 weken zijn we dan weer terug bij af omdat op je tenen lopen niet vol te houden is. Vandaag was de lucht wel weer geklaard.

Hebben jullie ook zo'n moeite met alles wat er nu weer over Waylon wordt gezegd? Ja, mijn man was ook zo'n lul....kwam alleen uit net voor mijn bevalling.

Anna Cara

Anna Cara

19-06-2022 om 10:17 Topicstarter

He Mamame, ik vind het zo verdrietig voor je. Herinneringen doen pijn. Bedoel je dat jij op je tenen loopt na een woordenwisseling? Wat doet je man dan wel of niet? Wat zou je van hem willen? Wat heb jij nodig?

Goed dat de lucht geklaard is. Praten helpt dan vaak wel hè. 

Dat van Waylon, ik heb vooral gedacht aan zijn vrouw. Diep triest. 

MRI

MRI

19-06-2022 om 12:54

Mamame schreef op 18-06-2022 om 23:09:

Gister een ouderwetse heftige woordenwisseling. Over mijn grenzen, zijn gedrag, het gevoel van minderwaardigheid etc. Manlief zei weer dat hij meer zijn best ging doen. Waarop ik heb gezegd dat zijn best doen nu eens op moet houden als ik iets bespreek want na 2 weken zijn we dan weer terug bij af omdat op je tenen lopen niet vol te houden is. Vandaag was de lucht wel weer geklaard.

Hebben jullie ook zo'n moeite met alles wat er nu weer over Waylon wordt gezegd? Ja, mijn man was ook zo'n lul....kwam alleen uit net voor mijn bevalling.

Ja zijn best doen in de zin van veel moeite doen wordt het hem niet, dat snap ik. Ik neem aan dat het gaat om dingen als dat jij je voor lief genomen voelt? Is er niet op een dieper niveau iets te veranderen voor hem? Met een therapeut bijvoorbeeld? Dat hij gaat kijken waar zijn gedrag vandaan komt? Of hebben jullie dat allemaal al gedaan?

want inderdaad:  beloftes zonder daadwerkelijke verandering zijn eigenlijk manipulaties om van ' het gezeur' af te zijn. Dan devalueren ze ook. 

sterkte voor jou in ieder geval

In mijn laatste post zeg ik dat het eigenlijk heel erg goed gaat en of de duvel ermee speelt, wordt er een brief bezorgd. Van de vrouw waar hij zo'n 4 jaar over de vloer kwam. Ik heb een tijdje contact met haar gehad, maar heb op een gegeven moment gezegd dat ik verder wil met ons leven op de rit te krijgen en dat het contact dit in de weg staat. Het was dus een tijdje rustig, tot er weer een brief komt.

Ze eist een schadevergoeding van hem, voor de jarenlange gratis seks. Die ze hem gaf omdat hij haar manipuleerde, wat ze niet doorzag omdat hij een narcist is, waardoor ze nu voor het leven is getekend is en veel therapieën heeft moeten volgen. Ook die kosten wil ze op hem verhalen. 

Het maakt me letterlijk zo moe. Ze gaat het gewoon nooit laten rusten. Haar levensdoel is hem kapot te maken.

Zou ze werkelijk een poot hebben om op te staan???

nee, dat heeft ze natuurlijk niet !!! en bij nog een keer contact zoeken dreig je met aangifte van stalking en een evt contactverbod.

Ja ik begin hem toch wel ineens te knijpen. Ze heeft laten uitdokteren dat ze autisme heeft en daardoor een weerloos slachtoffer was.

Ze zou de seks nooit willen hebben, als hij haar niet extreem had gevleid en lekker had gemaakt, met zijn geile praatjes. Ze heeft alle, maar dan ook alle appjes en mailtjes van hem aan haar bewaard.

Ze heeft een extreme obsessie ontwikkeld voor hem. Tijdens de affaire maar vooral erna. Tijdens de affaire is zelfs in een bordeel gaan werken om hem jaloers te maken. Het is heel triest en ik heb oprecht met haar de doen gehad en heb haar lang aangehoord, maar nu slaat dit gevoel wel om.

Anna Cara

Anna Cara

20-06-2022 om 03:17 Topicstarter

Jeeeeeee, wat erg! Geen idee hoe het werkt qua wetgeving. Ik hoop dat jouw man meteen juridische hulp zoekt. 

Maar hoe dan ook worden dit zware weken voor jullie. Heel veel sterkte. 

Haaika, poeh, wat een heftig portret. Ik zou inderdaad goede juridische hulp zoeken en op geen enkele manier meer buitenom deze hulp op haar reageren.
Hebben jullie al hulp?
Bizar waar je toch allemaal mee te maken kunt krijgen in je leven!

Ik wens je heel veel sterkte!

Haaika, wat heb jij nu weer? Meen je dat echt? Daar zou bij mij ook echt een grens overschreden worden hoor. 

Met je best doen, bedoel ik mijn man. Hij zegt steeds na een gesprek/woordenwisseling/ruzie dat hij meer zijn best zal doen rekening te houden met..... Dat hoeft van mij niet. Want je best doen betekend geen verandering. Ik wil juist dat dingen veranderen. Snap je?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.